Kuinka monta ihmistä tunnet, joilla ei ole älypuhelinta?
Itselleni tulee oikeastaan vain mieleeni isoäitini. Muuten varmaan kaikilla omassa ystävä- ja sukulaispiireissä on älypuhelin.
Kommentit (76)
Luovuin älypuhelimesta valmistumisen kunniaksi. Opiskelijakortin sai vain älypuhelimeen, joten siksi venytin valmistumiseen asti.
Älypuheliton elämä on hieman eristäytyneempää, mutta tasapainoisempaa ja vähemmän stressaavaa. Ne ihmiset, jotka eivät uskalla puhua puhelimessa, ovat aikalailla jääneet elämästä ja heitä on yllättävän paljon. Elämänpiiri on pienempi, mutta merkityksellisempi. Aikaa on paljon enemmän ja jos käytän sen oleiluun, tulee nautittua hetkestä ja mietiskeltyä sen sijaan että tuijotan ruutua.
Toki älypuhelinta olisi mahdollista käyttää myös fiksusti, mutta minulla ei ollut siihen kykyä. Onhan ne rakennettu tahallaan koukuttaviksi.
Suosittelen.
Tunnen ainakin viisi, kaksi nuorta, kollme vanhusta.
Itseni lisäksi autopajan äijä. Huomasin että meillä oli samanlaiset 25 euron Nokiat. Ja bisnes pyörii, toki on tietokoneet sitten sähköposteja varten.
Muutamia yli 80-kymppisiä mummoja ja pappoja tunnen ja heillä onkin menossa se iänikuinen valitus siitä, kun ei mitään voi/osata tehdä jne..... Oma äitini kun näkee, että joku on soittanut hänen kännykkäänsä (joka ei siis ole älypuhelin), soittaa jokaiselle tuttavalle sen jälkeen ja kysyy oletko soittanut. Mummo ei enää opi millään, että mistä näkisi soittajan puhelimestaan. Ollaan ehdotettu älykännykkää, mutta karmea marina alkaa sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Muutamia yli 80-kymppisiä mummoja ja pappoja tunnen ja heillä onkin menossa se iänikuinen valitus siitä, kun ei mitään voi/osata tehdä jne..... Oma äitini kun näkee, että joku on soittanut hänen kännykkäänsä (joka ei siis ole älypuhelin), soittaa jokaiselle tuttavalle sen jälkeen ja kysyy oletko soittanut. Mummo ei enää opi millään, että mistä näkisi soittajan puhelimestaan. Ollaan ehdotettu älykännykkää, mutta karmea marina alkaa sen jälkeen.
Miksi ihmeessä ehdotatte älypuhelinta tuossa tilanteessa?
ihailen naista joka ei someta ja oo koko ajan kiinni puhelimes.olispas itselläkin sellainen heinähattu.
Vierailija kirjoitti:
Itseni lisäksi autopajan äijä. Huomasin että meillä oli samanlaiset 25 euron Nokiat. Ja bisnes pyörii, toki on tietokoneet sitten sähköposteja varten.
Vaikuttaa hyvältä, minulla se läppäpuhelin. Sitten pöytäkone kaikenlaiseen uutisiin. En tilaa mitään. enkä anna pankkitunnuksia mihinkään. 3 muuta samanlaista täällä muualla kuin Suomessa. Rahalla maksan kaiken , jos ei käy kuten Suomessa ollessa, niin en sitten mene enkä osta
Itselläni on Nokia 206 ikivanha luuri.
Tietokoneet sen on parhaita, koska teen niillä töitä.
- n68v -
Itseni (37 v), äitini (68 v) ja mummoni (91 v). Ja puolison eno (n. 75 v). Ainiin ja kaverin lapsi (7 v).
Minä itse. N31 v.
Muita en tunnekaan :(
Tunnen useitakini. Itselläni tietokone ja kannettava hoitavat nettihommat. Puhelinta käytän vain puhumiseen ja viestittelyyn. Ei ole kiinnostusta eikä halua älypuhelimeen.
Nopealla parin minuutin miettimisellä keksin vähän toistakymmentä henkilöä jolla ei ole älypuhelinta. On nuoria ja on vanhoja. On kaupunkilaisia ja on maalla asuvia. Kaikki yhdistää se että ei ole mielenkiintoa/osaamista someen ja muuhun nettimaailmaan. Omalla kohdalla syy on siinä että muutenkin työkseni korjaan ja rakentelen tietokoneita ja auta asiakkaita puhelimien kanssa niin ei todellakaan enää töiden jälkeen kiinnosta alkaa tekemään samaa asiaa. Ja kun jokapaikassa joudun muutenkin maksamaan palvelumaksuja niin vaadin myös sitä palvelua. Haluan maksamille rahoille vastinetta
Mieheni, isäni, tätini + miehensä ja aika monta alle 10-vuotiasta.
Ihan äkkiseltään tiedän kolme joista yksi olen minä itse.