Kun puoliso ei vain suostu tekemään mitään yhdessä.
Ehdotan asioita maan ja taivaan välillä ja aina on kielteinen vastaus. Mikä avuksi?
Kommentit (140)
Tarkoittaako ettei hän nauti seurastasi?
Vai oliko ärsyyntynyt sanoessaan?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni vastasi tänään pitkään listaani eri tasoisia tekemisehdotuksia:
"en halua tehdä sun kanssa mitään".
Älä sinäkään tee jatkossa miehen kanssa mitään, ei myöskään sellaista, mikä hyödyttää miestä välittömästi tai välillisesti. Sinulle jää aikaa ja jaksamista hoitaa asiat, joita eroon vaaditaan. Tuollaisen miehen kanssa ei kannata omaa elämää tuhlata.
En ole itse heterosuhteessa mutta olen ymmärtänyt miespuolisilta heterokavereilta, että monille heistä tärkeämpää parisuhteessa on fyysinen läheisyys kuin yhteiset arvot ja harrastukset. Eli heteronainen hakee usein miestä, jonka kanssa voi tehdä kiinnostavia juttuja ja nähdä maailmaa. Heteromies taas haluaa naisen, jonka luokse on mukava tulla illalla sohvalle köllöttämään.
Vierailija kirjoitti:
En ole itse heterosuhteessa mutta olen ymmärtänyt miespuolisilta heterokavereilta, että monille heistä tärkeämpää parisuhteessa on fyysinen läheisyys kuin yhteiset arvot ja harrastukset. Eli heteronainen hakee usein miestä, jonka kanssa voi tehdä kiinnostavia juttuja ja nähdä maailmaa. Heteromies taas haluaa naisen, jonka luokse on mukava tulla illalla sohvalle köllöttämään.
Olen kuullut samaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sinäkään tee jatkossa miehen kanssa mitään, ei myöskään sellaista, mikä hyödyttää miestä välittömästi tai välillisesti. Sinulle jää aikaa ja jaksamista hoitaa asiat, joita eroon vaaditaan. Tuollaisen miehen kanssa ei kannata omaa elämää tuhlata.
Juu, olen lopettanut suostua hänen ehdotuksiinsa, sillä ne hyödyttää vain häntä. HÄNEN vanhempien auttamista, sukunsa kissan ristiäisiä, hänen metsän raivaamista... Harvat mihin kelpaan ovat hyötyjuttuja hänelle, mutta mun ehdotukset ei mene läpi, sisältö mikä vain.
Hän ei ole kotihiiri: vaikka mikä kiinnostaa, jos kysyjä on joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Supertylyä. Tarkoittikohan ihan oikeasti??
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia on tosi tosi tärkeää että naiset pitävät huolta siitä, ettei mies ole ainut sosiaalinen kontakti työkavereiden lisäksi. Älkää jääkö jumittamaan, menkää sinne reissuun, elokuviin, tai aloittakaa uusi harrastus. Meillä on vain yksi elämä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä (suomalaiset?) miehet on näin löysiä ja haluttomia tekemään mitään? Minäkin olen seurustellut miekkosten kanssa, joita ei työpäivän (kevyttä toimistotyötä) päälle oikein mikään tekeminen kiinnostanut tai viikonloppuisinkaan. Tavallaan puoliso ja seurani kotona kelpasi, mutta noin muuten vireystaso aivan erilainen; itse tykkään mennä ja touhuta, miehet istua sohvalla ja katsoa ohjelmia tyyliin. Ja kun tulee lapsia, niin nämä miekkoset ovat juuri niitä joita ei saa lähtemään kokoperheen nuotioretkille. Mikä saa ihmisen ryhtymään tällaiseksi vätykseksi ja tylsimykseksi, joka varmasti itsekin pitää elämäänsä tylsänä? --Onneksi nykyinen puoliso on hieman virkeämpi.
Meillä se on päinvastoin. Nainen on se joka ei halua töidensä päälle tehdä muuta kuin istua sohvalla, katsoa telkkaria ja lipittää viinäi tai siideriä. Yritän innostaa kaikenlaiseen, mutta jää aina pelkästään puheeksi. Hyvä että jaksaa omaa koiraansa ulkoiluttaa - edes yhdessä. Nykyään hoidan senkin enimmäkseen itse kun en kestä katsoa kuinka koira turhautuu virikkeiden puutteeseen ja emäntä vaan mähöttää sohvalla. Muutama vuosi sitten sain houkuteltua hakemaan työtpsykologille ja terapiaan, mutta lopetti yhden kerran jälkeen kun siitä tuli kuulemma paha mieli ja ahdistusta.
En tiedä kauanko tuota jaksaa vielä yrittää tsempata, jos ei itse edes yritä laittaa tikkua ristiin minkään eteen. Itse koitan pitää itsestäni huolta, henkisesti ja fyysisesti, mutta siitä tulee syyllistäistä että jätän hänet yksin. En kuitenkaan enää jaksa istua seurana sohvalla kaljaa kittaamassa ja typeriä tv-sarjoja katsomassa, kun sitäkin tuli jo monta vuotta kokeiltua. Kaikki mitä ehdottaa on joko "ihan sama", "ei kuulosta kivalta" tai "joo, jonain toisena päivänä" jota ei koskaan tule. Tuo flegmaattisuus yhdistettynä jatkuvaan negatiivisuuteen on alkanut käydä omanin mielen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia on tosi tosi tärkeää että naiset pitävät huolta siitä, ettei mies ole ainut sosiaalinen kontakti työkavereiden lisäksi. Älkää jääkö jumittamaan, menkää sinne reissuun, elokuviin, tai aloittakaa uusi harrastus. Meillä on vain yksi elämä.
Juu, ei pidä uhrautua ja jäädä odottamaan et saisi seuraa mihin ikinä. Heti vaan pyytämään ystäviä, jotta elämä jatkuu! Käy suhteelle mitä vaan, jatkuu tai ei.
Vierailija kirjoitti
Meillä se on päinvastoin. Nainen on se joka ei halua töidensä päälle tehdä muuta kuin istua sohvalla, katsoa telkkaria ja lipittää viinäi tai siideriä. Yritän innostaa kaikenlaiseen,
Tsemppiä sinullekin! On vaikeaa jos todella yrittää ehdottaa hyvin eri juttuja ja ei... tietty monella työt on tosi uuvuttavia. Lähinnä apn ongelma kai on se jos kieltäytyjää kiinnostaa kyllä muiden ideat, mutta ei hänen seuransa.
Eihän suhde kestä sitä että toinen viilettää missä ikinä, eikä milloinkaan puolison kanssa luo muistoja eikä ole mitään yhteisiä tavoitteita.
Toivottavasti saatte jotain yhteistä kehitettyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti
Meillä se on päinvastoin. Nainen on se joka ei halua töidensä päälle tehdä muuta kuin istua sohvalla, katsoa telkkaria ja lipittää viinäi tai siideriä. Yritän innostaa kaikenlaiseen,
Tsemppiä sinullekin! On vaikeaa jos todella yrittää ehdottaa hyvin eri juttuja ja ei... tietty monella työt on tosi uuvuttavia. Lähinnä apn ongelma kai on se jos kieltäytyjää kiinnostaa kyllä muiden ideat, mutta ei hänen seuransa.
Eihän suhde kestä sitä että toinen viilettää missä ikinä, eikä milloinkaan puolison kanssa luo muistoja eikä ole mitään yhteisiä tavoitteita.
Toivottavasti saatte jotain yhteistä kehitettyä!
Tuo että muiden kanssa kyllä tekee mutta ei oman kumppanin kertoo minusta joko siitä että suhde ei ole terveellä pohjalla tai sitten ehkä jonkinlaisesta ylikorostuneesta miellyttämisen/näyttämisen tarpeesta eli muille ei voi syystä tai toisesta sanoa ei ja energia menee sinne. Ehkä menee energia siihen sitten ja kumppanin kohdalla sitten löytyy se "ei" kun ei tarvitse esittää tai miellyttää. Tavallaan luottaa siihen kumppaniin enemmän kuin muihin mutta käytännössä sitten kumartelee muualle ja pyllistää sille tärkeimmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vastaapa ettei tarvitse ja iske eropaperit kouraan.
olisiko kannattanut valita puoliso vähän paremmin?
Vierailija kirjoitti:
En ole AP, mutta oma mieheni oikeasti muuttui ihan erilaiseksi muutaman vuoden jälkeen. Suhde meni täysin penkin alle kun älypuhelimet tulivat kuvioihin. Yhtäkkiä aktiivisesta miehestä tuli puhelimeen koukuttunut lahna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole AP, mutta oma mieheni oikeasti muuttui ihan erilaiseksi muutaman vuoden jälkeen. Suhde meni täysin penkin alle kun älypuhelimet tulivat kuvioihin. Yhtäkkiä aktiivisesta miehestä tuli puhelimeen koukuttunut lahna.
Aluksi oli erilaista. Mutta nyt mikään, ei mikään ehdotus kelpaa. Hän ei vaan jaksa / halua panostaa suhteeseen / minuun.
Vierailija kirjoitti:
juuri näin!!!!!!! jos alkaa samoja arvoja vaatimaan mieheltä ja naiselta niin suurin osa jäisi yksin.
tuo naisten matkustelu taas on ihan ihmisen biologiaa. mies on kehittynyt rakentamaan tulevaisuutta ja yhteiskuntaa paikoilleen ja nainen on kehittynyt muuttamaan kotoaan kauas pois aikuistuttuaan lisääntymään, että geenit leviäisivät ja sekoittuisivat. jos naisilla ei olisi matkustusviettiä, niin ihmiset olisivat aika sisäsiittoisia.
Ihan suoraan sanoen. Olen lukenut pilvin pimein näitä tämäntyylisiä aloituksia ja aina vain ihmettelen mikä ihmeen hinku ja pakko teillä on ollut hankkiutua parisuhteeseen noitten kanssa?!
Ketäänhän ei kai pakoteta, omasta tahdostanne olette siihen menneet. Ja juu, ei se alussa ollut, mutta kun se on niin että kun se huomaa siinä ajan kuluessa miten paljon voi alkaa luistaa kaikesta ja laiminlyödä sitä kumppaniaan, miten helpolla pääsee. Kyllähän se hyväksi käytetään.
Tämä nyt on taas tätä kategoriassa miksi teit kuka käski mutta jo parisuhteen alussa järjellisesti ajattelevat ihmiset tekevät selvät säännöt ja miten mennään. Niitä sitten matkan varrella hiotaan tarpeen mukaan, mutta kun toinen alkaa luistaa ja toinen antaa periksi ja katsoo läpi sormien ollaan tuossa tilanteessa.
Jos se kumppani ei suostu minkäänlaisiin raameihin ei pidä sitten mihinkään alkaakaan. Ei tarvitse sitten Vauva-palstalla kitistä.
Ei parisuhde ole sitä että yksi kannattelee koko rakennelmaa, toinen vapaamatkustaa. Tai jos niin haluat niin sitten, muttta ei pidä myöskään valittaa.
Minun exä ei suostunut lähtemään kanssani julkiselle paikalle, koska häpesi minun ulkonäköä ja pelkäsi, että joku näkee meidät. Sain tämän tiedon tiristettyä parin vuoden väännön jälkeen. Päästin miehen sitten tuskistaan.