Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8310)

Vierailija
261/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lakkolainen on laitettu tarpeettomana pakkaamaan muuttolaatikoitaan. Ei se ehi päivittelemään. 

Uus rouva, miehen nuorempi työkaveri tulenee uusiorouvaksi parin kk päästä. 💥rento meno.

Uusiorouva maksattaa miehellä siivoojan😝

Vierailija
262/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ratkaissut ongelman niin, että en muuta enää yhteen yhdenkään miehenpuolen kanssa. Kolmatta kertaa en lähde kokeilemaan, josko löytyisi aidosti tasa-arvoinen mies. En kuluta kallista aikaani asianlaidan selvittämiseksi. Minulla ja miesystävälläni on omat asunnot. Ei riitaa rahasta, siivoamisesta tai mistään muustakaan. Mies haluaisi toki muuttaa yhteen, kokisi kai hyötyvänsä siitä jotain. Jokainen voi tykönään miettiä mitä se mahdollisesti olisi. En suostu ja jos tämä suhde ei miehelle riitä, niin hän on vapaa hakemaan uuden naisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joopa joo. Tämä passaamislakko tarina on ollut täällä muutaman kerran ennenkin. Tylsä.

Jep. Keksisivät joskus jotain uutta. Ilmiannoin.

Vierailija
264/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Myös toinen teineistä kyseli saunaa, mutta ei hänkään jaksanut käydä laittamassa lämpiämään. Huomenna pitäisi käydä kaupassa hakemassa viikon ruuat, saapa nähdä osaako mies raahata itse itsensä Prismaan.

ap

Ja vaikka osaisikin kauppaan, osaako tuoda sieltä kaiken sen mitä tarvitaan, myös määrällisesti oikein ja kaiken sen mikä on ihan loppu (esim. wc-paperi, ketsuppi, suodatinpussit).

- sivusta

Niin, ja juuri tämän takia nainen hoitaa ne kauppailut koska hän ei ole koskaan tyytyväinen siihen miten muut sen tekevät. Pätee oikeastaan koko huusholliin.

Vierailija
265/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Luoja, että tälläiset ap:n kaltaiset ihmiset ovat rasittavia. Luulevat olevansa korvaamattomia. Nyt kun muu perhe huolehtii itse enemmän tarpeistaan, ei se kuitenkaan tule riittämään tälle marttyyrille.

Ja paljon sellaista turhaa höösäämistä jää pois, jota kukaan ei ole marttyyritlä pyytänyt.

Vierailija
266/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kapinaan! 

Itekkin huomaan välillä passaavani 6-tyttöä ehkä liikaa. 

Toivottavasti kaikki vastaavissa tilanteissa pystyvät keskustelemaan ja sopimaan asioista jotka eivät toimi. Pimahtelut ei välttämättä ole parasta komminikointia. Mutta kaikki eivät osaa keskustella.

Töissä yks ukko ei koskaan tule kertomaan mitään mitä on mielenpäällä. Seläntakana vaan manaa ja vilkuilee. Pitää itse mennä aina kysymään että mikäs se nyt on vialla? Rasittavaa. 

Eksä, tytön äiti oli kanssa sellainen joka ei osannut ollenkaan kommunikoida. Joten en itsekkään sitten osannut hänen kanssaan. 

Vierailija
267/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies varmaan menee lakkoon rahoituksen osalta.

Vierailija
268/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mies varmaan menee lakkoon rahoituksen osalta.

Buahhahhahhaa! Ei tää mikään Ämeriikkä ole.

Vierailija
269/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lakkolainen on laitettu tarpeettomana pakkaamaan muuttolaatikoitaan. Ei se ehi päivittelemään. 

Uus rouva, miehen nuorempi työkaveri tulenee uusiorouvaksi parin kk päästä. 💥rento meno.

Huutonaurua! No ei todellakaan tuohon tule elämäänsä pilaamaan. Korkeintaan joku, joka tuo kolme lastaan mukanaan.

Vierailija
270/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen ollut jo puoli vuotta lakossa, joten tsemppiä sinulle ap! Meillä ei ole ollut ikänä yhtä sekaista ja likaista kuin nyt on, mutta jatkan silmieni ummistamista. Minulle jää paljon omaa aikaa nyt. Konsultoin kodinhoidossa, mutta en tee valmiiksi. Jos joku tekee minulle pienenkin palveluksen, teen takaisin, mutta muuten en tee.

Nuoriso saa puhtaita vaatteita ja ruokaa laitetaan. Nämä hoituvat hitaammin, koska sotkut jarruttavat. Esim kun laittavat ruokaa, niin ensiksi on laitettava ympäri huushollia seilaavat astiat koneeseen, saatava puhtaita astioita ja pyyhittävä pöytätasot ja sitten tekevät ruoan ja jättävät keittiön sekaisin. Pyykit ajelehtivat lattioilla, osa päätyy jo pyykkikoriinkin, mutta pesevät kun alkaa vaatteet loppua. Laitoin itselleni oman pyykkikorin ja pesen vaatteeni. ruuaksi laitan sitä mitä itse tahdon syödä. Ruokani valmistuu nopeammin ja vähemmällä vaivalla, kuin aikaisemmat perheruuat, mutta jos joku tahtoo syödä samaa

Meillä nuoriso hoksasi joskus 12v iässä, että ruokaa ei tarvitse laittaa. Saman energian ravinnosta saa helpommallakin. Eikä tarvitse siivota. Koulussa on lämmin ateria tarjolla, toista ei tarvita päivässä.

Vierailija
271/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilanteessa oleva mies. Minulle ei ole ongelma ruoanlaitto, siivoaminen, pyykkääminen, leipominen jne. MUTTA! Puolisoni ei laita tikkua ristiin. Astiat jää pöydälle aina. Pyykkeihin ei koske - paitsi että keksin tähän ratkaisun. En koskaan pyykkää hänen pyykkejään. Aina vain omani ja lasteni. Tämä toimii. Kun häneltä loppuu puhtaat vaatteet, hän alkaa pyykkäämään. Tosin, valituksen kautta ja osoittaa mieltä. Sorrun aina laittamaan ruokaa ja käymään kaupassa, En voi olla itse nälissään ja pakko minun on lapset ruokkia. Nyt meillä on myös koira, jota en itse halunnut. Minulla käy häntä sääliksi jos en pidä huolta että hän saa tarpeeksi liikuntaa. Siispä minä otin vastuun. Se onkin perheen parasta antia. Aina hyvällä tuulella ja yllätys että hän on kiintynyt minuun. Tottakai kun pidän hänestä huolta.

Erota en aio. Valitettavasti pidän puolisostani, arjessa omalla tavallaan ja lomalla hän on paras! Silti tämä asia on ihan peestä. Jos mainitsen asiasta, olen aina vaatimassa jotain. Joo joo! jne jne. Ja, jos sanon ja pilaan "tunnelman", turha yrittää saada vaikka seksiä. Ei, se pitää ansaita, hyvällä käytöksellä.

Tiedän, mitä helkkaria tässä vielä teen. No, asiat ei ole niin helppoja ja yksiselitteisiä ja ihmisessä voi silti olla paljon hyvää. Olisi kannattanut miettiä ennen lapsia. Tässä ollaan ja näillä mennään. Silti, jos tähän on jollakin ratkaisuja, saa antaa vinkkiä. Tottahan se on, että arjessa minä olen se joka panostaa suhteeseen. Lomalla sitten toinenki osallistuu. Elämä vaan sattuu olemaan 95% sitä arkea.

Vierailija
272/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä olen kova passaamaan. En edes ajattele asiaa sen kummemmin. Teen pieniä palveluksia mielelläni.

Olen kai kummajainen.

Teet palveluksen, nimittäin karhun, jos et opeta lapsiasi tekemään kotitöitä tai edes korjaamaan omia jälkiään. Kuinka luulet heidän pärjäävän omillaan ja kuinka hyvä on suoraan sinun esimerkistä opittu elämän asenne, että joku muu aina hoitaa heidän puolestaan?

Vierailija
273/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Toivon , että palaat päivittämään tilannetta! Kyllä ne oppii, jos ei hyvällä niin pahalla :D

T. itse saman tehnyt

Muuttuiko tilanne?

Vierailija
274/8310 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen nykyään vain omat vaatteeni ja huuhtelen heti oman mukini!

Ai että kun nautin 😃

Vierailija
275/8310 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän yksin ja kaipaan tuota muista huolehtimista, joka on kovin lyhyt ajanjakso elämässä.

Vierailija
276/8310 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen miettinyt samaa ja nyt teen sen. Vaimo saa hoitaa itse kauppareissut, tankata ja korjata ja huoltaa oman autonsa, pestä omat pyykkinsä sekä tehdä tarvittavat pihatyöt sekä remontit. Unohtamatta tietotekniikka asennuksia.

Tarkemmin kun mietin niin mihin ihmeeseen minä tuollaista vetelehtivää ja saamatonta perässä vedettävää riesaa tarvitsen? On helpaompaa heittää se ulos ja vaihtaa sellaiseen joka osaa tehdä jotakin.

Anteeksi mutta missä 50-luvulla sinä elät? Siis että vaimo oikein joutuu TANKKAAMAAN oman autonsa. Sepä se onkin kauhean suuri homma tehdä. Ja auton voi käyttää huollossa kerran vuodessa se riittää keskimäärin. 

Nämä remontit kanssa kiinnostelee, kuinka hemmetin usein sellaisia tehdään? pihatöitä toki voi olla vaihtelevasti riippuu paljolti siitä millainen piha on päätetty laittaa.

Jännästi sun listasta puuttui kaikki päivittäien homma, kuten ruoanlaitto ja siivoaminen. Jos pitäisi tehdä työnjako  noiden luettelemiesi suhteen vs siivous ja ruoanlaitto, niin oikein mielelläni tankkailen ja asentelen tietotekniikkaa, sepäs se onkin työlästä ja aikaavievää.

PS. Asun omakotitalossa lasteni kanssa, mulla on auto. Joten hoidan ihan kaikki nuo luettelemasi hommat itse, ja on ihan selvää, että eniten aikaa menee niihin, joita pitää tehdä päivittäin.

Vierailija
277/8310 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkä ihmeen takia olet ensin 15 vuotta passannut kaikkia? Ihan yhtäkkiäkö tuli mieleen, että muut voisi hoitaa oman osuutensa? No, parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan. Toivottavasti mies muuttuu nyt toiseksi ihmiseksi myös. Muuten voi olla vähän vaikeaa.

Vierailija
278/8310 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siis minkä ihmeen takia olet ensin 15 vuotta passannut kaikkia? Ihan yhtäkkiäkö tuli mieleen, että muut voisi hoitaa oman osuutensa? No, parempi kai myöhään kuin ei milloinkaan. Toivottavasti mies muuttuu nyt toiseksi ihmiseksi myös. Muuten voi olla vähän vaikeaa.

Johtuisiko siitä että naiset opetetaan pikkutytöstä asti palvelijoiksi? Kodissa ja koulussa. Se näkyy puheissa, asenteissa, mediassa, viihteessä, aivan kaikkialla. Naisen pitäisi hoitaa nämä asiat. Koko yhteiskunta tuputtaa sitä roolia tauotta. Nämä asenteet ovat totta, aiheesta löytyy satoja tutkimuksia, kirjoja ja lehtijuttuja.

Sinä tiedät nämä asiat kyllä.

Vierailija
279/8310 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ap:n toimissa on vain se ikävä puoli, että kohta mies hoksaa, ettei hänen tarvitsekaan maksaa kuin puolet perheen kuluista. Siihen loppuu yhteinen tili.

Mistä sinä heidän tilinsä tiedät? Kotityöt ovat sellaisia, ettei siinä maksajia katsota. Pöllö!

Yleensä nämä naiset loisivat lompakolla. Kotitöissä ei katsota maksajaa, mutta jostain syystä parempituloisen pitää maksaa enemmän perheen menoista, vaikka niiden aiheuttaja olisi nainen.

Niin, kun tyypillisestihän miehen mielestä myös lasten kulut ovat jollain merkillisellä tavalla vain naisen kuluja.

Aika usein ne tosiasiallisesti ovatkin. Eli naiset tyydyttää shoppailuhimoaan lasten kautta ja kitisee kun mies ei halua maksaa kolmatta syystakkia samalle vuodelle. 

Näitä kommentteja pitää nostaa muistuttamaan naisia ja tyttöjä täälläkin siitä, että lapsia ei todellakaan kannata tehdä. Miehet eivät halua osallistua lastensa rahallisiin kuluihin mitenkään - tästä syystä köyhyys on Suomessakin nimenomaan naisten ongelma. Varsinkin yksinhuoltajilla ja vanhoilla eläkeläisnaisilla, jotka ovat uhranneet vuosikymmenet kotiäitiyteen, eikä nyt sitten olekaan omaisuutta tai työeläkettä turvaamassa viimeisiä vuosia.

Vierailija
280/8310 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kannattaisiko yrittää pitää rauhallisessa ja rakentavassa hengessä perhepalaveri töiden jakamisesta ja kunkin tehtävistä? Luulisi  että jos ilman tunteita ja ilman paasaamista ja syyllistämistä pystyisi tuomaan esiin sen  mitä aiempi työnjako merkitsee sinun kannaltasi  niin perhe voisi ymmärtää sen, että heilläkin voisi olla vastuu edes joistakin kodin töistä. Ehkä selkeä vastuunjako olisi siinä mielessä hyvä  ettei kenenkään tarvitse vaivautua työ työltä kädkyttämään toisia  vaan jos joku asia on tekemättä  jää vastuullinen asian kanssa yksin omalle puolelleen ja kolme muuta odottavat  että asia toteutuu. Niinkuin se saunan lämmittäminen. Jompikumpi teineistä vakituiseksi saunan lämmittäjäksi? Jos palaverissa on listattuna kaikki tehtävät ja kukin vuorollaan saa itse valita aina yhden kerrallaan omalle vastuulleen, kunnes kaikki jaettu  niin kukin pääsee valikoimaan itselle mieluisimmat. Lista

Ei. Omakotitalossa ei ole "paljon hommaa". Näin kuvittelee mies joka enimmäkseen makaa sohvalla. Siihen verrattuna mikä tahansa tuntuu paljolta. Täällä yksi mies listasi kerran valtavaa työmääräänsä ja siihen oli listattu saranoiden voitelu. Kyllä. Jos ihminen tekee niin vähän työtä että saranoiden voitelu kerran kymmenessä vuodessa pitää mainita, voi sanoa että ei tee mitään.

Ja syyllistäminen on täysin paikallaan. Naisten orjuuttamisesta on puhuttu vähintään 50 vuotta. Tämä ei tule yllätyksenä kenellekään. Laiska mies tietää aivan hyvin, että hänen pitäisi kiinnittää erityistä huomiota siihen että ei teetä naisella kotitöitä. Sen sijaan mies käyttäytyy tietoisen vihamielisesti, kun sysää kotityöt naisen niskaan. Miksi teeskennellä, että tämä olisi jokin väärinkäsitys miesten puolelta, että mies ei ymmärrä jos nainen ei selitä? Sehän on pelkkää manipulointia, kun mies silmät ällistyksestä pyöreinä väittää: "en tiennyt".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi