Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8331)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ollut tietoinen suomalaisten naisten laiskuudesta, mutta tämä oli yllätys että niin moni eksynyt samaan paikkaan.
Tunnustan! Olen laiska, enkä tekisi mitään, jos ei olisi pakko. Näin ollen säästän kaikilta vaivaa ja mielipahaa harrastamalla vain kevytsuhteita. Oma tupa, oma lupa.
Me taas ollaan molemmat laiskoja nyt kun on tilaisuus (lainat maksettu, lapsi maailmalla). Mikään ei voita kiireetöntä yhdessä köllöttelyä. Sinkoilkoon ne, joiden täytyy.
Vierailija kirjoitti:
Luin keskustelu olen m50. Olen eronnut, välillä haaveilen parisuhteesta. Tämä keskustelu ja omat kokemukset lujittivat päätöstäni, kiitos että kirjoitatte näitä ajatuksuanne, niin vaikeaa näitä on miehen päässä ymmärää. Naisen vain jatkossakin kanssa kevyttä hauskanpitoa. Ei enää koskaan yhteenmuuttoa tai mitään tapailua vakavampaa. Niin myrkyllinen tuo parisuhde miehelle on.
Osaan itse siivoilut, pyykkäykset ja ruuanlaittot. En osaa pitää niitä työnä, ne on normaalia elämää. Eli tuolla saralla ei naiselta ole saatavissa kuin tuskaa ja ahdistusta.
Olen naisvaltaisella työikalla ja ihmettelen miksi valtaosalle naiskollegoista työnteko ja pikku asiatkin on raskaita, niin töissä kuin työn ulkopuolella. Kai sitä energiaa on niin vähän ja perussuhtautuminen asioihin on kielteinen. Alhainen yleissivistys ja tietämättömyys asioista on yllättänyt, mies hoitaa kotona monesti liki kaiken. Voimia siskot.
Kuulehan nyt kun minä väännän rautalangasta:
Sinä teet yksin yhden ihmisen kotityöt. Se on normaalia elämää ja suht helppoa.
Nainen, joka tekee miehen kanssa asuessaan yksin kaikki kotityöt, tekee töitä kaksi kertaa enemmän kuin sinä, koska tekee yksin kahden ihmisen kotityöt.
Yksin asuva nainen tekee saman kuin sinä, eikä yksikään tässä ketjussa kirjoittanut nainen ole kokenut sitä raskaana. Päin vastoin moni eronnut kokee ihanan kevyenä sen, että huolehtii vain omat hommansa.
Sama kuin sanoisit, että maratonin juokseminen ei ole rankkaa, koska itse juoksit puolimaratonin ja se oli helppoa.
Eihän sinkuilla edes ole kotitöitä, ne on vain kevyttä puuhailua, jotka tekee silloin, kun viitsii. Ruokaa voi tehdä, jos siltä tuntuu ja silloin, kun huvittaa tai jättää tekemättä. Kun elää siististi, siivoaminenkin sujuu siinä sivussa lähes itsestään. Ikkunoiden pesu on työläintä, mutta niitäkään ei tarvitse pestä joka vuosi tai tilaa siivousfirman hoitamaan asian.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinkuilla edes ole kotitöitä, ne on vain kevyttä puuhailua, jotka tekee silloin, kun viitsii. Ruokaa voi tehdä, jos siltä tuntuu ja silloin, kun huvittaa tai jättää tekemättä. Kun elää siististi, siivoaminenkin sujuu siinä sivussa lähes itsestään. Ikkunoiden pesu on työläintä, mutta niitäkään ei tarvitse pestä joka vuosi tai tilaa siivousfirman hoitamaan asian.
Niin. Sitten alkaa olla eri asia, kun yhtälössä on mukana lapsia. Sotkua tulee ihan eri tavalla, eikä niitä pikkuihmisiä voi ihan missä tahansa läävässä pyöritellä. Ja sitten ei ole ihan reilu meininki, jos vain toinen aikuisista ymmärtää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin keskustelu olen m50. Olen eronnut, välillä haaveilen parisuhteesta. Tämä keskustelu ja omat kokemukset lujittivat päätöstäni, kiitos että kirjoitatte näitä ajatuksuanne, niin vaikeaa näitä on miehen päässä ymmärää. Naisen vain jatkossakin kanssa kevyttä hauskanpitoa. Ei enää koskaan yhteenmuuttoa tai mitään tapailua vakavampaa. Niin myrkyllinen tuo parisuhde miehelle on.
Osaan itse siivoilut, pyykkäykset ja ruuanlaittot. En osaa pitää niitä työnä, ne on normaalia elämää. Eli tuolla saralla ei naiselta ole saatavissa kuin tuskaa ja ahdistusta.
Olen naisvaltaisella työikalla ja ihmettelen miksi valtaosalle naiskollegoista työnteko ja pikku asiatkin on raskaita, niin töissä kuin työn ulkopuolella. Kai sitä energiaa on niin vähän ja perussuhtautuminen asioihin on kielteinen. Alhainen yleissivistys ja tietämättömyys asioista on yllättänyt, mies hoitaa kotona monesti
"Kyllä, samoin aatoksin, mutta olen nainen. Pelkään muuttuvani myrkylliseksi, jos joudun kotipiiaksi...."
Tämä just. Tämä sama koskee sukupuolista riippumatta. Palstalle on kirjoittanu moni nainen ja jokunen mies samasta asiasta. Ei se siis ole pelkästään sukupuolikysymys. Eli miksi kenenkään pitäisi ilman erillistä hyvää syytä passata toista? Ellei sit ihan oikeasti siitä todellakin tykkää. Itse en kyl tykkäis elää niinkään, etten koskaan mitään tee. Kohtuullisissa määrin kotihommat ovat ihan mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa näissä keskusteluissa tuo miesten uhoaminen miten joku kohta eron kohtaava patalaiska sohvaperuna ottaa kyllä sitten varmasti nuoremman, timmimmän ja ahkeramman vaimon itselleen, että siinäpä ex-rouvaa harmittaa, kun päästi moisen helmen käsistään.
Että nää kuvittelee tuollaisen miehen olevan joku saalis? Joo se ryhdistäytyy kyllä seurusteluvaiheen ajaksi, mutta sen jälkeen sama homma jatkuu. Ex-rouvaa tietää tämän ja sille on aivan sama, vaikka mies iskisi puolisokseen parikymppisen missikandidaatin. Korkeintaan sääliksi kävisi sitä uutta naisystävää hetken.
Siinä taas palstamatami loi olkiukon jota vastaan nyt tappelee ja yrittää saada muutkin pölvästit mukaan.
Ei se ole olkiukko, kun aiheesta on täällä myös kommentoitu. Jo(t)ku ollut varma, että apn ukko nyt vain ottaa uuden emännän kotiaan hoitamaan. On siis ihan aiheena tässä keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta parisuhde on toki niin paljon muutakin, kuin vain kotityötä, niin sikäli suosittelen sitä kevyttä tapailua vain."
Ei aaveemammoilla parisuhteessa ole mitään muuta kuin että mies maksaa kaiken ja tekee pikkuhiljaa kaikki kotityöt, koska mamma ei foorumoinniltaan ehdi.
Tässä taas palataan uudestaan keskustelun alkupuolelle, missä kysyttiin: mistä löytyy ne kaikenmaksavat miehet?? Sen lisäksi, et joku vielä maksais, tekis vielä kotihommia!! Ihanassa harhassa jotku elää, kun kuvittelee tällaista olevan olemassa😁
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä ollut tietoinen suomalaisten naisten laiskuudesta, mutta tämä oli yllätys että niin moni eksynyt samaan paikkaan.
Mikä näissä kommenteissa puhuu naisten laiskuuden puolesta? Sekö, että niin moni ei halua tehdä hommia toisen puolesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Sitten alkaa olla eri asia, kun yhtälössä on mukana lapsia. Sotkua tulee ihan eri tavalla, eikä niitä pikkuihmisiä voi ihan missä tahansa läävässä pyöritellä. Ja sitten ei ole ihan reilu meininki, jos vain toinen aikuisista ymmärtää tämän.
Mutta lapsellisistakin täällä on kertonut sekä miehet, että naiset, et eronneena ne kotihommat ei tunnu niin raskailta. Toki tällöin on ollut ne vuoroviikot, jotka kyl keventää sitä taakkaa entisestään.
Ja kyse on ollut siis ex-pareista, joissa se toinen ei ole panostanut yhteisasumisessa osuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta lapsellisistakin täällä on kertonut sekä miehet, että naiset, et eronneena ne kotihommat ei tunnu niin raskailta. Toki tällöin
Onhan se ihan selvää. Eronneena tai sinkkuna ei tarvitse kantaa sitä painolastia, mikä tulee epäreiluudesta ja jatkuvista pettymyksistä. En oikeasti ymmärrä, miten jotkut kehtaavat kohdella puolisoaan noin, mutta meitähän tunnetusti on joka liikennevälineeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko, miten imurointi muuttuu kevyestä puuhailusta raskaaksi työksi, kun synnyttää lapsen?
Mä olen löytänyt miehen joka maksaa (niin maksan minäkin) ja siivoaa (niin siivoan minäkin). On vielä kivakin. Ennen oli toisin ja minä passasin aamusta iltaan. Kun tuli lapsi, en enää jaksanut kahta passata, joten erosin. No, olisin varmaan jaksanut ilman niitä muita parisuhdeongelmia. Olen kyllä miettinyt et voiko tää olla totta, mutta katsoin päiväkirjasta kuten Vesta neuvoi, ja totta tää on. Että älkää heittäkö toivetta kaivoon siskot!
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla se perheessäkin toimii. Etenkin, jos lapset ovat jo teinejä. Ruokaa voi tehdä silloin kun siltä tuntuu. Jos ei huvita, tilataan valmista tai teinit kokkaavat itse omat ruokansa. Kun elää siististi, siivoaminen sujuu siinä sivussa lähes itsestään. Varsinkin, jos koko perhe osallistuu omalta osaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko, miten imurointi muuttuu kevyestä puuhailusta raskaaksi työksi, kun synnyttää lapsen?
Kysytkö tosissasi? Etkö itse keksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn. En ole vielä kolmen synnytyksenkään jälkeen huomannut imuroinnin olevan yhtään sen raskaampaa kuin mitä se oli ennen lapsia.
Tulin tänään kotiin työmatkoineen 11h:n päivän jälkeen. Ihana vaimoni kysyi ensimmäisenä millainen päiväni oli, onko nälkä ja alkoi hieroa hartioitani. Jos vaimonani olisi joku palstan äkäpusseista, minulle olisi luultavasti säästetty esim. viikon tiskit, imurointi ja pyykinpesu. Kaikki edellämainitut hommat olisi varmaan pitänyt tehdä vielä tänään, tai seksiä ei tippuisi tänä vuonnakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla se perheessäkin toimii. Etenkin, jos lapset ovat jo teinejä. Ruokaa voi tehdä silloin kun siltä tuntuu. Jos ei huvita, tilataan valmista tai teinit kokkaavat itse omat ruokansa. Kun elää siististi, siivoaminen sujuu siinä sivussa lähes itsestään. Varsinkin, jos koko perhe osallistuu omalta osaltaan.
Sinkun ei tarvitse olla työnjohtajana muille eikä metatöitäkään juuri ole. Sinkkuna pääsee helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Tulin tänään kotiin työmatkoineen 11h:n päivän jälkeen. Ihana vaimoni kysyi ensimmäisenä millainen päiväni oli, onko nälkä ja alkoi hieroa hartioitani. Jos vaimonani olisi joku palstan äkäpusseista, minulle olisi luultavasti säästetty esim. viikon tiskit, imurointi ja pyykinpesu. Kaikki edellämainitut hommat olisi varmaan pitänyt tehdä vielä tänään, tai seksiä ei tippuisi tänä vuonnakaan.
No niin, hieno homma! Joko osaat kertoa, mitä vaimosi saa tuosta teidän järjestelystänne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyn. En ole vielä kolmen synnytyksenkään jälkeen huomannut imuroinnin olevan yhtään sen raskaampaa kuin mitä se oli ennen lapsia.
Kun sinkku elää siististi, ei tavaroiden raivaamiseen mene aikaa, pölyä ja hiekkaa ei kerry eikä tarvitse imuroida kuin korkeintaan kerran viikossa. Pidät kyllä lapsillesi kovaa kuria, jos sinun ei tarvitse patistaa heitä siivoamaan leluja lattialta ja kerätä pikkulegoja ennen imurointia.
Tunnustan! Olen laiska, enkä tekisi mitään, jos ei olisi pakko. Näin ollen säästän kaikilta vaivaa ja mielipahaa harrastamalla vain kevytsuhteita. Oma tupa, oma lupa.