Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei tajua, että olen kotona hoitamassa lapsia enkä tekemässä kotitöitä.

Vierailija
29.12.2006 |

Tietysti teen niitäkin, mutta hänellä on edelleen omat kotihommansa. Ärsyttää vietävästi, että hän niistä luistaa jatkuvasti, koska on mielestään lasten kanssa illat. Niin olen minäkin päivät ja silti hän olettaa minun siinä sivussa tekevän kaiken. Mies on täystyöllistetty, kun pitää vauvaa sylissä.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sallisivat tämän myös ph:lta? Oisko kiva viedä lapset päiväksi hoitoon kun ne siellä pyörisi ph:n jaloissa päivän? Ja " ne tekee sitä työkseen" ei ole nyt vastaus tähän jos ajatellaan LASTA. Sillehän se on ihan sama saako häntä hoitava rahaa siitä vai ei...

Vierailija
22/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tiedettäis, puhutaanko edes samasta asiasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esim. mies hoitaa roskisten tyhjentämisen joka ilta. Itse vien vaan, jos olen vaikka siivonnut kaappeja ja tullut ylimääräisiä roskia. Tätä ei kyllä ole sovittu, vaan on jotenkin vaan tullut tavaksi. Mies ei sitten taas koskaan esim. pese vessaa eli aika tasoissa ollaan tässä jätehuollossa :-).

Vierailija
24/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Että tiedettäis, puhutaanko edes samasta asiasta...

lasten hoito (ja mulle siis kyllä riittää se, että mies katsoo ja hoitaa lapsia iltaisin ja vkl, teen mielummin itse silloin jotain muuta kun muutenkin olen niitten kanssa kaikki päivät), imurointi, tiskit koneeseen/pois, muut siivoukset, lämmitys, piha, eläimet...

23

Vierailija
25/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pph saa palkkaa siitä, että hän HOITAA TOISTEN LAPSIA!

Se on hänen työnsä, vaikka et näytä sitä ymmärtävän.

Vierailija:

Sallisivat tämän myös ph:lta? Oisko kiva viedä lapset päiväksi hoitoon kun ne siellä pyörisi ph:n jaloissa päivän? Ja " ne tekee sitä työkseen" ei ole nyt vastaus tähän jos ajatellaan LASTA. Sillehän se on ihan sama saako häntä hoitava rahaa siitä vai ei...

Vierailija
26/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyviä töitä, ruualaittoa ja vaatehuoltoa. Osa pihatöistä kuuluu mielestäni myös kotitöihin, osa lienee harrastusta :-).

16

Vierailija
27/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se että tulee töistä kotiin ja pitää ruveta soppaa vääntämään on mun mielestä jo vähän liikaa. Kai kotona oleva voi edes sen tehdä?

Vierailija
28/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jäi mun niskoille rankan työpäivän jälkeen, kun olisi halunnut edes pari tuntia olla lasten seurassa. niin piti ruveta pyykkiä pesemään, tiskikonetta tyhjentämään ja täyttämään, imuroimaan pahimpia hiekkoja pois eteisestä jne. Ei siinä paljon ehtinyt muuta kuin unisadun lukea ennen kuin itsekin kaatui väsyneenä sänkyyn. Itse kun olin sitä ennen kotona, ehdin ihan mainiosti tekemään kaikki kotityöt päivän aikana, ei siihen mennyt kuin pari tuntia max. Musta ne vaan jotenkin sujui luontevasti siinä muun touhun lomassa, en mä niitä mitenkään erityisen työläinä kokenut, paitsi kun niitä joutui tekemään rankan työpäivän jälkeen...

Vierailija
29/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotiäitinä liki kymmenen vuotta. Enpäs tajunnutkaan, ettei siinä samalla olisi tarvinnut pestä pyykkiä, laittaa ruokaa, imuroida jne. Että sen koko ajan oli tarkoitus roikkua lapsen vierellä alituiseen, tekemättä mitään muuta kuin keskittyä lapseen täydellä huomiollaan koko ajan.

Kuitenkaan... olen joskus kellottanut touhujani (ihan vain siksi, koska olen ollut siivoojana töissä ja siellä ne oli kellotettu, testailin samat ajat kotona) ja esim. astianpesukoneen tyhjennykseen menee n. 5 minuuttia esimerkiksi. Traumatisoituuko lapsi, jos äiti on 5 minuuttia muissa hommissa?

Ei ne päiväkodissakaan ole jatkuvasti lasten niskaan hengittämässä. Miten niille lapsille jäis aikaa oman mielikuvituksen kehittymiselle tai muullekaan jos aikuinen olisi vieressä 24/7?

Vierailija
30/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Haluan myös olla 100% lasteni kanssa, mutta sitä en ole, jos teen samalla kotitöitä, kuten mieheni olettaa (jotta hän saa olla 100% lasten kanssa). Alatteko jo tajuta? Haluan olla lasten kanssa, en ole kotona kotitöiden vuoksi.

ap

Muuten en nimittäin oikein tahdo ymmärtää tällaista 100 %:n olemista lasten kanssa... Eikö lapset leiki keskenään? Eivätkö he nuku päikkäreitä? Oletko ihan oikeasti pohtinut, miksi haluat olla koko ajan lasten kanssa? Kuulostaa, anteeksi nyt vain, jonkin asteiselta läheisriippuvuudelta.

Vierailija
31/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies saa ruokaa kun tulee töistä kotiin, kun olen valmistanut koko perheen yhteisen aterian. Itsekin olen joskus katsonut kellosta, niin kuin joku muukin täällä, kauanko niihin " töihin" kotona menee: sänkyjen petaus n. 10 min, astianpesukoneen tyhjennys 4-5 min, imurointi 15 min, pyykin ripustaminen kuivumaan 5 min, pyykin laitto takaisin kaappiin 20 min, ruoanlaitto 30 min, pöydän kattaus 2 min jne. Joten en kyllä voi kuin ihmetellä, miten jonkun mielestä kotitöitä ei voisi tehdä samalla kun on lasten kanssa. Meillä ainakin lapset ovat mukana niitä kotitöitä tekemässä, miten he muuten oppisivat ikinä niitä tekemään?

Vierailija
32/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole riippuvainen eikä lapsenikaan ole. Oletko sisälukutaitoinen vai ylipäänsä lukutaitoinen? Menikö pointti perille? Ei ilmeisesti.

Lapseni osaavat leikkiä itsekseen ja keskenäänkin, mitä nyt vielä tarvitsevat jonkun verran ohjausta leikkien sujumiseksi yhdessä. He nukkuvat päiväunet. MINÄ TEEN KOTITÖITÄ PÄIVISIN. Mutta niitä on sellaisiakin, jotka ovat miehen kontolla. Ongelma vaan on se, että hän niistä luistaa. Meilläkin mies vie roskat, kun muistaa, ehtii ja viitsii. Ärsyttävintä on eri syihin vetoaminen sillä verukkeella, että minä sen sitten ehdin tehdä kuitenkin.

Vielä kerran rautalangasta: Se, että mies on töissä, ei oikeuta häntä vetäytymään KAIKISTA kotitöistä sen syyn nojalla, että minä olen aina kotona ja EHDIN, JAKSAN, HALUAN ja MUISTAN.

Vierailija
33/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka usein teette kutakin hommaa?

Itse teen kotityöt päivällä ja aikaa menee suunnilleen näi:

- imurointi 2 x vko, aikaa kerralla noin 20-30 min

- moppaus 1 x vko 15 min

- pölyjen pyyhintä 1 x vko 10 min

- vessan ja kylppärin pesu 10 min 2 x vko

- tiskikoneen tyhjennys joka päivä 5 min

- pyykin pesua ehkä 5 koneellista viikossa, yksi koneellinen noin 30 min? (pesu, ripustus ja viikkaus)

- ruuanlaitto 30 min päivittäin

Tässä nämä peruskotityöt, aikaa menee päivittäin noin tunti.

Lisäksi joskus vielä perusteellisempaa siivousta, matot ulos tms. yleensä silloin mies on mukana auttamassa.

Onko vaikeaa? Ei todellakaan. Taitaa olla tahtokysymys tämäkin.

Vierailija
34/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat osa perhettä eivätkä todellakaan pääse vapaamatkustajina kotitöistä. Minä teen peruskotityöt (siivous, vaatehuolto, astiapesukoneen käyttö, ruoka), lapset auttelevat minkä osaavat, mies hoitaa autohommat, korjaukset, lumityöt, yms. raskaammat jutut. Ja ihan hyvin kotiäitinä ehtii nuo perusjutut tekemään, kun vähän organisoi elämäänsä.

Vierailija
35/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitöiksi lasken kaikki ruokahuoltoon, vaatehuoltoon, siivoukseen ja pihaan liittyvät jutut. Neliöitä on n. 150 ja ruokittavia suita perheessä 7. Kyllä tässä olisi mielestäni työsarkaa myös miehelle. En mitenkään nauti kotitöistä, joten yritän vaan tehdä ne ajattelematta sen enempää ja titetysti lapset auttavat. Kunpa vaan mieskin tajuaisi joskus PYYTÄMÄTTÄ auttaa.

Vierailija
36/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat hyvin stressaantuneelta. Hae apua.

t. 36

Vierailija
37/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta... miksi helvetissä olet tehnyt noin paljon lapsia jos et jaksa hoitaa kotia ja lapsia???

Vierailija
38/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen, luuletko meidän muiden nauttivan kotitöistä??? Se vaan on sillä tavalla, että jos meinaa laittaa puhtaat vaatteet päälle, ne on pestävä ja jos meinaa syödä, on laitettava ruokaa.

Vierailija
39/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, olen kai niin sekaisin.

ap

Vierailija
40/51 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja kuinka usein teette kutakin hommaa?

Itse teen kotityöt päivällä ja aikaa menee suunnilleen näi:

- imurointi 2 x vko, aikaa kerralla noin 20-30 min, imuroin yleensä joka päivä 5-15 min

- moppaus 1 x vko 15 min, jos moppaisin koko asunnon menisi aikaa n. tunti, en tee usein

- pölyjen pyyhintä 1 x vko 10 min

- vessan ja kylppärin pesu 10 min 2 x vko, en osaa sanoa toinen vessa x2 vkossa, toinen harvemmin (aikaa menee aina ainakin puoli tuntia, on kissojen vessoja ym.)

- tiskikoneen tyhjennys joka päivä 5 min, täytän ja tyhjennän joka päivä kaksi koneellista ja pesen osan astioista käsin, aikaa menee n. ehkä puolesta tunnista tuntiin

- pyykin pesua ehkä 5 koneellista viikossa, yksi koneellinen noin 30 min? (pesu, ripustus ja viikkaus), pyykkiä pesen n 7 koneellista vkossa

- ruuanlaitto 30 min päivittäin, ruokaa laitan salaatin tekoinenn ym. ehkä tunnin päivässä

Tässä nämä peruskotityöt, aikaa menee päivittäin noin tunti.

Meilläkin koko ajan keräillään tavaroita paikoilleen ja siivoillaan muita jälkiä esim. ruokapöytä viisi kertaa päivässä.

Lisäksi joskus vielä perusteellisempaa siivousta, matot ulos tms. yleensä silloin mies on mukana auttamassa.

Meillä myös pihaa lakaistaan, luodaan lunta, käydään kaupassa, viedään roskia...

Minusta tästä tulee kaiken kaikkiaan jo aika paljon töitä, en ymmärrä miten nämä tehdään käden käänteessä ja taapero koko ajan mukana hidastamassa, isommista puhumattakaan

Onko vaikeaa? Ei todellakaan. Taitaa olla tahtokysymys tämäkin.