Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitäisi lukea tämä ketju, niin heiltä putoaisi suomut silmiltä. Nykypäivän naiset ovat käytännössä laiskoja ruikuttajia, koska ei siellä kotona ole lähellekään sitä määrää tehtäviä mitä oli aiemmin ja silloin oli lapsiakin enemmän.
Minä kyllästyin passaamaan, palvelemaan, nöyristelemään näitä ja paapomaan suomalaisia naisvauvoja ja hommasin aasialaisen naisellisen naisen jonka kanssa ei tarvi kinata mistään. Autan kotitöissä sen minkä ehdin ja jaksan. Hän pitää kodin perussiistinä ja varsinkin keittiö on aina kunnossa, samoin pyykit hoituu ihan huomaamatta ja jos hän lähtee aikaisemmin töihin, on låhes aina tehnyt minulle jotain pikkupurtavaa valmiiksi. Samoin jos on tullut aiemmin kotiin, minua odottaa herkullinen lämmin ruoka ja tietysti suukoin vastaanottava vaimo.
Aina täällä miehet rakuttavat siitä, että naisilla on ylimitoitetut stan
Ota jotain rauhoittavaa. Polta vaikka kolme tupakkaa peräkkäin ja juo yhdellä yksi siideri. Olet selvästi niin kiihtyneessä tilassa, ettet osaa lukea ajatuksella. Kiihtynyt mielesi alkaa vääristellä kirjoitettuja kommentteja ja alat riidellä itse luomien mielikuviesi kanssa. Näyttää hassulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitäisi lukea tämä ketju, niin heiltä putoaisi suomut silmiltä. Nykypäivän naiset ovat käytännössä laiskoja ruikuttajia, koska ei siellä kotona ole lähellekään sitä määrää tehtäviä mitä oli aiemmin ja silloin oli lapsiakin enemmän.
Minä kyllästyin passaamaan, palvelemaan, nöyristelemään näitä ja paapomaan suomalaisia naisvauvoja ja hommasin aasialaisen naisellisen naisen jonka kanssa ei tarvi kinata mistään. Autan kotitöissä sen minkä ehdin ja jaksan. Hän pitää kodin perussiistinä ja varsinkin keittiö on aina kunnossa, samoin pyykit hoituu ihan huomaamatta ja jos hän lähtee aikaisemmin töihin, on låhes aina tehnyt minulle jotain pikkupurtavaa valmiiksi. Samoin jos on tullut aiemmin kotiin, minua odottaa herkullinen lämmin ruoka ja tietysti suukoin vastaanottava vaimo.
Ota jotain rauhoittavaa. Polta vaikka kolme tupakkaa peräkkäin ja juo yhdellä yksi siideri. Olet selvästi niin kiihtyneessä tilassa, ettet osaa lukea ajatuksella. Kiihtynyt mielesi alkaa vääristellä kirjoitettuja kommentteja ja alat riidellä itse luomien mielikuviesi kanssa. Näyttää hassulta.
Vierailija kirjoitti:
"Oma mieheni on oikein tyytyväinen elämäänsä kanssani. Kohta 40v. yhteiselo takana."
Tietääkö miehesi, että olet n. 60 vuotta suhtautunut ulkomaalaisiin naisiin rasistisesti ja erittäin halveksivasti?
Mitähän nyt sekoilet? Miksi tällaista luulet? Tunnen useita ulkomaalaisia miehiä ja naisia, enkä halveksi heistä ketään. Molemmilla lapsillani on ulkomaalaiset puolisot. Lusmumiehiä halveksin, kuten apn kohta exää, muttei yhtäkään kuulu mun tuttavapiiriin.
Onko tavoitteena vain riidellä? En jatka enää. Tylsä aihe ja väärä ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, sen pitää mieluusti olla aasialainen, joka onnekseen niitä standardeja ylläpitää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että te väkyttäjät vaikutatte valetun samalla muotilla, ei tarkoita että palstalla epäilemättä harvalukuiset miehet olisivat myös kaikki keskenään samanlaisia.
Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.
Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.
Mies haluaisi, että muutettaisiin yhteen. Mä oon kuulemma niin näppärä kotitöissä, voi vietävä. Mitä lisäarvoa mies sitten mulle toisi? Sohvalla lojuva mies ei lisää elämääni mitään sellaista, mitä ilman en tulisi toimeen. Mies sanoi, että olisi kiva, kun joku kätevämpi tekisi kotityöt, kun hän on mies. Kysyin, että miten se vehje estää kotityöt. Pilkkaan kuulemma. Ja ei, en muuta saman katon alle. Olen passannut muita jo tarpeeksi tässä elämässä.
Huvittaa näissä keskusteluissa tuo miesten uhoaminen miten joku kohta eron kohtaava patalaiska sohvaperuna ottaa kyllä sitten varmasti nuoremman, timmimmän ja ahkeramman vaimon itselleen, että siinäpä ex-rouvaa harmittaa, kun päästi moisen helmen käsistään.
Että nää kuvittelee tuollaisen miehen olevan joku saalis? Joo se ryhdistäytyy kyllä seurusteluvaiheen ajaksi, mutta sen jälkeen sama homma jatkuu. Ex-rouvaa tietää tämän ja sille on aivan sama, vaikka mies iskisi puolisokseen parikymppisen missikandidaatin. Korkeintaan sääliksi kävisi sitä uutta naisystävää hetken.
Luin keskustelu olen m50. Olen eronnut, välillä haaveilen parisuhteesta. Tämä keskustelu ja omat kokemukset lujittivat päätöstäni, kiitos että kirjoitatte näitä ajatuksuanne, niin vaikeaa näitä on miehen päässä ymmärää. Naisen vain jatkossakin kanssa kevyttä hauskanpitoa. Ei enää koskaan yhteenmuuttoa tai mitään tapailua vakavampaa. Niin myrkyllinen tuo parisuhde miehelle on.
Osaan itse siivoilut, pyykkäykset ja ruuanlaittot. En osaa pitää niitä työnä, ne on normaalia elämää. Eli tuolla saralla ei naiselta ole saatavissa kuin tuskaa ja ahdistusta.
Olen naisvaltaisella työikalla ja ihmettelen miksi valtaosalle naiskollegoista työnteko ja pikku asiatkin on raskaita, niin töissä kuin työn ulkopuolella. Kai sitä energiaa on niin vähän ja perussuhtautuminen asioihin on kielteinen. Alhainen yleissivistys ja tietämättömyys asioista on yllättänyt, mies hoitaa kotona monesti liki kaiken. Voimia siskot.
Vierailija kirjoitti:
Luin keskustelu olen m50. Olen eronnut, välillä haaveilen parisuhteesta. Tämä keskustelu ja omat kokemukset lujittivat päätöstäni, kiitos että kirjoitatte näitä ajatuksuanne, niin vaikeaa näitä on miehen päässä ymmärää. Naisen vain jatkossakin kanssa kevyttä hauskanpitoa. Ei enää koskaan yhteenmuuttoa tai mitään tapailua vakavampaa. Niin myrkyllinen tuo parisuhde miehelle on.
Osaan itse siivoilut, pyykkäykset ja ruuanlaittot. En osaa pitää niitä työnä, ne on normaalia elämää. Eli tuolla saralla ei naiselta ole saatavissa kuin tuskaa ja ahdistusta.
Uskon kyllä että miehen on vaikea ymmärtää, miksi nainen ei halua ja jaksa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen tehdä yksin kaikkia perheen yhteisiä töitä.
Minun on puolestani vaikea ymmärtää, miksi mies ei itse voi parisuhteessa ollessaan tehdä niitä - tai edes omaa osuuttaan niistä - vaikka ne ovat hänelle niin kevyitä ja helppoja.
No mitta, onneksi on olemassa mahdollisuus elää yksin. Myrykyllisessä parisuhteessa ei kenenkään pidä kärvistellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon kyllä että miehen on vaikea ymmärtää, miksi nainen ei halua ja jaksa vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen tehdä yksin kaikkia perheen yhteisiä töitä.
Minun on puolestani vaikea ymmärtää, miksi mies ei itse voi parisuhteessa ollessaan tehdä niitä - tai edes omaa osuuttaan niistä - vaikka ne o
Niinpä. Rakastava mies tietenkin hoitaisi kotityöt ihan ohimennen, kun ne ovat niin helppoja juttuja hänelle. Naisen ei tarvitsisi näitä tehdä, kun ne kuormittaisivat.
Ajatella! Tämän "wannabe"-kommentoijan mielestä ketkään miehet eivät tee mitään muuta kun makoilevat laiskoina sohvalla. Voisitko ystävällisesti perustella väitteesi, joka kirjoitustesi perusteella koski kaikkia miehiä. Oletko siis oikeasti sitä mieltä, että vain naiset ovat tehneet ja luoneet tämän Suomi-nimisen valtion hyvinvointiyhteiskunnan. Voitko perustella sen myös niin, ettet toista sitä samaa jargonia, jota tähän mennessä olet käyttänyt? Sivistys- ja koulutustasosi on jo tullut selville, mutta siitä huolimatta: osaatko olla objektiivinen?
Vierailija kirjoitti:
Ajatella! Tämän "wannabe"-kommentoijan mielestä ketkään miehet eivät tee mitään muuta kun makoilevat laiskoina sohvalla. Voisitko ystävällisesti perustella väitteesi, joka kirjoitustesi perusteella koski kaikkia miehiä. Oletko siis oikeasti sitä mieltä, että vain naiset ovat tehneet ja luoneet tämän Suomi-nimisen valtion hyvinvointiyhteiskunnan. Voitko perustella sen myös niin, ettet toista sitä samaa jargonia, jota tähän mennessä olet käyttänyt? Sivistys- ja koulutustasosi on jo tullut selville, mutta siitä huolimatta: osaatko olla objektiivinen?
Sinähän tässä yleistät nyt ja rankalla kädellä vieläpä. Eiköhän keskustelu koske edelleenkin ap:n miestä ja hänen kaltaisiaan vätyksiä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaisi, että muutettaisiin yhteen. Mä oon kuulemma niin näppärä kotitöissä, voi vietävä. Mitä lisäarvoa mies sitten mulle toisi? Sohvalla lojuva mies ei lisää elämääni mitään sellaista, mitä ilman en tulisi toimeen. Mies sanoi, että olisi kiva, kun joku kätevämpi tekisi kotityöt, kun hän on mies. Kysyin, että miten se vehje estää kotityöt. Pilkkaan kuulemma. Ja ei, en muuta saman katon alle. Olen passannut muita jo tarpeeksi tässä elämässä.
Sinänsä hienoa, että ilmaisi ajatuksensa suoraan, ei edes yrittänyt peitellä!
Mutta jännä on tuo ajatus, että kotityöt olisi naiselle jotenkin luontainen juttu ja miehelle ei. Et nainen mielikseen kotihommia tekee, toisenkin puolesta. Olisi edes sanonut, että kivempi tehdä niitä yhdessä. Silloin tilanne olisi jo toinen. Jos siis tekisi myös.
Vierailija kirjoitti:
Sivistys- ja koulutustasosi on jo tullut selville, mutta siitä huolimatta: Osaatko viitata niin, että viittaussuhde näkyy muuallakin kuin sinun pääsi sisällä?
Jos tarkoitat tuota klo 12.08 postattua viestiä, kehotan vetämään henkeä ja lukemaan uudelleen. Siellä lukee mies, siellä lukee nainen. Mistä sait pieneen päähäsi, että se tarkoittaa KAIKKIA miehiä, KAIKKIA naisia? Kun jokainen vähänkin lukitaitoinen tajuaa, että siinä selvästi viitattiin viestiin, johon vastattiin. Ei kaikkiin maailman miehiin.
Oliko taas naisvihalasit päässä ja hirmuinen tarve päästä räyhäämään?
Vierailija kirjoitti:
Ketjussa, joka koskee sitä, kun toinen ei tee omaa osuuttaan kotihommista, puhutaan niistä, jotka eivät tee omaa osuuttaan kotihommista. Ja tässä tapauksessa, kun apn tapauksessa mies ei tehnyt mitään kotona, osa kommentoinnista koskee heitä, jotka eivät mitään kotona tee.
Sisällön ymmärrys on tärkeää, ja myös kontekstin. Esim minä ymmärrän tuon hyvin, kun itse en elä sellaisessa parisuhteessa, vaan puolisoni hoitelee kotitöitä yhtä luontevasti, kuin minäkin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen olisi kannattanut ottaa fiksu ja naisellinen nainen aasiasta.
Vielä ehtii. Jos sattuu saamaan. Ei ne aasialaisetkaan välttämättä kestä omissa paskoissaan mujuvaa sikaa.
Miksi teidän lähipiirin miehet ja exät ovat AINA omissa paskoissaan mujuvia sikoja? Tekeekö seura kaltaisekseen?
Eikö tässä puhuta apn tulevasta exästä?
Eli aloittajan mieskin on halukas etsimään ahkeramman ja ulisemattoman aasialaisen?
Tuskin etsii, siinähän täytyisi nähdä vaivaa.
No niin, arvasin. Ja voitin vedon...
Vierailija kirjoitti:
Olen naisvaltaisella työikalla ja ihmettelen miksi valtaosalle naiskollegoista työnteko ja pikku asiatkin on raskaita, niin töissä kuin työn ulkopuolella. Kai sitä energiaa on niin vähän ja perussuhtautuminen asioihin on kielteinen. Alhainen yleissivistys ja tietämättömyys asioista on yllättänyt, mies hoitaa kotona monesti liki kaiken. Voimia siskot.
Yleinen suhtautumisesi naisiin on sitä luokkaa, että teet viisaan päätöksen myös naisten puolesta, ettet parisuhteeseen ala.
Sinänsä tämä ongelma ei koske sinua, kun kerran kotihommia hoitelet. Etkä tietenkään niitä lopettais edes toisen kanssa asuessa. Et sikäli et kuulu tähän jengiin, mistä täällä nyt kohkataan.
Mutta parisuhde on toki niin paljon muutakin, kuin vain kotityötä, niin sikäli suosittelen sitä kevyttä tapailua vain.
Aina täällä miehet rakuttavat siitä, että naisilla on ylimitoitetut standardit ja että miehille riittää vähempikin siisteystaso. Mutta kummasti sitten se naisen siisteystaso onkin kiva, ihana ja vallan kehumisen aihe, kun sen ylläpitämiseen ei miehen tarvitse sormeaan nostaa vaan nainen pitää sitä yksin yllä, vielläpä ihan huomaamatta ja nöyristellen.