Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Martti Ahtisaaren kokema pilkka Presidenttinä. Häntä pilkkasi myös ihan vakavasti otettavat tahot. Ylipaino on ehkä useimmin esillä

Vierailija
21.10.2023 |

Nyt nämä samat tahot, "institutiot", kritisoivat netissä tapahtuvaa ihmisten pilkkaa ja arvostelua, vaikka itse ovat syyllistyneet samaan ensin. Suhtautuvat kriittsesti "vihapuheeseen" vaan itse olivat tämän aallon kärjessä kun Suomessa "sanominen" vapautui.

Mitö mietteitä herättää?

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtisaarta ennen oli Koivisto joka oli komea ja raamikas henkilö. Ehkä tuo kontrasti Ahtisaaren habitukseen vain oli joidenkin mielestä liian suuri. 

Vierailija
102/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä saa olla läski ja kännissä, ketään ei kiinnosta.

Ahtisaaren olisi pitänyt potkia kansaa päähän eikä alkaa myötäelää sen kanssa.

Samoin kuin Venäjällä tehdään. Siellä tuollaiset johtajat on suosittuja.

Olemme siinä suhteessa hyvin samanlaisia kuin venäläiset.

Afrikassa Ahtisaaren kokoa arvostettiin. Katsottiin, että lihava valkoinen mies on mahtava ja sillä on valtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ahtisaarta ennen oli Koivisto joka oli komea ja raamikas henkilö. Ehkä tuo kontrasti Ahtisaaren habitukseen vain oli joidenkin mielestä liian suuri. 

Koivisto oli sporttinen ja pysyi hoikkana vanhukseksi saakka. Hän oli kova pelaamaan lentopalloa. Ahtisaari kävi joskus heittelemässä korista, mutta eihän se mikään sporttinen ollut.

Ikävälle tosiaan tuntuu kun nyt ajattelee noita vanhoja. Suomen oikeistomedia on ollut todella raakaa. Demaria sai pilkata vapaasti ja sama peli jatkui Marinin aikaan. Koivistolle eivät uskaltaneet koska oli vielä vanhaa valtaa ja sotaveteraani.

Vierailija
104/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille öyhöttäjille tiedoksi: presidentti ei ole erisnimi.  Sitä ei siis kirjoiteta isolla alkukirjaimella.  Sama koskee myös sanoja äiti ja minä.

Vierailija
105/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se 90-luku valitettavasti oli. Pilkkaaminen oli hyvin yleistä. Ahtisaaren lisäksi pilkattiin mm. Linda Lampeniusta, kun kehtasi soittaa viulua, sekä Kata Kärkkäistä, kun kehtasi mennä lehteen alastomana. Esimerkkejä olisi lukuisia. 

Vierailija
106/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sellaista se 90-luku valitettavasti oli. Pilkkaaminen oli hyvin yleistä. Ahtisaaren lisäksi pilkattiin mm. Linda Lampeniusta, kun kehtasi soittaa viulua, sekä Kata Kärkkäistä, kun kehtasi mennä lehteen alastomana. Esimerkkejä olisi lukuisia. 

Nykyään ei pilkata vaan tuhotaan koko ihminen wokella ja canceloinnilla. 

Vierailija
107/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tarja Halosen puheviasta riittää pilkattavaa tänäkin päivänä, ihan kansanedustajienkin toimesta. Kun kysytään miksi puhutte Tavjasta niin kieltävät asian.

Oikeistopalstoillahan tämä puhevian korostaminen on suurinta hupia.

Älkää siis olko tekopyhiä. Olette osa ongelmaa.

Jokainen voi vitsailla omassa olohuoneessa mitä huvittaa.  Ei kai kenenkään tarvitse siitä hernettä nenuun vetää tai loukkaantua muiden puolesta.  En mä ainakaan loukkaannu muiden puolesta ja miksi loukkaantuisin ja saatan vitsailla eri aksenteista.  Puhevioista en niin kun en osaa matkia niitä hyvin. 

Ei aksentit ole mitään syntymävikoja ja niin yleisiä että johan on, jos joku ottaa nokkiinsa. 

Vierailija
108/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahtisaarella oli jalkavaivoja, joihin sai 2000-luvun alussa huomattavaa apua podologisesta patentista.

Vierailija
109/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nykyään ei pilkata vaan tuhotaan koko ihminen wokella ja canceloinnilla. 

Wokettajat ja cancelloivat kuvittelevat olevansa kaikkitietäviä jumalia,joilla on jokin elitistinen ja valitun oikeus tuomita muita ihmisiä. Simon sanoin "ne ovat hemmetinmoisia sössöjä vain."

Vierailija
110/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei ei kannata edes yrittää pilkata sellaisista mitkä on aikaansaatu rikoksilla tai sabotoinneilla.  Idareiden ja ääliöiden hommaa.  Voi voi kun ei ihan oikeita pilkattsvia"itsestään syntyvistä"  asioita löydy pilkatravaa.  Super säälittävää ja raukkamaista. 

Nämä ovat niitä keiden nenuun on menny herneet tai heissä itsessään on valitettavasti jotain omasta mielestään häpeällistä, synnynnäistä kentiesi edes sabotoituja juttuja. 

Vierailija
111/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kateus on mahtava voima. MOT.

Vierailija
112/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Muistan, kun Ahtisaari valittiin ja tämä aloitti ehkä jopa ensimmäistä päiväänsä presidenttinä. Tämä sanoi ensimmäisinä asioinaan, että nyt alkaa laihdutus.

Tietenkin sen jälkeen tämän nähdessäni mietin milloin se alkaa. Kun kuolemasta uutisoitiin mietin, että nyt se alkoi. Tosiasiassa ei vähempää aihe kiinnostanut ja ehkäpä sen takia se jäi päähäni. Oli jotenkin niin outo juttu se.

Muistan myös, kun tämä oli saanut Nobelin rauhanpalkinnon ja tältä (hyväntahtoisesti) kysyttiin mihin tämä aikoi rahat käyttää. Vastauksena sanoi, että mitä se teille kuuluu. Uutisissa tms tämä.

Ahtisaaren ei olisi pitänyt puhua laihdutuksestaan mitään, koska siten hän teki siitä koko kansan kyttäämän asian ja keljuilu alkoi. Kansa ikään kuin ajatteli, että Ahtisaari läskeineen on

Vertaus Paasikiven ja Ahtisaaren välillä ontuu pahasti. Paasikivi oli jopa venäläisten arvostama valtiomies ja luonteeltaan analyyttinen ja kova. Ahtisaari oli taas jotain aivan muuta. Voi kysyä onko kukaan kuullut koskaan Ahtisaarelta yhtäkään lausuntoa joka sisälsi jonkin oivalluksen, rakentavan ehdotuksen tai vision? Ei varmaankaan, kaikki hänen lausuntonsa olivat tuskastuttavan banaaleja toteamuksia siitä kuinka asiat ovat ja aivan yhtä latteita näkemyksiä siitä mitä ehkä voisi tehdä.

Valitettavasti Ahtisaari ei ollut  intellektuelli henkilö ja hänenkaltaisten henkilöiden ei tulisi olla korkeissa poliittisissa viroissa lainkaan. Käytännössä näissä tapauksissa valtaa siirtyy huomattavasti ns. takapiruille ja ties mille politrukeille jotka käyttävät sitten poliitttista valtaa keulamieheksi nostetun henkilön välityksellä. Tällaista vallansiirtoa voi pitää jopa epädemokraattisena.

Suomen onneksi näihin aikoihin presidentin valtaoikeuksia oli jo kavennettu ja vahva pääministeri kykeni ja vakavassa tilanteessa olisi kyennyt ottamaan ohjat käsiinsä. Ahtisaaren kausi oli lyhyt ja myös kansainvälinen poliittinen tilanne suhteellisen rauhallinen. Nyt elämme aivan erilaista aikaa ja presidentiltä vaaditaan paljon joten tulevat presidentinvaalit ovat merkitykselliset.

Vierailija
113/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole täydellinen mutta esim.  itseäni ja perhettäni koskevat "pilkatt" on lähes kaikki sabotoitu rikoksilla,  eli ne eivät ole oikeita pilkka aiheita.  No jotkut tietää ja idarit ei tiedä.  Ei haittaa vaikka idarit ei tiedä.  Heidän ajatelmillaan ei sitten mitään arvoa.  

Vierailija
114/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Nyt lehdissä lukee, että muka pilkattiin vaimoaan Eeva Ahtisaarta. Minä vaan en sellaista muista. Syytä olisi ollut, kun oli aina naama tyyttymättömänä ja kyllästyneenä. Juuri kuuluisana norsun v:nä tai lehmän läjänä. 

Olen tavannut Eeva Ahtisaaren. Lämpimämpää, sivistyneempää ja muita huomioivampaa ihmistä saa todella hakea.

Ja ajattele, aito savolainen.

Vierailija
115/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ahtisaarella oli jalkavaivoja, joihin sai 2000-luvun alussa huomattavaa apua podologisesta patentista.

Patologinen patentti toimii vielä paremmin. Lopullinen ratkaisu.

Vierailija
116/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Taisi Lindakin olla kuuluisa jostain muusta kuin viulunsoitosta, mulla on vieläkin SE lehti tallessa. Tosi kyllähän sitä viulunsoittoakin oli kiva katsella. 

mutta en kyllä muista, että heitä olisi varsinaisesti pilkattu.

Vierailija
117/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin kun näin tuon kuvan vuodelta 1993. Muistan että hän olisi ollut aivan järkyttävän paljon lihavampi. Tuohan näyttää samalta kuin joka toinen yli 40-v mies nykyään.

Itsekin kyllä olin ysärillä 5 kiloa ylipainoinen ja olin porukan läski ja minulle koko ajan ilkuttiin siitä miten läski olen. Silloin taisi olla vähän erilaiset ajat. Olen edelleen samoissa mitoissa eikä kukaan enää pilkkaa, koska lähes kaikki ovat minua lihavampia.

Vierailija
118/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Patologinen patentti toimii vielä paremmin. Lopullinen ratkaisu.

Turha pilkata mukahauskalla sanahelinällä. Mutta minkäs teet kun et muuta osaa.

Vierailija
119/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Järkytyin kun näin tuon kuvan vuodelta 1993. Muistan että hän olisi ollut aivan järkyttävän paljon lihavampi. Tuohan näyttää samalta kuin joka toinen yli 40-v mies nykyään.

Itsekin kyllä olin ysärillä 5 kiloa ylipainoinen ja olin porukan läski ja minulle koko ajan ilkuttiin siitä miten läski olen. Silloin taisi olla vähän erilaiset ajat. Olen edelleen samoissa mitoissa eikä kukaan enää pilkkaa, koska lähes kaikki ovat minua lihavampia.

Totta. Sen ajan monet "lihavat" ovat nykyään lähinnä riskejä.

Vierailija
120/153 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Halonen tullaan muistamaan pikkumaisuudestaan ja tavastaan kampittaa yksi kaikkien aikojen arvostetuimmista suomalaisista.

Martti Ahtisaaren ansiot ovat käsittämättömät. Hän oli merkittävässä osassa edistämässä Namibian itsenäistymistä, Balkanin rauhaa, Acehia ja Kosovon itsenäistymistä. Nämä ovat saavutuksia, joihin suurin osa nobelisteistakaan ei ole pystynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä