Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiaton työhaastattelu

Vierailija
18.10.2023 |

Ei jäänyt kauhean hyvä kuva eilisestä haastattelusta. Haastattelija arvosteli rajusti työkokemusta. Hän kiinnitti huomiota CV aukkoon, joka mulla oli muutaman vuoden takaa. Työkokemusta kertynyt sen jälkeen. Rehellisesti kerroin, että olin ollut perhevapaalla. Muutenkin hän arvosteli, että olen tuore tapaus heidän alalla. No, hän lupasi ilmoitella muutaman päivän kuluessa kuinka käy. Epäilen, että paikka ei auennut. :D 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haluatko edes tuollaiseen työpaikkaan jossa päteminen alkaa jo työhaastattelussa?

Vierailija
2/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi työssä käytetään paljon erilaisia järjestelmiä. Hän takertui siihen, että en ole käyttänyt sitä mikä heillä on. Kerroin, että olen kyseisen ohjelman nähnyt, mutta en käyttänyt ja että olen nopea oppimaan. Hän jaksoi vain puolustella heidän järjestelmää. Sitten olisi pitänyt osata nimeltä kertoa työvälineitä/minkä merkkisiä olen käyttänyt. En valitettavasti ihan kaikkea muistanut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No haluatko edes tuollaiseen työpaikkaan jossa päteminen alkaa jo työhaastattelussa?

Tätä pohdin eilen illalla ja tulin siihen tulokseen, että en välttämättä halua. 

Vierailija
4/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Lisäksi työssä käytetään paljon erilaisia järjestelmiä. Hän takertui siihen, että en ole käyttänyt sitä mikä heillä on. Kerroin, että olen kyseisen ohjelman nähnyt, mutta en käyttänyt ja että olen nopea oppimaan. Hän jaksoi vain puolustella heidän järjestelmää. Sitten olisi pitänyt osata nimeltä kertoa työvälineitä/minkä merkkisiä olen käyttänyt. En valitettavasti ihan kaikkea muistanut...

Olisiko joku kokematon haastattelija? Kuulostaa omituiselta.

Vierailija
5/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on tullut vastaan. 

Vierailija
6/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV aukot on ihan normaaleja. On voinut opiskella, olla vanhempainvapaalla tai vaikka reissussa. Miksi takertua tuollaiseen, jos aukko on ns paikattu sen jälkeen kokemuksella.

Vierailija
7/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta tässä tilanteessa on että tuskin menetät mitään jos et paikkaa saa.

Vierailija
8/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olisit tarjonnut kakkosta...

Niinkö sinä Jarkko olisit tehnyt? Oletko saanut monta työpaikkaa tuolla tavalla? Entäpä, jos se haastattelija olikin nainen tai jos olikin mies, ei ollut håmåsexuali?

Jokainen voi kokeilla kerran, ei se homoksi tee ja kymmenestä nollaantuu. 

Vierailija
9/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmoitettas, että paikka aukeaa niin voisi sanoa vaikka, että kiitos, mutta paikka ei sittenkään ole arvojeni mukainen. 

Vierailija
10/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Raision kaupungin taholta työhaastatteluun kutsu, ja haastattelijoiden käytös selkeästi viittasi siihen että epäasiallista kohtelua harrastavat myös työsuhteissa.

Jos haastattelutilanteessa epäasiallisuutta, on sitä sitten työsuhteissakin.

Vierailija
11/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta pitäisi olla, mutta miten sitä saa jos ei töitä anneta CV perusteella 

Vierailija
12/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sittenkin halusit kokea haastattelun tuollaisena? On ihan normaalia sanoa, että et ole maininnut tätä meidän järjestelmää, mutta mitä muita olet käyttänyt. Olet tuore tapaus, joka hermostuu jo taviskysymyksistä.

Vierailija
13/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa oletkin hakijoista kokenein, mutta kun heillä on joku kokemattomampi jonka ovat palkkaamassa, sua pitää kaikin konstein lyödä alaspäin.

Kunnilla tuo on tavallista. Ja juu, järjestelmät... se haastattelija saattaa itse kokea ne vaikeiksi, joten ethän sinäkään niitä silloin kykene oppimaan. 

Vierailija
14/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön ja ainoat tyokokemukset kuntouttava ja työkokeilu.

Haastattelijaa ei kiinnostanut nuo yhtään, vilkaisi papereita ja sanoi: "Nii...Et siis ole ollut palkkatöissä ollenkaan?" Ja ilmeestä näkyi halveksunta.

Ja miksi en valehtele työkokeiluja töiksi: Monessa paikassa kysytty todistuksia ja silloin vasta saakin huonon vastaanoton jis on huijannut. Taitoni ja osaamiseni ei ole ammattitasoa ja on hyvä että on rehellinen.

Vierailija
15/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia. Itselleni aikoinaan ilmoitettiin, että parin viikon aukko työhistoriassa oli erittäin suuri ongelma sekä lukuisat määräaikaiset työt ja enkö muka halua vakituista työtä ja kuulema en osaa sitoutua (kun en ole perinteisessä heterosuhteessa) ja minulle ei kannata antaa mitään vakituista työtä kun kuulema en osaa sitoutua työhönkään. Kuulema haluan pitää lomaa enkä tulla töihin.

Vierailija
16/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kysytään onko poikaystävää ja jos vastaa, että ei niin ei saa työpaikkaa. Jos vastaa, että valitettavasti en vastaa tuollaisiin kysymyksiin niin ei myöskään saa työpaikkaa. Eli työnantajalle on tärkeintä, että naispuoleisella työnhakijalla on poikaystävä. Itse en ymmärrä mitä se työnantaja sillä poikaystävällä tekee. Minähän sinne töihin olen hakemassa eikä se poikaystävä.

Vierailija
17/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kysyttiin, että osaatko SAP-ohjelmaa ja oletko sitä ennen käyttänyt niin jos vastasi, että en ole aikaisemmin käyttänyt, mutta olen nopea oppimaan -> ei palkattu töihin. Sitten kun myöhemmin kysyttiin samaa  niin jos vastasi, että kyllä olen käyttänyt ja osaa kyseistä ohjelmaa-> ei palkattu. 

Vierailija
18/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen pitkäaikaistyötön ja ainoat tyokokemukset kuntouttava ja työkokeilu.

Haastattelijaa ei kiinnostanut nuo yhtään, vilkaisi papereita ja sanoi: "Nii...Et siis ole ollut palkkatöissä ollenkaan?" Ja ilmeestä näkyi halveksunta.

Ja miksi en valehtele työkokeiluja töiksi: Monessa paikassa kysytty todistuksia ja silloin vasta saakin huonon vastaanoton jis on huijannut. Taitoni ja osaamiseni ei ole ammattitasoa ja on hyvä että on rehellinen.

Itse olen valehdellut, mutta hakenutkin töitä jossa ei hirveää osaamista vaadita. Työkokeilu ja varsinkin kuntouttava ovat työnantajille punainen vaate. Niitä ei kannata mainita ollenkaan, mieluummin jättää tyhjäksi koko CV:n 

Vierailija
19/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu just toi. Kunnilla on näitä haastatteluja. Haastattelussa tehdään selväksi, että ollaan kiinnostuttu nimenomaan palkkaamaan sellainen, jolla on jo kokemusta. Joskus pyydetään näyttämään tietokoneella miten hyvin osaat. Sitten kehutaan, että kylläpä se hyvin meni. Kuitenkin palkataan se plus 55v kokematon ja osaamaton käyttäjä.

Vierailija
20/38 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen samaa mieltä kanssasi. Jos jo haastattelussa tuntuu epämukavalta, ei tarjolla oleva paikka ehkä ole sopiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä