Kommentti: Tuleva presidentti on joko Alexander Stubb tai Pekka Haavisto – ellei jompikumpi munaa kampanjaansa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009921103.html
Näinhän se on. Ei ole muilla kuin näillä kahdella enää mitään apajia.
Kommentit (343)
Vierailija wrote:
Pekka olisi Suomen historian vasemmistolaisin presidentti. Stubb jatkaa Niinistön linjoilla.
Ootko kuullut Halosesta?
Vierailija wrote:
Haavisto on vihreistä, joten ei ole mikään ”punainen”, tiedoksi vaan.
Tämä on totta. Hän itse hiljattain puhui tästä. Aikoinaan Haavisto, Soininvaara ja kumppanit muodostivat vihreän liikkeen liberaalin siiven, joka ei halunnut kuulua aikansa taistolaisiin.
Stubb on joka mittarilla paras presidentiksi. Vahva kokemus ulkopoliitissa. Loistava kielitaito, puhuu suomen ja ruotsin lisäksi englantia, ranskaa, saksaa ja italiaa. Hänen englantilainen vaimonsa on opetellut puhumaan sekä suomea että ruotsia.
Haavisto en äänestä ainakaan, epäluotettava ja joku ihme nuori poika pyörinyt mukana muu kuin puoliso, en vaan saa hyvää kuvaa, koulutuskaan ei riitä mielummin vaikka Stubb sitten ja nainen oon
Pekka-pojalla on paha ongelma. Suurin osa suomalaisista on oikeistolaisia, mutta hän itse on viettänyt vuosikymmeniä punavihreiden riveissä.
Jos haluaa presidentiksi, kannattaa käydä kouluja ja opetella kieliä. Mielenosoituksissa riekkuminen ei riitä pätevöitymiseen.
Pekka tais yrittää tehdä rakoa vihervasemmiston, kun joku aika sitten totesi ettei ole yhtään punainen. Melkein kielsi olevansa vihreäkin...
Populisti on. Mutta yks pahin nousee ja se on se homous. Ei iäkkäät äänestä miesparia suomea edustamaan vaikka olis mikä.
Kuten on ollut esillä suuret ikäluokat päättävät kenestä tulee presidentti ja se ei ole Pekka Haavisto.
Vierailija wrote:
Pekka-pojalla on paha ongelma. Suurin osa suomalaisista on oikeistolaisia, mutta hän itse on viettänyt vuosikymmeniä punavihreiden riveissä.
Suurin osa suomalaisista ei ole oikeistolaisia. Viime vaalitkin oli hyvin tasaiset kolmen suurimman välillä, joista yksi SDP.
SDP on nyt toiseksi suosituin puolue 20,7 prosentin kannatuksella. Hallituspuolue Kokoomus johtaa niukasti 21,0 prosentin kannatuksella.
Perussuomalaisten kannatus on laskenut, 18,0 prosenttiin.
http://www.hs.fi/politiikka/art-2000009911983.html
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Suurin osa suomalaisista ei ole oikeistolaisia. Viime vaalitkin oli hyvin tasaiset kolmen suurimman välillä, joista yksi SDP.
SDP on nyt toiseksi suosituin puolue 20,7 prosentin kannatuksella. Hallituspuolue Kokoomus johtaa niukasti 21,0 prosentin kannatuksella.Perussuomalaisten kannatus on laskenut, 18,0 prosenttiin.
Eduskuntavaaleissa SDP sai 19,9 %, vihreät 11,5 % ja Vasemmistoliitto 8,2 %. Äänistä siis yli 60 % oikeistolaisille. Voi Pekkaa...
Pekka ei ole saanut muuta kuin vahinkoa aikaiseksi suomalaisille. Äänestän ketä tahansa muuta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
SDP on nyt toiseksi suosituin puolue 20,7 prosentin kannatuksella. Hallituspuolue Kokoomus johtaa niukasti 21,0 prosentin kannatuksella.Perussuomalaisten kannatus on laskenut, 18,0 prosenttiin.
Eduskuntavaaleissa SDP sai 19,9 %, vihreät 11,5 % ja Vasemmistoliitto 8,2 %. Äänistä siis yli 60 % oikeistolaisille. Voi Pekkaa...
Voi sua kun luulet, että nyt on jotkut eduskuntavaalit tai niihin mitenkään verrattavat vaalit. No, tulet hämmästymään.
Mä en ole oikein koskaan osannut pitää Stubbia suomalaisena, hänen kotinsa on Eurooppa ja hyvin hän sopiikin esim. italiaan, jossa taitaa nyt asua. Hän on nopealiikkeinen mies, joka pyörähtää moikkaamaan kavereita sinne tänne. Valtavat verkostot ympäri maailmaa, kaikkien kaveri ja Ursulakin kuuntelee häntä Brysselissä tarkalla korvalla.
Jaksaisiko hän asettua tähän tylsähköön maahan ja ennen kaikkea palvella isänmaata ei vain sanoilla vaan myös teoilla. Maailman tilanne on sellainen että maan johdon pitää olla hyvin viisas, ei hötkyillä vaan paneudutaan 100 prosenttisesti maan asioihin. Rauhallista presidenttiä minä kaipaan, sellaista, johon voin luottaa. Olen alkanut pelkäämään, mihin maailma on menossa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Perussuomalaisten kannatus on laskenut reilusti. Monet heidän äänestäjistään kokee, että vaalilupauksia ei pidetty. Eivät he äänestäneet Kokoomuksen leikkauspolitiikan puolesta, jota persut kritiikittä peesaa.
Moni tulee hämmästymään siitä, miten Pekan kannatus romahtaa. Hän ei ole porvari, ei edes demari. Li Anderssonin kanssa voi kilpailla punaisimpien äänistä.
Eikös Vihreät ole joskus olleet "Kokoomuksen puisto-osasto"? Se että nykyään äänekkäimmät vihreät ovat vasemmalla olevia nuoria naisia, ei tarkoita että setämies Haavisto olisi samaa mieltä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Perussuomalaisten kannatus on laskenut reilusti. Monet heidän äänestäj
Vasemmiston kannatus ei ole noussut. Voit laskea yhteen viimeisimmistä gallupeista SDP:n, Vihreiden ja Vasemmistoliiton kannatuksen.
Kun minulle soitettiin taloustutkimuksesta ja presidentti ehdokkaista kyseltiin, että ketä äänestäisit, vastasin vaihtoehdoikseni Halla-ahon ja Aaltolan. Muita en edes harkitse
En tykkää Rehnistä. Se näyttää luotettavalle ja rauhalluselle mutta millainen mies ei sano vaimolleen, että et tule linnan juhliin tissit lähes paljaana?
Jos se ei saa edes vaimolleen sanottua selvästä asiasta, niin miten se pystyisi puolustamaan koko kansakuntaakaan?!
Suomessa on niin paljon homofoobikkoja, että Haavistosta ei ikinä tule presidenttiä. Tietty porukka miettii vain sitä, että miltä näyttää itsenäisyyspäivän vastaanotto, jos siellä on presidentti ja hänen miespuolinen puolisonsa.
Korjaan, Rehn on reservin luutnantti.
Pekka Haavisto siviilipalvelusmies ja Stubb korpraali.