Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8310)

Vierailija
241/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ap on huomannut, että kukaan ei tee mitään ja silti perhe on hengissä eikä edes valita tilannetta. Ainoa vihainen on ap, joka tajuaa, että hän on pilannut perheen ilmapiirin nalukuttamalla ja vaatimalla, koska nyt kaikki muut ovat rentoja ja iloisia, vain hän ihmeissään, että miksi nuo syö eineksiä eikä valita nälkäänsä.

Vierailija
242/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait se mikään tauti ole että on tottunut olemaan passattuna koko elämänsä? Tottakai lapset yrittää tehdä niin vähän kuin voi. Ukolle ei ole kyllä puolusteluja. 

Tämä on liian kiltin ja hoivaava ihmisen aiheuttama oma ongelma. Pennut hommiin jo pienenä että oppivat elämän realiteetteja.

Ukko on hankalampi tapaus jo tuossa vaiheessa, eikä me opita vähällä, voin sen sanoa ihan omasta kokemuksesta.

Jos ei hiljaa murjottaminen auta, niin kännykkä parkkiin keittiöön, tietokoneesta virtajohto pois ja vie vaikka saakeli patjan sängystä, niin alkaa teinipoika oppimaan 😂

Onnea ap:lle yritykseen! Toivottavasti helpottaa

M36

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oma äitini just samanlainen kuin tuo ap. Koko ajan olisi pitänyt kehua ja kiitellä kaikesta mitä se tekee vaikka safka mitä laittoi kelvotonta, tiskattuaan oli jokaisessa mukissa ja lasissa reunukset ja kerran kännissä pilasi pyykissä suurimman osan vaatteistamme. 

Vanhemmiten kun isä kuollut eikä kukaan meistä lapsista viitsinyt nähdä naamaansa soitteli ja ruikutti yksinäisyyttään. 

Opettelit piakkoin varmaan sitten itse tekemään parempaa ruokaa ja pyykkäsit jatkossa omat vaatteesi? Myöskin tiskasit vähintään kerran viikossa. Vai uhrina kitisit vaan sohvalta tai tietokoneelta käsin?

Tosin toi äidin viinaan menevyys kuulostaa ikävältä kieltämättä, se ei ole jees.

Vierailija
244/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämän vuoksi niin monet naiset viihtyvät ja tykkäävät asua yksin. Miesystäviä voi  kyllä olla mutta ei niitä kannata kotiinsa päästää, muuten on loputonta sotkua ja sekamelskaa. Tietenkin poikkeuksiakin on, mutta  kyllä pääsääntöisesti yksin asuvien miesten kämpät on järkyttäviä murjuja. Itselläni on useampi veli ja takana myös monta parisuhdetta, juu ei kiitos koskaan enää miestä minun huusholliini.

Minäkin viihdyin hyvin yksin asuessa avioeron jälkeen.

Sitten kohdalle sattui Suuri rakkaus ja kas kotityöt hoituvat kätevästi yhdessä jo 20v.

Vierailija
245/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko yrittää pitää rauhallisessa ja rakentavassa hengessä perhepalaveri töiden jakamisesta ja kunkin tehtävistä? Luulisi  että jos ilman tunteita ja ilman paasaamista ja syyllistämistä pystyisi tuomaan esiin sen  mitä aiempi työnjako merkitsee sinun kannaltasi  niin perhe voisi ymmärtää sen, että heilläkin voisi olla vastuu edes joistakin kodin töistä. Ehkä selkeä vastuunjako olisi siinä mielessä hyvä  ettei kenenkään tarvitse vaivautua työ työltä kädkyttämään toisia  vaan jos joku asia on tekemättä  jää vastuullinen asian kanssa yksin omalle puolelleen ja kolme muuta odottavat  että asia toteutuu. Niinkuin se saunan lämmittäminen. Jompikumpi teineistä vakituiseksi saunan lämmittäjäksi? Jos palaverissa on listattuna kaikki tehtävät ja kukin vuorollaan saa itse valita aina yhden kerrallaan omalle vastuulleen, kunnes kaikki jaettu  niin kukin pääsee valikoimaan itselle mieluisimmat. Listaa tehdessä pitää muistaa listata siihen myös ns miesten työt. Ne  jotka mieluusti jätät miehen tehtäväksi, koska et omaa lihaksia tai tietoa tai taitoa. Mies voisi olla mukana listaa laatimassa  jotta nämäkin työt tulevat kaikki mukaan. Sitä lun ei välttämättä aina huomaa toisen tekemää työtä  jos ei itse ole koskaan joutunut siitä vastaamaan. Ajattelee yksin omakotitalossa aduva  joka hoitaa tietenkin kotona kaiken itse  myös ne miesten työt. Olen huomannut, etteivät rouvat tajuakaan, miten paljon hommaa niissäkin on. Ne on ehdottomasti oltava jakolistassa mukana.

Toivottavasti onnistuu hyvässä hengessä ja epäoikeudenmukaisuus oikenee.

Vierailija
246/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin oma elämäsi perustuu täysin siihen, että miehesi maksaa valtaosan elämästänne. Joten lopeta valittaminen. Et voisi ostaa omalla palkallasi niitä järjettömyyksiä mitä ostat, jos miehesi ei maksaisi kaikkia perheenne välttämättömyyksiä.

Vierailija
247/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö miehesi töissä ja olet kotiäiti?

Vierailija
248/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa ja nyt teen sen. Vaimo saa hoitaa itse kauppareissut, tankata ja korjata ja huoltaa oman autonsa, pestä omat pyykkinsä sekä tehdä tarvittavat pihatyöt sekä remontit. Unohtamatta tietotekniikka asennuksia.

Tarkemmin kun mietin niin mihin ihmeeseen minä tuollaista vetelehtivää ja saamatonta perässä vedettävää riesaa tarvitsen? On helpaompaa heittää se ulos ja vaihtaa sellaiseen joka osaa tehdä jotakin.

Vierailija
249/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Paljosta vetoo että jos teini vaikka imuroi niin laatu ei kelpaa ja ukkokin laittaa lasit kaappiin väärin. :D

Mihin viittaat? Pitäiskö perheenädiin laskea rimaa kodinpidossa siksi että muilla on kokemuksen puutetta?

M

Ei tietenkään pidä laskea rimaa, eli sitä omaa rimaa omalle työlleen. Mutta pitää hyväksyä, että muilla on muut rimat, omansa. Jos ei hyväksy, pyrkii asettumaan muiden yläpuolelle, niskan päälle.

Mutta ei se voi mennä niin, että muiden rima on sama kuin vasemmalla kädellä puolihuolimattomasti sutaistu. Kyllä sen riman pitää silti olla riittävä, eli että on puhdasta tai siistiä. Tiskit on myös puhtaita ilman ruokajäämiä ja imuroinnin jälkeen ei nurkissa pyöri pölypallot, kun on vain keskilattiaa vähän sutaistu. 

Vierailija
250/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai hitsi kun tää ketju on stereotypioita täynnä. Meillä on tota samaa että miestä on tosi vaikee saada tekemään mitään varsinkaan oma-aloitteisesti. Itse teen sitten isomman osan kotitöistä mutta ei se kauheesti ole välejä kiristäny kun ihan tykkään niitä tehä. Pakolliset teen vaan että ei silleen supersiistiä oo mutta kotiruokaa on kuitenkin joka päivä. Auton huollatan ja katsastan siinä missä mieskin. Se vie jolla sattuu olee helpompi (etä)työpäivä. Se vähän risoo että lapsen ja kissan terveyteen liittyvät asiat on sellasia mitä mies ei edes suostu hoitamaan. Tai toki lääkäriin vie kunhan minä oon varannu sinne ajan.

Vierailija
251/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen patalaiskoja ulisijamiehiä tämä ketju on täynnä? Omakin isäni osasi ihan hyvin kokata ruokaa ja ruokkia meidät lapset ja pestä pyykkiä vaikka vanhemmillani oli monissa asioissa melko perinteiset sukupuoliroolit. Miten kukaan mies alkaa uhkailla et "yhyy nyt mennään lasten kanssa sitten nakkikiskalle" jos vaimo ei suostu hellan ja nyrkin väliin?

Vierailija
252/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittiko ap ulosmarssin suureen tyyliin?

Vierailija
253/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä ihmeen patalaiskoja ulisijamiehiä tämä ketju on täynnä? Omakin isäni osasi ihan hyvin kokata ruokaa ja ruokkia meidät lapset ja pestä pyykkiä vaikka vanhemmillani oli monissa asioissa melko perinteiset sukupuoliroolit. Miten kukaan mies alkaa uhkailla et "yhyy nyt mennään lasten kanssa sitten nakkikiskalle" jos vaimo ei suostu hellan ja nyrkin väliin?

Niinpä. Minunkin isäni tekee yhä 76- vuotiaana omat ruokansa, pesee pyykkinsä ja siivoaa huushollinsa. Tekee myös ns. miesten töitä yhä ja huolehtii asioistaan. Näin teki myös meidän ollessa lapsia.

Vierailija
254/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää ap sohvaperunoiden tukkalady? Perheen ainoa nainen.

Vierailija
255/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei naisen tehtävä ole passata perhettä. Kotityöt tehdään koko perheen voimin.

Periaatteessa samaa mieltä, mutta mites tehdään kun ihmisillä on eri käsitykset siitä, mikä on esim. sopiva tai riittävä siivoamisen taso ? Jos perheen äiti ainoana on sitä mieltä, että torppa täytyy hinkata tiptop-kuntoon mutta muille kevyempikin siivoustaso olisi ok, niin onko sekään oikein että yhden tahtotilan takia kaikki "kärsii"?

Varmaan tästä on ollut joku yhteinen ajatus jo silloin kun on yhteen menty?

Tuskin kukaan on pahakseen pannut, että on tietty siisteystaso. Odotetaan vain, että äiti pitää sitä yllä.

Mun mielestä on turhaa tässä puhua, että äiti vaatii että on tietylaista ja tiettyjä asioita tehdään tietyllä tapaa. 

On ihmisiä ketkä elää läävässä mutta usein siellä on se kaikille Ok.

Vierailija
256/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Ettet opettanut mamma pojiksi täysin. Terv. Mamma pojan kanssa 55 v ja kerran lähtenyt pois suhteesta kun pimahdin saamattoman nahjukseen... 

Vierailija
257/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkolainen on laitettu tarpeettomana pakkaamaan muuttolaatikoitaan. Ei se ehi päivittelemään. 

Uus rouva, miehen nuorempi työkaveri tulenee uusiorouvaksi parin kk päästä. 💥rento meno.

Vierailija
258/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko käämit itsekseen vihassa kiehuessa kärähtäneet?

Lataamossa?

Opettele puhumaan.

Vierailija
259/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lakkolainen on laitettu tarpeettomana pakkaamaan muuttolaatikoitaan. Ei se ehi päivittelemään. 

Uus rouva, miehen nuorempi työkaveri tulenee uusiorouvaksi parin kk päästä. 💥rento meno.

Entisenä uusperheen äitinä (homma jo hoidettu) on pakko todeta, etta vanha rouva on se, joka tuossa kuviossa voittaisi, uusiorouvalla taas ei voitettavaa oikein ole. Mutta saahan sitä fantasioida.

Vierailija
260/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jo puoli vuotta lakossa, joten tsemppiä sinulle ap! Meillä ei ole ollut ikänä yhtä sekaista ja likaista kuin nyt on, mutta jatkan silmieni ummistamista. Minulle jää paljon omaa aikaa nyt. Konsultoin kodinhoidossa, mutta en tee valmiiksi. Jos joku tekee minulle pienenkin palveluksen, teen takaisin, mutta muuten en tee.

Nuoriso saa puhtaita vaatteita ja ruokaa laitetaan. Nämä hoituvat hitaammin, koska sotkut jarruttavat. Esim kun laittavat ruokaa, niin ensiksi on laitettava ympäri huushollia seilaavat astiat koneeseen, saatava puhtaita astioita ja pyyhittävä pöytätasot ja sitten tekevät ruoan ja jättävät keittiön sekaisin. Pyykit ajelehtivat lattioilla, osa päätyy jo pyykkikoriinkin, mutta pesevät kun alkaa vaatteet loppua. Laitoin itselleni oman pyykkikorin ja pesen vaatteeni. ruuaksi laitan sitä mitä itse tahdon syödä. Ruokani valmistuu nopeammin ja vähemmällä vaivalla, kuin aikaisemmat perheruuat, mutta jos joku tahtoo syödä samaa kanssani, niin voin laittaa kaksi annosta, jos keittiö on puhdas. Osaavat jo laittaa ruokaa ja pestä pyykit, mutta eivät välitä jälkiensä siivoamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi