***ELOISAT vuoden vaihteessa (pe-su)***
Kommentit (63)
niin, se on vuosi taas mennyt... Ihan pelottaa miten nopeesti tää aika menee! Tänään on eräs tärkeä vuosipäivä....Juurikin vuosi sitten, uuden vuoden aattona, tein raskaustestin....Ja tuossa se tulos nyt sitten köllöttelee! :) Mies oli mennyt pojan nukkumaanmenoajan jälkeen vielä veljellensä raketteja paukuttelemaan ja minä päätin tehdä sillä välin testin, että uskaltaako ottaa mitään vettä väkevämpää....Noooh, jäi punaviini sitten juomatta! ;) Hurjaa, että siitäkin on tosiaan jo vuosi kun muistaa vieläkin kuin eilisen päivän kun yksin täällä sitä tulosta jännitin....
Meilläkin oli nyt taas vaihteeksi ihan unelmayö likan suhteen. Nukahti 21.30 ja heräsi syömään vasta seitsemältä!!! Ihan outoa on tuo tytön toiminta, en kyllä mielestäni tehnyt eilen mitään sen erilaisempaa likan suhteen kuin muinakaan päivinä mutta niin vaan nyt taas nukuttiin. En kyllä edes odota että tämä herkku jatkuisi. Itselläni vain on kurkku turkasen kipeä ja se vähän valvotti yöllä.... Muutenkin mieli matalana ja hiukan kiukkuisena kun piti nyt kipeeksi sitten tulla... Ja tänään pitäisi lähteä yhden kaveripariskunnan luo iltaa istumaan, saa nähdä jaksaako. Varsinkin kun ei musta taida keskustelijaksi nyt olla kun hyvä kun ääntä saa enää aikaiseksi. :((
No, juu, mutta se siitä. Oikein mukavaa vuoden vaihdetta kaikille ja ensi vuonna " nähdään" taas! :)
oinasmamma
Sen ansiosta on jäänyt aamuyön huikopalat syömättä jo kolmena yönä ja poika on herännyt aamuun klo 7-8 maissa. Syö iltapalansa klo 21 maissa. Eikä ole edes vielä täyttä velliä annettu vaan esim eilisillan pullossa oli 140ml velliä ja 60ml Nania. Viime yönä tosin ähisi tuttinsa kanssa kahden aikaan, mutta nukahti aika helposti uudestaan. Esikoinen näki vaan pahaa unta ja mönki meidän väliin samoihin aikoihin; mun unet sen jälkeen mitä sattuu.
HYVÄÄ JA ONNEKASTA UUTTA VUOTTA KAIKILLE ELOISILLE JA HEIDÄN PERHEILLEEN! Se tuonee mukanaan paljon uusia taitoja ja juttuja.
t. Neeuska pesueineen
jäänee ihanien elovauvojen (1 toukokuinen) lisäksi muistoihini myös ennätyslämpimänä, läpi kesän ja alkutalven. Odottaessani vauvaa kotiin syntymän jälkeen, muistan istuneeni terassin korituolissa ja nauttineeni ennätyslämpötiloista, kakkosen puuhastellessa paitasillaan pihalla. Vetää mietteliääksi, kun ajattelee, että kaikki olisi voinut käydä toisinkin, kaikilla tavoin. Onneksemme tilanne on kuitenkin tällä hetkellä tämä, huomisesta emme vielä tiedä.
Kulunut vuosi oli raskas ja toisaalta kuitenkin niin mahtava, että pois en antaisi päivääkään. En tiedä mikä opetus tässä tilanteessa piilee, mutta toivon sen oppineeni. No mutta, lainatakseni jonkun viisaamman sanoja: Pelkkä auringonpaiste synnyttää vain erämaata :)
Näihin kuviin ja tunnelmiin, toivottelen kaikille Parempaa Alkavaa Vuotta ja Menestystä Tuleviin Toimiinne, mitä ne nyt sitten ovatkaan. :D
Lämpöisin terveisin: Eria, Jaakko+muu pesue
Leo ei ole joulun jälkeen ollut oikein oma hymyilevä itsensä, on ollut nuhaa ja toinen (5kk) rokotuskin annettiin keskiviikkona. Viime yönä alku- ja loppuyö olivat levottomia ja illalla Leo huusi kurkku suorana mikä on hänelle lähes tavatonta. Aamulla mittasin lämmön ja sitä oli 38,5 pepusta, joten lähdettiin sitten korvia näyttämään terveyskeskukseen ja tulehdushan siellä oli. Poika sai ekan antibioottikuurinsa=( Nyt sitten nukkuu kun annoin supon ja ekan lääkeannoksen...toivottavasti antibiootti tainnuttaa tulehduksen nopsaan.
Eipä sitten ole oikein juhlafiiliksiä iltaa ajatellen. Olemme menossa ystäväpariskunnan luokse, kai me sinne menemmekin ainakin alkuillaksi, kun esikoinen niin odottaa pääsevänsä kaverien kanssa leikkimään.
Nyt on pakko lähteä kahvin keittoon jotten vallan kuukahda. Kiitos kaikille eloisille kuluneesta vuodesta ja oikein onnellista uutta vuotta!
Omppupomppu ja Leo 5kk
Moi taas kaikille=)
Nyt on meilläkin tietokone ja netti,pääsee vähän useammin käymään=) saatiin mun äidiltä joululahjaksi sen vanha kone. en jaksa kaikkiin viesteihin kommentoida,mut joihinkin kuitenkin..kirjoitan näin ensiksi vähän omaa elämää..Oskarilla oli neuvola viimeksi 12.12.(4kk) ja pituutta oli 65cm ja painoa hurjat 8,4kg!iso jätkä vaikka jotenki itsestä ei niin tunnu,toissavkloppuna oli vauvarokko ja korvatulehdus(melkein puhjennut..)kuumetta oli reilut 39ast., ei kiva=(. Pelottaa kylläkin nyt vähän kun on taas hieronu korvaansa että onkohan tulehdus kokonaan lähteny¿
KIINTEITÄ meillä syöty n. kuukausi nyt, puolen pvn aikaan kasvisateriaa, iltapäivästä hedelmäsosetta ja aamulla ja illalla velliä(n.180ml illalla, ja aamulla 120ml),olen kyllä miettiny pidentäisikö iltapuuro yöunia..
2 kertaa YÖSSÄ syödään ja yöt menee vielä ainakin hyvin..paitsi se nukahtaminen on työlästä¿saattaa nukahtaa todella hyvin esim.22.00 mut sitte herää melkein aina nukahtamisesta puolen tunnin päästä..olen sit antanu olla viel puol tuntia hereil jos haluaa ja antanu maitoa sit(120ml)
Meillä oli miehen kans ke-pe ihan hirveä oksennus-ja paskatauti,ei paljoa naurattanu,varokaa sitä on liikkeellä!!onneksi oskari pysyi terveenä=)
k.h.p. meillä juo puolen prkin soseen päälle viel n. 60-80ml maitoa..
Mutta nyt lopetan tältä erää,kirjoittelen taas kun ehdin..
jmi82&oskari 4,5kk
toivotan kaikille ELOISILLE PERHEINEEN!
Tuokoon uusi alkava vuosi paljon hyviä asioita joita voimme muistella yhdessä palstalla ensi uuden vuoden aattona =)
Kiitos kaikille mahtavasta vertaistuesta ja hyvistä keskusteluista. Välillä on naurattanut ja välillä itkettänyt. On tämä vauva-aika ihanan rikasta aikaa elämässä.
Haluan vielä toivottaa väsyneille voimia ja muutenkin hyvää oloa sekä vauvoille että mammoille.
t. tuuli (yksikätisenä) ja Elisa 2308
toivottavat nallukka ja aleksi-vauva =)
Kiinteitä on meillä maisteltu vasta " illallisaikaan" , siis max kaksi ruokalusikallista per maku kerralla. Hallussa on tällä hetkellä peruna, porkkana, maissi, aprikoosi, mango, mustikka ja puolukka. Kaikki kelpaa, maissi oli noista ehkä se joka pyöri suussa pisimpään ennen nielemistä.
Tuo bataatti kiinnostaisi myös kovasti, mutta kaupasta en oo löytänyt kuin israelilaista bataattia ja sori vaan jos joku loukkaantuu, mutta sieltä tuotuja tavaroita en suostu ostamaan. Jos siis joku tietää mistä saisi vaikka epsanjasta tai ihan mistä muualta tahansa tuotua bataattia, niin kiitos vinkistä :)
Suraavaksi maistetaan kukkakaalia ja parsaa jotka on soseutettuna pakkasessa odottamassa, nam (?)
Velliä menee illalla yhteensä noin 3 desiä.
Vaikka tää keli vähän sielua riipiikin, me ollaan Aleksin kanssa melko tyytyväisiä tuosta pakkasen " puutteesta" . Iho on nimittäin pysynyt melkoisen hyvänä :)) (koputtaa puuta eli päätään täällä..)
Ja sitten: joulunpyhien aikaan Aleksi päätti että tissin imeminen loppuu ihan kokonaan - ei vaan enää huolinut edes viihteeksi. Surettihan tuo, mutta kun ei sitä maitoa sieltä tullut juuri enää, niin ihan ymmärrettävä päätös pojalta. Isoa hattua nostan kaikille jotka voivat vielä imettää. (täällä yksi hiukan kateudesta vihertävä äiti)
no, tästä sitten seuraa semmoinen asia että Aleksille voidaan ruveta tekemään siskoa tai veljeä =) Siis YRITETÄÄN. Heti ensi viikolla soittelen tuonne Naikkarille ja katsotaan miten lähdetään etenemään. Aleksillahan on siellä 7 sisarusta pakkasessa..... Ukon kanssa vaan pelottaa notta miten kaamea sieltä saattaa seuraava olla tulossa kun tuo Aleksi on ollut niiiiin helppo. Onko sellasta kolmen vuoden koliikkia, esmes?
Unipussien käyttäjät: mistä ootte ostaneet ja onko oikeasti toiminut?
Nikkig: omani otin tuon Aleksi-nallukan nallepeitosta. Nallukasta oon kyllä kaukana kuin.. ööh.. en ees keksi.
Jaksuhalit unettomille ja kaikille vaivaisille - olkoon ensi vuosi helpompi!
nallukka ja aleksi 2508
Tähän vuoteen on mahtunut iloisia plussatestejä(taisi kyllä suurin osa tehdä jo viime vuoden puolella),jännitystä, pahoinvointia, nipistelyä, kipuilua, keskiraskauden energistä aikaa, kesän kuuman ajan mukanaan tuomat ilot ja murheet, närästykset, verenpaineen nousut ja laskut, supistelut, suonenvedot... mutta loppukesän koittaessa me kaikki saimme syliimme tuon ihanan elävän pienen nyytin joka kaikessa suloisuudessaan mullisti maailmamme unohtamatta erian pientä taatelia, joka otti varaslähdön elämään jo toukokuussa. Tuo pieni ihme on kuitenkin saanut tuoda alun huolien jälkeen perheelleen paljon iloa niinkuin nämä muutkin eloisat vauvat.
Vauva-arki on meillä kaikilla varmasti asettunut pikkuhiljaa uomiinsa ja vauva löytänyt paikkansa perheenjäsenenä ja sydämissämme. Isommat sisarukset alkavat tottua siihen, että vauva on tullut jäädäkseen.
Näiden muisteluiden myötä haluan toivottaa teille kaikille eloisille perheineen oikein rauhaisaa ja ihanaa vuodenvaihdetta ja iloa ja onnea vuoteen 2007!
myry perheineen
kiitoksia tästä vuodesta ja nähkäämme ens vuonne ;)
nallukka06: mä tilasin pompolista unipussin,niit on amautissa jne..
meillä ainaskin pysy tyttö sopivana eikä heränny nyt viimeyönä kun 5 krt. tähän mennessä oon kapaloinu ja vannon sen nimeen et yöt on levollisia,mä nyt seuraan tilannetta ja tilaan isomman kapalon jos näyttää et yöt menee vehtaamiseksi unipussinkaa.
Siis ehdinpä vielä koneellee tänä vuonna.
Ensiksi hieman omaa asiaa. Meillä kanssa tyttö nukkui viime yön 21.15-6.30 kertaakaan syömättä. Tosin heräsi 2, 3 ja 4.30 mutta tutin kun laittoi suuhun ja antoi tytön pitää sormestani kiinni niin uni jatkui. Oma käsi vaan tahtoo puutua, kun pinniksen reunan yli retkottaa. Syönnin jälkeen nukkui kasiin asti. Kunpa tuo esikoinenkin nukkuisi mutta hänpä tuli meitä moikkaamaan neljältä ja sai hepulit, kun en ottanut viereeni nukkumaan. Hyi mikä äiti olen mutta mun nukkumisesta ei tule mitään, kun poika vehtaa ja kääntyilee loppuyön. No nukahti kuitenkin vielä omaan sänkyynsä ja herätti meidät tähän aamuun 7.30.
Meillä kanssa on tullut ummetusta, siis tytölle. On nyt neljättä päivää kakkaamatta. Paukuttelee todella paljon muttei mitään saa ulos työnnettyä. Täytyypä käydä apteekista ostamassa papunan suosittamaa luumumehua.
Haluan kiittä kaikkia teitä kuluneesta vuodesta. Olenhan seurannut taustalla alusta asti juttujanne ja saanut sieltä hyvää tietoa ja tukea jatkaa tätä matkaa eteenpäin niin raskausaikana kuin nyt vauvan ja uhmiksen kanssa.
Tuokoon alkava vuosi yhtä paljon onnea ja iloa kuin mitä kulunutkin vuosi on tuonut.
Huhti ja lapset 3108 ja 01/04
Ah mikä hiljaisuus, koko bändi on taas uinumassa. Mies antoi minun nukkua 10 asti, aivan ihanaa olla näin virkeä! Meilläkin oli parin levottomamman yön jälkeen viime yö jo paljon parempi ja nyt olo on kuin elokuvassa " Onnelliset" .
Silloin kun Eeli alkoi massaansa vauhdilla kasvattaa, yritin hänen kanssaan neuvotella, että imisi sitten musta aina saman verran pois näitä ylimääräisiä kiloja. Ja kas kummaa, 4kk neuvolassa poika painoi 8.1 kg , eli painoa oli tullut 4 kiloa syntymästä ja samaan aikaan oma vaakalukemani näytti 4kg vähemmän kuin syksyllä. Aivan ihanaa saada jotain pois! Muistan kyllä, että keskarin synnyttyä meni puolisen vuotta, ennenkuin paino oli selvästi pudonnut ja mahduin 42:n vaatteisiin. Nyt ne mahtuu kyllä päälle, mutta ei vielä näytä hyvälle..jos vielä muutaman kilon saisin pois herkkuja säännöstelemällä tms. järkevällä tavalla niin hyvä juttu.
Toi Hannelin laittama linkki oli kyllä hauska. Minä mietiskelin, miten kolmen kanssa pärjään. Ja hyvinhän tässä on pärjätty. Allekirjoitan kyllä ne kuulemani kokemukset, että kahden kanssa on vaikeinta mutta kolmannen kanssa taas helpottaa. Osaan ottaa niin monessa asiassa rennommin ja mikä ihaninta, kahdesta vanhemmasta lapsesta on niin paljon virikettä ja kaveria toisilleen että ehdin hoidella kolmannen imetykset ja muut hoitotoimenpiteet ilman että kukaan roikkuu puntissa. Tietysti lasten luonteet ja ikäerokin vaikuttavat asiaan, mutta tyytyväinen kolmen pojan äiti olen.
Miehelle iski vauvakuume, kun Eeli on yhtäkkiä kasvanut niin isoksi hampaiden ja liikkumisen ja kiinteiden maistelun myötä ;-) Me ollaan nyt 5 päivää maisteltu maissia ja päärynää, kun ensi viikolla tulee 5kk täyteen. Mies syötti tänään ekan kerran ja kun pyysin antamaan nokkamukista vettä päälle niin mies katsoi mua pitkään ja toisti hitaasti " Nokkamukista? Ei meidän vauva juo nokkamukista vaan syö vielä tissiä." Olen muillekin pojille aloittanut nokkamukitreenit kiinteiden aloittamisen yhteydessä ja muutenkin kaikki syömisrutiinit käsipesuineen, joten samat Eelillekin olen aloittanut, vaikka syöminen nyt vasta onkin maistelua.
Oliko se Hallaksen mummi joka myös oli huonossa kunnossa? Toivotaan parempaa vointia sinnekin uuden vuoden myötä!
Tapaamispinokin näytti olevan pystyssä, joten täytyy käydä sielläkin vielä.
Hellurei ja hauskaa aattoiltaa kaikille! Saas nähdä, saako rakettien ryminä puolen yön aikaan tämän talon pienen väen hereille. Viime vuonna ainakin nukkuivat peput homeessa ja niin taisin minäkin nukkua jo puolenyön aikaan alkuraskauden väsyjä pois.
Pumpuli18 (ikäkriisiä) & co
Niitä löytyy niin monia malleja ja eri paksuisia, että kannattaa tutustua valikoimaan esim. netissä. Mä olen tilannut meidän keskarin 2 unipussia Pikku-Eerosta, toinen on sellanen topattu talvikäyttöön ja toinen ohuempi puuvillainen. Lisäksi tätini on ommellut yhden suht paksun pussin pojalle.
Eelille tilasin nyt Pompolista sen combon (tai oikeammin Eelin kummitäti sen kävi ystävällisesti paikanpäältä noutamassa), jota joku täällä aikanaan suositteli, eli siinä on kapalo ja unipussi yhdessä ja myöhemmin voi käyttää pelkkänä unipussina, jos kapalo-osaa ei tarvitse. Pompolissa myydään monenlaisia unipusseja, joten sinne voi mennä paikanpäälle niihin tutustumaan.
Meillä on unipussia käytetty reilu vuosi ja on ollut ehdottoman hyvä unien rauhoittaja, keskari kun oli sellanen pinnoja vasten nousija ja jalkojen vispaaja. Joku on sanonut, että unipussi saattaa hidastaa motorista kehitystä, mutta mua ei kyllä yhtään haittaa, vaikka ryömimis-, konttaus- ja seisomaannousemisharjoitukset jäävätkin päiväsaikaan tehtäviksi =)
UNIPUSSI on meillä ihan miun ite tekemä, fleecestä tein, vuorta ei siinä ole, ja kovin on lämpönen tyttö noin. Ei ole tässä vaiheessa ollu kovinkaan merkittävää hyötyä tuosta pussista, mutta esikoisella pussi otettiin aikaan käyttöön (n 8kk) kun oli kauheen levoton, siihen auttoi heti. Ja ikinä ei keskellä yötä noussu seisomaan yms.
PUMPULI muistanko oikein et tuo teidän kakkonen oli semmonen jonka nukutit kädestä kiinni pitäen??? Menikö teillä niin ihan vauvasta asti vai tuliko tuo myöhemmin kuvioihin ja miten nykyään? Kyselen vaan sillä kun meillä Hilla nukahtaa just niin, että pitää ottaa kädestä kiinni ja vielä parempi jos saa olla äipän vieressä.
Kutsu käy partsilla... niin ja että pitikin eilen kehasta miten hyvin on yöt nyt menny pöh pöh, viime yö olikin sitten ihan kamala...
kun tuo ketale nykyisin tykkää sotkottaa öisin peiton päältään niin aamulla on larpaat ja sormet viileinä (vaikka mullakin on varmaan sisälämpö jotain 23-24 astetta....) ja just jotta sittten kun tuo liikkuminen alkaa kiinnostaa vielä enemmän (tänään kääntyi ekan kerran mahaltaan selälleen!), niin pussi toisi yöhön vähän rauhaa?
Pitänee tammitapaamisessa höpötellä vissiin aiheesta lisää. Olen kyllä käynyt katselemassa eri malleja, mutta aion kyllä ommella itse - pyytävät niin räävittömiä summia noista että en kyllä maksa! Flanellia / fleeceä oon miettinyt..
Niin ja meiltä myös suurkiitokset kaikille - on ollut innostavaa, lohduttavaa, helpottavaa ja vaikka mitä muuta lukea teidän kaikkien juttuja tässä vuoden aikana :p
Ensi vuoteen!
nallu ja aleksi
Unipussi on todella paljon halvempi tehdä itse, jos taitoa on suotu ;-)
HANNELIlle tulin kommentoimaan vielä: Oikein muistat, kädessäroikkujahan tuo keskari on ollut. Kun muistelen, milloin tapa alkoi, niin se ajoittui yösyöntien lopettamiseen ja riippumatosta pinnikseen siirryttäessä eli 8kk ikään. Samalla otin unipussin käyttöön, jotta pinniksessä nukkuminen sujui rauhallisemmin. Poika vaan tarrasi käteen itse kiinni ja hieroi sitä naamaansa. Yöllä kun havahtui hereille, kädestä kiinni pitämällä rauhoittui uneen. Eipä siinä mitään, kun pinnis oli meidän sängyn vieressä, ojensin vaan käteni pinnojen välistä ja jatkoimme unia. Mutta kun poika siirrettiin samaan huoneeseen isoveljen kanssa nukkumaan, hiukan kyrsi yöllä roikkua pinniksen päällä tai istua jakkaralla pinniksen vieressä ja rauhoittaa poikaa. Päikkäreille poika nukkui vaunuun tai riippumattoon, eli vaati liikettä, mutta yöllä liikeen puuttuessa tarvitsi käden. On kyllä muutenkin aina ollut sylipahka ja tykkää paljon koskea, halia ja helliä ja on muutenkin tunnetyyppi ihan eri määrin kuin isoveljensä.
Edelleen poika tulee väsymyksen iskettyä hieromaan naamaansa minun tai miehen käteen ja autossa kun alkaa nukuttaa, ottaa esikoisen kädestä kiinni. Suloista on, että esikoinen ei yhtään pistä vastaan vaan antaa pikkuveljen pitää kädestä kiinni nukahtamiseen asti.
Tulipa tarinaa...vastasinkohan edes kysymykseesi...
" En tarvitse mitään muuta niin paljon kun hunajaa.." sanoi Puh katsoessaan Ristoa ja Nasua " ..paitsi ystäviä." Ystävyys on sitä kun laittaa silmänsä kiinni ja ajattelee ystäväänsä, silloin poskilihakset alkavat vetäytyä korvia kohti niin, että kaikki rypytkin siliävät! Eli näillä sanoilla toivotan kaikille hyvää tulevaa vuotta 2007. Vuodesta 2006 on jäänyt mieleen Sakun odotuksen, syntymän ja kasvamisen lisäksi kuuma kesä ja se, kun menimme vihille tuon ukkokullan kanssa.
Yö meni täälläkin hyvin, mutrta kissan per...le herätti aamulla ku loiku ulko-ovella sisälle. Siis aina jotain, ettei saa nukkua.
Pumpuli kertoi aloittaneensa nokkamukitreenit kiinteiden alotuksen yhteydessä.. mietin myöskin sitä. Keitätkö veden nokkikseen enää tässä vaiheessa??
Jep, meillä 3 päivää perunaa maisteltu ja ajattelin seuraavaks kokeilla lisätä potun sekaan porkkanaa ja aloittaa iltapäivälle ruusunmarjan hiukan myöhemmin. Hitaasti hyvä tulee, vaikka malttamattomuuksissani ostin jo kaikenlaisia soseita jääkaappiin, vaikka peruna-vihannessoseet pyrinkin tekeen itse.
Niin ja Papuna puhui siit luumumehusta.. voiks sitäkin antaa noin vaan raakana ja lämmittämättä?
Niin ja kukas se kyseli unipusseista.. meillä mollavauvan unipussi, ihan ok, mutta on varmaan parempiakin. Mut meillä tuo kossi on kohtuu hyvä nukkuja,et ei niin tarvettakaan.
Kaikesta tietämätön Ikarus..
Tuokoon ensi vuosi iloa (vielä lisää?) meille kaikille.
Meillä aloitettiin apteekin korvike Almiron Pepti perjantaina kun iho paheni. Toivotaan että tämä käy, onhan niitä muitakin sitten vielä, mutta toivoisin jo että apu löytyisi mahdollisimman pian.
Kylläpäs ne raketit jo paukkuu, onneksi tyttö ei vielä reagoi vaan jatkaa uniaan. Saapi nähdä mitä tapahtuu puolen yön tienoilla.
t. Hanhikki ja tyttö 090806
..kaikille Eloisille haluan minäkin toivottaa!! Meillä poitsu ollu useamman päivän huonolla tuulella, yskää ja nuhaa jne. Yöt menee edeleen usealla syötöllä, vaikka soseita syödään pari kertaa päivässä. No aikansa kutakin..
Kiitos kaikille menneestä vuodesta ja onnea tulevalle vuodelle.. kiva on ollut lukea tätä palstaa ja välillä kirjoitella itsekkin,ku on vaan saanut itsestä sen verran irti :)
Katita ja poitsu 4.5kk
Herättiin syömään vain kerran ja heti tuntuu, että on voimia paljon enemmän. Tänään pitäisi vielä jaksaa valvoa ja viihdyttää vieraita, mutta toivottavasti kukaan ei tule sillä asenteella että aamuun asti juodaan ja juhlitaan... Väinö on kuitenkin kotona, joten juominen jää minun osaltani pariin lasilliseen ja yöunet ovat viime aikoina olleet niin katkonaisia, että uni varmasti maistuisi jo pian puolen yön jälkeen!
Vuoden viimeinen päivä totta tosiaan. Yöllä heräsin siihen kun vettä satoi taivaan täydeltä ja sade näkyy vieneen mukanaan vihoviimeisetkin lumen rippeet.
Väinö jatkaa vielä yöuniaan ja tyttö katselee lastenohjelmia, joten taidan minäkin lähteä aamuteen ja lehden pariin. Oikein ihanaa uutta vuotta ja kaikkea hyvää ensi vuodelle! On ollut mahtavaa kulkea rinnallanne koko tämä vuosi odotuksen ja nyt vauvojen merkeissä!:)
Pantoufle ja Väinö