Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOISAT vuoden vaihteessa (pe-su)***

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille menneestä vuodesta!

Air ja neiti 28.08 ja poju 12/04

Vierailija
2/63 |
01.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Ikarukselle: Ei vettä tarvitse keitellä, jos vaan asuu normaalein putkin ja systeemein varustetussa talossa. En ole ihan pienenä antanut pojille vettä, mutta muistelisin, ettei vettä tarvitse keitellä alussakaan enää nykyään (tai tästähän taitaa olla 2 kuppikuntaa?).

Mitä nokkamukeja elokuisilla on käytössä, jos jotain mukia käytetään? Meillä on poikien peruja oleva Tupperin nokkis, joka on helkutin hyvä, mutta valitettavasti poistunut markkinoilta. Silikoninokka pitää vähän imeä, jotta juotavaa tulee. En ole siis perillä markkinoiden uusista malleista, joten suositelkaa hyviä mukeja!

Pumpuli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vinetto! Seuraa valitusta:väsyttää ja ketuttaa armottomasti.Milloinkahan tuo meidän nelonen oppii nukkumaan,huoh...Mentiin illalla klo 21 nukkumaan,olen herännyt tunnin välein koko yön ja sitten klo 4 aamulla ylös...Mies tuli töistä, kun me nelosen kanssa nousimme ylös...Leevi söi kaksi kertaa ja nukkuu edelleen, mutta tämä nelkku...Mies taisi ensimmäistä kertaa tajuta,kuinka hyytynyt alan olla.Tätä kun on nyt sitten jatkunut nelkun syntymästä asti (9/04) ,yhtään kokonaista yötä tuo ei ole nukkunut vaan öisin noustaan kahdesta kuuteen kertaan jatkuvasti. Onneksi Leevi sentään nukkuu yleensä todella hyvin.Valittamallahan tämä tilanne ei parane,mutta tuleepahan hiukan parempi mieli, kun saa omanapaisesti hetken ruikuttaa. Jaksaisin varmaan muuten kaiken ilman kummempia mutinoita,mutta tuo lumettomuus ja pimeys saa minut jotenkin hyytymään henkisestikin. No kevättä kohti ollaan menossa,joten täytyy koittaa imeä siitä voimaa...

Ja sitten Leevi herää...pakko mennä...Anteeksi aamun valituskierros, koitan uudelleen myöhemmin paremmalla mielellä...

Hyytynyt Ope ja heräilevä,nälkäinen Leevi

Vierailija
4/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varoituksen sana: valitusta täältäkin tulossa!

Ekaksi opemammalle kovasti jaksamista. Ei ole todellakaan helppo tilanne siellä sinulla....:(

Täällä myös kärvistellään taas väsymyksen kourissa. Viikko sittenhän tuo meidän likka jo nukkui yöt läpeensä syömättä, mutta nyt on taas syöty sen vähintään kolme kertaa ja eikä sekään vielä mitään, mutta viime yönä likka heräsi kolmelta ekan kerran (mikä oli kyllä ihan hyvä), mutta eipä suostunut nukuhtamaan enää sen jälkeen!! Eli kolmesta asti kukuttu hereillä täällä....On varmaan kiva päivä tulossa.

Jep, mutta palaan myöhemmin, nyt tuolla huudetaan....

oinasmamma

Vierailija
5/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitusta täälläkin!

yöt on menny ihan päin /&¤%#" ¤&,tutti rallia joka yö alkaen 3->

nälkää ei oo ku ollaan jo varmaa koht 1kk oltu syömättä öisin/aamuöisin. tutin haluaa suuhusa ja jatkaa uniaan 20min-> ja taas tuttia.aamullakaan ei meinaa syödä ees " väkisin" saa tuputtaa. kiinteet alotettiin toissa pvänä ja hyvin uppoo.

noh häippäsen aamu kahville :S

väsyny k.h.p ja tuttiriippuvainen iida 0609

Vierailija
6/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

opemamma, k.h.p ja oinasmamma!!!

Meillä yöllä vähän ähisteltiin normia enemmän, varmaankin eilinen perunan maistelu tuntui masussa??! Mutta yö meni kuiteskin ihan hyvin, normaaliin tapaan 3lla syötöllä. Joten ei valitusta täältä tällä kertaa =)

PUMPULIA huhuilen edelleen.. et kai vain ole päässyt irti nettiaddiktiosta ja jättänyt meitä kokonaan =) Tuuhan kirjoitteleen!

Samoten LEMistä ja ODEsta ei oo kuulunut moneen aikoihin. KERUTUS ja HANNELIKIN on ollut langoilta pois vähän aikaa.. Mitenkäs ne Hannelin yöt tätä nykyä sujuvat???

Jep, mutta mulla on ruuan laitto vaiheessa ja Saku pukkaa kakkaa vaippaa, joten pitää mennä. Tulöin vaan tsempitteleen, kun tuntu olevan väsynyttä porukkaa!!!

Ikarus (tänään on kyllä jo pakko päästä aleihin, ku joululahjaks saadut rahat polttelee näpeissä =)

Vierailija
7/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minuakin kiinnostaa PIKKU RUUN tilanne, plussasitko?? Ja joku kyseli uudenvuoden lupauksisrta.. ei harrasteta täällä päin...

Nyt on pakko mennä vaihtaan vaippa ja lisään puita pesään!

Vierailija
8/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ihan karmea joulu. Mulla meinas eilen kuolla mun isän äiti mun syliin. Toissa päivänä sillä petti jalat kokonaan (on ollut huonot jo vuosia), mutta tähän asti päässyt joten kuten liikkeelle. Eilen löytyi kaksi kertaa lattialta makaamasta. Mun mies sitten kantoi häntä vessaan kaínaloista. Ei mummu paina kuin n. 50 kg, mutta oli löysä kuin hiekkasäkki ja sätki koko ajan. Sitten kun hänta kannettiin takaisin sänkyyn hän sai jonkin kohtauksen. Hengitys loppui, selkä kääntyi kaarelle silmät muljahtivat. Ravistelin häntä eikä mitään tapahtunut. Soitin hätänumeroon ja käskivät hakata rintaan. Hakkasin usean kerran ja sitten taas lähti henki kulkemaan. Nyt on sairaalassa, jalka murtunut ja pyörtymisestä höppänä.

Kaksi päivää olen hoitanut sekä mummua ja vauvaa. Olen ihan rättiväsynyt ja järkyttynyt eilisestä. En saanut nukutuksikaan , kun mummun kasvot olivat koko ajan silmien edessä.

Aloiteltiin täällä syömään porkkanaa. Peruna oksetti niin hirveästi. Porkkana uppoaa paremmin. Jatkan sillä ja ujutan jossain vaiheessa perunaa mukaan. Eilen oltiin neuvolassa ja siellä oli lääkärintarkastus. Ei musta taaskaan paljoa tutkinut. Keuhkot ja sydän ok. Korvat ok. Siinä se. Painoa oli 7800 g ja pituutta 66 cm.

Miten te, joilla on isompia lapsia. Oletteko vieneet lasta johonkin muuhun lääkärintarkastukseen kuin neuvolaan? Ei meillä mitään vikaa tunnu olevan, mutta ajettelin että jos kuitenkin noin ylenpalttisella tarkastuksella jää jotain huomaamatta.

Anteeksi näin omanapainen viesti, mutta ajatus ei oikein vielä kulje eilisen jälkeen. Jaksuja kaikille vauvojen hoidossa!

Lillefi ja Stella 2408

Vierailija
9/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että johan piristi lukea muidenkin vaikeista öistä :)

Etten ihan yksin tarvo tässä suossa.

Vaikkakin Lillefin mummon tarina oli ihan kamala, toivottavasti jaksat ja mummokin olisi jo paremmassa kunnossa!

Meillä on näistä öistä tullut taas yhtä juoksemista, edellisyönä neljästi ja viime yönä kolmasti sai juosta tuttia laittamaan.Tuntuu kurjalta kun jo ennen poika nukkui 23-6 välisen ajan.Nyt kiljahtelee jatkuvasti ja aloittaa itkun.No onneksi edes tutti auttaa.

Päivisin mä en saa olla yksin ollenkaan.Jos ei joku ole nuorta herraa viihdyttämässä joka sekunti niin parkuminen on sen mukaista.Itsellä rupeaa olemaan hermot kireällä kun jatkuvasti on narinaa ja itkua.

Onko joku keksinyt kuinka yöheräilyt saisi loppumaan? Jos niin haen hänelle Nobelin palkintoa ja lupaan noudattaa kaikkia vinkkejä;)

Nyt taas tarvitaan äitiä.Palaillaan!

minik ja huutava herra

Vierailija
10/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jo rupee taas henki kulkemaan! :)

Tsempitykset tosiaan kaikille muillekin väsyneille mammoille! Meillä ei tuttirallia ole, kun ei likka sitä missään vaiheessa ole oppinut syömään. Toisaalta hyvä, mutta toisaalta taas tuntuu että voisi siihen öisin rauhoittua kun nyt tuppaa vähän tuo tissi toimimaan tuttina....:( Kiinteät aloitettiin täälläkin tossa joulun alla. Peruna-porkkanaa olen muutaman lusikallisen päivässä antanut. ihan hyvin tuntuisi uppoavan, likka saa vaan hirveen raivarin kun en ilmeisesti hänen mielestään anna tarpeeksi paljon ja tarpeeksi nopeaan! Hetken malttaa syödä ja sitten rupee pää punasena huutamaan ja tarvii antaa tissiä. :) Myös päärynää maistettiin eilen ja siitä vasta suuttuikin kun semmosta nannaa annettiin ja niin vähän, höh! ;)

Jotain gallupeja muistelisin....

Nimimerkistä: No, horoskoopiltani olen oinas ja esikko on kanssa oinas, joten siitä kai tuo tulee. Mamma sitten perään kun tuntui " sopivalta" . Vaikken nyt mikään pullantuoksuinen mamma olekaan....;)

Kiinteiden määristä: Itse kanssa hoomoilasena kun tuntuu et on jo unohtanut miten esikon kanssa aikoinaan toimi... Kai sitä pikkuhiljaa niitä määriä tässä lisäilee ja muistelisin et tosiaan joku 1-2 uutta makua per viikko....

Uusi vuosi vietetään ihan kotosalla. Mennään katsomaan paikallinen ilotulitus joka järjestetään klo 18 ja mies varmaan muutaman raketin ampuu. Siinäpä se.

niin, tuosta yölevottomuudesta piti vielä, että varmaan vaikuttaa sekin kun likka nyt kovaa opettelee tuota ryömimistä. Aivot käy ihan ylikierroksilla kun koko ajan tulee lisää virikkeitä... Eipä tuo raukka malta päivälläkään nukkua. Eilenkin nukkui yhteensä ja 2 ja 1/2 h päikkäreitä kolmessa erässä! Valvoi kahdesta puoli kuuteen ja hyytyi sitten lopulta puuhamatolle puoleksi tunniksi! Voi pientä, luulee kai että menee jotain mielenkiintoista ohi nukkuessa! :)

Tämmösiä tällä erää... Nyt on nukuttu sitten jo yli pari tuntia vaunuissa, täytyy niitä univelkoja joskus näämmä takaisin ottaa.... Saispas vaan itsekin, mutta tasan tarkkaan herää jo siinä vaiheessa kun esikko menee päikyille. Pöh. :(

oinasmamma

Vierailija
11/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti mummo pian paranee!

Vierailija
12/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksuja Opemamma & muut yökukkujat - sekä Lillefille mummon tilanteesta.

Täälläkin on palauduttu entiseen ruotuun parin hyvin nukutun yön jälkeen. Onni syö pari kertaa yössä, mutta kädet vispaavat taas usein ja aamuyöllä on ollut ilmavaivaakin. Kukas se nyt kysyikään miten yöt saa rauhoittumaan? Meillä kävi esikoisen kanssa niin, että yöt rauhoittuivat ensin hieman, kun yösyötöt loppuivat (8kk iässä). N. kuukautta myöhemmin tyttö oppi poimimaan itse tutin suuhunsa (sängyssä piti olla useampi tutti, jolloin tutin löysi nopeasti) ja alkoi nukkua vatsallaan, ja näiden muutosten myötä alkoi nukkua täydet yöt. Eli vielä pitää odotella kunnon yöunia - eikä kaikki vauvat suinkaan ala nukkua täysiä öitä, kuten Opemamman " nelkku" :(. Lisäksi liikkumaanopettelut voi aiheuttaa levottomuutta öissä, samoin kiinteiden aloitus. Ja sitten hampaat, sitten pahojen unien näkeminen. Eli hohhoijaa!

Tämä vuosi on jäänyt mulle mieleen VAUVAVUOTENA. Ensinnäkin meidän 16 asunnon taloyhtiöön on vuoden aikana syntynyt 5 vauvaa, työyhteisöön (n. 100 henkeä) 10 vauvaa ja lisäksi lähituttavapiiriin on syntynyt 4 vauvaa. Mitä muilla on jäänyt mieleen tästä vuodesta - näiden meidän eloihmeiden syntymän lisäksi?

Pitäis alkaa pistää tyttöä unille, Onni onkin nukkunut vaihteeksi jo kolme tuntia. Entiset 4-5 tunnin päikkärit ovat historiaa ja nykyään Onni herää melkoisen usein 40 min. tirsojen jälkeen ja niitä ehtii nukkua päivässä normaalisti neljät.

Ai niin: ONELINEN: jep, salibandyfriikkejä ollaan! Täällä kaakossa kun asustellaan, viime vuosi oli tosi fiilistelyä kun tuli mestaruuskin... Jalkavamma esti pelaamisen jo vuosia sitten, joten nyt jännätään joko talkoohommissa tai muuten vaan katsomossa. Kohta tosin aattelin yrittää josko vois pelata kevyesti puulaakipelejä (suositus 6kk synnytyksen jälkeen).

Oikein hyvää loppuvuotta =)

Kerttukasperi ja Onni 260806

Vierailija
13/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie läksin tuossa kommentoimaan, että tuntuu kovasti olevan levottomia nämä meidän elokuiset pirpanat tähänaikaan vuodesta, vai liekö sitten kasvuun kuuluvaa yöhortoilua. Enivei, mulla ois yks ehdotus, ken sitä vaan haluaa kokeilla (barbeista ei ole niin väliä ) ;) no mutta kuitenkin. Minä tuossa olen jo varmasti moneen otteeseen mainostanut sitä kamomillauutetta ja tähänkin kohtaan sitä voisin tarjota. Kamomillahan tunnetusti rauhoittaa. Pistän tähän saamani sähköpostin, kun kyselin asiantuntijoilta tuosta kyseisestä aiheesta:

Voi Käyttää vauvoille. Annostus 3 tippaa 0-3 vuotiaille kerralla 2-5 kertaa päivässä. Kolmessa tipassa kamomillauutetta on tosi vähän alkoholia, josta ei ole vaaraa vauvalle, mutta voit toki haluttaessasi poistaa alkoholin seuraavasti: kuumenna vettä kiehuvaksi ja ota ruokalusikkaan kuumaa vettä. Tiputa tipat ruokalusikkaan, jolloin alkoholi höyrystyy pois. Anna jäähtyä, jonka jälkeen voit antaa tipat.

Kamomilla on erinomainen uute erilaisiin vatsavaivoihin ja koliikkiin.

Ja sitten Frantsilan sivuilta otettu pätkä:

Kamomillaa on käytetty tuloksellisesti: ruoansulatusvaivoihin, ilmavaivoihin ja ripuliin, koliikkiin, rauhoittamaan mieltä, ulkoisena lämpimänä hauteena maha- ja kuukautiskipuihin, ulkoisena hauteena silmätulehduksissa, ulkoisena hauteena rauhoittamaan tulehduksissa ja lihasten jännitystiloissa, ulkoisesti pienten haavojen hoitoon

Itse käytin Jaakon hammaskasvukipuihin tuloksellisesti :)

Joten jos vaan uskallat käyttää, niin tuote löytyy ainakin Ikivireän luontaistuotekaupasta.

Väsyneille voimia toivottaen:

Eria

Vierailija
14/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kovin on ollut huonosti nukuttuja öitä kuten opemamma, oinasmamma, k.h.p ja minik. Täällä myös palattu takaisin levottomiin öihin ja yösyöttöihin. Oletan, että meillä syynä kiinteät ja likka oppi ennen joulua kääntymään selältä mahalleen ja on nyt sängyssä koko ajan äheltämässä kyljelleen ja siitä mahalleen. Toisaalta on vielä niin pieni, että saakin syödä öisin. Taisin nukkua koko viime yön oma käsi joko likan rinnan päällä tai sitten pidin häntä kädestä kiinni. Siihen rauhoituu yleensä melko nopeasti. Tutin sylki aina heti pois joten en sitten jaksanut sitä enää tarjotakaan.

Opemamma, täällä kanssa melko sama tilanne kuin teillä. JOs likka antaa nukkua niin sitten isompi poika valvottaa. On todella levoton nukkuja, on sitä ollut jo vauvana. Viime yönä kolmelta huhuili mutta sain sentään nukahtamaan uudelleen. Joskus valvoo kolmekin tuntia yöllä mutta nukahtaa kyllä uudelleen. Meillä ei sentään päivät ala neljältä tai viideltä.

Lillefille jaksamista. Oli todella kurja tapaus. Mun mummuni joutui myös eilen sairaalaan. Tuli niin raju nenäverenvuoto, ettei millään tyrehtynyt. Nyt sitten joutuu kaikenlaisiin kokeisiin, jotta saisivat lääkityksen kohdalleen. Syö jotain lääkettä, mikä aiheuttaa tuollaisia vuotoja. Mummuni sairastaa altsheimerin tautia ja on nyt vieraassa ympäristössä aivan paniikissa. Huoneesta ei uskalla poistua, kun ei ole varma osaako enää takaisin. Oli todennut, että taitaa olla nyt viimeisellä matkalla eikä kotiin ole paluuta. Pyysi äitiäni hoitamaan kukat ja asuntonsa lämmityksen. Asuvat samassa talossa. Tuntuu todella kurjalta, sillä mummuni on yksi tärkeimmistä henkilöistä elämässäni. Onhan hänellä jo ikääkin, tammikuussa täyttäisi 84.

Ikarus kyseli kiinteistä. Meillä syödään samaa ruokaa noin kuusi päivää ja sitten vaihdan uuden maun. Nyt syöty porkkana-perunaa ja huomenna ajattelin maistattaa kukkakaalia. Sitä tässä itsekin mietin, että koska voi ottaa kaksi sosetta päivässä. Esim. aamupäivällä kasvissose ja iltapäivällä hedelmäsose. Onhan mulla isompi poika vaan kun en enää muista miten silloin tein, vaikka ei siitä ole aikaa kuin kolme vuotta. Ensi viikolla neuvola niin kysäsenpä sieltä mitä on th mieltä.

Uusi vuosi vietetään kotona. Lasten kanssa meinataan mennä katsomaan erään kaupan järjestämää ilotulitusta klo 18 ja ostetaan pari rakettia kotiinkin ja ne ammutaan ennen pojan nukkumaan menoa. Appivanhemmilla varmaan käydään uuden vuoden kahvilla.

Tästä vuodesta jäi mieleen kuuma kesä ja tuskainen loppuraskaus, työrintamalla keväinen kaaos, kun siirryttiin yksityisen palveluksesta kunnalle. Olikohan vielä jotain, nyt ei tule muuta mieleen.

Näin tällä erää. Mikäli en enää koneelle ehdi niin ILOISTA LOPPU VUOTTA JA PAREMPAA UUTTA VUOTTA!!!!

Huhti ja lapset 3108 ja 01/04

Vierailija
15/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin herkkäunisia tuntuvat nyt eloisat olevan, sama vaiva täälläkin. Taitaa olla kehitysvaiheeseen liittyvää, niin virikerikasta aikaa on ja uusia taitoja ovat oppineet.

Mies tekee ympärivuorokautista päivää töissä, joten aika väsynyt mamma myös täällä. Esikko ollut nyt pari päivää aika hermojaraastava, varmaan johtuen myös omasta vireystilasta. Äidin äksyily tarttuu niin hyvin myös lapseen... Välillä tuntuu että täällä kaks uhmaikästä (siis minä ja tyttö), kumpikaan ei anna toiselle periksi. No nyt rauhallinen hetki, nautin nyt tästä!!

Moni on aloittanut nyt kiinteiden tarjoomisen, myös meillä vähän makustellaan. Maissia annoin eilen ja tänään - tosi paljon tykkäsi. Luka vaan oppinut päristelyn ja innostui oikein kun huomasi maissisoseen ihanasti lentävän pitkin äidin vaatteita ;)

VUOSI 2006:sta on päällimmäiseks jäänyt mieleen tietty Lukan syntymä, mutta myöskin asettuminen uuteen kotikaupunkiin. Muutimme vuoden 2005 puolella, mut hetki meni ennen kuin tänne kotiutui.

Nimimerkkig: yhdistelmä omasta nimestä ja mielikuvituksesta :)

Oikein paljon vain jaksuja muillekkin vähäunisille äideille!

Hallas ja päikkäreiltä heräilevä Luka 0608

Vierailija
16/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävimpä ostaa sen höyhensaarille kirjan,mut eipä apua sinällään meiän uni ongelmaan. iidahan nukahtaa ku saa tutin suuhun ja käy illalla ihanasti nukkumaan,mut se hemmetin tuttiralli..:S

oon miettiny et ku kapaloin iidaa vieläkin,et alkaako sitä yöllä ahistaa se kapalo kun pääsee poiskin siitä oli kapalo miten tiukkaan laitettu.

hommasin unipussin ja jos uskaltaisin koklaa ens yön siinä nukuttaa.

me otettiin uusi maku soseissa,peruna-porkkana ja että miten ilosesti syö :) saa nähä räjähtääkö tuo tyttö vielä :D

hei tietääkö kukaan mistä sais stokken trip trap syöttötuolien jäljitelmiä edullisesti?! oon sellasen aatellu hommaa,menee pitkään ja menee sitten myöh. hyötykäyttöön.

k.h.p ja iida 0609

Vierailija
17/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nukkuminen on pikkuvauvojen puuhaa. Taas ollaan puol yhdestä asti valvottu eikä mitään meininkiä nukkumisen suhteen. Joops. Ois se kyllä ihan kiva saada toinen noista nukkumaan. Päikkärit meni taas ihan ristiin lapsosilta, niin kuin veikkasinkin.

Äiti rupee oleen hiukka väsynyt tässä.... johan on tullu yli 13 tuntia oltua hereillä... Esikoisenkin pistin kattomaan elokuvaa. ei oo tästä mammasta nyt leikittäjäksi ei...

Huhti: Me taidetaan olla suunnistamassa samaan ilotulitukseen! ;) Me ja 700 muuta, jos vanhat merkit pitää paikkansa....;))

Vierailija
18/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citymarket myy TrippTrapp-tuolien jäljitelmiä. En muista nimeä, mut hinta oli mammuttimarkkinoiden aikaan syksyllä 59,- Norm.99,-Harkittiin ostoa, mut päädyttiin sitten alkuperäiseen TrippTrappiin. Saas nähdä kuin käy, kun esikko joutuu siitä parin kk kuluttua luopumaan, on niin tykästynyt siin istumaan..

Vierailija
19/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt tähän asti ½ prk joko omatekoista tai kaupan sosetta, mutta nyt näyttäisi kelpaavan vaikka koko purkki. En vaan muista enää, miten pian sai tuota kerta-annosta suurentaa... Maitoa menee sitten päälle tietenkin ja muutamana päivänä on maistellut " jälkkäriksi" hedelmäsosetta 1-2 teelusikallista.

Ja missä vaiheessa se toinen kiinteiden syöntikerta /pvä otettiinkaan ohjelmaan?

Ei uskois, että tässä ollaan toista kertaa vauvaa kyydissä...

Vierailija
20/63 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LILLEFILLE: Kuulostaa todella ikävältä se mummosi tapaus. Tuollaisissa tilanteissa sitä vielä pelästyy niin kovin.

Ja kenenkäs muun mummo oli joutunut sairaalaan? Ikaruksenko? Ah, en muista. Jaksamista sillekin suunnalle kuitenkin.

ERIA: Mä olen yrittänyt tuota kamomillaa suitsutella täällä kotona (tosin ilman keniä ja barbia...), mulla on sellainen astia, josta kynttilää poltettaessa höyrystyy kamomillaa (tai mitä vaan uutetta siinä haluaa pitää). Mutta enpä ole tiennyt, että sitä voisi oikein juottaakin...

OPEMAMMALLE, OINASMAMMALLE, KHP:lle ja ketäpäs muita väsyneita matkaajia sitä onkaan. Liityn joukkoon tummaan. Tai mulla ei vieläkään ole väsymys iskenyt. Mä vaan kärsin jatkuvasta päänsärystä sekä huimauksesta. Ja on vähän sellainen mukava ADHD-tunne. Tai että olis pienessä sievässä. No, saapahan ainakin tehtyä kaikkia hommia kotona ja ilmaiset " kännit" ;D Kai sitä jossain vaiheessa romahtaa. Kovaa ja korkealta sitten.

OPEMAMMA: mikä nelostanne valvottaa? Heräileekö hän painajaisiin vai muuten vaan? Jotenkin tuntuu, että jotkut lapset vaan ovat huonoja nukkujia, eikä mitkään jipot tai keinot tepsi...

Soitin tänään neuvolaankin tuosta tytön kakkaamattomuudesta. Tosin, ei siitä edelliskerrasta ole vasta kuin 6 päivää (ei mitään verrattuna papunan poikaan), mutta kun normaalisti on kakannut päivän, max parin välein. Ei ne oikein muuta kuin rela-tippoja, jalkajumppaa, kuumemittaritömpsötystä... Eikä mikään levolac tai muu varmaan auta, kun vatsa on löysällä silloin kun siis sieltä jotain tuli. Nehän vaan pehmentään vatsaa. Ehkä nuo yöitkut jotenkin liittyvät siihen kakkaamattomuuteen. Tai tiedä häntä. Saattavat olla jotain ikäsidonnaistakin. Aamuyöstä kuitenkin tyttö paukkuu ja rupsuttelee niin äänekkäästi, että itsekin herää välillä. NIin, eilen sitten otimme luumusosetta pari tl:sta ja tänään saman verran. En kyllä tiedä onko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä, kun ei olla vielä muuta kiinteää maisteltukaan.

Jamssa kera kakkaamattoman lurjuksen