Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8331)

Vierailija
2481/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen olisi kannattanut ottaa fiksu ja naisellinen nainen aasiasta.

Vielä ehtii. Jos sattuu saamaan. Ei ne aasialaisetkaan välttämättä kestä omissa paskoissaan mujuvaa sikaa.

Miksi teidän lähipiirin miehet ja exät ovat AINA omissa paskoissaan mujuvia sikoja? Tekeekö seura kaltaisekseen?

Eikö tässä puhuta apn tulevasta exästä? 

Eli aloittajan mieskin on halukas etsimään ahkeramman ja ulisemattoman aasialaisen? 

Tuskin etsii, siinähän täytyisi nähdä vaivaa.

Mitähän pahaa se aasialainen on tehnyt, että ansaitsee ap:n miehen kaltaisen kivireen? Ahkeralle laiska kumppani on kammotus.

Vierailija
2482/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaisi, että muutettaisiin yhteen. Mä oon kuulemma niin näppärä kotitöissä, voi vietävä. Mitä lisäarvoa mies sitten mulle toisi? Sohvalla lojuva mies ei lisää elämääni mitään sellaista, mitä ilman en tulisi toimeen. Mies sanoi, että olisi kiva, kun joku kätevämpi tekisi kotityöt, kun hän on mies. Kysyin, että miten se vehje estää kotityöt. Pilkkaan kuulemma. Ja ei, en muuta saman katon alle. Olen passannut muita jo tarpeeksi tässä elämässä.

Tajusiko mies yhtään miltä kuulostaa tuollaista sanoessaan? Eli onko ihan vilpitön "mut ku sä oot niin hyvä!".

Ja ei siis osannut mitään siihen vehjeen kotityötekoestokuvioon sanomaan, muuta kuin että pilkkaat?

Joo ei tod kannata muuttaa saman katon alle, olisit pian ap:n tilanteessa.. kun oot niin näppärä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2483/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haluaisi, että muutettaisiin yhteen. Mä oon kuulemma niin näppärä kotitöissä, voi vietävä. Mitä lisäarvoa mies sitten mulle toisi? Sohvalla lojuva mies ei lisää elämääni mitään sellaista, mitä ilman en tulisi toimeen. Mies sanoi, että olisi kiva, kun joku kätevämpi tekisi kotityöt, kun hän on mies. Kysyin, että miten se vehje estää kotityöt. Pilkkaan kuulemma. Ja ei, en muuta saman katon alle. Olen passannut muita jo tarpeeksi tässä elämässä.

Tajusiko mies yhtään miltä kuulostaa tuollaista sanoessaan? Eli onko ihan vilpitön "mut ku sä oot niin hyvä!".

Ja ei siis osannut mitään siihen vehjeen kotityötekoestokuvioon sanomaan, muuta kuin että pilkkaat?

Joo ei tod kannata muuttaa saman katon alle, olisit pian ap:n tilanteessa.. kun oot niin näppärä!

Sanoisimpa tuolle miehelle, etten halua muuttaa , koska kenenkään piiaksi en ryhdy.

Vierailija
2484/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisimpa tuolle mieh

Jep, mitä sitä kursailemaan. Toisaalta voisi myös tonnin seteli -ilmeellä kysyä, mitä mies tuo pöytään yhdessä asuessa vastineeksi näppäristä kotitöistä, ja katsoa sitä hämmennystä ja kiemurtelua. "Aimitennii."

Vierailija
2485/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin keskustelu olen m50. Olen eronnut, välillä haaveilen parisuhteesta. Tämä keskustelu ja omat kokemukset lujittivat päätöstäni, kiitos että kirjoitatte näitä ajatuksuanne, niin vaikeaa näitä on miehen päässä ymmärää. Naisen vain jatkossakin kanssa kevyttä hauskanpitoa. Ei enää koskaan yhteenmuuttoa tai mitään tapailua vakavampaa. Niin myrkyllinen tuo parisuhde miehelle on.

Osaan itse siivoilut, pyykkäykset ja ruuanlaittot. En osaa pitää niitä työnä, ne on normaalia elämää. Eli tuolla saralla ei naiselta ole saatavissa kuin tuskaa ja ahdistusta.

Olen naisvaltaisella työikalla ja ihmettelen miksi valtaosalle naiskollegoista työnteko ja pikku asiatkin on raskaita, niin töissä kuin työn ulkopuolella. Kai sitä energiaa on niin vähän ja perussuhtautuminen asioihin on kielteinen. Alhainen yleissivistys ja tietämättömyys asioista on yllättänyt, mies hoitaa kotona monesti liki kaiken. Voimia siskot.

Oot varmaan tosihyväjätkä kaikinpuolin kun vielä roikut täällä vauvapalstallakin... kertoo sinusta aika paljon...

Vierailija
2486/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tod kannata muuttaa saman katon alle, olisit pian ap:n tilanteessa.. kun oot niin näppä

Joskus aiemmin olen ketjussa kysellyt, miten joku mies (nainen) on niin erinomainen, että häntä pitäisi yhden naisen(miehen) passata, ilman palkkaa. Yhtään perustelua ei ole tullut, mutta äärimmäisen loukkaavana kysymys koettu.  Jos tällainen erinomaisuus löytyy, olisi kiinnostavaa ne perustelut myös kuulla.

Nyt en tarkoita siis heitä, joilla on joku ymmärrettävä rajoite. Ja tämä koskee siis yhtälailla miehiä ja naisia.

Vierailija
2487/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin keskustelu olen m50. Olen eronnut, välillä haaveilen parisuhteesta. Tämä keskustelu ja omat kokemukset lujittivat päätöstäni, kiitos että kirjoitatte näitä ajatuksuanne, niin vaikeaa näitä on miehen päässä ymmärää. Naisen vain jatkossakin kanssa kevyttä hauskanpitoa. Ei enää koskaan yhteenmuuttoa tai mitään tapailua vakavampaa. Niin myrkyllinen tuo parisuhde miehelle on.

Osaan itse siivoilut, pyykkäykset ja ruuanlaittot. En osaa pitää niitä työnä, ne on normaalia elämää. Eli tuolla saralla ei naiselta ole saatavissa kuin tuskaa ja ahdistusta.

Olen naisvaltaisella työikalla ja ihmettelen miksi valtaosalle naiskollegoista työnteko ja pikku asiatkin on raskaita, niin töissä kuin työn ulkopuolella. Kai sitä energiaa on niin vähän ja perussuhtautuminen asioihin on kielteinen. Alhainen yleissivistys ja tietämättömyys asioista on yllättänyt, mies hoitaa kotona monesti liki kaiken. Voimia siskot.

Eiks ole hienoa, että vähän palstaa lukemalla saa tietää, minkälaisia kaikki naiset ovat! Ei tartte haaveilla tyhjästä. Saman päätelmän voivat tehdä naiset miehistä. Ja kun ei voi aasialaisekai kaunottareksi muuttua, pitää tyytyä elämään ilman miestä. 

Vierailija
2488/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Paljosta vetoo että jos teini vaikka imuroi niin laatu ei kelpaa ja ukkokin laittaa lasit kaappiin väärin. :D

Niin, koska jos mies laittaa lasit kaappiin, on jälkeä ihasteltava ja illalla annettava extrahuomiota vuoteessa. Vaikka lasit tipahtelisivat oven avatessa, on muistettava lämmin hymy ja vaimon velvollisuus. Mies on niin ihmeellinen.

Teinin imurointi pitää myös pitää ihmeellisenä. Eihän se haittaa, että kolmivuotiaasta alkaen taito ei ole karttunut yhtään, on silti tärkeintä kehua ja olla tyytyväinen. Koska äiti on äiti.

Olemmeko me naiset aina jotain vammaisavustajia kotonamme, vaikka miehet ja teinit ovat kodin ulkopuolella täysin toimintakykyisiä?

Ei hitsi kun hyvä ketju. Posket on ihan kipeät virnuilusta. :D

Vierailija
2489/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitsisi kahteen kertaan miettiä kumpi työnjaon osapuoli tuohon on tyytyväisempi. Keittiöhommat päivittäin vs. tarpeen mukaan tehtävät vartin (maksimissaan tunnin) hommat. Itseänikin välillä ärsyttää, kun olen jo tehnyt ruuan ja vaikka pyykännyt, niin mieheni saattaa tulla pyytämään seuraksi vaikka lumitöihin. Kun kahdestaan on mukavampi tehdä. No totta helkatissa on, niin olisi se kokkailu ja siivoaminenkin! 

Vierailija
2490/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainiota aineistoa graduun. Nimi tosin taitaa muuttua🤔

Vierailija
2491/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, samoin aatoksin, mutta olen nainen. Pelkään muuttuvani myrkylliseksi, jos joudun kotipiiaksi. Niinpä tapailen miestä vain hauskanpidon merkeissä. Tämänhetkiselle miesystävälleni tämä ei kuitenkaan riitä, syy lienee siinä, että oikeasti haluaisi jonkun piikomaan. Eikä tämä oikeastaan ole edes arvelu, vaan mies on sanonut haluavansa minut kokkaamaan. Siinä kuulemma säästäisikin  kun meitä on kaksi. 

Minä kyllä hoidan ihan kaiken itse, mitä tarvitsee. Ei ollut vaihtoehtoja, kun jäin yllättäen yksinhuoltajaksi exän saatua sairaskohtauksen. Sitä suuremmalla syyllä en ota mitään lisärasitteita elämääni. Olen itse ansainnut hemmottelua, että joku kokkaa, pyykkää ja siivoaa puolestani.

Vierailija
2492/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi kuulla, mitä AP:n kotiin kuuluu. Muuten tää on vain todella raskasta luettavaa enkä sen perusteella kyllä ihmettelle, miksi eroja tulee.

Kunpa ihmiset näkisivät puolisonsa ensisijaisesti myös ihmisenä, eikä sukupuolensa edustajana ja oikeasti kuuntelisivat toisiaan ja kunnioittaisivat toistensa tunteita ja ajatuksia. Kysessä pitäisi kuitenkin olla se rakkain ihminen maailmassa! Sen sijaan käydään jotain ihme valtataistelua.  

Vierailija
2493/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitsisi kahteen kertaan miettiä kumpi työnjaon osapuoli tuohon on tyytyväisempi. Keittiöhommat päivittäin vs. tarpeen mukaan tehtävät vartin (maksimissaan tunnin) hommat. Itseänikin välillä ärsyttää, kun olen jo tehnyt ruuan ja vaikka pyykännyt, niin mieheni saattaa tulla pyytämään seuraksi vaikka lumitöihin. Kun kahdestaan on mukavampi tehdä. No totta helkatissa on, niin olisi se kokkailu ja siivoaminenkin! 

Näinpä. Naisten tekemä kotityö on näkymätöntä, eikä oikeastaan siis työtä ollenkaan. Asiat vain maagisesti tapahtuvat. Mutta toisaalta, jos mies niitä tekee, niin ne muuttuvat suuriksi ihmeteoiksi, joista pitää kiittää erikseen. Näinhän se menee.

Vierailija
2494/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatella! Tämän "wannabe"-kommentoijan mielestä ketkään miehet eivät tee mitään muuta kun makoilevat laiskoina sohvalla. Voisitko ystävällisesti perustella väitteesi, joka kirjoitustesi perusteella koski kaikkia miehiä. Oletko siis oikeasti sitä mieltä, että vain naiset ovat tehneet ja luoneet tämän Suomi-nimisen valtion hyvinvointiyhteiskunnan. Voitko perustella sen myös niin, ettet toista sitä samaa jargonia, jota tähän mennessä olet käyttänyt? Sivistys- ja koulutustasosi on jo tullut selville, mutta siitä huolimatta: osaatko olla objektiivinen?

Ketjussa, joka koskee sitä, kun toinen ei tee omaa osuuttaan kotihommista, puhutaan niistä, jotka eivät tee omaa osuuttaan kotihommista. Ja tässä tapauksessa, kun apn tapauksessa mies ei tehnyt mitään kotona, osa kommentoinnista koskee heitä, jotka eivät mitään kotona tee.

Sisällön ymmärrys on tärkeää, ja myös k

Niinpä. Ja onhan miehetkin täällä kertoneet vaimoistaan, jotka eivät kotitöitä tee. Ei ole kiinni sukupuolesta vaan henkilön laiskuudesta, tai itsekkyydestä.

Vierailija
2495/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi kuulla, mitä AP:n kotiin kuuluu. Muuten tää on vain todella raskasta luettavaa enkä sen perusteella kyllä ihmettelle, miksi eroja tulee.

Kunpa ihmiset näkisivät puolisonsa ensisijaisesti myös ihmisenä, eikä sukupuolensa edustajana ja oikeasti kuuntelisivat toisiaan ja kunnioittaisivat toistensa tunteita ja ajatuksia. Kysessä pitäisi kuitenkin olla se rakkain ihminen maailmassa! Sen sijaan käydään jotain ihme valtataistelua.  

Arvostan kaikkia, jotka ovat käyneet ja yhä käyvät tätä valtataistelua tasa-arvon hyväksi. 

Rakkausavioliitot on melko uusi asia ihmisen historiassa ehkä joitain harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta. Nyt on se aika, kun rakkaus täytyy toteen näyttää kumppanille, niin sanoin kuin teoin. Enää ei riitä se, että vain on on olemassa ja se toinen on pääsemättömissä tilanteesta. Toki näin on monessa maassa edelleen. Mutta nyt länsimaissa ollaan uuden äärellä ja vähän kipuilua on havaittavissa, mutta kyllä se tästä, kun taistelutahtoa tasa-arvon puolesta riittää.

Vierailija
2496/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa näissä keskusteluissa tuo miesten uhoaminen miten joku kohta eron kohtaava patalaiska sohvaperuna ottaa kyllä sitten varmasti nuoremman, timmimmän ja ahkeramman vaimon itselleen, että siinäpä ex-rouvaa harmittaa, kun päästi moisen helmen käsistään.

Että nää kuvittelee tuollaisen miehen olevan joku saalis? Joo se ryhdistäytyy kyllä seurusteluvaiheen ajaksi, mutta sen jälkeen sama homma jatkuu. Ex-rouvaa tietää tämän ja sille on aivan sama, vaikka mies iskisi puolisokseen parikymppisen missikandidaatin. Korkeintaan sääliksi kävisi sitä uutta naisystävää hetken.

Siinä taas palstamatami loi olkiukon jota vastaan nyt tappelee ja yrittää saada muutkin pölvästit mukaan.

Vierailija
2497/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta parisuhde on toki niin paljon muutakin, kuin vain kotityötä, niin sikäli suosittelen sitä kevyttä tapailua vain."

Ei aaveemammoilla parisuhteessa ole mitään muuta kuin että mies maksaa kaiken ja tekee pikkuhiljaa kaikki kotityöt, koska mamma ei foorumoinniltaan ehdi.

Vierailija
2498/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta parisuhde on toki niin paljon muutakin, kuin vain kotityötä, niin sikäli suosittelen sitä kevyttä tapailua vain."

Ei aaveepapoilla parisuhteessa ole mitään muuta kuin että puoliso maksaa kaiken ja tekee pikkuhiljaa kaikki kotityöt, koska pappa ei foorumoinniltaan ehdi.

Teilläkö menee noin? 

Vitsi vitsi, tiedänhän mä ettei siellä mitään puolisoa ole maksamassa ja tekemässä. Tuskin on mitään kevyttä tapailuakaan, päätellen tuosta sun katkeruuden ja naisvihan määrästä. 

Vierailija
2499/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostan kaikkia, jotka ovat käyneet ja yhä käyvät tätä valtataistelua tasa-arvon hyväksi. 

Rakkausavioliitot on melko uusi asia ihmisen historiassa ehkä joitain harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta. Nyt on se aika, kun rakkaus täytyy toteen näyttää kumppanille, niin sanoin kuin teoin. 

Itse asiassa mä voisin kuvitella, että aikoinaan metsästäjä-keräilijöillä liitot ovat olleet tunnepohjaisia. Muutenhan he kai elivät perheyhteisöinä, joten sillä puolisolla ei ollut henkiinjäämisen kannalta niin suurta merkitystä.

Vierailija
2500/8331 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ollut tietoinen suomalaisten naisten laiskuudesta, mutta tämä oli yllätys että niin moni eksynyt samaan paikkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän