Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8329)

Vierailija
2421/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"On se jännä. Toiset miehet eivät arvosta, kun nainen tekee kaiken, eikä arvosta, kun nainen lopettaa sen tekemisen. Eli joillekin mikään vaan ei riitä."

Minä en luottaisi siihen, mitä katkerat mammelit täällä kirjoittelevat. Onhan se nähty, että kun minä esim. arvostan vaimoni tekoja, mammelit eivät näe asiaa arvostamisena, vaan mammeleiden silmissä olen kamala alistaja ja vaimo on vain piika.

Arvostus näkyy tekoina. Se, että sinun sanojasi täällä ei noteerata hyvällä, johtunee myös siitä muusta, mitä näppiksestäai lähtee, kuin siitä, että sanot arvostavasi. Jos et ole huomannut, ilmaiset aika paljos kaikennäköistä asennetta yleisestikin naisia kohtaan. Ja se asenne ei ole kovin positiivinen.

Osaatko perustella, että miksi esim. sinuun pitäisi suhtautua positiivisella asenteella? Sinä selvästi käyt heti henkilöön kiinni, jos tämä on jostain asiasta eri mieltä. Mikä sinua estää kunnioittamasta esim. minun ja vaimoni valintoja, joista olemme täysin samaa mieltä ja olemme hyvin onnellinen ja tasapainoinen perhe?

Vierailija
2422/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On se jännä. Toiset miehet eivät arvosta, kun nainen tekee kaiken, eikä arvosta, kun nainen lopettaa sen tekemisen. Eli joillekin mikään vaan ei riitä."

Minä en luottaisi siihen, mitä katkerat mammelit täällä kirjoittelevat. Onhan se nähty, että kun minä esim. arvostan vaimoni tekoja, mammelit eivät näe asiaa arvostamisena, vaan mammeleiden silmissä olen kamala alistaja ja vaimo on vain piika.

Ajattele tilanne, jossa työnantaja maksaa sulle vaikka puolet sun palkasta. Saat pikkujouluissa piparia ja keväällä pääset retkelle. Ja työnantajasi kehuskelee, kuin fiksua oli ottaa töihin suomalainen mies. Tekee työnsä mukisematta ja ilolla. Käykää te muutkin hakemassa suomalainen mies töihin. Hänkö siis arvostaa sun työpanosta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2423/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta nainen saa mennä lakkoon, kunhan kestää sen etten minäkään ole hänen käytettävissään. Siinähän lakkoilee. Miksi nykynaisilla on harhoja että he ovat korvaamattomia? Ovi on tuossa ja siitä saa lähteä. 

Nykynainen ei ole mikään kynnysmatto tai miehen omaisuutta.

Miksi lähtisin omasta kodistani? Eiköhän se oo tuo ukko joka lähtee, jos joku. Ilmatteeeks täällä asuu, mutta ymmärtää asemansa ja tekee osansa. Enempää en toki pyydäkään, en ole orjapiiskuri kuten monet miehet näyttävät olevan. Meillä riittää että tekee osansa, ei enempää tarvitse.

Eli miehesi on vain pelkkä renki. Kai hoidat normaalit työnantajan velvollisuutesi, että mies joskus saa vähän eläkettä?

Renki siis tekee osuutensa kotitöistä? Piika toisen osan? Kuka sen piian eläkkeen maksaa?

Vierailija
2424/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvostus näkyy tekoina. Se, että sinun sanojasi täällä ei noteerata hyvällä, johtunee myös siitä muusta, mitä näppiksestäai lähtee, kuin siitä, että sanot arvostavasi. Jos et ole huomannut, ilmaiset aika paljos kaikennäköistä asennetta yleisestikin naisia kohtaan. Ja se asenne ei ole kovin positiivinen.

Osaatko perustella, että miksi esim. sinuun pitäisi suhtautua positiivisell

Millä perusteella olen käynyt henkilöön? Tuossa arvostelin sinun asennettasi yleisesti naisiin, jonka olet ilmaissut hyvin selkeästi. Mitään muuta en ole arvostellut. Täällä on huom. muutama muu, minun lisäkseni. 

Toiseksi en ole ainun arvostustasi vailla. Teit selväksi, ettet arvosta yhtään ketään suomalaista naista. Miksi sitä asennetta pitäisi arvostaa? Ja koska suomalaiset naiset eivät passaa sinua arvostamallasi tavalla, hait vaimon aasiasta, KOSKA HE OSAAVAT. Miltä muulta tuo kuulostaa, kuin piian hakemiselta. Siinä ei rakkaus ole lähtökohta, vaan vain sinun passaaminen. 

Toivon totisesti, että vaimosi on onnellinen kanssasi, kaikesta huolimatta. 

Vierailija
2425/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puolesta nainen saa mennä lakkoon, kunhan kestää sen etten minäkään ole hänen käytettävissään. Siinähän lakkoilee. Miksi nykynaisilla on harhoja että he ovat korvaamattomia? Ovi on tuossa ja siitä saa lähteä. 

Nykynainen ei ole mikään kynnysmatto tai miehen omaisuutta.

Miksi lähtisin omasta kodistani? Eiköhän se oo tuo ukko joka lähtee, jos joku. Ilmatteeeks täällä asuu, mutta ymmärtää asemansa ja tekee osansa. Enempää en toki pyydäkään, en ole orjapiiskuri kuten monet miehet näyttävät olevan. Meillä riittää että tekee osansa, ei enempää tarvitse.

Eli miehesi on vain pelkkä renki. Kai hoidat normaalit työnantajan velvollisuutesi, että mies joskus saa vähän eläkettä?

Minua ei kiinnosta, mitä katkera papparainen täällä kirjoittelee. Onhan se nähty, että kun minä esim. arvostan mieheni tekoja, papparainen ei näe asiaa arvostamisena, vaan papparaisen silmissä olen kamala alistaja ja mieheni on vain renki.

Vierailija
2426/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millä perusteella olen käynyt henkilöön? Tuossa arvostelin sinun asennettasi yleisesti naisiin, jonka olet ilmaissut hyvin selkeästi. Mitään muuta en ole arvostellut. Täällä on huom. muutama muu, minun lisäkseni. 

Toiseksi en ole ainun arvostustasi vailla. Teit selväksi, ettet arvosta yhtään ketään suomalaista naista. Miksi sitä asennetta pitäisi arvostaa? Ja koska suomalaiset naiset eivät passaa sinua arvostamallasi tavalla, hait vaimon aasiasta, KOSKA HE OSAAVAT. Miltä muulta tuo kuulostaa, kuin piian hakemiselta. Siinä ei rakkaus ole lähtökohta, vaan vain sinun passaaminen. 

Toivon totisesti, että vaimosi on onnellinen kanssasi, kaikesta huolimatta."

No, tiedätkö mitä tarkoittaa sana sinä? Nähtävästi et, mutta minä yritän selittää sen merkityksen. Kun keskustelualustalla käytät sanaa sinä, se tarkoittaa sitä, että osoitat viestisi henkilökohtaisesti jollekin, tässä tapauksessa minulle.

Miksi sinä otat henkilökohtaisesti ja ilmeisesti vielä toistenkin puolesta henkilökohtaisesti kommentit täällä, jos ne koskee naisia yleensä? Johtuuko se heikosta itsetunnosta vai mistä?

Miksi vääristelet ja levität väärää tietoa, etten arvostaisi suomalaisia naisia, koska se ei pidä paikkaansa? Arvostan tietenkin sellaisia naisia, jotka arvostuksen ansaitsevat. Kaltaisiasi vääristelijöitä ja valehtelijoita en tietenkään suostu arvostamaan.

Se, että vapaaehtoisesti tekee jotain mistä saa itselle hyvän mielen ja samalla myös toiselle, ei ole minun mielestä "passaamista". Sinulla on monien muidenkin naisten tapaan omituinen pyrkimys mollata ja väheksyä ulkomaalaisia naisia ja nytkin käyt henkilökohtaisella tasolla sekä minun, että vaimoni kimppuun määrittelemällä vaimoni piiaksi. Miksi ihmeessä teet niin? Mieti mikä älämölö täällä syntyisi, jos minä määrittelisin jokaisen naisen ilotytöksi, kun mies saadakseen läheisyyttä ja seksiä, joutuisi kuuraamaan ensin asunnon lattiasta kattoon ja tekemään matamille parin viikon ajan kaikki ruuat nenän eteen kannettuna?

Yksi monista syistä siihen, että hain tosiaan vaimon Aasiasta, oli se, että minun ei tarvitse esim. vääntää hänen kanssaan ns. kotitöistä. Ne tehdään hyvässä hengessä siten, että kumpikin osallistuu aikataulujensa ja jaksamisensa puitteissa. En minä kehtaisi pakottaa vaimoa tekemään kotihommia, jos tämä olisi ollut työreissussa esim. kolme vuorokautta putkeen ja tulee melko väsyneenä kotiin, mutta ilmeisesti aaveemammojen huusholleisssa se on vakiokäytäntö.

Vierailija
2427/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Millä perusteella olen käynyt henkilöön? Tuossa arvostelin sinun asennettasi yleisesti naisiin, jonka olet ilmaissut hyvin selkeästi. Mitään muuta en ole arvostellut. Täällä on huom. muutama muu, minun lisäkseni. 

En minä kehtaisi pakottaa vaimoa tekemään kotihommia, jos tämä olisi ollut työreissussa esim. kolme vuorokautta putkeen ja tulee melko väsyneenä kotiin, mutta ilmeisesti aaveemammojen huusholleisssa se on vakiokäytäntö.

Mutta kehtaat pakottaa vaimosi toimimaan palkkatyönsä ohessa yksinhuoltajana reissujesi ajan ja sitten vielä sen lisäksi passamaan ja paapomaan sinua, kun lopulta suvaitset saapua reissuiltasi kotiin. Miksi luulet, että vaimosi ei olisi väsynyt? Ja silti kehtaat heittäytyä huolletavaksi ja hoivattavaksi. Aikamoista.

Vierailija
2428/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hain tosiaan vaimon Aasiasta

Okei. Mä puolestani hain auton Saksasta. 

Kaveri ei jaksa itse hakea, joten se tilailee kaikenlaista eBaysta. Kiinasta ne kamat taitaa pääosin tulla.

Vierailija
2429/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tiedätkö mitä tarkoittaa sana sinä? Nähtävästi et, mutta minä yritän selittää sen merkityksen. Kun keskustelualustalla käytät sanaa sinä, se tarkoittaa sitä, että osoitat viestisi henkilökohtaisesti jollekin, tässä tapauksessa min

Tulipa taas selvästi esille, kuin halveksuvasti ja ylimielisesti suhtaudut sinulle tuntemattomaan kommentoijaan. Tuo yleistys kruunaa kaiken. 

Tietenkin vastaukseni, esim. sinun, kommenttiin on henkilökohtainen, sikäli kun se kohdistuu siihen kommenttiin, jonka sinä kirjoitit! Kyllähän sinäkin nyt arvostelet minua, ihan henkilökohtaisesti. 

Mitään väärää tietoa en voi sinusta levittää. Kaiken olet itse täällä kertonut ja sen voivat kaikki itse lukea. Siihen tarvita minun mitään tulkintaa.

Minun arvostus oman maan ja muiden maiden naisia kohtaan on ihan kunnossa. Kuten jo aiemmin kerroin, minjani on ulkomaalainen ja vieläpä aasiasta! 

Hienoa, jos jaatte kotityöt mahdollisuuksien mukaan. Siitähän tässä koko ketjussa on kyse! Jotenkin meni sinulta tämä ohi, aloittaessasi suomalaisten naisten mollaamisen. Aloitit todellakin sillä tiedolla, että hait vaimon aasiasta, koska ilolla sinua passaa. Kuten yleisesti kaikki naiset sielläpäin. Se ei kuulostanut millään tavalla tasapuoliselta avioliitolta. Vaan nimenomaan siltä, että hait kauniin passaajan. 

Vaimoasi ei täällä ole kukaan halveksinut. Vain sinun asenteita.

Vierailija
2430/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta kehtaat pakottaa vaimosi toimimaan palkkatyönsä ohessa yksinhuoltajana reissujesi ajan ja sitten vielä sen lisäksi passamaan ja paapomaan sinua, kun lopulta suvaitset saapua reissuiltasi kotiin. Miksi luulet, että vaimosi ei olisi väsynyt? Ja silti kehtaat heittäytyä huolletavaksi ja hoivattavaksi. Aikamoista."

On tuo tosiaan aikamoista, että aaveeleidit rakentelee jatkuvasti omia olkiukkoja ja niiden varjolla sitten haastavat riitaa. :D

Vierailija
2431/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin menin lakkoon, en lähtenyt polttopuita enää hakemaan vaan menin naapuriin muutamaksi tunniksi. Sillä aikaa oli meidän lakkoilija hävinnyt jonnekin enkä kaipaa takaisin :)

Vierailija
2432/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta kehtaat pakottaa vaimosi toimimaan palkkatyönsä ohessa yksinhuoltajana reissujesi ajan ja sitten vielä sen lisäksi passamaan ja paapomaan sinua, kun lopulta suvaitset saapua reissuiltasi kotiin. Miksi luulet, että vaimosi ei olisi väsynyt? Ja silti kehtaat heittäytyä huolletavaksi ja hoivattavaksi. Aikamoista."

On tuo tosiaan aikamoista, että aaveeleidit rakentelee jatkuvasti omia olkiukkoja ja niiden varjolla sitten haastavat riitaa. :D

Mitä ihmettä sössötät? Ihan itse olet kertonut että noin teillä toimitaan. Selaahan viestisi ja katso mitä olet paljastellut perhe-elämästäsi - ilmeisesti kännipäissäsi, kun et kerran itsekään enää juttujasi muista.

Vierailija
2433/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n (ex-)mies tullut palstailemaan kun täällä on monta sivua jonkun saman miehen kommentteja.

Älkää ruokkiko trollia.

Vierailija
2434/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se elämä vaikeeta. Mitäs jos herran vuonna 2024 jokainen IHMINEN vaan tekisi OMAN OSUUTENSA, eikä sössöttäisi mitään siitä, mitä on jalkojen välissä. Ja se osuus on kaikilla sama, ihan vaan selvyyden vuoksi. Ellet ole jotenkin sairas tai vammainen. Kivespussit eivät ole sairaus.

Vierailija
2435/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se elämä vaikeeta. Mitäs jos herran vuonna 2024 jokainen IHMINEN vaan tekisi OMAN OSUUTENSA, eikä sössöttäisi mitään siitä, mitä on jalkojen välissä. Ja se osuus on kaikilla sama, ihan vaan selvyyden vuoksi. Ellet ole jotenkin sairas tai vammainen. Kivespussit eivät ole sairaus.

Mutta kyllä ne aika ison vamman tuonne pääkoppaan näyttävät toisilla aiheuttavan 😂.

Vierailija
2436/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aasialaiset naiset ovat kyllä ahkeria ja aikaansaapia. Minulla sukulaisena lähes kolmekymppinen. Hänellä on kaksi tutkintoa tehtynä, ja tekee hurjasti töitä. Tekee myös kotona paljon, mutta onneksi niin suomalaistunut, ettei todellakaan kaikkea. Puolisona suomalainen mies, joka tekee osansa kotihommista. Mm. kokkaa, vaikka vaimonsa on kokki. Kunpa suomalaiset miehet arvostaisi vaimojaan, ovat he sit mistä tahansa syntyisin. Ja sama tietenkin toisinpäin. 

Palstanaiset näyttävät päivittäin oikein hyvää esimerkkiä vastakkaisen sukupuolen arvostamisesta.

Kyllä, arvostetaan aiheesta. Ei aiheetta. Kuis muuten?

Laskettelet luikuria kuten muutkin palstan ex-frouvat. =)

Vierailija
2437/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä menisin lakkoon ja ilmoittaisin että hakekaa itse takkapuunne ja tehkää lumityöt ja hiekoittakaa piha jne. niin vaimo laittaisi varmaan minut kohtalaisen äkkiä vaihtoon.

No, ei meillä kyllä juuri ole ongelmia kotitöiden suhteen ollut. Vaimo kyllä enimmäkseen hoitaa pyykit, minä taas pihahommat ja lämmityksen, paitsi pihasaunan lämmitys kesäisin on pojan homma. Perheen kahdella teinillä on vuoroviikoin keittiövuoro eli tiskaus, ruokapöydän kattaminen ja tyhjentäminen ym. siivous, muuten meillä on periaate että se joka sotkee, siivoaa jälkensä. 

Vierailija
2438/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on osaamisen ja mielenkiinnon mukaan sektoroitu työnjako, oli perhevuosina ja on nyt niiden jälkeen. Molemmat ovat tyytyväisiä ja kantavat kortensa kekoon siipeilemättä. Minä hoidan koko vaatehuollon ja koko ruokahuollon, ilolla, olen niissä hyvä ja kokonaisuudet pysyvät hyvin hallinnassa ja taloudellisina, kun tietää koko ajan, missä mennään. Olen myös työssäkäyvä, en tosin enää tarvitse kokopäivätöitä. 

Se, mitä en olisi kotona kauaa kuunnellut enkä katsellut, on vähättely. Pyykit eivät perheessä katoa itsestään eikä ruoanlaitto ole mitään taikasauvan heilauttelua. Molemmat ovat  suunnittelua, aikaa ja vaivaa vaativia kotitöitä, jotka vieläpä toistuvat säännöllisesti, tekemättä ei voi jättää. Eipä tuo pitkäaikainen kumppanikaan kuvittele, että mitkään asiat tapahtuvat itsekseen tai kotitontun tekeminä. Hän on tosin naimisissa aidon pohjan akan eikä aasiattaren kanssa.

Vierailija
2439/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minä menisin lakkoon ja ilmoittaisin että hakekaa itse takkapuunne ja tehkää lumityöt ja hiekoittakaa piha jne. niin vaimo laittaisi varmaan minut kohtalaisen äkkiä vaihtoon.

No, ei meillä kyllä juuri ole ongelmia kotitöiden suhteen ollut. Vaimo kyllä enimmäkseen hoitaa pyykit, minä taas pihahommat ja lämmityksen, paitsi pihasaunan lämmitys kesäisin on pojan homma. Perheen kahdella teinillä on vuoroviikoin keittiövuoro eli tiskaus, ruokapöydän kattaminen ja tyhjentäminen ym. siivous, muuten meillä on periaate että se joka sotkee, siivoaa jälkensä. 

Miksi tarvitsee kattaa pöytää ja tiskata, kun ei teillä kukaan näytä laittavan ruokaa? 

Ja uunin lämmitystä, lumitöitä ja pihan hiekoitustako on siellä tehtävä kesät talvet? Vai veteletkö kesät lonkkaa?

Vierailija
2440/8329 |
04.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen alkoi tulla noita meillä on toimiva ja tasapuolinen työnjako, mutta silti siellä kaikki eivät tee kaikkea, vaan erikseen oli joillekin keittiötyöt. Eli ei tasapuolista, koska keittiössä tapahtuu mahdollisesti viidesti päivässä ja tekemistä riittää. En ihmettele että talon lämmittäjä on työnjakoon tyytyväinen, kun muut tekevät enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan