Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8310)

Vierailija
221/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne likaiset astiatkin alkaa haistaa siellä altaassa. Eikä pelkkä valmismoskan syöminen ole terveellistä, vaikuttaa lasten hyvinvointiin.

Vierailija
222/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Miksi, jos minulle riittä vähempikin siisteystaso? Jos naista häiritsee likaiset astiat tiskialtaassa tai petaamaton sänky, hän voi ihan itse tehdä niille jotain. Minua ne eivät haittaa, joten annan olla."

"Eli voit aina käyttää likaisia astioita ja niitä ei tarvitse koskaan pestä? Ei se minuakaan häiritsisi, sen kuin juot aamukahvin puolihomeisesta kupista. Mutta ei se kuppi itsestään sieltä tiskialtaasta hyppää koneeseen eikä myöskään ne lakanat vaihdu itsestään. Turha piiloutua minkään siisteysvaatimusten taakse, jos olet yksinkertaisesti laiska. Silloin kannattaa palkata siivoojaa eikä odottaa, että kumppani olisi ilmainen piika."

Sanoiko kommentoimasi hlö, että käyttää likaisia astioita eikä koskaan pese niitä? Eiköhän hän tarkoittanut sitä, ettei tiskialtaassa olevat astiat häiritse eikä niitä tarvitse pestä HETI. En minäkään tiskaa kuin pari kertaa viikossa, käytän puhtaita

Asut ihan selvästi sinkkuna yksin. Mieti miltä näyttää nelihenkisen perheen tiskipöytä, jos astiat pestään pari kertaa viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Asut ihan selvästi sinkkuna yksin. Mieti miltä näyttää nelihenkisen perheen tiskipöytä, jos astiat pestään pari kertaa viikossa.

Olen eri, mutta aika monella nelihenkisellä perheellä on tiskikone.

Vierailija
224/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllähän ne likaiset astiatkin alkaa haistaa siellä altaassa. Eikä pelkkä valmismoskan syöminen ole terveellistä, vaikuttaa lasten hyvinvointiin.

Meillä syötiin eineksiä ja ihan terveitä kaikista kasvoi.

Vierailija
225/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen eri, mutta aika monella nelihenkisellä perheellä on tiskikone.

Ai niin tietysti. Tiskikonehan pesee automaattisesti ne tiskialtaaseen ja pöytään jätetyt tiskit! En tajunnutkaan. Sori.

Vierailija
226/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Miksi, jos minulle riittä vähempikin siisteystaso? Jos naista häiritsee likaiset astiat tiskialtaassa tai petaamaton sänky, hän voi ihan itse tehdä niille jotain. Minua ne eivät haittaa, joten annan olla."

"Eli voit aina käyttää likaisia astioita ja niitä ei tarvitse koskaan pestä? Ei se minuakaan häiritsisi, sen kuin juot aamukahvin puolihomeisesta kupista. Mutta ei se kuppi itsestään sieltä tiskialtaasta hyppää koneeseen eikä myöskään ne lakanat vaihdu itsestään. Turha piiloutua minkään siisteysvaatimusten taakse, jos olet yksinkertaisesti laiska. Silloin kannattaa palkata siivoojaa eikä odottaa, että kumppani olisi ilmainen piika."

Sanoiko kommentoimasi hlö, että käyttää likaisia astioita eikä koskaan pese niitä? Eiköhän hän tarkoittanut sitä, ettei tiskialtaassa olevat astiat häiritse eikä niitä tarvitse pestä HETI. En minäkään tiskaa kuin pari kertaa viikossa, käytän puhtaita

On eri asia asua yksin ja samoin tehdä kaikki kotityöt yksin. Mutta kun asutaankin yhdessä, niin tilanne muuttuu eli sitä sotkua tulee paljon enemmän ja homma menee mutkikkaammaksi.

Ei muakaan yksin asuessa yhtään ärsyttänyt, että tavarat on levällään, kun tiesin että itsehän ne laitan pois sitten kun laitan. Mutta yhdessä asuessa se vaan alkaa ärsyttää, jos pitää jatkuvasti toisen puolesta tehdä eli tuntuu epäreilulta :D

Ja siis joo, meillä ei kinastella kotitöistä. Ollaan saatu järkevä systeemi aikaiseksi, ja muutenkin suht samanlainen siivouskäsitys puolison kanssa. Sänkyä ei petata, kun kumpaakaan se ei kiinnosta. Toki jos kumppanille se ois tärkeää, niin petaisin kyllä. Keittiö on pakko pitää kondiksessa, kun muuten ruuanlaitto vaan v*tuttaa, jos pitää ens alkuun tiskata pannut ja kattilat jne.

Vierailija
227/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kova passaamaan. En edes ajattele asiaa sen kummemmin. Teen pieniä palveluksia mielelläni.

Olen kai kummajainen.

Vierailija
228/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä olen kova passaamaan. En edes ajattele asiaa sen kummemmin. Teen pieniä palveluksia mielelläni.

Olen kai kummajainen.

Kyllä, niin pitkään homma toimii, kunnes sairastut/uuvut/kyllästyt tai jotakin muuta tulee elämässä eteen. Silloin ajattelet muiden käynnistyvän. Eivät he käynnisty.

Vierailija
229/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen kai kummajainen.

Kyllä, niin pitkään homma toimii, kunnes sairastut/uuvut/kyllästyt tai jotakin muuta tulee elämässä eteen. Silloin ajattelet muiden käynnistyvän. Eivät he käynnisty.

Minua passattiin kun asuin kotona. Muutin pois 19 vuotiaana eikä pyykkäys tai saunan lämmitys ollut mitenkään vaikeaa. 

Vierailija
230/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen kai kummajainen.

Kyllä meillä on käynnistynyt, vaikka olen myös ollut kanaemo ja passannut kaikkia.

Olin sairaana useamman viikon, en edes juuri käynyt keittiössä, mutta kyllä kaikki saivat ruokaa ja puhtaita vaatteita ja joku kävi koko ajan kysymässä tarvitsenko jotain tai voiko jotenkin helpottaa oloani.

Olen myös ollut yksin lomalla useamman kerran ja silloinkin on kaikki järjestynyt ja hoitunut. Tyttäreni oli jopa kylppärit pestessään taitellut vessapaperirullien päät kolmioksi ihan kuin hotelleissa :D. Lomalla olen nytkin ja olen varma, että tyttäreni on vaihtanut sänkyymme puhtaat lakanat valmiiksi.

Vierailija
231/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menikö perhe tukilakkoon?

Vierailija
232/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen kai kummajainen.

Minä uuvuin ja sekosin totaalisesti. Oli vähän rajumpaa settiä ja olin kuukausia sairaalassa. Mies käynnistyi sieltä sohvanpohjalta kyllä, mutta kun palasin kotiin, niin kyykkäsi taas sinne. Päätin, että otan eron heti, kun voimat ovat palanneet. Näin tein. Tosin siinä meni useampi vuosi ja mieskin ehti saada aivoinfarktin, mutta eipä mulla ollut voimia siinä kohdassa enää hoitaa miestä, joka ei tehnyt mitään edes itsensä eteen. 

Vierailija
233/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Varaudu siihen, että murrut ennen muita, kun et vaan kestä kodin sotkua. T. Toinen samassa tilanteessa 

Ei tarvitse. Tein saman joskus ja karkasin välillä siskon luo tai kasvohoitoon rentoutumaan. Kotona vain luin kirjaa ovi kiinni ja söin sipsejä. 

Vierailija
234/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voi ei. Tee niin kuin monet naiset ennen sinua: ota ero. Saat joka toisen viikon lapsivapaata omaa aikaa. Suosittelen!

Tuttavanainen teki näin passaamiseen kyllästyttyään. Sai toki alkuunsa viikon lapsivapaata ja itselleen sitä omaa aikaa. Kiva oli elellä itsekseen omassa asunnossa ilman lapsia joka toinen viikko. Sitten ei enää ollutkaan niin mukavaa kun vanhempi lapsistaan hirttäytyi siinä äitinsä uuden asunnon kellarissa.

Vierailija
235/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sun ei olis pitänyt ikinä aloittaakaan sitä passaamista. Ei ne saavutetusta edusta luovu.

No tämäpä tämä... Muija lähtee pihalle ja tilalle tulee terhakkatissi aasiasta....

Vierailija
236/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄÄRIJÄ!

Vierailija
237/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen kai kummajainen.

Lapsille teet karhunpalveluksen tuossa. 

Vierailija
238/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eli ette käyneet saunassa, koska mies tai teini ei saaneet aikaiseksi lämmittää sitä?

Aikaa on nyt kolmisenkymmentä vuotta. Sanoin teinille, että käy katsomassa, onko saunan uunissa tulet. ähdin itse saunaan ekana ja vasta alasti saunassa tajusin, että eihän siellä ollut. Kun narisin asiasta, teini sanoi käyneensä katsomassa, mutta unohti sanoa asiasta. Jos olisin sanonut jollekin, muista perheen lapsista, olisin odottanut myös sytyttävän, mutta esikoisemme oli hieman tapaturma altis.

Mutta olen kuullut nuoren parin väittelevän kumman tehtävä saunan lämmitys olisi. Heillä oli sähkökiuas.

Vierailija
239/8310 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu ap kertomaan tilannepäivitystä. Vai etkö kehtaa myöntää että jaksoit lakkoilla vaan yhden illan?

Vierailija
240/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sun ei olis pitänyt ikinä aloittaakaan sitä passaamista. Ei ne saavutetusta edusta luovu.

No tämäpä tämä... Muija lähtee pihalle ja tilalle tulee terhakkatissi aasiasta....

In your dreams 😁

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän