Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun puoliso ei vain suostu tekemään mitään yhdessä.

Vierailija
21.10.2023 |

Ehdotan asioita maan ja taivaan välillä ja aina on kielteinen vastaus. Mikä avuksi?

Kommentit (140)

Vierailija
41/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nainen ei koskaan ehdota mitään muuta kuin semmoista mitä itse naisena haluaa tehdä. Naiset ei koskaan ehdota mitään yleisesti miehiä kiinnostavia asioita vaan ne ehdotukset on aina vain sitä mitä naiset haluaa tehdä.

Ja ihan samalla tavalla jos mies ehdottaa pelkästään miehiä kiinnostavia asioita niin ei naisetkaan niitä halua tehdä

Tässä nyt on varmaan kyse siitä, ettei puoliso edes ehdota mitään yhteistä tekemistä. Minun exäni ei suostunut tekemään minun kanssani yhtään mitään muuta, kuin harrastamaan seksiä. Kavereiden kanssa kyllä tehtiin mitä tahansa. Onneksi tuhlasin vain kaksi vuotta elämästäni häneen.

Vierailija
42/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: "Säälittävähä hahmohan sellainen passiivinen olmi on. Yleensä kaikkiin kysymyksiin vastataan että ihan sama tai en tiijä. Ei tällainen mies kykene mihinkään eroon vaan nainen senkin toteuttaa. Sen voin sinulle naisena kertoa, että mitään hienoa ei ole sellaisessa suhteessa jossa toinen vaan laahautuu perässä."

Vuosikausia vedin perässä tällaista olmia ja syytin itseäni että en osaa keksiä miestä miellyttävää tekemistä vaikka todellisuudessa arjen pyöritys oli se juttu miksi "viihtyi" seurassani.

Eroa tein usein koska hän ei ollut kanssani. Aina sain kuulla kuinka taaaaaas keksin ihan itse näitä vaikeuksia eikä väitteeni pidä paikkansa.

Vihdoin erosin kuitenkin.

Nykyään käyn yksin paikoissa kuten Kalevan kisat, festarit, teatteri tai patikointi Nuuksion tapaisissa paikoissa. Kaikki nuo oli exälle ihan plääh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä yöunien jälkeen. Tässä pientä listaa siitä, mitä olen ehdottanut viimeisen kuukauden aikana. Mitään hän ei ole suostunut tekemään:

- se ihan tavalllinen ravintolaruokailu, niin, että mimä maksan.

- Hotelliyö

- metsätyöt (olen entisiä maatalon tyttöjä ja teen metsätöitä)

- elokuvailta

- jääkiekkopeliim meno

- jalkapallopeliin meno

- kuntosalille meno yhdessä

- autoalejuretki toiseen Suomen kaupunkiin

- pientä yhteistä remonttia kotona (olen kova remontoimaan itse)

- hänen parhaan ystävän kutsuminen kylään vaimoineen syömään

- tennis ja padel

- seksi

- kiipeilykeskuksessa käyminen yhdessä

- maastopyörillä retki 

Aika paljon olen ehdottanut tekemistä laidasta laitaan, kuten sanoin ja kaikkeen on vastaus aina, että "ei".

Vierailija
44/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt että tämä on epidemia! Helpotus ettei vika olekaan minussa. Olen etsinyt uutta kumppania vuosia ja ollut vähän epätoivoinen kun ainut asia jota tehdään on vietetään aikaa sängyssä ja syödään aamiaista (nopeasti). Tämä toistamassa nyt kolmatta kertaa. Luulin jo että tämä nykyinen tapailukumppani olisi toista maata, kun kertoi käyvänsä paljon keikoilla, leffassa, kävelemässä kaupungilla, juoksemassa, vaeltamassa. kylpylöissä, matkustelee. Nyt puolen vuoden jälkeen tajuan että minä en kuulu noihin asioihin. Kaikki ehdotukseni yhdessä tekemisestä menee ohi. Jos ollaan vuorokausi yhdessä, voitaisiin käydä jossain syömässä. Ei. Tai kävelyllä, näyttäisin vähän näitä mun ympäristöjä. Ei. mun suvulla pieni mökki järven rannalla, tykkäisikö vaikka kalastaa tai saunoa? Ei. Molemmat tykkää tästä bändistä, mennäänkö yhdessä keikalle. Ei.  

Miten tällaisten ihmisen kanssa luodaan yhteisiä kokemuksia ja muistoja?

Oletteko vain heittäneet miehen ulos elämästä vai Oisko jotain keinoja muuttaa tilannetta vähän tasapuolisemmaksi. Nythän tuo passiivisuus määrää tahdin.

Vierailija
45/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kännykkä ja netti kiinnostavampia kuin reaaliaikainen elämä?

Vierailija
46/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ollut tuollaisessa suhteessa ja täyttä paskaahan se on sitten silloinkin kun joskus saat sen toisen väkisin vääntäytymään edes johonkin naama norsunvitulla. Ei kannata tuhlata aikaansa tuohon.

Vierailija
47/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En tiennyt että tämä on epidemia! Helpotus ettei vika olekaan minussa. Olen etsinyt uutta kumppania vuosia ja ollut vähän epätoivoinen kun ainut asia jota tehdään on vietetään aikaa sängyssä ja syödään aamiaista (nopeasti). Tämä toistamassa nyt kolmatta kertaa. Luulin jo että tämä nykyinen tapailukumppani olisi toista maata, kun kertoi käyvänsä paljon keikoilla, leffassa, kävelemässä kaupungilla, juoksemassa, vaeltamassa. kylpylöissä, matkustelee. Nyt puolen vuoden jälkeen tajuan että minä en kuulu noihin asioihin. Kaikki ehdotukseni yhdessä tekemisestä menee ohi. Jos ollaan vuorokausi yhdessä, voitaisiin käydä jossain syömässä. Ei. Tai kävelyllä, näyttäisin vähän näitä mun ympäristöjä. Ei. mun suvulla pieni mökki järven rannalla, tykkäisikö vaikka kalastaa tai saunoa? Ei. Molemmat tykkää tästä bändistä, mennäänkö yhdessä keikalle. Ei.  

Miten tällaisten ihmisen kanssa luodaan yhteisiä kokemuksia ja muisto

Ei ole keinoja. Mies luiskaan ja uutta tilalle. 

Vierailija
48/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin saanut aika paljon arvostelua siitä illalla, että teen vain naisille mieluisia asoita. Itse en koe, että tänä päivänä on niin kovin erilaisia naisten ja miesten juttuja. Koen pitäväni monista asioista.

ap

Vierailija
49/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse en ole enää vuosiin maininnut mistään hääpäivästä. Miehen toiveet on aina joku pihviravintola ja kauhuelokuva  (tietää että en syö pihvejä enkä katso kauhua). Helpommalla päästään molemmat kun tätä väittelyä ei tarvitse käydä. 

Kyllä pihviravintoloista saa muutakin kuin pihvejä. Ei teidän samaa annosta tarvitse tilata.

Vierailija
50/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teot puhuvat enemmän kuin puheet. Ikävä totuus.

Mies ei ole kiinnostunut susta oikeasti eikä se siitä muuksi muutu ajan saatossa. Olet puheesi pitänyt ja nyt on aika muuttaa puheet realismiksi. Sattuuhan se syvälle kun huomaa missä mennään.

Anna itsellesi aikaa vielä esim pääsiäiseen tai juhannukseen ja tarkkaile muuttuuko. Prognoosi on valitettavan huono. Sittenpähän kuitenkin itse tiedät että teit suhteen eteen kaikkesi ja se ei vaan onnistunut.

Älä ole yllättynyt jos ero miehelle tulee puskista kun kaikki oli niin hyvin. Tuolla toteamuksella vain pesee itseään puhtaaksi.

Tai sitten jatkat. Valinta on sinun. Kuitenkin, kuten eräs ystäväni sanoi, peruutuspeiliin ei voi yhteistä tulevaisuutta luoda.

Vierailija
51/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse en ole enää vuosiin maininnut mistään hääpäivästä. Miehen toiveet on aina joku pihviravintola ja kauhuelokuva  (tietää että en syö pihvejä enkä katso kauhua). Helpommalla päästään molemmat kun tätä väittelyä ei tarvitse käydä. 

Kyllä pihviravintoloista saa muutakin kuin pihvejä. Ei teidän samaa annosta tarvitse tilata.

En mä idiootti ole.

Miehellä on aina se asenne, että  "No kai siellä on sullekin jotain ". Pääasia että on itse tyytyväinen. Minun pitäisi vaan olla tyytyväinen että sain jotain. Tällaiseen asenteeseen vaan kyllästyy vähitellen. 

Vierailija
52/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun perusteella on tulossa paljon uusia eroja ihan puskista, ja jälleen jää hyviä miehiä ihmettelemään, miksi ei tavallinen perushyvä mies kelpaa naisille, vaan vaatimukset ovat mahdottomat. Saadaan varmaan uusia aloituksia siitä, että pitäisi olla laatikkoleukalentäjä ja miljonääri. 

Vierailija
53/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan sama ongelma. Vaimo ei koskaan suostu tekemään mitään ehdotan ja mikään ei koskaan kelpaa.

Vierailija
54/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tämän ketjun perusteella on tulossa paljon uusia eroja ihan puskista, ja jälleen jää hyviä miehiä ihmettelemään, miksi ei tavallinen perushyvä mies kelpaa naisille, vaan vaatimukset ovat mahdottomat. Saadaan varmaan uusia aloituksia siitä, että pitäisi olla laatikkoleukalentäjä ja miljonääri. 

Totta.

Koska perushyvä ei ole kiinnostunut naisesta niin voi asian selittää itselleen eli puhtaaksi pestä sillä kun ei ole laatikkolentäjäkirurgi.

Käy se niihinkin. Itselleen valehtelu. Josta on helppo syyttää muita.

Vierailija
55/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Meillä on ihan sama ongelma. Vaimo ei koskaan suostu tekemään mitään ehdotan ja mikään ei koskaan kelpaa.

Samat sanat sinulle kuin ap:lle. Vaimosi ei ole kiinnostunut sinusta. Ja ero tulisi puskista koska teillä on kaikki niin hyvin.

Vierailija
56/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten tällaisten ihmisen kanssa luodaan yhteisiä kokemuksia ja muisto

Jos jo alkuun on tuollaista, kannattaa suosiollla antaa olla. 

Valitettavasti miehissä näyttää olevan psljon näitä, jotka haluavat naisen seksiä ja kotitöitä varten, mutta eivät muuta kumppanuutta. Kokemusta on itselläkin :(

Vierailija
57/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä kauppaan! Miksi? Kaksi ihmistä kärsii sillä reissulla 2h, kun yksin sen suorittaisi tunnissa.

Vierailija
58/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi useasta asiasta missä naiset ei suostu ajattelemaan tasa-arvoisesti. Hyvin harva nainen järjestää tai ehdottaa koskaan mitään semmoista yleisesti miehiä kiinnostavaa asiaa yhteiseksi tekemiseksi mutta lähes joka nainen vaatii kyllä että mies ehdottaa ja järjestää yleisesti naisia kiinnostavia asioita yhteiseksi tekemiseksi.

Vierailija
59/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei onnistu joten:

"Valitettavasti miehissä näyttää olevan psljon näitä, jotka haluavat naisen seksiä ja kotitöitä varten, mutta eivät muuta kumppanuutta."

Erittäin hyvin kiteytetty. Ei kuitenkaan ole miesten yksinoikeus vaan löytyy myös naisissa jotka unohtavat kumppanuuden.

Vierailija
60/140 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tässä nyt ihan selvää, ettei mies viihdy ap:n seurassa. Ihminen tekee itselleen mieluisia asioita. Ei tuohon ole oikein mitään ratkaisua, kun miehen pitäisi itse haluta olla kanssasi.

Joka tapauksessa suomalaiset naiset ovat liian dominoivia ja lyttäävät miehen maskuliinisuuden. Miehen pitää saada tilaa olla mies eikä tossukka. Antakaa miehille tilaa, vaatikaa aktiivisuutta jo alussa. Useimmissa kodeissa naiset päättävät aivan kaikesta, miehen olemassaoloa ei näy mitenkään. Kyllähän siitä on seurauksensa.

P. S. Jos mies ehdottaa pihviä ja kauhuleffaa, niin ehkä nainen voi tehdä myös myönnytyksen miehen mieliksi. Ja jopa yrittää nauttia yhdessäolosta, rakentaa yhteistä jaettua arkea.