Olen ihastunut korkeasti koulutettuun naiseen
Mutta itse olen taksikuski. Onko mitään saumoja?
Kommentit (123)
Minunkin pitää kyllä sanoa että se koulutus on aika tärkeää... En varmaan kiinnostuisi kenestäkään jonka opinnot on peruskouluun jääneet....
Voisin olla kaverisi mutta en puolisosi. En usko että voisin viehättyä miehestä joka ei kehitä itseään.
Ja siis itse en koskaan ole valmistunut... ;)
No onhan ihminen muutakin kuin koulutuksensa! Yksi tuttu pariskunta tulee mieleen. Mies taksikuski, rouvalla korkeakoulututkinto. Monta lasta ja onnellisina yhdessä pian 20v. Kokonaisuus passaa ja se on tärkeintä. Rohkaise mielesi ja kysy naista ulos!
"Älykkyyttä on tehdä sitä työtä mitä haluaa tehdä, sen sijaan että tekisi sitä työtä mitä kannattaisi tehdä. "
----
Joo minä haluaisin silitellä koiranpentuja päivät pitkät. Mutta väitän, että se ei olisi kovin älykäs uravaihtoehto. Älykäs ihminen päinvastoin ymmärtää ottaa huomioon sen kannattavuuden, eikä vain "mutku mä haluuuuun". Tyhmät valitsee naiivin "unelma-ammatin", ja sitten valittavat kun ei ole töitä / tarpeeksi palkkaa / jokin muu täysin ennalta tiedossa ollut unelman kääntöpuoli.
"En luonnehtisi itseäni vaativaksi, tai en ainakaan vaadi mitään, mitä en selvästi ansaitsisi. Totta kai tykkään nuoresta ja kauniista naisesta! Kuka mies ei? Mitä minä muka koulutetulla naisella tekisin? Arvostan älykkyyttä naisessa, ja sellaisen myös ottaisin, mutta älykkyys ei vaadi koulutusta, ja toisinpäin. Kouluttautuneisuus ei siis ole minulle mikään itseisarvo, nainen voi olla älykäs ilman kummempaa koulutusta. Eivätkä nuo ole yhtä pitkät vaatimuslistat. Minä pidän siitä mikä on luonnollisesti ja ilman vaivaa saavutettavissa: kauneus ja nuoruus, muiden asioiden joukossa. Tämä on geneettistä. Mutta naiset taas vaativat sitä, mikä kestää vuosia ja vaatii resursseja, ja mikä ei välttämättä ole geenien sanelemaa. Mutta kaiketi tässä näemme miesten ja naisten väliset erot. Miehiä yleensä ei kiinnosta naisten urat, miehiä ei kiinnosta, kun naiset käyttäytyvät kuin miehet. Miehiä kiinnosta naiset, jotka käyttäytyvät kuin naiset."
Älä ihan oikeasti puhu muiden miesten puolesta. Kyllä, miehet tykkäävät katsella nuoria ja kauniita naisia. Silti koulutetuista miehistä suurin osa pariutuu suunnilleen ikäisensä ja yleensä suunnilleen yhtä korkeasti koulutetun naisen kanssa. Jos katsot jormaolliloita eli niitä todellisia alfoja, liike-elämän, tieteen, kulttuurin ja yhteiskunnan kovia nimiä, niin ei heillä ole muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta nättejä, kouluttamattomia naisia vaan puolisot ovat yhtä lailla luoneet omaa uraa.
Sinulle on täysin sallittua valita mieluummin alemmin koulutettu nuori, nätti nainen, mutta älä ilmaise sitä ikään kuin se olisi kaikkien miesten toive. Tiedän varmuudella, ettei oma puolisoni olisi valinnut elämänkumppanikseen naista, jolla ei ole korkea koulutus, joka ei ole kiinnostunut kulttuurista ja jolla ei olisi varaa elää samaa elintasoa kuin hänellä itsellään.
P.S. Kunhan löydät sen nätin, kouluttamattoman, nuoren naisen, niin ethän koskaan valita siitä, että sinä joudut maksamaan isomman osan kuluistanne?
"Tietysti on, jos nainen on oikeasti sivistynyt, eli katsoo ihmistä, ei ammattia. Jos ei tähän kykene, anna olla. Koulutus/ammatti kertoo ihmisestä vain pintatason asioita. Jotain yhteistä tulee olla, tietenkin, mutta sen huomaa sitten, jos tosissaan kolahtaa."
Väität, että esimerkiksi pörssimeklari, suntio ja perhepäivähoitaja voivat olla luonteeltaan ja arvomaailmaltaan muuten ihan samanlaisia, he vain ovat sattuneet valitsemaan erilaiset ammatit?
(En enää edes yritä käyttää lainaustoimintoa.)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tietysti on, jos nainen on oikeasti sivistynyt, eli katsoo ihmistä, ei ammattia. Jos ei tähän kykene, anna olla. Koulutus/ammatti kertoo ihmisestä vain pintatason asioita. Jotain yhteistä tulee olla, tietenkin, mutta sen huomaa sitten, jos tosissaan kolahtaa.
kuinka todennäköisenä pidät että joku pitkään itseään kehittänyt nainen haluaa miehen joka on mennyt sieltä mistä aita on matalin?
en lähtisi lyömään vetoa....
No entäs sitten sellainen vaihtoehto, että lyhyemmin koulutettu mies tykkää siitä työstään. on sinut itsensä ja työnsä kanssa, mutta seuraa myös maailman menoa ja muita asioita?
Vesi ja öljy ei sekoitu keskenään
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei teillä todennäköisesti ole paljoa yhteistä, etsi joku jolla vastaavan tasoinen koulutus kuin sinulla.
Ihminen on muutakin kuin koulutus. Yhteistä voi olla paljonkin, vaikka koulutustaso on eri. Korkeasti koulutettu nainen voi olla lähtöisin duunariperheestä. Hän voi olla myös itse ollut vaikka taksikuskina ennen korkeakouluopintojaan tai niiden aikana.
Niinpä. Tai esimerkiksi tunneäly. Sitä ei oikein koulussa opeteta.
Perinteisesti se, mitä pidetään geneerisenä matemaattisena älykkyytenä itse asiassa korreloi todella vahvasti tunneälyn ja muiden huomioimisen kanssa. Jopa niin paljon että matemaattisesti todella lahjakkaat usein jäävät sosiaalisissa tilanteissa taka-alalle koska eivät halua rynniä muiden yli kes
Tunneäly on kuitenkin paljon enemmän intuitiota ja toisten havainnointia kuin mitään tietoista älyllistä prosessia.
Älykäs voi tietoisesti toimia "oikein" sosiaalisissa tilanteissa mutta häneltä saattaa jäädä huomaamatta sellaista tärkeää informaatiota muista jota vain se tunneälyn intuitio ja muiden havainnointikyky antaa. Silloin toiminta voi mennä metsään vaikka se olisi älyllisesti ajatellen ihan loogista sen saadun informaation pohjalta..
Vierailija wrote:
Jätä se muija.
Tässä ei nyt taida olla mitään jätettävää.
Mun ex oli peruskoulupohjalta ammattikoulun kautta työelämään ponnistanut ja niin on nykyinenkin. Itse olen akateemisesti koulutettu erikoisasiantuntijatehtävässä toiminut. Eipä ole kummankaan miehen koulutustausta häirinnyt ihmissuhteita, kumpikin on ollut superkiinnostava ihminen omassa lajissaan. Tärkeintä on se, että on asioita, joista molemmat osapuolet on kiinnostuneet ja yhteistä tekemistä. Se, että kumpikaan noista mun "elämäni miehistä" ei ole korkeakoulutettu, ei tarkoita, että he olisivat tyhmiä. He eivät vaan ole asettaneet elämässään koulutusta niin korkealle sijalle kuin minä. Molemmille työelämän ulkopuolinen elämä on ollut tärkeämpää. Heistä molemmilla tulee todennäköisesti olemaan helpompaa sopeutua aikanaan eläkeläisen elämään vs. minä, joka olen ollut aivan liian työelämäkeskeinen. Opettelen tästä asiasta nyt hieman eroon näin viiskymppisenä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei teillä todennäköisesti ole paljoa yhteistä, etsi joku jolla vastaavan tasoinen koulutus kuin sinulla.
Ihminen on muutakin kuin koulutus. Yhteistä voi olla paljonkin, vaikka koulutustaso on eri. Korkeasti koulutettu nainen voi olla lähtöisin duunariperheestä. Hän voi olla myös itse ollut vaikka taksikuskina ennen korkeakouluopintojaan tai niiden aikana.
Niinpä. Tai esimerkiksi tunneäly. Sitä ei oikein koulussa opeteta.
Perinteisesti se, mitä pidetään geneerisenä matemaattisena älykkyytenä itse asiassa korreloi todella vahvasti tunneälyn ja muiden huomioimisen kanssa. Jopa niin paljon että matemaattisesti todella lahjakkaat usein jäävät sosiaalisissa tilanteissa taka-
Se intuitio ja havainnoiminen on tehokkaampaa älykkäällä. Tietenkään se ei vaadi mitään tietoista ajatteluprosessia, mutta älykkäällä tuokin on tehokkaampaa.
Periaatteessa mahdollista mutta todennäköisyys on aika pieni... Aina voit pyytää treffeille mutta varaudu siihen että pakit tulee.
Kannattaa yrittää tutustua ja katsoa miten käy. Harvinaista on, mutta ennalta ei voi tietää.
Helpommalla pääset kun et kurottele liian korkealle. En usko että on saumoja.
Ei ole saumoja. Yleensä ihmiset pariutuvat suunnilleen vastaavista taustoista olevien kanssa.
Vierailija wrote:
Valitettavasti on todetteva, että itse tuskin kiinnostuisin. Minulle älykkyys, koulutus ja työpaikka on tärkeitä asioita. Pääsääntöisesti korkeasti koulutetuilla naisilla on myös korkeasti koulutetut miehet. Toki jokunen poikkeuskin löytyy. Itselläni saattaa tosin olla hieman vielä korostunut mielipide, koska olen tekniikan alalta valmistunut.
Myös esim. sairaanhoitaja on korkeakoulutettu. Valmistunut ammattikorkeakoulusta. Yleissivistys puuttuu sinultakin.
Ottaisin tuhat kertaa mieluummin köyhän akateemiden kirjastotyöntekijän kuin kouluttamattoman rikkaan putkimiehen...<3