Mun on tosi huono olla. Sydän lyö kovaa, väsyttää, hiuksia lähtee, kuvottaa, vatsa löysällä. Mitä tää on?
Tuossa alkuun oireet, jatkuu. Masentaa, ahdistaa, muisti ei kulje, olo epätodellinen, levoton olo, yöllisiä hengenahdistuskohtauksia, päänsärkyä ja sisäisesti kylmä, paleltaa. Olo on että menehdyn, on raskas olla. Päässä huomasin kaljun kohdan.
Kilpparikokeet ok, lääkitys on. Nyt saikulla. Kroppa on ihan sekaisin.
Kommentit (151)
Vierailija wrote:
Musta tuntuu että saan sydärin. Tänään on niin huono olla. Sydän vaan lyö ja etoo. Ihan outoa.
Ehkä olen tulossa kipeäksi ja siksi nämä oireet ovat pahentuneet.
Tai sitten tämä on koronaa, tai jokin sen aiheuttama jälkitila kehossa? Koronahan ei ole mihinkään kadonnut ja juuri luin eilen artikkelin Long covid -potilaista Suomessa. 21 000 potilaalle Suomessa on tilastoissa asetettu virallinen long covid diagnoosi. Osa heistä on saanut jopa 5 koronarokotetta eikä se ole estänyt sairastumista eikä long covid oireiden puhkeamista. Varmasti on myös lievempiä tapauksia, joita ei ole diagnosoitu eikä tilastoitu. Hyvä uutinen on se, että tilastojen valossa pitkäkestoisetkin oireet yleensä jossain vaiheessa helpottavat, vaikka siinä voi kestää yli vuosikin.
Jo ennen pandemiaa tunnettiin post viral fatigue, eli rajun virustaudin jälkeinen uupumistila kehossa. Ei ole tavatonta, että voi kestää kuukausia, tai jopa vuosi toipua rajusta virustaudista. Esimerkiksi mononukleoosin kohdalla on tapauksia, joissa lukiolaiset ovat joutuneet siirtämään kirjoituksia, tai valmistumista jopa vuodella, kun eivät ole olleet kunnossa. Ja siinä on sentään kyse hyvin nuorista, hyväkuntoisista perusterveistä ihmisistä.
Sympatikotonia?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kauhukohtaukset-sydanoireet-huimaus…
Alhainen varastorauta tai muu puutos?
Beetasalpaajat vois auttaa jos sydän lyö liian nopeasti.
Mulla on refluksi ja ongelmia. Kuvottaa niin ettei joskus pysty syömään 2 vuorokauteen josta aiheutuu puutostauti ja hiustenlähtöä.
Stressireaktio. Rauhoittavia kunnon kuuri vähintään kuukaudeksi. Onko stressiä? Tosin tyhmä kysymys koska tuollaiset oireet ruokkii sitä vaan lisää. Lanttu lekurille vaan rohkeasti.
Oon jo tutkimuksissa onneks. Tällä hetkellä hoidetaan masennuksena. Mutta uskon tässä olevan muutakin.
Tänään on ollut tosiaan poikkeuksellisen huono olo. Mittasin lämmön, vaikuttaisi että kipeäksi tulossa.
Veikkaan kuitenkin loppuen lopuksi mikä nämä oireet pääosin aiheuttaa niin on varmaan se raudanpuute.
Kiitos paljon asiallisista vastauksista.
Ap
Soita ja varaa aika jollekin tuhannesta tumpelolääkärille, se pistää lottokoneen käyntiin ja ottaa sieltä viidennen pallon diagnoosin.
Vierailija wrote:
Kilpirauhasen liikatoiminta
Tulin kirjoittamaan samaa. Itselläni oli kilpirauhasen tulehdus ja liikatoiminnan oireita.
Raudanpuutos on vähän muoti-ilmiö nykyään, mutta nuo kaikki oireet kyllä täsmäisivät siihen. Vaikka arvot olisi lääkärin mukaan hyvät, kannattaa ehkä testata auttaisiko rautalisä ja ruokavaliosta saatava rauta silti.
Mulla oli samanlaisia oireita kilpirauhasen liiketoiminnassa. Ehkä sulla on subkliininen ja kannattais vähän ajan päästä tsekkaa uudestaan.
Korona aiheuttaa myös noita oireita. Voi kestää pitkään.
Minkä ikäinen olet? Mulla tuli tuollaiset oireet stressistä, kun olin yli nelikymppinen.
Nuorempana ei näitä oireita ollut, vaikka stressaavaa oli silloinkin
Raudanpuute aiheutti mulle samankaltaisia oireita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Samat oireet ja syynä varastoraudan puute ja b-vitamiini anemia.
Purkista vedän molempia ja nyt 4 kk jälkeen tilanne jo parempi.
Oon menossa ylihuomenna ottaan ferritiinin, B12, d-vitamiinin ja folaatin sekä peruskokeet.
Katotaan löytyykö mitään. Joskus vuosia sitten ferrit oli 28 muistaakseni.
Onneks löysit vaivoillesi syyn. Toivottavasti mäkin.
Ap
28 ei ole kovin hyvä arvo.
Raudan puutos voisi olla. Kannattaa mittauttaa ferritiiniarvot.
Vierailija wrote:
Korona aiheuttaa myös noita oireita. Voi kestää pitkään.
Ja infektiot myös laskee niitä varastorauta-arvoja, jos infektio pitkittyy.
bmi on 31 , mutta mulla on,luonnostaan paljon lihaksia,käyn kävelemässä melkein jokapäivä.
Ap
Koronan aiheuttamaa