Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun puoliso ei vain suostu tekemään mitään yhdessä.

Vierailija
21.10.2023 |

Ehdotan asioita maan ja taivaan välillä ja aina on kielteinen vastaus. Mikä avuksi?

Kommentit (140)

Vierailija
61/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En tiennyt että tämä on epidemia! Helpotus ettei vika olekaan minussa. Olen etsinyt uutta kumppania vuosia ja ollut vähän epätoivoinen kun ainut asia jota tehdään on vietetään aikaa sängyssä ja syödään aamiaista (nopeasti). Tämä toistamassa nyt kolmatta kertaa. Luulin jo että tämä nykyinen tapailukumppani olisi toista maata, kun kertoi käyvänsä paljon keikoilla, leffassa, kävelemässä kaupungilla, juoksemassa, vaeltamassa. kylpylöissä, matkustelee. Nyt puolen vuoden jälkeen tajuan että minä en kuulu noihin asioihin. Kaikki ehdotukseni yhdessä tekemisestä menee ohi. Jos ollaan vuorokausi yhdessä, voitaisiin käydä jossain syömässä. Ei. Tai kävelyllä, näyttäisin vähän näitä mun ympäristöjä. Ei. mun suvulla pieni mökki järven rannalla, tykkäisikö vaikka kalastaa tai saunoa? Ei. Molemmat tykkää tästä bändistä, mennäänkö yhdessä keikalle. Ei.  

Miten tällaisten ihmisen kanssa luodaan yhteisiä kokemuksia ja muisto

Eli sinä pyörität useampaa miestä saman aikaisesti etkä sitoudu yhteenkään mieheen kun koko ajan aktiivisesti etsit uutta kumppania mutta samaan aikaan haukut ne pyörittämäsi miehet kun ei sitoudu pelkästään sinuun?

Vierailija
62/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onhan tässä nyt ihan selvää, ettei mies viihdy ap:n seurassa. Ihminen tekee itselleen mieluisia asioita. Ei tuohon ole oikein mitään ratkaisua, kun miehen pitäisi itse haluta olla kanssasi.

Joka tapauksessa suomalaiset naiset ovat liian dominoivia ja lyttäävät miehen maskuliinisuuden. Miehen pitää saada tilaa olla mies eikä tossukka. Antakaa miehille tilaa, vaatikaa aktiivisuutta jo alussa. Useimmissa kodeissa naiset päättävät aivan kaikesta, miehen olemassaoloa ei näy mitenkään. Kyllähän siitä on seurauksensa.

P. S. Jos mies ehdottaa pihviä ja kauhuleffaa, niin ehkä nainen voi tehdä myös myönnytyksen miehen mieliksi. Ja jopa yrittää nauttia yhdessäolosta, rakentaa yhteistä jaettua arkea. 

Ei. Minä en mene hääpäivänä ravintolaan miehen mieliksi. Minä en myöskään ehdota hänelle kalaravintolaa periaatteella "on kai siellä muutakin että saat sinäkin jotain ". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset miehet haluaa pitää parisuhteen täysin erillisenä kaikesta oikeasta elämästä jossa koetaan asioita ja pidetään hauskaa. Ihan kieroutunutta, en jaksais tuollaista parisuhdetta hetkeäkään. Eikait tuo ole rakkautta? 

Vierailija
64/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde on vaikea laji.

Vierailija
65/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä oot sille äiti.

Oon tajunnut että useimmat miehet haluaa naisesta vain toisen äidin. Äidin kanssa on turvallista asua, mutta ei sen kanssa mitään yhdessä tehdä. 

Vierailija
66/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itselläni oli myös samanlainen mies, joka ei halunnut lähteä kävelylle, ei elokuviin, teatteriin, ei ravintolaan syömään, ei urheilemaan, ei siis yhtään mitään. Ehdotti vain minulle jotain joukkue lajeja, mitä voin harrastaa, siis ilman häntä? Täysi narsku oli kyseessä. Mutta toki kelpasi hänen naisystävä, jonka kanssa lähti ravintolaan syömään yhdessä, mutta jostain syystä ei minun? Vain kelpasi kutsut ravintolassa tai mökeillä hänen ystävien kanssa, mutta ei minun kanssani koskaan? Ja kun oli ravintola iltoja, niin tanssi vain tämän naisystävän kanssa, mutta minulle ilkeästi tokaisi etten osaa tanssia lainkaan heti suhteen alussa, vaikka ei edes tiennyt tanssi taidoistani lainkaan. Jos joku ollut meidän suhteen aikana ilkeä tai hän, niin ei pahoittele koskaan, ei pyydä anteeksi. Ainaista haukkumista minua kohtaan, että miten pukeudun, miten puhun ym. ym. En vain jaksanut enää tätä näytelmää, joten jätin hänet ja elämäni parantui huomattavasti. Joten älä suostu samaan ap, miten itselleni kävi. Arvosta ja kunnioita itseäsi riittävästi. Voimia sinulle eteenpäin ap.

Vierailija
67/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hän pitää sua seksin ja ruoan takia. Sinä ansaitset parempaa. Pidä itsestäsi kiinni.

Eiköhän kaikkia naisystäviä pidetä tuon takia ;-) 

Vierailija
68/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onhan tässä nyt ihan selvää, ettei mies viihdy ap:n seurassa. Ihminen tekee itselleen mieluisia asioita. Ei tuohon ole oikein mitään ratkaisua, kun miehen pitäisi itse haluta olla kanssasi.

Joka tapauksessa suomalaiset naiset ovat liian dominoivia ja lyttäävät miehen maskuliinisuuden. Miehen pitää saada tilaa olla mies eikä tossukka. Antakaa miehille tilaa, vaatikaa aktiivisuutta jo alussa. Useimmissa kodeissa naiset päättävät aivan kaikesta, miehen olemassaoloa ei näy mitenkään. Kyllähän siitä on seurauksensa.

P. S. Jos mies ehdottaa pihviä ja kauhuleffaa, niin ehkä nainen voi tehdä myös myönnytyksen miehen mieliksi. Ja jopa yrittää nauttia yhdessäolosta, rakentaa yhteistä jaettua arkea. 

Ei. Minä en mene hääpäivänä ravintolaan miehen mieliksi. Minä en myöskään ehdota hänelle kalaravintolaa periaatteella "on kai siellä muutakin että saat sin

Niin, ei ei ei, minä en ainakaan tee sitä tai tätä, ei ikipäivänä eikä edes kirveellä uhattuna. 

Sitten ihmetellään miksi lähes kaikki suomalaisten avioliitot päätyy eroon... 

Vierailija
69/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioita joita teemme mieheni kanssa yhdessä: ruuanlaitto, patikointi ja metsäretket, uiminen, leffassa käynti, savusauna, matkustelu, päiväretket, kävelylenkit, ravintola, laskettelu, telttailu, kodin laittaminen, pyöräily, kaupassakäynti, messut ja festivaalit, kaupungilla käynti, museot, lautapelit jne. Kaikki näistä ei ole mun lempitekemistä ja kaikki näistä ei ole hänen lempitekemistä mutta aina on ollut molemmilla hauskaa. On syntynyt sellaisia yhteisiä kokemuksia myös monista vähän erikoisemmista tapahtumista ja pitemmistä reissuista joita en kyllä vaihtaisi sohvalla möllöttämiseen. 

Vierailija
70/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

69/69 ei näköjään ymmärtänyt ap:n aloituksesta yhtään mitään. Ei sitä tv:tä kukaan halua katsella parisuhteessa, kuin silloin tällöin, mutta jos se muu jää paitsi, niin ei jatkoon. Taitaa vain olla ehkä incel mies taas kyseessä tai narksu mies ehkä kenties?

Vierailija
71/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puoliso on aika staattinen. Viihtyy kotona, syvimpään etätyöaikaan ei välttämättä laittanut nokkaansa ulos viikkoihin. Olen ollut kyllä tietoinen ihan alusta asti, että äijä on kotikissa, siksi se varmaan onkin mulle ok.

Nuorempana ennen lapsen saantia oli ehkä helpompi houkutella sitä ex-tempore johonkin, ihan mihin tahansa. Jätskille tai urheilukauppaan tai ihan mihin vaan. Nykyään on haastavampaa, joten koska itse tykkään käydä kylillä, käyn omine nokkineni. 99% ajasta tämä on ihan fine.

Ihmisissä on paljon eri puolia. Koska kaikkea ei voi saada, pitää yrittää itse punnita, mikä on tärkeää ja missä asiassa voi antaa siimaa.

Vierailija
72/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä ratkesi niin, että sovimme, että ilmoitan, milloin parisuhteen jatkumisen nimissä on pakko lähteä, myös päätin mihin mennään ja hoidin ja varasin hotellit yms. Muuten sai olla kuin Ellun kanat. Mies alkoi vuosien saatossa varmaan tykätä reissusta ja ne helpottuvat. Nykyään tehdään yhdessä minun vapaapäivän asioita minun ehdoilla ja ollessani töissä mies tekee mitä haluaa.

Onpa ankeaa. Mies viettää kanssasi aikaa vain, koska pelkää olla sinkku.

Vierailija
73/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mieheni eka avovaimo oli kuin ap eli kaikkea tyttömäistä olisi pitänyt tehdä yhdessä, mutta jos mies esitti, että mennään viikonloppuna hoitamaan taimikoita, niin se oli ehdoton ei. Olisi pitänyt kävellä käsi kädessä pururadalla tai ajaa 100 km päähän merenrantaravintolaan syömään.

Minun kanssani miehen ei tarvitse harrastaa yhdessä mitään, pärjään varsin hyvin ilman yhteistä ruuanlaittoa. Yhdessä voidaan silti huoltaa terassia, nostaa laituria tai siivota ojanreunoista pensaita pois. Kyllä, nuo ovat töitä ja niiden tekeminen yhdessä on palkitsevaa.

Pick me! Pick me! Pick me!

Vierailija
74/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde nyt ei edellytä tekemään mitään yhdessä.

Näinhän sitä väitetään myös parisuhteessa seksinkin suhteen. Sama juttu se on sitten muittenkin yhteisten tekemisten kanssa.

Kumpikin tekee sellaisia asioita jotka kiinnostaa ja tykkää. Ja vain niitä.

Näinkö?

Vierailija
75/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa, mitä sinä saat suhteesta tollasen velttoperseen kanssa? 

Vierailija
76/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuollaisessa suhteessa ja se on kuluttavaa. Ei enää ikinä.

Yhteiset mielenkiinnon kohteet vaikkapa liikunnan suhteen on ihan parasta. Parisuhdesali tai lenkkeily on superkivaa ja sitä osaa nyt arvostaa kun ei ole mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
77/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tässä taas sivukaupalla tarinoita huonoista ja toimimattomista parisuhteista. Taas kerran ihmettelen miksi valittajat ovat niin passiivisia, että jäävät tuollaisiin suhteisiin ja valittavat vain. Ja yleensäkin miksi jotkut huolivat tuollaisia lapamatoja puolisokseen...

Tottakai ihmiset muuttuvat ajan myötä, mutta useista jutuista sai kuvan, että puolisot eivät ole alun alkaenkaan tehneet mitään yhdessä. Kuitenkin yhdessä roikutaan vuosikymmeniä eikä edes yritetä parantaa arkea. Lähes joka valitusvirressä haukutaan toinen, mutta ylennetään itsensä. Uskon kuitenkin, että jis pääsisi kärpäseksi näiden huushollien kattoihin, niin näkisi selkeästi kaksi ongelmaista tyyppiä.

Vierailija
78/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämä on yksi useasta asiasta missä naiset ei suostu ajattelemaan tasa-arvoisesti. Hyvin harva nainen järjestää tai ehdottaa koskaan mitään semmoista yleisesti miehiä kiinnostavaa asiaa yhteiseksi tekemiseksi mutta lähes joka nainen vaatii kyllä että mies ehdottaa ja järjestää yleisesti naisia kiinnostavia asioita yhteiseksi tekemiseksi.

No kävisikö keikalle meno? Ei. Festareille. Ei. Hankitaanko Golf-greencard kurssilla? Ei. Mennäänkö ajamaan mikroautoilla? Ei.  Nuuksioon? Ei. Serenaan? Ei. Vuokrataanko mökki juhannukseksi? Ei. Kiipeilypuistoon? Ei. Korkeasaareen kävelemään? Ei. Seurasaareen kävelemään? Ei. Suomenlinnaan? Ei. Ateneumiin? Ei. Pelaamaan Dartsia? Ei. Pelaamaan bilistä? Ei. Hohtokeilaamaan? Ei. Talinnaan risteilylle? Ei.

Tässä muutama mitä miehelle ehdottelin viimeisen 5 vuoden aikana. Missään ei käyty, mihinkään ei menty, mikään ei kelvannut eikä itse esittänyt mistä sitten olisi itse innostunut.

Vierailija
79/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on lähtenyt suhteesta jo henkisesti. Tuo on lopun alkua.

Vierailija
80/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä ei ole yhteistä kaupassakäyntiäkään. Eikä pihatöitä tms.

Hääpäivä oli tulossa ja ehdotin tekemistä x, johon mies vastasi myöntävästi. Vaan kun hääpäiväviikko tuli, alkoi mies jo alkuviikosta puhua, että olisi urheiluottelu, jota haluaisi kavereiden kanssa mennä katsomaan. Ja sinnehän hän meni. Se siitä hääpäivästä.

Mies on kanssani seksin takia. 

Miksi ihmeessä sinä olet tuollaisessa suhteessa?