Ihmiset kahmivat irtokarkkeja kasseihinsa kilpaa
Kauhea kuhina vaan käy Prisman irtokarkkilaatikolla
Kommentit (61)
Vierailija wrote:
Irtokarkit normaalisti 8€/kilo eikä ketään näy karkkilaatikoilla. Sittwn tarjous 6€/kilo niin ihmiset tungeksii ja kaksin käsin lataa pusseihin karkkia! Selittäkää miksi se 2€ hintaero on niin ratkaiseva?
Ku vilkaisee hintaa niin siinä kohtaa moni tekee jo osto päätöksen. Tässä kohtaa laukaiseva tekijä on halvempi hinta. Se tiedetään, et suurella osalla ihmisistä on sokeri riippuvuus. Halvempi hinta on aina se jolla saadaan kaupat ja voittoa paremmin.
Jos karkkihyllyllä lukisi mitä sairauksia ne aiheuttavat ja kuinka paljon se vaikuttaa ihmisen jaksamiseen sekä ylipäätään koko elämään niin moniko enää ostaisi karkkeja?
Hyvällä tuurilla selviät pelkillä murtuneilla kylkiluilla ja aivotärähdyksellä. Itseltäni menehtyi puolet suvusta ja avokilta kaikki lähiomaiset kun meidän Prismassa oli irtarit 5,90/kilo 😲
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Irtokarkkitarjoukset pitäisi kieltää. Ihmiset eivät pysty vastustaa tuollaisia tarjouksia.
En ymmärrä tätä kommenttia. Mitä väliä jollain tarjouksella? Kaupassa on kaikenlaista. Miksi pitäisi ostaa?
Tarjoukset saavat useimpien ihmisten veren kuumenemaan ja tulee pakottava tarve ostaa. Normaalihintaisena herkut jää ostamatta.
Vierailija wrote:
Katoin eilen illalla Prismassa samaa. Ihan niin kuin jotkut narkkarit olisivat olleet aineita hakemassa. Pulleita teinejä mutta myös paljon jotain 30-40 vuotiasta porukkaa. Aika karmeen näköistä nähtävää.
Vuosia sitten oli joulun avajaisissa irtokarkit alle 3 euroa kilo. Voi tsiisus sitä jonoa ja siivoa. Kuin sikalauma olisi iskenyt, kymmeniä ihmisiä jonossa, karkkilaatikoiden kohdalla lattialla monen sentin kerros karkkimössöä tallattuna. Pennut maniassa otti täysiä kauhallisia karkkeja kerralla ja puolet niistä meni pussin ohi lattialle. Yksikään aikuinen ei lapsia komentanut, opettanut, kieltänyt. Kirjaimellisesti leuka loksahti auki kun ohi kävelin. Hirvittävä määrä hävikkiin. Kassalla asiakkaat vinkui teippiä kun ei täpötäysi pussi pysynyt kiinni.
Ihmiset syövät itsensä vielä hengiltä💔
Tänään oli irtokarkkihyllyllä yli kymmenen ihmisen jono odottamassa vuoroaan. Mielestäni tarjous ei ollut niin huima, että olisin jaksanut jäädä odottamaan. Muuta karkkia kyllä ostin.
Mielestäni ongelma on Cittarin ja Lildlin tarjoukset joissa karkkeja alennuksella saadakseen pitää pahimmillaan ostaa 5 kokonaista suklaalevyä kerralla.
Prisma on isoista kaupoista ainoa vastuullinen sen suhteen että he ovat ainoa kauppa joka ei anna paljousalennuksia isoja karkkimääriä kerrallaan ostaville.
Minäkin ostan. Suklaata, limuja, sipsejä ja irtokarkkeja. En syö itse, mutta teinit tykkäävät niistä. Minä taas en tykkää tuollaisista herkuista.
Kävin eilen Prismassa ja ajattelin että voisi pussin ostaa, mutta nähtyäni valtavan tungoksen ja kaikki ne räkivät, aivastelevat ja klähmivät ihmiset laarin äärellä päätin että nyt en tarvitsekaan. Hyi että mitä käytöstä ja huono idea tuollainen tarjous flunssa-aikana.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hyi s a a t a n a! Kaikki märkäkorva tahmakädet siellä eritteinensä kahmii nameja!
Näinä aikoina tarvitaankin vastustuskykyä. Minäkin kävin ostamassa tänään karkkia. Mun hetkellä ei vaan ollut niin paljon porukkaa, että hyvin sai valikoitua mitä ottaa.
Irtokarkit on 5.50e/kg
Ja salaatti 14.90e/kg, sitte ihmetellään miksi Suomalaiset on läskejä
Mä mielellään ostaisin salaattia, mutta se hinta on mikä sanoo ei salaatille. Hedelmiä sitten ostelen ja teen tarvittaessa niistä salaattia. Hinnoittelu on kaupoissa ihan persiistä.
Noin eurolla saa Prismasta laatikon rucolaa tai pinaattia. Erittäin ok määrä yhden hengen talouteen, eikä hintakaan ole paha.
Vierailija wrote:
Miksi ihmeessä? 100g karkkia riittää viikoksi.
Itse en haluaisi juosta maratonia vain kuluttaakseni syömäni karkit.
Minä en edes muista, milloin olisin syönyt karkkia. Ellei sellaiseksi lasketa yhtä palaa tummaa suklaata espresson kanssa. Sekin oli joskus alkukesästä.
Sokeri on yhtä addiktoivaa kuin heroiini. Koittakaapa olla ilman. Muutenkin todella surullista kun aikuisilla ei ole mitään muuta ilon aihetta kuin syödä sokeria.
Vierailija wrote:
Hyvällä tuurilla selviät pelkillä murtuneilla kylkiluilla ja aivotärähdyksellä. Itseltäni menehtyi puolet suvusta ja avokilta kaikki lähiomaiset kun meidän Prismassa oli irtarit 5,90/kilo 😲
Diabeteksesta menettää yleensä raajoja. Harva tietää että diabeteksen saa helposti ja että kansantauti kehitysmaissa joissa mässytetään sokeria.
Vierailija wrote:
Miksi ihmeessä? 100g karkkia riittää viikoksi.
Itse en haluaisi juosta maratonia vain kuluttaakseni syömäni karkit.
Olipa aikamoinen aivopieru. Et takuulla ymmärrä yhtään mitä kirjoitit.
Koronan aikana enkä sen jälkeen ole kertaakaan ostanut irtonamuja. Suletussa pussissa jos on tarpeeksi halpaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihan järkevää ostaa alesta, karkit on tosi kalliita nykyään.
Myös mandariinilaarin äärellä oli tungosta :D
Minä pidän järkevämpänä olla ostmatta karkkeja, ei alesta eikä mitenkään muutoinkaan.
Mieluummin siis juon viinaa.
Siinä laarilla syön muutaman ja otan kourallisen kauppakierroksen ajaksi. Ihan hyviä.
Siinähän kahmitte,virus paskaa ym sontaa,räkää,yök.
Minä pidän järkevämpänä olla ostmatta karkkeja, ei alesta eikä mitenkään muutoinkaan.