Kun puoliso ei vain suostu tekemään mitään yhdessä.
Ehdotan asioita maan ja taivaan välillä ja aina on kielteinen vastaus. Mikä avuksi?
Kommentit (140)
Vaihtamalla paranee, koettu on. Pistä se ukko takaisin kiertoon, et sä tollasesta mitään saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olisiko kannattanut valita puoliso vähän paremmin?
En ole AP, mutta oma mieheni oikeasti muuttui ihan erilaiseksi muutaman vuoden jälkeen. Suhde meni täysin penkin alle kun älypuhelimet tulivat kuvioihin. Yhtäkkiä aktiivisesta miehestä tuli puhelimeen koukuttunut lahna.
Aluksi oli erilaista. Mutta nyt mikään, ei mikään ehdotus kelpaa. Hän ei vaan jaksa / halua panostaa suhteeseen / minuun.
nalkutuksella saa kyllä miehen kuin miehen menettämään kiinnostuksensa naisen kanssa tekemiseen
Missä kukaan on puhunut nalkutuksesta? AP sanoi ehdottaneensa miehelle kaikenlaista tekemistä, eikä se kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et eroa tuollaisesta?
koska sen siivellä on kiva elää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole AP, mutta oma mieheni oikeasti muuttui ihan erilaiseksi muutaman vuoden jälkeen. Suhde meni täysin penkin alle kun älypuhelimet tulivat kuvioihin. Yhtäkkiä aktiivisesta miehestä tuli puhelimeen koukuttunut lahna.
Aluksi oli erilaista. Mutta nyt mikään, ei mikään ehdotus kelpaa. Hän ei vaan jaksa / halua panostaa suhteeseen / minuun.
nalkutuksella saa kyllä miehen kuin miehen menettämään kiinnostuksensa naisen kanssa tekemiseen
Missä kukaan on puhunut nalkutuksesta? AP sanoi ehdottaneensa miehelle kaikenlaista tekemistä, eikä se kelpaa.
onhan se sanomattakin selvää, että ap nalkuttaa. ei se mies muuten tuolla tavalla vastaisi ap:lle, jos ei olisi kyllästynyt ap:n nalkutukseen
Mä olen saanut palautetta nalkutuksesta, mutta totuus on se että mies ei tee mitään hyvällä tai pyytämättä. Ei pyykkää, ei osta vessapaperia, ei siivoa keittiötä, ei imuroi, ei vie roskia.
Ja EI, mä en ole siivoushullu. Mutta kun on viikkoja roskapussit eteisessä ja astiat loppuu.
Ja kyllä, hänen oma äitinsä on tehnyt kaiken miehensä puolesta.
Kun mietsäei kiinnstanut yhdessä tekeminen, hankin mieskavreita joiden kanssa tehdä äkaikenlaista. Käydään syömässä ja harrasttaan kaikenlaista, mm. teatteria, elokuvia, liikuntaa.
En ole kertonut näistä kaverimiehistä miehelle, kun tuskin häntä kiinnostaa sekään kenen kanssa harrastan, kun ei kerran itse halua kanssani aikaa viettää eikä tehdä mitään yhteistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut palautetta nalkutuksesta, mutta totuus on se että mies ei tee mitään hyvällä tai pyytämättä. Ei pyykkää, ei osta vessapaperia, ei siivoa keittiötä, ei imuroi, ei vie roskia.
Ja EI, mä en ole siivoushullu. Mutta kun on viikkoja roskapussit eteisessä ja astiat loppuu.
Ja kyllä, hänen oma äitinsä on tehnyt kaiken miehensä puolesta.
Meillä tuo miehen täydellinen saamattomuus oli eron suurin syy. Mies teki töitä kotoa. Hänen jokapäiväinen rutiini oli nousta ylös, tehdä töitä, ja tuijottaa puhelinta loppuilta. Joka ikinen päivä.
Jos minun naiseni ehdottaa jotain ilmaista puuhailua, niin kunnon kitupiikkinä todennäköisesti suostuisin oitis ja kun sessio on ohi, kehusisin että oli niin kivaa että otetaanko lähitulevaisuudessa uusinta. Saisi naisen niiltä osin kohtalaisen pienellä rahanmenolla tyytyväiseksi ja pidettyä poissa kalliista harrastuksista. M
Vierailija kirjoitti:
Jos minun naiseni ehdottaa jotain ilmaista puuhailua, niin kunnon kitupiikkinä todennäköisesti suostuisin oitis ja kun sessio on ohi, kehusisin että oli niin kivaa että otetaanko lähitulevaisuudessa uusinta. Saisi naisen niiltä osin kohtalaisen pienellä rahanmenolla tyytyväiseksi ja pidettyä poissa kalliista harrastuksista. M
Minunkin puoliso sanoo joo ehdotuksiin jotka ei ole häneltä pois, ei vaadi mitään panostusta.
Pienikin panostus on ei ei, minun kanssa. Ei muille.
Et hyvää etelänreissua vaan mieheni ja kaverinsa.
No mitä juttuja se mies ehdottaa? Oletko kysynyt mitä haluaisi tehä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tuttua. Puhelinta jaksetaan tuijottaa tuntitolkulla. Kun kysyy mitä tehdään vastaus on en tiedä. Katsoisi vaikka sieltä luuristaan edes niitä ideoita jos aivot ei enää toimi.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä nyt ihan selvää, ettei mies viihdy ap:n seurassa. Ihminen tekee itselleen mieluisia asioita. Ei tuohon ole oikein mitään ratkaisua, kun miehen pitäisi itse haluta olla kanssasi.
Joka tapauksessa suomalaiset naiset ovat liian dominoivia ja lyttäävät miehen maskuliinisuuden. Miehen pitää saada tilaa olla mies eikä tossukka. Antakaa miehille tilaa, vaatikaa aktiivisuutta jo alussa. Useimmissa kodeissa naiset päättävät aivan kaikesta, miehen olemassaoloa ei näy mitenkään. Kyllähän siitä on seurauksensa.
P. S. Jos mies ehdottaa pihviä ja kauhuleffaa, niin ehkä nainen voi tehdä myös myönnytyksen miehen mieliksi. Ja jopa yrittää nauttia yhdessäolosta, rakentaa yhteistä jaettua arkea.
Jospa mies on mies ja ottaa tilansa ihan itse.
Miehet valittaa että naiset ehdottaa tylsiä asioita mutta eivät itse koskaan ehdota mitään tekemistä.
Teillä voi olla liian erilaiset mielenkiinnon kohteet. Tai sitten mies ei ole kiinnostunut sinusta. Mun exää ei olisi vähempää voinut kiinnostaa kun minä jotakin ehdotin, mutta kun joku kaverinsa ehdotti samaa niin heti oli aivan innoissaan menossa ja vaahtosi miten mahtava idea. Oletan että yhteinen aika kanssani oli hänelle vastenmielistä.
Vierailija kirjoitti:
Teillä voi olla liian erilaiset mielenkiinnon kohteet. Tai sitten mies ei ole kiinnostunut sinusta. Mun exää ei olisi vähempää voinut kiinnostaa kun minä jotakin ehdotin, mutta kun joku kaverinsa ehdotti samaa niin heti oli aivan innoissaan menossa ja vaahtosi miten mahtava idea. Oletan että yhteinen aika kanssani oli hänelle vastenmielistä.
Tältä minustakin tuntuu.
Mies kyllä innostuu kaikesta erikoisesta, yhtäkkisestäkin menosta. Mutta minun kanssani kaikki on yhtä liisteriä. Yhtään mikään ehdotus ei mene läpi. Viestittää kaikin keinoin ettei minun seura kiinnosta.
Ihme ettei ole lähtenyt, jos todella ei halua tehdä mun kanssa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tältä minustakin tuntuu.
Mies kyllä innostuu kaikesta erikoisesta, yhtäkkisestäkin menosta. Mutta minun kanssani kaikki on yhtä liisteriä. Yhtään mikään ehdotus ei mene läpi. Viestittää kaikin keinoin ettei minun seura kiinnosta.
Ihme ettei ole lähtenyt, jos todella ei halua tehdä mun kanssa mitään.
Miehet on yleensä pelkureita lähtemään ennen kuin on uusi nainen katseltuna. Lähde sinä. Tuolla on varmasti miehiä joiden kanssa kiinnostaa viettää aikaa just sun kanssa, sellaisissakin aktiviteeteissa joista eivät kenenkään muun kanssa olisi kiinnostuneita.
Korjaus: *joita kiinnostaa viettää aikaa just sun kanssa
Meillä ihan sama juttu. Olen miehelle ehdottanut 4 asiaa, jotka nyt vaan on pakko saada pois päiväjärjestyksestä, niin ei hän korvaansa lotkauta. Ilmoitin, että lopetan kotiruoan tekemisen ja omat hommani lasken myös minimiin ja sanon, että teen jos ehdin, mutta tärkeämmät ensiksi eli ei ainakaan niitä, mitä mies ehdottaa. Eripuraa kylvää jatkuvasti ja ei oikein kiinnosta enää. . .
Vierailija kirjoitti:
AP tässä yöunien jälkeen. Tässä pientä listaa siitä, mitä olen ehdottanut viimeisen kuukauden aikana. Mitään hän ei ole suostunut tekemään:
- se ihan tavalllinen ravintolaruokailu, niin, että mimä maksan.
- Hotelliyö
- metsätyöt (olen entisiä maatalon tyttöjä ja teen metsätöitä)
- elokuvailta
- jääkiekkopeliim meno
- jalkapallopeliin meno
- kuntosalille meno yhdessä
- autoalejuretki toiseen Suomen kaupunkiin
- pientä yhteistä remonttia kotona (olen kova remontoimaan itse)
- hänen parhaan ystävän kutsuminen kylään vaimoineen syömään
- tennis ja padel
- seksi
- kiipeilykeskuksessa käyminen yhdessä
- maastopyörillä retki
Aika paljon olen ehdottanut tekemistä laidasta laitaan, kuten sanoin ja kaikkeen on vastaus aina, että "ei".
Olin naimissa 20 v tällaisen miehen kanssa. Lopulta vain paloin henkisesti loppuun, kun roolini oli kodinhoitaja, puutarhuri ja alapääpalvelut.
Nyt olen tapaillut noin kuukauden ajan deittisovelluksessa tapaamaani keski-ikäistä miestä. Paperilla pätevä, viestittelee pitkiä viestejä. Ei olla vielä käyty toistemme luona. Mutta nyt jo tulee toistuvasti esiin että hän on myös tällainen ei-ei-mies.
Hän kertoi aluksi tavatessamme, että tykkää museoista, näyttelyistä, konserteista, matkustamisesta. Olin innoissani. Mutta se taisi olla vain iskukeino. Kaikessa mitä ehdotan on jotain vikaa eikä hän suostu lähtemään. Joko kieltäytyy lähtemästä tai ei vastaa mitään kun kysyn.
Pyysin häntä juuri konserttiin, jonka lippuhinta oli muutaman kympin. Ei käynyt, kuulemma konsertin aihe ei ole hyvä. Pyysin myös toisena vaihtoehtona neutraaliin liikunta-aktiviteettiin mutta kierteli vastaustaan ja mumisi (eli ei).
Tyhmintä tässä on se, että hän ei ehdota vastavuoroisesti mitään. Eli en halua juuri tuohon konserttiin, mutta voitaisiinko mennä leffaan? Eli mulla jää tavallaan vastuu siitä, että yritän arvata oikeita ehdotuksia siitä mitä pitäisi tehdä. Tosi raskasta. Se oli raskasta ex-avioliitossa, ja se on raskasta jo kuukauden jälkeen tämän tapailumiehen kanssa. Mä luulen että tämä tapailu jäi nyt tähän ja uutta matoa koukkuun.