Martti Ahtisaaren kokema pilkka Presidenttinä. Häntä pilkkasi myös ihan vakavasti otettavat tahot. Ylipaino on ehkä useimmin esillä
Nyt nämä samat tahot, "institutiot", kritisoivat netissä tapahtuvaa ihmisten pilkkaa ja arvostelua, vaikka itse ovat syyllistyneet samaan ensin. Suhtautuvat kriittsesti "vihapuheeseen" vaan itse olivat tämän aallon kärjessä kun Suomessa "sanominen" vapautui.
Mitö mietteitä herättää?
Kommentit (153)
Olen kerran nähnyt Ahtisaaren ennakkoäänestys paikassa. Ei ollut lihava, oli tosi komea. Tv kuvaa vääristää ihmisen.
Onko siis lihava ihminen luvallisesti pilkattava. Vaikket tunne ihmistä yhtään? Et tiedä mistä traumoista jne hän on joutunut selviytymään. Et tiedä mikä sairaus aiheuttaa lääkkeillä jne turvostusta ja esim suomessa yleinen diabetes vaikuttaa siihen ettei se normaali laihduttaminen ole lainkaan helppoa.
Kaupoissa joskus tekisi mieli kääntyä ja sanoa jollekulle joka selvästi katsoo tietyllä tavalla, otappa tämä minun elämäni reppu ja katsotaan sitten.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Muistatteko reissua, jolla Ahtisaari kompastui/liukastui tms. ja niistä "lakerikengistä" kyllä v...iltiin lehdistössä pitkään ja hartaasti...
Kännissä konttaaminen ei ole kovin fiksua.
Miten jengi ei muista tätä kännikoheltelua ollenkaan. Ja Tamminiemen keittiössähän meni parketti heti uutuuttaan pilalle kun jääpalakone liritti lattialle. Taatusti kännikoheltelua tämäkin.
Mun mielestä Ahtisaarta ei pilkattu ylipainon takia vaannimen omaan tän viinapersouden takia.
No itse olen saanut huomauttelua ylipainosta, silloin kun en ollut varsinaisesti ylipainoinen ihan samalla tavalla kun ylipainoisena. Ei niistä oikeastaan loukkaannu. Sitä vaan ajattelee, että jokaisella makunsa. Jollekin joku on ylipainoa, mikä jollekin toiselle ei ole.
Suomi on vapaa maa. Saa kritisoida julkisuuden henkilöitä ja saa ajatella mitä haluaa. Tuskin kukaan vieraalle ihmiselle painosta huomauttaa.
Periaatteessahan ihminen on vastuussa itse ylipainosta lukuunottamatta harvinaisia tapauksia, kuten sairaudet tai jopa sellainenkin asia, kun sabotointi rikoksilla, (jotain mikä aiheuttaa aineenvaihduntaan) mutta se onkin jo eri juttu ja sellainen, mitä tyhmimmät ei ikinä tajuaisi, mitä tehty.
Jos noin on, henkilö tuskin itse tuntee huonoa omaatuntoa liikakiloistaan, kun tietää tämän, eikä huomauttelukaan hirveästi haittaa.
Tästä ulkonäön haukkumisesta näkee ihmisen sivistyksen tason.. On hyvä mittari esim. seurustellessa... 👍
Vierailija wrote:
Kyllä Jopen Ahtisaari oli, peijuuna vieköön, hyvä.
Eikä Ahtisaari edes suuttunut siitä.
Vierailija wrote:
Ja Aira Samulin pilkkasi Mara-tanssilla. En pidä Airasta, teennäinen nainen.
Siitä tehtiin onnistunut osa presidenttikampanjaa. Myös Mara-wurstia myytiin jne.
Eli negatiivisesta osattiin tehdä positiivista.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksei presidentin ja rauhanneuvottelijan lihavuudesta saa/ olisi saanut puhua? Ei titteli saa suojata, kun tavistakaan ei suojata. Meitä kyllä moititaan ja irvaillaan. Naisia enemmän kuin miehiä.
Ei kenenkään painosta pitäisi irvailla.
No miksi ei. Kyllä jokainen itse tajuaa paljon on ylipainoa ja paljon ei. Eli jos esim. haukutaan läskiksi ja ei ole sitä. Toisaalta, jos joku on läski ja joku haukkuu siitä, niin siinähän tulee vaan todistettua, että kyseinen henkilö on epäkypsä ja tyhmä. Mutta ei siitäkään tarvitse niin nokkiinsa ottaa, siis sanomisista. Jotkut on visuaalisempia kun toiset.
En minäkään ole ottanut pahasti miehen sanomisista, mitä on tullut ihan millä kilolla tahansa, itseasiassa eniten silloin kevyempänä, mikä huvittavaa.
Paljon pahempia kuules esim. riidat tai syyttely alyttömyyksistä tai raha riidat. Ne vasta loukkaavia on. Olkaa tyytyväisiä jos tulee pelkkää ulkonäkö juttuja.
Mutta ihminenhän on kokonaisuus, jollekin viehättövyys on vahvasti suhteessa painoon, joillekin toisille ei.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksei presidentin ja rauhanneuvottelijan lihavuudesta saa/ olisi saanut puhua? Ei titteli saa suojata, kun tavistakaan ei suojata. Meitä kyllä moititaan ja irvaillaan. Naisia enemmän kuin miehiä.
Ei kenenkään painosta pitäisi irvailla.
No miksi ei. Kyllä jokainen itse tajuaa paljon on ylipainoa ja paljon ei. Eli jos esim. haukutaan läskiksi ja ei ole sitä. Toisaalta, jos joku on läski ja joku haukkuu siitä, niin siinähän tulee vaan todistettua, että kyseinen henkilö on epäkypsä ja tyhmä. Mutta ei siitäkään tarvitse niin nokkiinsa ottaa, siis sanomisista. Jotkut on visuaalisempia kun toiset.
En minäkään ole ottanut pahasti miehen sanomisista, mitä on tullut ihan millä kilolla tahansa, itseasiassa eniten silloin kevyempänä, mikä huvittavaa.
Paljon pa
Minkälaisia ihmisiä oikein olette. Ihmistä, vainajaa ei ole edes haudattu, niin sivutolkulla haukkutte ja halvennatte vainajaa.. Hiljentykää..
Ei ole kukaan poliitikko Suomessa saanut samanlaista kuraa niskaansa ainakaan minun elinaikanani. Kohtelu oli todella vastenmielistä ja samalla halventavaa myös presidentti-insituutiota kohtaan - ja tämä ei tarkoita, että presidentin tulisi olla asiallisen kritiikin yläpuolella.
Some on tuonut mukanaan ihan uudenlaisen kulttuurin, mutta siellä pääosin edes yritetään puolin ja toisin esittää olevansa "hyvien" tai "oikeamielisten" puolella, ja ulkonäköön kohdistuvaa pilkaa ei hyväksytä edes omilta. Ahtisaarta kiusattiin paljon pelkästään kiusaamisen ilosta ja kyllä, tätä harrastivat etenkin ne "vakavasti otettavat tahot". Tuohon aikaan kun somea ei vielä ollut olemassa, melkeinpä täytyi olla jollain tavalla tärkeässä asemassa tai vähintään turha julkkis, jotta sai äänensä kuuluville.
Ristiriitaista toisaalta siksi, että ne mielipidejohtajat katsoivat silloinkin olevansa jollain tavalla parempia ihmisiä, vaikka eivät mitään ylevää väittäneetkään edustavansa ja nykykriteerein heiltä vaadittaisiin jo anteeksipyyntöä. Ja toisaalta siksi, että harvalla suomalaisella arvostetullakaan valtiomiehellä tai -naisella on lopulta viivan alle jäänyt niin vaikuttavaa kansainvälistä meriittilistaa kuin Ahtisaarella.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Muistatteko reissua, jolla Ahtisaari kompastui/liukastui tms. ja niistä "lakerikengistä" kyllä v...iltiin lehdistössä pitkään ja hartaasti...
Kännissä konttaaminen ei ole kovin fiksua.
Miten jengi ei muista tätä kännikoheltelua ollenkaan. Ja Tamminiemen keittiössähän meni parketti heti uutuuttaan pilalle kun jääpalakone liritti lattialle. Taatusti kännikoheltelua tämäkin.
Mun mielestä Ahtisaarta ei pilkattu ylipainon takia vaannimen omaan tän viinapersouden takia.
Mitä sitten? Ahtisaari ei koskaan asettanut itseään muiden yläpuolelle ja sai maailmalla enemmän aikaan kuin yksikään toinen suomalaispolitiikko tähän mennessä.
Ai, minusta pilkkaaminen on vain lisääntynyt. Missä kuopassa elät?