Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun on tosi huono olla. Sydän lyö kovaa, väsyttää, hiuksia lähtee, kuvottaa, vatsa löysällä. Mitä tää on?

Vierailija
17.10.2023 |

Tuossa alkuun oireet, jatkuu. Masentaa, ahdistaa, muisti ei kulje, olo epätodellinen, levoton olo, yöllisiä hengenahdistuskohtauksia, päänsärkyä ja sisäisesti kylmä, paleltaa. Olo on että menehdyn, on raskas olla. Päässä huomasin kaljun kohdan. 

Kilpparikokeet ok, lääkitys on. Nyt saikulla. Kroppa on ihan sekaisin. 

Kommentit (151)

Vierailija
61/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kilpirauhasen liikatoiminta 

Tämä se on, terveisin lääkäri.

Vierailija
62/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ikä on tosiaan 27-vuotta. En usko vaihdevuosien oireiluun vielä. Ei lapsia. 

Ap

Oletko stressaantunut tai voitko huonosti arjessa? Menin samojen oireiden vuoksi lääkäriin. Lääkäri kysyi arjestani ja kerroin yksinhuoltajana mitä se sisältää. Työtä, opiskelua, lasten kuljettamista harrastuksiin ja huolehtiminen ihan kaikesta.

Tämän kuultuaan lääkäri sanoi, että olet varmaankin uupunut. Kuka tahansa uupuisi moisesta.

Tottahan tuo oli. En itsekään näin jälkeenpäin tajua enkä muista tuosta ajasta juuri mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa thyroksiinia.

Vierailija
64/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jännää. Mulla oli noilla oireilla arvot normaalien rajoissa. Kun sain hoitokontaktin asiantuntevaan psykiatrin kanssa ja kokeilimme vajaatoiminnan lääkitystä, niin oloni parani.

Vierailija
65/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ikä on tosiaan 27-vuotta. En usko vaihdevuosien oireiluun vielä. Ei lapsia. 

Ap

Oletko stressaantunut tai voitko huonosti arjessa? Menin samojen oireiden vuoksi lääkäriin. Lääkäri kysyi arjestani ja kerroin yksinhuoltajana mitä se sisältää. Työtä, opiskelua, lasten kuljettamista harrastuksiin ja huolehtiminen ihan kaikesta.

Tämän kuultuaan lääkäri sanoi, että olet varmaankin uupunut. Kuka tahansa uupuisi moisesta.

Tottahan tuo oli. En itsekään näin jälkeenpäin tajua enkä muista tuosta ajasta juuri mitään.

Täällä myös samoilla oireilla uupuneeksi todettu. Kilpparit, raudat yms oli kunnossa. 

Vierailija
66/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mittauta kilpirauhasen liikatoiminnan vasta-aineet TSHR-ab

Vierailija
67/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko raskaustesti tehty?

Onko raskaustesti tehty?

Onko raskaustesti tehty?

Onko raskaustesti tehty?

Onko raskaustesti tehty?

Onko raskaustesti tehty?

Vierailija
68/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tolle joka linkkas sympatikotonian. Oon itsekin ajatellut että joku hermostollinen reaktio jäänyt päälle, kun kaikkien fyysisten ongelmia oon alkanut saada pahoja rytmihäiriöitä ja paniikkikohtauksia ja voimakkaita reaktioita äkisti ilman että mitään edes tapahtuu. Ihan hirveä olo ollut koko syksyn, saan sellaisia rajuja velttous-väsymyskohtauksia jolloin tuntuu että kuolee jolloin sydän hakkaa. Rupesin pelkäämään kaikkea ja olo muuttui uhatuksi ja siltä että kohta tapahtuu jotain pahaa. Veriarvot oli hyvät.

Aikaisemmin syksyllä oli hikoilukohtauksia, sitä ei ole ollut enää. Oon tullut jotenkin herkäksi ihan mille tahansa, sydän rupeaa hakkaamaan ihan sama mitä tapahtuu. Tajusin tän vikatilan siitä kun luin otsikon Venäjän kaasuputkikeissitä ja sain välittömästi paniikkikohtauksen kuin nappia painamalla. Olen ollut stressaantunut koko ikäni ja nyt 30vuotiaana sietokyky jotenkin romahti äkisti.

Vierailija
69/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kuulostaa niin kilpparin vajikselta! Vaikka samat oireet voi olla myös alhaisen ferritiinin syytä. Mitä sun kilpparitulokset oli? Kaikki lääkärit eivät ymmärrä niiden päälle.

Oon kans aina luullut että sitä tää on tai että oon vaan vakavasti kestomasentunut laiska ja heikko ihminen. 

No mutta siis oon syönyt tyroksiinia jo useita vuosia. TSH on alle 2 mutta t4v ei nouse koskaan, pysyy aina välillä 11-13 vaikka kuinka lisää lääkettä söis. Nyt menee 125 ug/vrk tyroksiinia. 

Itkettää vähän. En tiedä miks. Mutta toisaalta nyt valoa on tunnelin päässä kun tapasin lääkärin joka haluaa hoitaa minua muutenkin kuin masennuspotilaana. :)

Ap 

Pyydäpä vaihtamaan thyroxin medithyroxiin. Itsellä toimii paremmin ja nousi nopeasti T4 ihanteelliseen lukemaan. Kannattaa kokeilla, edullinen lääke tuokin. Tsemppiä! Inhottava sairaus joka aiheuttaa satoja oireita. Muitakin lääkevaihtoehtoja on olemassa, pitää vain löytää se lääkäri joka uskaltaa kokeilla muitakin vaihtoehtoja, eli endokrinologi. Etsiminen on kallista.

Vierailija
70/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lääkärillä tainnut mennä opiskeluaika bilettäessä ja luennot nukkuessa. Täsmälleen samat oireet oli minulla vajaatoiminnassa ennen kuin sain lääkkeet. Lääkityksellä vähitellen alkaneet helpottamaan. Vaikka arvot olisivat hyvät/ihanteelliset oireita voi olla vielä paljon. Vähenevät hitaasti kun kroppa alkaa toimia.T4 on apllä aivan liian matala eli lääke vaihtoon ensimmäisenä. Suosittelen hoitamaan potilasta eikä verikoetuloksia. Lääkärikin voisi ensin lukea mitä kilpirauhasliiton sivuilla kirjoitetaan, tekstin siellä on tarkastanut sisätautien erikoislääkäri, dosentti.

Vierailija
71/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaisia neuvojia taas täällä

stressi aiheuttaa kaikenlaisia oireita, siis kaikenlaisia.

Vierailija
72/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

kaikenlaisia neuvojia taas täällä

stressi aiheuttaa kaikenlaisia oireita, siis kaikenlaisia.

Meillä oli onneksi tukena labrakoetuloksia arvoidaksemme oireiden syytä. 

Vierailija
73/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöthän lihaa?

Vierailija
74/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaineongelma tai korona 

Vierailija
75/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tätä eli Basedowin tauti ja vasta-aineet koholla. 

Vierailija
76/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote: Missä päin asut? Mulla on samaa. Olen epäillyt jotakin myrkytystä, esim. vedestä?

Luulotaudilta tuo minustakin kuulostaa.

Vierailija
77/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua säikäyttää, mutta samoilla oireilla mulla todettiin munasarjasyöpä. Olin burn outin takia sairaslomalla, epäilin jos vaikka mitä ja juoksin verikokeissa. Äkisti alkanut kipu kuukautisten aikana vei gynelle jolloin syöpä löytyi.

Nyt leikattu ja hoidettu, kaikki kummat oireet poissa ja elämä on kumman helppoa! Edes stressi ei tee sellaisia oireita kuin syöpä teki. Vaikka sitä aina syyksi tarjotaankin joka vaivaan.

N30

Vierailija
78/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni selkeä raudanpuute. 

Vierailija
79/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kertomaan sitten kun saan tietää. Loppuviikosta saan koetulokset ja alkuviikosta lääkärin kontrolli. 

Kiva kun ootte tässä ollut henkisenä tukena. Tavallaan toivon että sieltä löytyisi jotain, jotta olisi vaiva jota hoitaa ja parantuisin. Tämä on tuonut jo paljon toivoa kun lääkäri halusi katsoa asiaa kokonaisvaltaisenmin.

Ap

Vierailija
80/151 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tulen kertomaan sitten kun saan tietää. Loppuviikosta saan koetulokset ja alkuviikosta lääkärin kontrolli. 

Kiva kun ootte tässä ollut henkisenä tukena. Tavallaan toivon että sieltä löytyisi jotain, jotta olisi vaiva jota hoitaa ja parantuisin. Tämä on tuonut jo paljon toivoa kun lääkäri halusi katsoa asiaa kokonaisvaltaisenmin.

Ap

Joo, muistathan tulla kertomaan!  Ehkä se pian selviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä