Kun puoliso ei vain suostu tekemään mitään yhdessä.
Ehdotan asioita maan ja taivaan välillä ja aina on kielteinen vastaus. Mikä avuksi?
Kommentit (140)
Vierailija wrote:
Tämän ketjun perusteella on tulossa paljon uusia eroja ihan puskista, ja jälleen jää hyviä miehiä ihmettelemään, miksi ei tavallinen perushyvä mies kelpaa naisille, vaan vaatimukset ovat mahdottomat. Saadaan varmaan uusia aloituksia siitä, että pitäisi olla laatikkoleukalentäjä ja miljonääri.
Perushyvä mies? Se nyt ei vaan riitä että makaa sohvalla päivät pitkät, piereskelee ja kaivelee muniaan.
Miksi naiset valitsevat kumppaneita, jotka eivät heille sovi? Ongelmat olleet nähtävissä jo alusta lähtien suhteessa, silti on itse rakennettu yhteinen elämä ja lopulta valitetaan, että mies on sellainen kuin on.
Kaverini on tehnyt tämän saman kaksi kertaa jo, valinnut aivan vääränlaiset miehet. Kumpikaan ei ole ollut kiinnostunut tekemään kaverini kanssa mitään. Ensimmäinen kävi töissä ja vapaa-ajat joi olutta ja rassasi autoa kavereiden kanssa. Toinen möllötti kotona, mitään ei halunnut tehdä. Silti kaveri oli molempien kanssa 10 vuotta, osti talot ja rakensi elämän. Miksi?! Heti alusta lähtien miehet olivat tällaisia, kaverini yritti niitä muuttaa siinä onnistumatta.
Naisilla näyttää olevan usein joku ajatus ideaalielämästään, jota lähtevät rakentamaan. Tämä ideaali sisältää kumppanin. Näyttää olevan aivan sama, onko mies heille sopiva, kunhan vaan pääsee rakentamaan kotia. Lopulta homma ei toimi, kun mies ei toimi halutulla tavalla, vaikka on alun perin jo ollut selvää, ettei mies ole halutunlainen. Pahimmassa tapauksessa pyöräytetään miehen kanssa myös ne lapset ja sitten erotaan ja lapset kulkevat kahden kodin väliä...
Ihme puoliso sinulla. Minun mies ehdottaa kaikkea ja lähtee minun ehdotuksiin mukaan. Eilen oltiin turussa markkinoilla ja käytiin ravintolassa syömässä. Lähden mielelläni mieheni tekemisiin mukaan kuten veneilyyn ja retkeilyyn.
Ei tuo ole parisuhde jos ei se kumppanis halua tehdä mitään yhdessä. Olette vain ystäviä ja siinä se. Et kai asu sen kanssa yhdessä Nyt vaan äkkiä muutat pois ja sano että olette tästä lähtien kavereita.
Testasin äsken ja pyysin miestä mukaan kävelylle. Vastaus oli sinänsä poikkeuksellinen, koska nyt hän ei jaksanut vastata yhtään mitään.
Vierailija wrote:
Asioita joita teemme mieheni kanssa yhdessä: ruuanlaitto, patikointi ja metsäretket, uiminen, leffassa käynti, savusauna, matkustelu, päiväretket, kävelylenkit, ravintola, laskettelu, telttailu, kodin laittaminen, pyöräily, kaupassakäynti, messut ja festivaalit, kaupungilla käynti, museot, lautapelit jne. Kaikki näistä ei ole mun lempitekemistä ja kaikki näistä ei ole hänen lempitekemistä mutta aina on ollut molemmilla hauskaa. On syntynyt sellaisia yhteisiä kokemuksia myös monista vähän erikoisemmista tapahtumista ja pitemmistä reissuista joita en kyllä vaihtaisi sohvalla möllöttämiseen.
Meillä aika paljon samaa, yhdessä olemme olleet 25 vuotta. Usein myös 1-3 lasta on mukana, lapsista kaksi on jo muuttaneet pois kotoa, mutta kotiin tullessaan osallistuvat mielellään kaikkeen.
Me teemme ruokaa yhdessä ja syömme pitkän kaavan mukaan, käymme patikoimassa lähempänä ja kauempana luonnossa, matkailemme lapissa, sienestämme, marjastamme, pyöräilemme, teemme kotitöitä, hoidamme erilaisia pihatöitä, pelaamme lauta- ja korttipelejä, katsomme leffoja, kaadamme puita ja teemme niistä polttopuita, käymme auttamassa isovanhempia erilaisissa töissä heidän kotona ja mökeillä, kalastamme ja muuta vastaavaa. Tänään työmaana oli miehen kanssa talvirenkaiden vaihto ja autotallin lattian siivous, äsken teimme porukalla ruokaa.
Tykkäämme olla yhdessä, mutta tietenkään meidän ei tarvitse olla aina yhdessä, vaan jokaisella on omiakin harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita. Jos meillä ei olisi mieheni kanssa mitään yhteistä tekemistä, niin en keksi yhden yhtä syytä miksi olisimme yhdessä.
Vierailija wrote:
Ei tuo ole parisuhde jos ei se kumppanis halua tehdä mitään yhdessä. Olette vain ystäviä ja siinä se. Et kai asu sen kanssa yhdessä Nyt vaan äkkiä muutat pois ja sano että olette tästä lähtien kavereita.
Miten minä en löydä tuosta suhteesta mitään ystävyyttä? Tai ehkä käsitän ystävyyden eri tavalla. Minun mielestäni tuo on vain kämppäkaveruutta.
Vierailija wrote:
Miksi naiset valitsevat kumppaneita, jotka eivät heille sovi? Ongelmat olleet nähtävissä jo alusta lähtien suhteessa, silti on itse rakennettu yhteinen elämä ja lopulta valitetaan, että mies on sellainen kuin on.
Kaverini on tehnyt tämän saman kaksi kertaa jo, valinnut aivan vääränlaiset miehet. Kumpikaan ei ole ollut kiinnostunut tekemään kaverini kanssa mitään. Ensimmäinen kävi töissä ja vapaa-ajat joi olutta ja rassasi autoa kavereiden kanssa. Toinen möllötti kotona, mitään ei halunnut tehdä. Silti kaveri oli molempien kanssa 10 vuotta, osti talot ja rakensi elämän. Miksi?! Heti alusta lähtien miehet olivat tällaisia, kaverini yritti niitä muuttaa siinä onnistumatta.
Naisilla näyttää olevan usein joku ajatus ideaalielämästään, jota lähtevät rakentamaan. Tämä ideaali sisältää kumppanin. Näyttää olevan aivan sama, onko mies heille sopiva, kunhan vaan pääsee rakentamaan kotia. Lopulta homma ei toimi,
En yleistäisi taas kerran, se on typeryyttä, mutta sanoisin, että jotkut naiset ja myös jotkut miehet tekevät todella outoja valintoja elämässään.
No itsepä kärsivät valinnoistaan, kukaan ei ole heitä pakottanut.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En tiennyt että tämä on epidemia! Helpotus ettei vika olekaan minussa. Olen etsinyt uutta kumppania vuosia ja ollut vähän epätoivoinen kun ainut asia jota tehdään on vietetään aikaa sängyssä ja syödään aamiaista (nopeasti). Tämä toistamassa nyt kolmatta kertaa. Luulin jo että tämä nykyinen tapailukumppani olisi toista maata, kun kertoi käyvänsä paljon keikoilla, leffassa, kävelemässä kaupungilla, juoksemassa, vaeltamassa. kylpylöissä, matkustelee. Nyt puolen vuoden jälkeen tajuan että minä en kuulu noihin asioihin. Kaikki ehdotukseni yhdessä tekemisestä menee ohi. Jos ollaan vuorokausi yhdessä, voitaisiin käydä jossain syömässä. Ei. Tai kävelyllä, näyttäisin vähän näitä mun ympäristöjä. Ei. mun suvulla pieni mökki järven rannalla, tykkäisikö vaikka kalastaa tai saunoa? Ei. Molemmat tykkää tästä bändistä, mennäänkö yhdessä keikalle. Ei.
Miten tällaisten ihmis
Missä luki että pyöritän useaa miestä? Selkokielellä myös sinulle: tapasin miehen, joka ei halutut tehdä yhdessä mitään muuta kuin pikaisesti sekstailla. Suhde ei syventynyt. Suhde loppui yhteisestä sopimuksesta.
Suhteen päättymisen jälkeen, noin vuotta myöhemmin tapasin toisen miehen, jonka kanssa päätimme aloittaa seurustelu. Treffailuun vaihtuminen suhteeksi lopetti yhteisen tekemisen. Mies halusi vain harrastaa seksiä ja räplätä luuria. Päätimme yhdessä tämän suhteen. Useita kuukausia tämän jälkeen palasin treffailemaan ja aloitin kolmannen yrityksen.
Jokainen suhde oli siis päättynyt ennen uuden alkua.
Sinulle on selvästi tapahtunut jotain sellaista, mikä sai sinut ymmärtämään asian niin että tarinaan liittyi pettäminen.
Vierailija wrote:
Nimenomaan eivät ole ystäviä. Jos ystävä ei suostu mihinkään yhteiseen ajanviettoon ja yhdessäoloon, niin ystävyys kaatuu siihen paikkaan.
Vierailija wrote:
Mieheni eka avovaimo oli kuin ap eli kaikkea tyttömäistä olisi pitänyt tehdä yhdessä, mutta jos mies esitti, että mennään viikonloppuna hoitamaan taimikoita, niin se oli ehdoton ei. Olisi pitänyt kävellä käsi kädessä pururadalla tai ajaa 100 km päähän merenrantaravintolaan syömään.
Minun kanssani miehen ei tarvitse harrastaa yhdessä mitään, pärjään varsin hyvin ilman yhteistä ruuanlaittoa. Yhdessä voidaan silti huoltaa terassia, nostaa laituria tai siivota ojanreunoista pensaita pois. Kyllä, nuo ovat töitä ja niiden tekeminen yhdessä on palkitsevaa.
Pienet Pick me -fibat
Vierailija wrote:
AP tässä yöunien jälkeen. Tässä pientä listaa siitä, mitä olen ehdottanut viimeisen kuukauden aikana. Mitään hän ei ole suostunut tekemään:
- se ihan tavalllinen ravintolaruokailu, niin, että mimä maksan.
- Hotelliyö
- metsätyöt (olen entisiä maatalon tyttöjä ja teen metsätöitä)
- elokuvailta
- jääkiekkopeliim meno
- jalkapallopeliin meno
- kuntosalille meno yhdessä
- autoalejuretki toiseen Suomen kaupunkiin
- pientä yhteistä remonttia kotona (olen kova remontoimaan itse)
- hänen parhaan ystävän kutsuminen kylään vaimoineen syömään
- tennis ja padel
- seksi
- kiipeilykeskuksessa käyminen yhdessä
- maastopyörillä retki
Aika paljon olen ehdottanut tekemistä laidasta laitaan, kuten sanoin ja kaikkeen on vastaus aina, että "ei".
-hotelliyö - yök yök yök, mene keskenäsi
-metsätyöt - jos on omaa metsää, niin pakko niitä on tehdä
-elokuvailta - hyvällä leffalla ja telkkarilla ok
-jääkiekko ja potkupallot jätän väliin heti, mene keskenäsi
-kuntosalille en mene, mene keskenäsi
-autoajelu toiseen kaupunkiin - siellä pitäisi olla jotain nähtävää, en todellakaan ajelisi vaikka jonnekin vain ajamisen takia ja ainakaan jos ilma on kehno
-pienet remontit pitää olla suunniteltuja ja järkeviä, ei niitä aleta tekemään vain sen takia, että toinen tykkää
-kyläilyt - yök, teennäistä ja tylsää, sitä paitsi ainakaan minä en ole kiinnostunut pätkääkään ystävieni puolisoista tai perheestä
-tennis ja padel - silloin tällöin ok
-seksi ei riitä pitkään ajanvietteeksi ja sitä on muutenkin, ei sitä tarvitse kalenteriin merkitä
-kiipeilykeskus - joskus ok, mutta en välitä usein
-maastopyöräily - on ok, jos on hyvä maasto, joka ei ole nyt liian vetinen
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nimenomaan eivät ole ystäviä. Jos ystävä ei suostu mihinkään yhteiseen ajanviettoon ja yhdessäoloon, niin ystävyys kaatuu siihen paikkaan.
Näin on, mutta miksi jotkut jäävät sellaiseen suhteeseen?
Meillä mies kyllä tekee tulee mukaan jos itse ehdotan ja järjestän kaiken alusta loppuun. Mutta itse ei ikinä ehdota mitään tekemistä tai reissua perheen tai minun kanssa. Olen tästä monta kertaa puhunut, mutta en usko että tulee asiaan muutosta. Pärjään tämän asian kanssa ja onneksi nyt sentään innostuu lähes kaikkeen, jos minä vain toimin alulle laittajana.
Vierailija wrote:
Tämä on yksi useasta asiasta missä naiset ei suostu ajattelemaan tasa-arvoisesti. Hyvin harva nainen järjestää tai ehdottaa koskaan mitään semmoista yleisesti miehiä kiinnostavaa asiaa yhteiseksi tekemiseksi mutta lähes joka nainen vaatii kyllä että mies ehdottaa ja järjestää yleisesti naisia kiinnostavia asioita yhteiseksi tekemiseksi.
Minkä suuruinen otanta sulla on?
Tuollaiset ihmiset, jotka eivät aktivoidu edes itsekseen ovat henkisesti kuolleita, koti on niille niiden fyysisen ruumiin säilytyspaikka-mamma hoitaa siivouksen ja ruoan. Nuo eivät osaa luoda lapsiinkaan suhdetta eivätkä oikeasti tunne läheisiään lainkaan, kun eivät halua edes viettää aikaa niiden kanssa. Elin lapsuuteni tuollaisissa olosuhteissa, lisänä vielä väkivaltaa kaikissa muodoissaan. Ankeuttajat eivät halua, että muutkaan eläisivät, kun he eivät itse siihen kykene. Vanhempani olivat ja ovat ankeuttajia.
Vierailija wrote:
Meillä mies kyllä tekee tulee mukaan jos itse ehdotan ja järjestän kaiken alusta loppuun. Mutta itse ei ikinä ehdota mitään tekemistä tai reissua perheen tai minun kanssa. Olen tästä monta kertaa puhunut, mutta en usko että tulee asiaan muutosta. Pärjään tämän asian kanssa ja onneksi nyt sentään innostuu lähes kaikkeen, jos minä vain toimin alulle laittajana.
Tämä on vapaamatkustusta ja henkistä loisimista, mutta jos sulle ok niin ei kai siinä sitten.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mieheni eka avovaimo oli kuin ap eli kaikkea tyttömäistä olisi pitänyt tehdä yhdessä, mutta jos mies esitti, että mennään viikonloppuna hoitamaan taimikoita, niin se oli ehdoton ei. Olisi pitänyt kävellä käsi kädessä pururadalla tai ajaa 100 km päähän merenrantaravintolaan syömään.
Minun kanssani miehen ei tarvitse harrastaa yhdessä mitään, pärjään varsin hyvin ilman yhteistä ruuanlaittoa. Yhdessä voidaan silti huoltaa terassia, nostaa laituria tai siivota ojanreunoista pensaita pois. Kyllä, nuo ovat töitä ja niiden tekeminen yhdessä on palkitsevaa.
Pienet Pick me -fibat
Ei edes pienet vaan epätoivo pick me fibat.
Totuuden myöntäminen voisi auttaa. Mies ei ole enää kiinnostunut seurastasi. Olen pahoillani, mutta tämä on kokemukseni mukaan todennäköinen vaihtoehto.
Miehet haluavat vain pillun ja siivoajan kotiin ilmaiseksi.