Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verkkokauppamyynti on romahtanut Suomessa, historiallinen lähes 40% pudotus

Vierailija
17.10.2023 |

Verkkokauppamyynto on pudonnut heinä-syyskuussa Suomessa liki neljäkymmentä prosenttia, kertoo Verkkokauppaindeksiä ylläpitävä Vilkas Group tiedotteessaan. 

Pudotus johtuu kuluttajien ostovoiman heikosta tasosta.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009930195.html

Kun leikkaukset saadaan kunnolla käyntiin, niin mitä luulette ostovoimalle silloin tapahtuvan? Kannattaa jo nyt varautua myös oman työpaikan menetykseen, kun ostovoima käytännössä romahtaa tulee se johtamaan massatyöttömyyteen. Tulemme näkemään ennennäkemättömän laman, nyt pääsette kaikki kokemaan teidän oman 90-luvun laman, te jotka ette silloin vielä olleet elossa. 90-luvulla ei sentään hoettu kuin heikkolahjaiset, että mene töihin kun töitä ei vain yksinkertaisesti ollut mihin mennä, ei tule olemaan nytkään.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itse ostan vain tarpeellisen, en ymmärrä miksi pitäisi ostaa rojua nurkkia tukkimaan tai vain ostamisen ilosta. 

Näin varmaan useimmat tekee. Nyt vaan jää paljon tarpeellistakin ostamatta, kun ei ole rahaa, kaikkien kulujen noustua monella. 

Kyllä, paljon tarpeellista olisi ostettavana mutta pakko säästää ensi vuoden kiristyksien vuoksi ja hinnannousujen vuoksi. Vaatteita erityisesti tarvitsisin mutta säästän muutaman hyväkuntoisen vaatteen sitä varten kun menen ihmisten ilmoille ja käytän kotona kulahtaneita ja jopa reikäisiä resuja. Täysin uuden hallituksen päätösten takia jää uudet ostamatta. Surullista katsoa kun verkkokauppa toisensa jälkeen laittaa isoja aleprosentteja :"koko valikoima -25% ja osa -70%" mm. 

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Monesti ulkomailta tilattuna on pienempi postimaksu ja nopeampi toimitus. Tämäkin vaikuittaa, siis Suomen Postin kalleus ja hitaus..

Tämä pitää paikkansa. Tilasin loppukesästä yhden kalusteen tunnetusta suomalaisesta verkkokaupasta. Olin katsonut samanlaisia myös ulkomalaisista, mutta ajattelin olevan "turvallisempaa" tilata vastaava Suomesta. Nooh, kun paketti tuli, siinä oli nimenomaan kyseisen ulkomaalaisen firman nimi. Mä vaan maksoin 50€ + postituskulut enemmän, koska tilasin suomalaisesta verkkokaupasta. Olen nyt syksyn mittaan tilannut useampiakin tuotteita, mutta nyt tilaan suoraan ulkomaalaisesta verkkokaupasta. Hinta on halvempi eikä tule lainkaan toimituskuluja, vaikka ostokseni kannetaan suoraan kotiovelleni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tällä köyhällä kansalla ei ole rahaa! Sannan hallituksen jäljiltä vielä vähemmän, velkaannutti maan  ja nyt rahat menee korko kuluihin. 

Osalla on rahaa kuin roskaa ja lisää saavat.

Miksi hekään eivät osta enää?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tällä köyhällä kansalla ei ole rahaa! Sannan hallituksen jäljiltä vielä vähemmän, velkaannutti maan  ja nyt rahat menee korko kuluihin. 

Osalla on rahaa kuin roskaa ja lisää saavat.

Miksi hekään eivät osta enää?

Ei ole tarvetta. Jos on jo ostettu uudet kodinkoneet, kaikki tarvittava sisustukseen sekä riittävästi hyvälaatuisia uusia vaatteita, niin ei ole tarvetta ostaa. Tuli mieleen sellainenkin asia, että uusimmissa asunnoissa vaikuttaa olevan varsin vähän säilytystiloja. Kaverin tytär muutti juuri vastavalmistuneeseen kerrostalokaksioon ja kaappitilaa aivan älyttömän vähän. 

Vierailija
25/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset laittoivat kaiken löysän rahan kiinni koronan aikana elektroniikkaan tai mökkeihin joissa tehdä etätöitä. Muista kun koronan ensishokista toivuttiin niin vuosina 2021-2022 kannettiin ihan järkyttävät määrät elektroniikkaa koteihin,  kodinkoneliikkeiden tai vastaavien ovista virtasi ulos koko ajan ihmisiä uusien telkkareiden, tietokoneiden, musalaitteiden ym. kanssa. Firmat tekivät ennätystulosta.

Ei sitä ylimääräistä rahaa loputtomiin ole. Varsinkaan kun palkat eivät ole nousseet samassa suhteessa inflaation ja korkojen kanssa. Nyt on laihat vuodet edessä.

Vierailija
26/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hallitus laittaa varmaan tämänkin asian kuntoon kansan ostovoiman pois leikkaamalla.

Tietenkin, se käy suitsait tai siis nips naps vaan. 

Terkuin Pete 

Vierailija
27/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen varautunut jo siitä lähtien kun edellinen katastrofihallitus alkoi ottamaan holtittomasti lainaa ja jakoi rahat ulkomaille.

Vierailija
28/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono asia Suomen taloudelle, mutta hyvä asia Suomelle ja maailmalle (turhan romppeen vähentäminen)

Vierailija
29/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivijalkakauppa, ravintolat jne. ovat myös lopettamassa toimipaikkojaan. Kyyti on kylmää niille, jotka joutuvat työttömiksi ja talvi on tulossa. Sähkön hinta pumpataan taas ylös, se on varmaa. 

Vierailija
30/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vältän verkkokaupoista ostamista. Pääsyy tähän on se että pelkään luottokorttien tietojen vuotamista, aika paljon kun on ollut tietomurtoja.

Vierailija
31/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei mitään hätää kun on hoitoalalla töissä. Työt eivät lopu ikinä ja palkka senkun nousee. Just tuli ilmoitus 400€ kertabonuksesta joulukuulle.

Kyllä meilläpäin meinaa hyvinvointialue vähentää kunnan rahoitusta. Liikaa menee vanhusten hoitoon rahaa kun kunta täynnä mummoja. Hoivakoteja säppiin ja vanhukset omaisten huoleksi. 

Vierailija
32/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutuskäyttäytyminen muuttuu todella nopeasti. Kesällä ei shoppailla verkossa vaan liikutaan enemmän palveluiden parissa ja esim tällä viikolla viedään rahat Kanarialle. Joulukuussa ostetaan taas reikäpäisesti kaikkea.

Vierailija
33/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus yrittää saada tämän läskin kansan laihtumaan. Hyvä!

Vierailija
34/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olisi ihan mielenkiintoista tietää, kuinka paljon tuosta on ruuan osuus. Vuosi sitten korona oli vielä monilla mielessä ja varmaan jotkut vielä välttelivät hypermarketeissa käymistä.  

Vain hullut hysteerikot vältteli. 

Vierailija
35/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas wrote:

Vierailija wrote:

Monesti ulkomailta tilattuna on pienempi postimaksu ja nopeampi toimitus. Tämäkin vaikuittaa, siis Suomen Postin kalleus ja hitaus..

Tämä pitää paikkansa. Tilasin loppukesästä yhden kalusteen tunnetusta suomalaisesta verkkokaupasta. Olin katsonut samanlaisia myös ulkomalaisista, mutta ajattelin olevan "turvallisempaa" tilata vastaava Suomesta. Nooh, kun paketti tuli, siinä oli nimenomaan kyseisen ulkomaalaisen firman nimi. Mä vaan maksoin 50€ + postituskulut enemmän, koska tilasin suomalaisesta verkkokaupasta. Olen nyt syksyn mittaan tilannut useampiakin tuotteita, mutta nyt tilaan suoraan ulkomaalaisesta verkkokaupasta. Hinta on halvempi eikä tule lainkaan toimituskuluja, vaikka ostokseni kannetaan suoraan kotiovelleni. 

Mihin vanha akka tuossa iässä enää kalusteita tarvitsee??

Vierailija
36/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse vältän verkkokaupoista ostamista. Pääsyy tähän on se että pelkään luottokorttien tietojen vuotamista, aika paljon kun on ollut tietomurtoja.

Itse ostan aina laskulla tai PayPal tiliä käyttämällä. Se on turvallinen tapa, ei vuoda korttitiedot mihinkään koska verkkokauppa ei niitä näe. 

Vierailija
37/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

#paranoidia

#harhaluuloisuushäiriö

Vierailija
38/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tällä perinteisellä verkkokauppa.comilla liikevoitto pudonnut vuodessa lähes 90 prossaa.

https://www.finder.fi/IT-laitteet/Verkkokauppa+com/Helsinki/yhteystiedo…

Vierailija
39/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkojan myyntiä palannut yhtään peruskauppihin ja tavarataloihin?  Kävin eilen pitkästä aikaa kauppakeskuksessa, ja oli mukava nähdä vaatteita ihan fyysisesti.

Vierailija
40/112 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mutuilua enkä tiedä miten suuri vaikutus tällaisella edes olisi - todennäköisesti pieni - mutta olen itse huomannut yhä useampien sanovan että tekevät ostoksia mieluummin "oikeissa" kaupoissa kuin verkossa. Etenkin vaatteiden verkkoshoppailuun on tuttavapiirissä kyllästytty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä