Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta ihmistä tunnet, joilla ei ole älypuhelinta?

Vierailija
16.10.2023 |

Itselleni tulee oikeastaan vain mieleeni isoäitini. Muuten varmaan kaikilla omassa ystävä- ja sukulaispiireissä on älypuhelin.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tunnen yhden eli itseni. Olen 53-vuotias ja minulla on 12 vuotta vanha Nokian puhelin. En tule koskaan ostamaan älypuhelinta. Minulla on omat älykkäät aivot millä ajatella, en tarvitse mitään äppejä elämääni. Hoidan asiat tietokoneella, hyvin tuntuu elämä sujuvan ilman tyhmennyspuhelinta. Katson usein näitä ihmisiä, jotka vain tuijottelevat sitä tyhmennyspuhelintaan, että mitä ihmettä sieltä tuijottelevat. Tyhmän näköistä ja tyhmentää ihmistä. Teinit ymmärrän, mutta aikuisia en jotka joka paikassa tuijottelevat sitä typerää laitetta.

Minun nokialaiseni täyttää kohta 18 vuotta. Saa nähdä, kauanko se vielä kestää. Sitä on tässä ihmetelty jo reilun vuosikymmenen, että kauanpa se toimii.

Vierailija
22/76 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tunnen yhden eli itseni. Olen 53-vuotias ja minulla on 12 vuotta vanha Nokian puhelin. En tule koskaan ostamaan älypuhelinta. Minulla on omat älykkäät aivot millä ajatella, en tarvitse mitään äppejä elämääni. Hoidan asiat tietokoneella, hyvin tuntuu elämä sujuvan ilman tyhmennyspuhelinta. Katson usein näitä ihmisiä, jotka vain tuijottelevat sitä tyhmennyspuhelintaan, että mitä ihmettä sieltä tuijottelevat. Tyhmän näköistä ja tyhmentää ihmistä. Teinit ymmärrän, mutta aikuisia en jotka joka paikassa tuijottelevat sitä typerää laitetta.<<<Minullakaan ei älypuhelinta,enkä hanki.Mikä rauha siihen kätketyy!En ole myöskään some F.B/insagram.Elän oikeaa elämää ja kohtaan ihmiset livenä.Lainattu teksti tässä ,täysin samaa mietä ihmiset tujoitaa kaikkialla älypuhelin.Aivan kuin muuta elämää heillä ei olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tunnen yhden eli itseni. Olen 53-vuotias ja minulla on 12 vuotta vanha Nokian puhelin. En tule koskaan ostamaan älypuhelinta. Minulla on omat älykkäät aivot millä ajatella, en tarvitse mitään äppejä elämääni. Hoidan asiat tietokoneella, hyvin tuntuu elämä sujuvan ilman tyhmennyspuhelinta. Katson usein näitä ihmisiä, jotka vain tuijottelevat sitä tyhmennyspuhelintaan, että mitä ihmettä sieltä tuijottelevat. Tyhmän näköistä ja tyhmentää ihmistä. Teinit ymmärrän, mutta aikuisia en jotka joka paikassa tuijottelevat sitä typerää laitetta.<<<Minullakaan ei älypuhelinta,enkä hanki.Mikä rauha siihen kätketyy!En ole myöskään some F.B/insagram.Elän oikeaa elämää ja kohtaan ihmiset livenä.Lainattu teksti tässä ,täysin samaa mietä ihmiset tujoitaa kaikkialla älypuhelin.Aivan kuin muuta elämää heillä ei olisi?

Sama täällä, 39-vuotias nainen. Minulla oli älypuhelin yli 10 vuotta, mutta en halua tuijotella ruutua kaiken päivää, joten luovuin siitä. En myöskään halua, että laite seuraa 24/7 missä kuljen, missä surffaan, mitä ostan, ketä tapaan jne. Tyhmäpuhelin on paras. Ja joo, minulla on kyllä läppäri jolla pääsen intternettiin, mutta siellä ei tarvitse olla jatkuvasti.

Vierailija
24/76 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin todella on tyhmäpuhelin. On jo todettu miten se heikentää ihmisten keskittymiskykyä. Aivot tarvitsevat nolla-aikaa, eli sellaista aikaa kun vaikka istut bussissa ja katselet ympärille ja olet omissa mietteissä etkä tuijota TikTokia tms. kuraa.

Vierailija
25/76 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole älypuhelinta. Olen 63v. Hankin sitten älypuhelimen kun nykyinen kännykkäni hajoaa, tai jos on ihan PAKKO. Nykyinen kännykkäni on ollut minulla käytössäni 15 vuotta.

Vierailija
26/76 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulla ei ole älypuhelinta. Olen 63v. Hankin sitten älypuhelimen kun nykyinen kännykkäni hajoaa, tai jos on ihan PAKKO. Nykyinen kännykkäni on ollut minulla käytössäni 15 vuotta.

Älä hanki :) Hanki vaikka vanha Nokia, saa yhä sellaisia joilla voi vaan soittaa ja lähettää tekstiviestejä.

Vierailija
27/76 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itseni. Ikävä kyllä tosin joudun pian hankkimaan älypuhelimen pelkästään sen vuoksi että kuntosalilla jolla käyn, ei pian pääse enää sisään avainkortilla, vaan siellä siirrytään oven avaamiseen puhelimella.

Kuntosalin vaihto ei tule kyseeseen? Itselläni menee vain kaikki suoraan boikottiin, jos niihin älypuhelinta vaaditaan. Oli se sitten mitä vain.

Itse teen samaa, kaikki boikottiin mihin vaaditaan tämä typerä laite. Se on muuten syrjintää jos ihminen ei voi esimerkiksi kaupassa saada tiettyjä alennuksia, jos ei ole tuota laitetta. Nostakaa haloo, niin teen itsekin.

Samaa mieltä, vaikka mulla tämä tyhmyri onkin, niin en käytä mitään appeja. Koskahan tuohon kauppojen syrjintään puututaan👿

Vierailija
28/76 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itseni. Ikävä kyllä tosin joudun pian hankkimaan älypuhelimen pelkästään sen vuoksi että kuntosalilla jolla käyn, ei pian pääse enää sisään avainkortilla, vaan siellä siirrytään oven avaamiseen puhelimella.

Kuntosalin vaihto ei tule kyseeseen? Itselläni menee vain kaikki suoraan boikottiin, jos niihin älypuhelinta vaaditaan. Oli se sitten mitä vain.

Itse teen samaa, kaikki boikottiin mihin vaaditaan tämä typerä laite. Se on muuten syrjintää jos ihminen ei voi esimerkiksi kaupassa saada tiettyjä alennuksia, jos ei ole tuota laitetta. Nostakaa haloo, niin teen itsekin.

Samaa mieltä, vaikka mulla tämä tyhmyri onkin, niin en käytä mitään appeja. Koskahan tuohon kauppojen syrjintään puututaan👿

Ei ikinä. Seuraavaksi tulee digivaluutta ja silloin et pysty ostamaan mitään ilman älypuhelinta. Suomihan on etunenässä ottamassa käyttöön digitaalista ID:tä, saadaan kätevästi siihen älylaitteeseen henkilöllisyystodistus, terveystiedot, maksuominaisuudet jne.

Vierailija
29/76 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kyllähän ne alennukset on kaikkien saatavilla. Jotkut on vaan valinneet olla käyttämättä laitteita millä ne alennukset saa. Onhan plussakortitkin olleet olemassa jo vuosikymmeniä ja vain niillä on saanut tietyt alennukset. Ei ole kaupan vika jos joku ei halua hankkia sitä plussakorttia, koska vastustaa kortteja ihan periaatteesta.

Vierailija
30/76 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakoilun kannalta on se ja sama, onko täällä palstalla älypuhelimella vai jollain muulla laitteella. Hieman siihen voi erinnäisillä blockereilla, VPN:llä yms. vaikuttaa, mutta kuitenkin.

Vierailija
31/76 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden. Tai luulen tuntevani. Itseni.

Vierailija
32/76 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tunnen yhden eli itseni. Olen 53-vuotias ja minulla on 12 vuotta vanha Nokian puhelin. En tule koskaan ostamaan älypuhelinta. Minulla on omat älykkäät aivot millä ajatella, en tarvitse mitään äppejä elämääni. Hoidan asiat tietokoneella, hyvin tuntuu elämä sujuvan ilman tyhmennyspuhelinta. Katson usein näitä ihmisiä, jotka vain tuijottelevat sitä tyhmennyspuhelintaan, että mitä ihmettä sieltä tuijottelevat. Tyhmän näköistä ja tyhmentää ihmistä. Teinit ymmärrän, mutta aikuisia en jotka joka paikassa tuijottelevat sitä typerää laitetta.

Tyhmennys, tyhmä, typerä. Sanavarastosi ei ole kovin laaja ja tekstissäsi on aika paljon toistoa.

Jos tekstini ärsyttää, ei tarvitse lukea TYHMÄ. Onko tyhmennyspuhelin pilannut jo aivosi tyhmä.

Aina on joku, jonka tavoitteena on päteä tyyliseikoilla, kun ei muuta osaa. On jonkin sortin kiusaaja. 

Vierailija
33/76 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään.

Vierailija
34/76 |
08.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös räpylä nousee - en ole hankkinut älypuhelinta enkä tablettia. Olen ruuhkavuosi-ikäinen yksinyrittäjä, minulla on pitkäaikainen, yhdistetty työ- ja yksityisnumero. Alallani on yleisenä käytäntönä olla tavoitettavissa arkisin kello 8 - 17, ja yleensä iltaisin ja viikonloppuisin puhelimestani on virta pois päältä. En ole myöskään missään sosiaalisessa mediassa mukana. Tätä kirjoitan läppärilläni, joka on hankittu käytettynä noin 10 vuotta sitten. Koneesta puuttuu pohjalevy ja integroidun "hiiren" vasen painike sekä akku, joten kone tarvitsee toimiakseen ulkoisen hiiren sekä virtalähteen. Kotona selailen netistä uutisia ja harrastepiireihini liittyviä foorumeita; käytän selailuun 32-tuumaista kuvaputkitelevisiota, johon on yhdistetty pönttömallinen PC sekä langattomat näppäimistö ja hiiri. 

Olen teknis-käytännöllisesti orientoitunut ja tulen hyvin toimeen monenlaisten koneiden ja laitteiden kanssa, mutta en pidä keskeytyksistä enkä informaatiokuhinasta - nettiselaimessani on mainoksenesto, ja jos avaamani esim. verkkokaupan ruudulle hyppää jotain ylimääräistä ("anna sähköpostiosoitteesi, saat 10 euroa alennusta"), suljen ko. sivun ja valitsen seuraavan palveluntarjoajan. 

Nämä tapani ja valintani eivät ole mitään kiveen hakattuja eivätkä erikoisuudentavoittelua, mutta näin on tullut toimittua, ja ainakin tähän asti on tuntunut luontevalta.

Hyvää syksynjatkoa palstalaisille toivoen nimimerkki Älytön

Vierailija
35/76 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään. Ihan hyvä älypuhelin on ja tiettyjä toimintoja käytän erityisesti reissatessa. En ole puhelinaddikti ja ei ole puhelin koko ajan kädessä. 

Vierailija
36/76 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeasti tule koskaan varmaan ymmärtämään änkyröitä jotka tarkoituksella eivät hanki älypuhelinta ja vihaavat sitä. En vaan ymmärrä miksi. Mummelit doroineen ovat poikkeus. Mutta itse keksin älypuhelimesta vain hyvää. Se on ihan oikeasti tosi kätevä. Ulkomailla näkee kaikki kartat ja bussiliikenteen, toki Suomessakin, vilauttaa vaan puhelinta lippuna eri paikoissa, se on samassa mp3 soitin ja elokuvateatteri, toki sillä voi soittaa ja jopa viestitellä - ilmaiseksi! Ja mobilepaylla siirtyy välittömästi pikkuvelat jos syödään vaikka ulkona kaverin kanssa. Kuittien viivakooditkin se lukee, ja jos olisi vaikka diabetes, siihen saa yhdistettyä mittarin nykyään.

En vaan oikeasti ymmärrä mikä niissä herättää vastusta. Sen on oltava joku perustavanlaatuinen ero luonteessa. Olen itse aina innokas kokeilemaan uutta teknologiaa.

Vierailija
37/76 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä on tilastojen mukaan yksi seitsemästä, riippumatta siitä kuinka moni juuri sinun kuplaasi osuu.

Vierailija
38/76 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sama täällä, 39-vuotias nainen. Minulla oli älypuhelin yli 10 vuotta, mutta en halua tuijotella ruutua kaiken päivää, joten luovuin siitä. En myöskään halua, että laite seuraa 24/7 missä kuljen, missä surffaan, mitä ostan, ketä tapaan jne. Tyhmäpuhelin on paras. Ja joo, minulla on kyllä läppäri jolla pääsen intternettiin, mutta siellä ei tarvitse olla jatkuvasti."

Miksi sinun piti sitä ruutua tuijotella kaiken päivää? Ei kai puhelimellakaan tarvitse olla netissä jatkuvasti ihan samalla tavalla kuin läppärillä? 

Vierailija
39/76 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikeasti tule koskaan varmaan ymmärtämään änkyröitä jotka tarkoituksella eivät hanki älypuhelinta ja vihaavat sitä. En vaan ymmärrä miksi. Mummelit doroineen ovat poikkeus. Mutta itse keksin älypuhelimesta vain hyvää. Se on ihan oikeasti tosi kätevä. Ulkomailla näkee kaikki kartat ja bussiliikenteen, toki Suomessakin, vilauttaa vaan puhelinta lippuna eri paikoissa, se on samassa mp3 soitin ja elokuvateatteri, toki sillä voi soittaa ja jopa viestitellä - ilmaiseksi! Ja mobilepaylla siirtyy välittömästi pikkuvelat jos syödään vaikka ulkona kaverin kanssa. Kuittien viivakooditkin se lukee, ja jos olisi vaikka diabetes, siihen saa yhdistettyä mittarin nykyään.

En vaan oikeasti ymmärrä mikä niissä herättää vastusta. Sen on oltava joku perustavanlaatuinen ero luonteessa. Olen itse aina innokas kokeilemaan uutta teknologiaa.

No varmaan ihmiset, joilla ei ole mitään itsehillintään ja tuo on äärimmäinen keino sitten vain luopua älypuhelimesta. Ihan samalla tavalla kuin joku alkoholisti ei voi ostaa viinaa kotiin, kun muuten joisi kaiken kerralla. 

Vierailija
40/76 |
09.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-kymppinen isäni on kuulemma väärää sukupolvea sellaiseen (läppäri kyllä käytössä hänellä), heh. Kuitenkin muutamaa vuotta nuoremmalta äidiltäni onnistuu ihan hyvin älypuhelimen käyttö (allekirjoittaneen avustuksella toisinaan), on whatsapit sun muut käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme