Olen ihastunut korkeasti koulutettuun naiseen
Mutta itse olen taksikuski. Onko mitään saumoja?
Kommentit (123)
Vierailija wrote:
Olen korkeasti koulutettu mies. PALJON mieluummin seurustelisin maalaisjärjellä varustetun, nätin 20-vuotiaan kassatytön kanssa kuin keskimääräisen kolmekymppisen korkeakoulutetun uranaisen kanssa. Huomaatteko tässä ketjussa muuten, miten vaativia naiset ovat miesten suhteen? Pitää olla koulutusta, rahaa jne jne. Miehiä taas nämä eivät kiinnosta. Naisella vain pitää olla kiva luonne, olla kelvollisen näköinen, eikä mikään ikäloppu.
Ja sinäkö et ole vaativa? Haluat nuoren ja kauniin pikkuvaimon. Uratykit eivät kelpaa! Taidat olla ensimmäinen joka mainitsi rahan, keksit sen ihan omasta päästäsi.
Mitä sitten jos nainen haluaa koulutetun ja älykkään? Sinä haluat nuoren ja kauniin. Aivan yhtä pitkät vaatimuslistat.
Outo olettamus, että esim. taksikuski ei pystyisi keskustelemaan kuin lähinnä Salkkareista, jota kylläkin seuraavat lähinnä naiset.
Meillä on muuten kahden akateemisen perhe, eikä koskaan keskustella aamupalapöydässä jostain tutkimuksista. Ollaan eri alalla ja muutenkin tuollainen keskustelu kuuluu sinne työpaikalle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen korkeasti koulutettu mies. PALJON mieluummin seurustelisin maalaisjärjellä varustetun, nätin 20-vuotiaan kassatytön kanssa kuin keskimääräisen kolmekymppisen korkeakoulutetun uranaisen kanssa. Huomaatteko tässä ketjussa muuten, miten vaativia naiset ovat miesten suhteen? Pitää olla koulutusta, rahaa jne jne. Miehiä taas nämä eivät kiinnosta. Naisella vain pitää olla kiva luonne, olla kelvollisen näköinen, eikä mikään ikäloppu.
Ja sinäkö et ole vaativa? Haluat nuoren ja kauniin pikkuvaimon. Uratykit eivät kelpaa! Taidat olla ensimmäinen joka mainitsi rahan, keksit sen ihan omasta päästäsi.
Mitä sitten jos nainen haluaa koulutetun ja älykkään? Sinä haluat nuoren ja kauniin. Aivan yhtä pitkät vaatimuslistat.
Naiset harvoin tuovat suoraan esiin sitä, että haluavat hyvin toimeentulevan miehen. Siitä kuitenkin kielii vaatimus akateemisesta koulutuksesta ja ammatista.
Kysymällähän se selviää.
Ota selvää, mistä ihastuksesi kohde on kiinnostunut. Samoja asioita ei tarvitse harrastaa, mutta on tärkeää kunnioittaa ja arvostaa toisen kiinnostuksen kohteita, molemmin puolin. Mahdollisuudet ovat paremmat, jos tämä akateeminen on itse ensimmäisen polven akateeminen ja itsekin työväenluokkaisesta kodista, koska silloin hän todennäköisesti ymmärtää paremmin työväenluokkaisuutta.
Jos yhteistä juttua syntyy ja molemmilla on mukavaa, se on hyvä alku.
Pitemmän päälle pitäisi löytyä myös yhteiset arvot ja yhteiset elämän tavoitteet. Esimerkiksi jos keskiluokkainen osapuoli haluaa omakotitalon, isot kirkkohäät ja avioliiton, ja työväenluokkainen puolestaan vuokra-asunnon ja avoliiton, ei siitä mitään hyvää yhteistä tulevaisuutta synny. Pitäisi haluta samoja asioita, jotta voi jakaa yhteisen elämän.
Myös tupakointi ja elämäntavat yleensäkin on tärkeitä. Yliopistokoulutetut ei yleensä juuri koskaan tupakoi eikä tykkää tupakanpolttajista.
Vierailija wrote:
Outo olettamus, että esim. taksikuski ei pystyisi keskustelemaan kuin lähinnä Salkkareista, jota kylläkin seuraavat lähinnä naiset.
Meillä on muuten kahden akateemisen perhe, eikä koskaan keskustella aamupalapöydässä jostain tutkimuksista. Ollaan eri alalla ja muutenkin tuollainen keskustelu kuuluu sinne työpaikalle.
Miksi nuo aiheet kuuluvat työpaikalle eivätkä kotiin? Eikö tutkimuksista saa keskustella jos ne ovat mielenkiintoisia? Mistä teillä sitten keskustellaan?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä sitten jos nainen haluaa koulutetun ja älykkään? Sinä haluat nuoren ja kauniin. Aivan yhtä pitkät vaatimuslistat.En luonnehtisi itseäni vaativaksi, tai en ainakaan vaadi mitään, mitä en selvästi ansaitsisi. Totta kai tykkään nuoresta ja kauniista naisesta! Kuka mies ei? Mitä minä muka koulutetulla naisella tekisin? Arvostan älykkyyttä naisessa, ja sellaisen myös ottaisin, mutta älykkyys ei vaadi koulutusta, ja toisinpäin. Kouluttautuneisuus ei siis ole minulle mikään itseisarvo, nainen voi olla älykäs ilman kummempaa koulutusta. Eivätkä nuo ole yhtä pitkät vaatimuslistat. Minä pidän siitä mikä on luonnollisesti ja ilman vaivaa saavutettavissa: kauneus ja nuoruus, muiden asioiden joukossa. Tämä on geneettistä. Mutta naiset taas vaativat sitä, mikä kestää vuosia ja vaatii resursseja, ja mikä ei välttämättä ole geenien sanelemaa. Mutta kaiketi tässä näemme miesten ja naisten väliset erot. Miehiä yleensä ei kiinnosta naisten urat, miehiä ei kiinnosta, kun naiset käyttäytyvät kuin miehet. Miehiä kiinnosta naiset, jotka käyttäytyvät kuin naiset.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä sitten jos nainen haluaa koulutetun ja älykkään? Sinä haluat nuoren ja kauniin. Aivan yhtä pitkät vaatimuslistat.Naiset harvoin tuovat suoraan esiin sitä, e
Väärin. Naisille keskimäärin se älykkyys, itsensä keihttäminen ja kyvykkyys nimenomaan ovat tärkeitä. Joillekin myös raha mutta aika harvalle lopulta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi nuo aiheet kuuluvat työpaikalle eivätkä kotiin? Eikö tutkimuksista saa keskustella jos ne ovat mielenkiintoisia? Mistä teillä sitten keskustellaan?
Meillä ne kuuluvat työpaikalle. Ei miestäni kiinnosta minun alani tutkimukset, eikä minua hänen alansa. Sinähän saat toki keskustella, ei sitä ole kukaan kieltämässä. Meillä voidaan keskustella ihan mistä vain. Vaikka lasten harrastuksista, Israelin tilanteesta, viikonlopun ruokaostoksista, kaasuputken räjähtämisesta, lehtien haravoinnista tai tulevasta yhteishausta.
Yleensäkin naurattaa nämä sinkkujen käsitykset, että akateemisten suhde olisi jokin hemmetin väitöstilaisuus. Ei ole. Ihan tavallisia ja tylsiäkin asioita käydään läpi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä sitten jos nainen haluaa koulutetun ja älykkään? Sinä haluat nuoren ja kauniin. Aivan yhtä pitkät vaatimuslistat.En luonnehtisi itseäni vaativaksi, tai en ainakaan vaadi m
Tutkimukset sanovat että älykkyys kasvaa 1-5 ÄO-pistettä per vuosi koulutusta. Eli kyllä se nyt vain niin menee että pitkälle koulutettu on älykkäämpi... Vaikka alkupiste olisikin sama. Ja yleensä vielä älykkäät ovat niitä jotka jatkavat koulutustaan pidemmälle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä sitten jos nainen haluaa koulutetun ja älykkään? Sinä haluat nuoren ja kauniin. Aivan yhtä pitkät vaatimuslistat.En luonnehtisi itseäni vaativaksi, tai en ainakaan vaadi m
Naisia kiinnostavat miehet jotka käyttäytyvät kuin miehet!
Eli sellaiset, jotka päätyvät heimon vanhaksi ja viisaaksi. Nykypäivänä koulutetulle naiselle se tarkoittaa koulutusta ja sen saavuttaminen vaatii myös hyviä geenejä. Rahalla tuon kanssa välttämättä ei ole mitään tekemistä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No sellaistahan se evoluutio on! Miehet keskimäärin katsovat ulkonäköä koska se kertoo siitä että nainen voi kantaa useita lapsia hänelle, kun taas naiset keskimäärin katsovat älykkyyttä koska älykäs mies todennäköisemmin pystyy elättämään sen jälkikasvun. Nykypäivänä se älykkyys on helpoiten ja nopeimmin katsottavissa koulutuksesta.
Kummassakaan ei tietysti mitään väärää ole.
:D
Vierailija wrote:
mä tein taksarin hommia joskus opiskeluaikoina ja kyllä mun tuohon pitää sanoa, että ne jotka sitä elämäntyönä tekivät oli kyllä aika helvetinmoisia tolloja...
muna/kana tilanne varmaan... taksarin hommat ihan varmasti tyhmentää kun päätä ei tarvi käyttää... mut tuskin ne skarpeimmat sinne hakeutuu myöskään...
Luulen nimenomaan taksikuskien olevan hyviä keskustelijoita. Juttelevat jatkuvasti erilaisten asiakkaiden kanssa ja siinä sivussa oppivat ja kuulevat paljon.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei taida tulla mitään. Toisinpäin tilanne käy, siis älykäs mies ja keskiverto nainen. Mutta älyllisesti tyhmän kanssa ei kannata alkaa millekään koska siinä menee hermot
Toki jos AP on miehekäs ja hyvinvarustettu se auttaa paljon. Mutta enpä ole sellaista taksikuskia vielä tavannut jota voisi miehekkääksi sanoa. Autolla ajelu ympäri kaupunkia ei ole miehisten miesten työtä ollenkaan
Älyllisesti tyhmän? Hyvinvarustettu? Kannattaa ehkä jättää tämä kommentti omaan arvoonsa. Ei pärjäisi kirjoittaja ainakaan taksikuskina kun pitää osata ihmisiin suhtautua normaalisti.
Eipä ole tullut mieleen että ajelisin autolla työkseni, varmaan yhtä vähän kuin taksikuskilla tehdä suunnittelutyötä ja toimia esimiesasemassa. Ja oman kokemukseni mukaan se ett
Vai että on suurimmalla osalla naisista keskimääräistä pienemmät sukuelimet.... Juuri tällaisten väitteiden takia kannattaa valita partnerinsa oman tasonsa mukaisesti. Ja eiköhän nyt kuitenkin suurimmalle osalle naisista hyväkroppainen ja isolla varustettu mies kelpaa paremmin kuin jokin taksia amis- tai peruskoulupohjalla ajava tyyppi
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei taida tulla mitään. Toisinpäin tilanne käy, siis älykäs mies ja keskiverto nainen. Mutta älyllisesti tyhmän kanssa ei kannata alkaa millekään koska siinä menee hermot
Toki jos AP on miehekäs ja hyvinvarustettu se auttaa paljon. Mutta enpä ole sellaista taksikuskia vielä tavannut jota voisi miehekkääksi sanoa. Autolla ajelu ympäri kaupunkia ei ole miehisten miesten työtä ollenkaan
Älyllisesti tyhmän? Hyvinvarustettu? Kannattaa ehkä jättää tämä kommentti omaan arvoonsa. Ei pärjäisi kirjoittaja ainakaan taksikuskina kun pitää osata ihmisiin suhtautua normaalisti.
Eipä ole tullut mieleen että ajelisin autolla työkseni, varmaan yhtä vähän kuin taksikuskilla tehdä suunnittelutyötä ja toimia es
Puolella naisista. PUOLELLA. Ok, ehkä olisi pitänyt sanoa että puolella naisista on pienempi sukuelin kuin naisten mediaanielin. Pahoitteluni.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Oma nykyinen naisystävä sanoi juuri noin, että ei voisi seurustella taksikuskin kanssa, koska hän ei olisi tarpeeksi älykäs.
Komppaan täällä, en usko että saisin kovin mielenkiintoisia tai haastavia keskusteluja peruskoulupohjaisen taksikuskin kanssa.
Mutta voisit kuunnella sitä mölinää kun hän parittelee jonkun kanssa.
Mene vain reippaasti juttelemaan ja kyselemään että kiinnostaisiko treffit!
Voi hyvän tähden, aina on mahdollisuuksia, jos olet fiksu ja mukava tyyppi!
maisteri jota ei tittelit kiinnosta
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitä sitten jos nainen haluaa koulutetun ja älykkään? Sinä haluat nuoren ja kauniin. Aivan yhtä pitkät vaatimuslistat.Naiset harvoin tuovat suoraan esiin sitä, e
Koulutus ei aina korreloi palkan kanssa. Mietipä vaikka putkimiestä, paljon parempi liksa kuin minulla, akateemisella kirjastotyöntekijällä.
En tiedä, en tunne ketään aikuista, joka ei olisi akateemisesti koulutettu tai vähintään AMK:sta valmistunut. Minusta olisi mielenkiintoista joskus jutella muidenkin kanssa, mutta missä voisi edes tutustua sellaiseen, joka ei kuulu samaan kuplaan? - Taksissa? - Ja mistä sitä voisi puhua, ettei tule sanoneeksi mitään noloa, kuten kertoneeksi vahingossa jostain sellaisesta, mihin toisella ei ole varaa.