Mun on tosi huono olla. Sydän lyö kovaa, väsyttää, hiuksia lähtee, kuvottaa, vatsa löysällä. Mitä tää on?
Tuossa alkuun oireet, jatkuu. Masentaa, ahdistaa, muisti ei kulje, olo epätodellinen, levoton olo, yöllisiä hengenahdistuskohtauksia, päänsärkyä ja sisäisesti kylmä, paleltaa. Olo on että menehdyn, on raskas olla. Päässä huomasin kaljun kohdan.
Kilpparikokeet ok, lääkitys on. Nyt saikulla. Kroppa on ihan sekaisin.
Kommentit (151)
Missä päin asut? Mulla on samaa. Olen epäillyt jotakin myrkytystä, esim. vedestä?
Kuulostaa tutulta. Googleta pitkäkestoinen stressi ja kortisolitasot koholla. Minulla kaikki oireet täsmäsi, todettu myös vakava työuupumus.
Et avaa elämäntilannettasi enempää, mutta voisiko liittyä työhön tai terveyteen tai isoon kriisiin elämässäsi?
pyydä siskolta jäätä? Koska moottoritie on kuuma
En tiedä. Mulla lähti ihan sikana hiuksia ja väsytti, hengästytti jne kun mulla oli anemia. Mutta toi tilanne kannattaa tietty selvittää. Tsemppiä sinulle!
Vierailija wrote:
Kuulostaa tutulta. Googleta pitkäkestoinen stressi ja kortisolitasot koholla. Minulla kaikki oireet täsmäsi, todettu myös vakava työuupumus.
Et avaa elämäntilannettasi enempää, mutta voisiko liittyä työhön tai terveyteen tai isoon kriisiin elämässäsi?
Elämäntilanne on huomattavasti parempi ja rauhallisempi kuin aikoihin. Itsekseni olen. En voi hyvin mutta mitään varsinaista kriisiä ei ole.
Tsemppiä muillekin. Nyt jään pitkälle saikulle, tuntuu ettei kroppa eikä mieli jaksa enempää nyt.
Ap
Kuulostaa vitamiinien ja raudan puutokselta.
Samat oireet ja syynä varastoraudan puute ja b-vitamiini anemia.
Purkista vedän molempia ja nyt 4 kk jälkeen tilanne jo parempi.
Anemia tai stressi. Ahdistus ja masennus voi tehdä kanssa vaikka mitä oireita. Niskajumit tekee myös epätodellisen ja sekavan olon. Joku hormonitoiminnan häiriö.
Vierailija wrote:
Samat oireet ja syynä varastoraudan puute ja b-vitamiini anemia.
Purkista vedän molempia ja nyt 4 kk jälkeen tilanne jo parempi.
Oon menossa ylihuomenna ottaan ferritiinin, B12, d-vitamiinin ja folaatin sekä peruskokeet.
Katotaan löytyykö mitään. Joskus vuosia sitten ferrit oli 28 muistaakseni.
Onneks löysit vaivoillesi syyn. Toivottavasti mäkin.
Ap
Alkoholin vieroitusoireet. Kuulostaa tutulta.
Lisänä vielä kuin silmät seisoisi päässä. Ihan kauhee olo. Ennen ollut paljon oireita tietysti, siis tosi pitkään mutta nyt tuntuu pahalta. Just oli kuukautiset, ovat aina runsaat. Tiedä jos johtuu siitäkin.
Ap
Minullakin on. Uskoisin, että eniten tämä johtuu työstä. Lisäksi en ole vielä päässyt yli parhaan ystäväni kuolemasta, vaikka siitäkin on melkein 3 vuotta.
PTSD:n tai CPTSD:n oireilta kuulostaa.
Mulla on ollut tismalleen samaa! 2 tuommoista episodia tässä asunnossa asumisen aikana. Olen epäillyt ja epäilen jo täällä jonkinlaista ongelmaa sisäilmassa, tai jossain muussa. Tai sitten olen saanut koronan kahdesti, tai jotain muuta hyvin, hyvin erikoista.
Alkoi molemmilla kerroilla siten, että vatsa meni löysälle ja siihen yhdistyi totaalinen voimattomuus, vetämättömyys, tuntui kuin kaikki energia olisi kropasta vaan humahtanut pois, hyvä kun jalat jotenkuten kantaa, äärimmäinen lihasheikkous, sydän muljii, hikoilukohtauksia, sitten on ollut lievää kurkkukipua, silmäoireita, kuvotuksen tunnetta, pahoinvointia, huimausta, hiuksia lähti myös valtavan paljon, niitä oli pitkin lattiaa joka paikassa ja ohimolle tuli kalju laikku, johon kyllä hiukset kasvoivat lopulta takaisin. Oli pitkään hassun näköistä, kun siinä kasvoi se tuppo.
Pelottavaa oli molemmilla kerroilla. Verikokeissa ei mitään erikoista eikä tulehdusarvot koholla.
Musta tuntuu että saan sydärin. Tänään on niin huono olla. Sydän vaan lyö ja etoo. Ihan outoa.
Ehkä olen tulossa kipeäksi ja siksi nämä oireet ovat pahentuneet.
Ikä 27v.
Ap