Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8329)
Ei välttämättä. Meillä oli aikoinaan 5 isoa jätesäkkiä ja tiskin (tiskikoneesta huolimatta) homehtui altaisiin..
Aloin syödä paperilautadilta
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitäisi lukea tämä ketju, niin heiltä putoaisi suomut silmiltä. Nykypäivän naiset ovat käytännössä laiskoja ruikuttajia, koska ei siellä kotona ole lähellekään sitä määrää tehtäviä mitä oli aiemmin ja silloin oli lapsiakin enemmän.
Minä kyllästyin passaamaan, palvelemaan, nöyristelemään näitä ja paapomaan suomalaisia naisvauvoja ja hommasin aasialaisen naisellisen naisen jonka kanssa ei tarvi kinata mistään. Autan kotitöissä sen minkä ehdin ja jaksan. Hän pitää kodin perussiistinä ja varsinkin keittiö on aina kunnossa, samoin pyykit hoituu ihan huomaamatta ja jos hän lähtee aikaisemmin töihin, on låhes aina tehnyt minulle jotain pikkupurtavaa valmiiksi. Samoin jos on tullut aiemmin kotiin, minua odottaa herkullinen lämmin ruoka ja tietysti suukoin vastaanottava vaimo.
Joo, ehdit ja jaksat autella kotitöissä yhtä paljon kuin aloittajan mies eli et ikinä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Miesten pitäisi lukea tämä ketju, niin heiltä putoaisi suomut silmiltä. Nykypäivän naiset ovat käytännössä laiskoja ruikuttajia, koska ei siellä kotona ole lähellekään sitä määrää tehtäviä mitä oli aiemmin ja silloin oli lapsiakin enemmän.
Minä kyllästyin passaamaan, palvelemaan, nöyristelemään näitä ja paapomaan suomalaisia naisvauvoja ja hommasin aasialaisen naisellisen naisen jonka kanssa ei tarvi kinata mistään. Autan kotitöissä sen minkä ehdin ja jaksan. Hän pitää kodin perussiistinä ja varsinkin keittiö on aina kunnossa, samoin pyykit hoituu ihan huomaamatta ja jos hän lähtee aikaisemmin töihin, on låhes aina tehnyt minulle jotain pikkupurtavaa valmiiksi. Samoin jos on tullut aiemmin kotiin, minua odottaa herkullinen lämmin ruoka ja tietysti suukoin vastaanottava vaimo.
Kunhan vaimolla on kansalaisuus hankittuna ja tarpeeksi omaisuutta kerättynä, mahdollisesti sukulaisia hankittuna Suomeen, hän pääsee eroon keski-ikäisestä ällöstä äijästä ja voi alkaa elää mukavaa länsimaista elämää ja tapailla ketä haluaa.
Jopas laiskiaisnaisilla meni taas tunteisiin.
Ei ole mitään kotitöitä: on vain yhteisiä töitä ja miestentöitä, sitähän sä tarkoitit...
Kaverilla on vaimo ja 4 tytärtä. Kun käyn kylässä, niin huomaa heti, kenen vuoro on sillä viikolla huolehtia esim. keittiöstä. Eli kun menee kaverin viikolla käymään, keittiö on siisti, mutta kun menee naisväen viikoilla, niin joudut itse pesemään kahvikupin jos meinaat kahvia juoda. Tiskipöytä tursuaa likaisia astioita ja roskikset täynnä haisevia jätteitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään kotitöitä: on vain yhteisiä töitä ja miestentöitä, sitähän sä tarkoitit...
Ei ole vielä kukaan osannut kertoa, mitä ne miesten työt oikein ovat. Joo ei, tauluruuvin vääntäminen seinään kerran kymmenessä vuodessa ei sitä ole (eikä siihen nähdäkseni tarvita penistäkään).
Ja älä nyt jaksa tulla luettelemaan karhunkaatoja, viljanpuinteja ja puunsavottoja, valtaosalla miehistä nuo ei kuulu edes sanavarastoon saati päivittäisiin työtehtäviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä kukaan osannut kertoa, mitä ne miesten työt oikein ovat. Joo ei, tauluruuvin vääntäminen seinään kerran kymmenessä vuodessa ei sitä ole (eikä siihen nähdäkseni tarvita penistäkään).
Ja älä nyt jaksa tulla luettelemaan karhunkaatoja, viljanpuinteja ja puunsavottoja, valtaosalla miehistä nuo ei kuulu edes sanavarastoon saati päivittäisiin työtehtäviin.
No näin kerrostalo-osakkeessa asuvana miehenä voin kertoa, että eipä niitä oikein ole. On vain noita yhteisiä kotitöitä.
Naisetko on määritellyt termin "naisten työt"?
On olemassa erilaisia tehtäviä, joko palkallisia, palkattomia tai vapaaehtoisia. Jokainen voi demokraattisessa yhteiskunnassa valita parhaiten itselleen sopivan.
Ja kuka ei lähimmäisensä valintaa hyväksy, on enemmän tai vähemmän rasisti. Eikä huonossa parisuhteessa ole kenenkään pakko olla.
Kysymys elämästä ja sen muodosta on siis JOKAISEN oma henkilökohtainen valinta. M.O.T.
Naisten työt kuulostaa maatalous yhteiskunnasta jääneeltä jäänteeltä.
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla on vaimo ja 4 tytärtä. Kun käyn kylässä, niin huomaa heti, kenen vuoro on sillä viikolla huolehtia esim. keittiöstä. Eli kun menee kaverin viikolla käymään, keittiö on siisti, mutta kun menee naisväen viikoilla, niin joudut itse pesemään kahvikupin jos meinaat kahvia juoda. Tiskipöytä tursuaa likaisia astioita ja roskikset täynnä haisevia jätteitä.
Mun kaverilla on kaks eksvaimoo, nyksä ja 9,5 tytärtä
Vierailija kirjoitti:
Maalaistalon tyttärenä ja (ex)emäntänä voin sanoa, että termi ei sovi maalle. Työnjakoon ei riitä aikaa eikä resurssejakaan. Työn tekee se, joka ehtii. Tai no ex-mieheni ei tehnyt leipäjuustoa, enkä itse ajanut tukkikuormainta, mutta nuo taisivat olla ainoat erot työnjaossamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksinaismoralismia parhaimmillaan. Sinua vitutti "naisen passaaminen" (mitä
Ja TAAS puhutaan miehistä, eikä yksilöstä 🤣
Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että tuo on MIESVIHAA?
Vierailija kirjoitti:
Niin, aivan, sillä naisella ei ole muuta työtä kuin sinun passaaminen.
onnea vaan sulle, kun hän lähtee viidenvuoden kuluttua pois luotsasi, kun on oppinut kielen ja kouluttautunut.👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Syy, miksi jätin ex-mieheni. Jos liitto olisi jatkunut, niin poikanikin olisivat oppineet siihen, että äiti vain tekee kaiken, mies ei mitään.
Näinhän se olisi varmasti mennyt. Onneksi pelastit lapset.
Toisaalta, jos ei isää ole ollenkaan niin sittenhän äiti tekee joka tapauksessa kaiken aikuisena ihmisenä... Molempi pahempi. Hyvin todennäköistä että teinipojat ei kuitenkaan tee yhtään mitään kotitöitä.
Paljonko hän lähettää rahaa kotiin Thaimaahan ?😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaistalon tyttärenä ja (ex)emäntänä voin sanoa, että termi ei sovi maalle. Työnjakoon ei riitä aikaa eikä resurssejakaan. Työn tekee se, joka ehtii. Tai no ex-mieheni ei tehnyt leipäjuustoa, enkä itse ajanut tukkikuormainta, mutta nuo taisivat olla ainoat erot työnjaossamme.
No, ne on menneen sukupolven juttuja nuo töiden lajittelut maalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Syy, miksi jätin ex-mieheni. Jos liitto olisi jatkunut, niin poikanikin olisivat oppineet siihen, että äiti vain tekee kaiken, mies ei mitään.
Näinhän se olisi varmasti mennyt. Onneksi pelastit lapset.
Toisaalta, jos ei isää ole ollenkaan niin sittenhän äiti tekee joka tapauksessa kaiken aikuisena ihmisenä... Molempi pahempi. Hyvin todennäköistä että teinipojat ei kuitenkaan tee yhtään mitään kotitöitä.
No nyt on pakko olla utelias ja kysyä, miksi ei? Lapsenlapset 14&17. Heille kuuluu nurmikonleikkuu/lumityöt, astian pesukoneen tyhjennys, omien huoneiden siisteys, nyt nuorempikin opettelee ruuan laittoa (listalla vasta nuudelit, pasta + kastike ja hampurilaisten teko jauhelihasta ja sämpylöistä). Ostoksilla osaavat käydä ja vertailla hintoja. On niitä puutteitakin, mutta vaihtoehtoa, että kotitöitä ei tehtäisi ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ne on menneen sukupolven juttuja nuo töiden lajittelut maalla
Minun vanhempani olivat syntyneet 1920-luvulla, samaten ex-mieheni, eivätkä hekään jakaneet töitä sukupuolittuneesti, muuten kuin, että anoppini ei tehnyt metsätöitä, polttopuita kylläkin.
Hyvä lähdeppä sitten töihin tienaamaan rahaa.