Olen ihastunut korkeasti koulutettuun naiseen
Mutta itse olen taksikuski. Onko mitään saumoja?
Kommentit (123)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itse olen korkeakoulutettu, muutenkin paljon vapaa-ajalla kirjoja lukeva mies.
Seurustelen naisen kanssa, joka ei ole niin korkeasti koulutettu ja kirjatkin jääneet vähemmälle. Ei se tee hänestä yhtään huonompaa ihmistä! Kaiken lisäksi minusta on mukava osata vastata hänen maailman menoon liittyviin kysymyksiin.
Ei tee huonompaa ihmistä, mutta jos lapsia meinaatte hankkia niin on hyvä ymmärtää jo etukäteen että niistä tuskin on odotettavissa mitään älyköitä.
?
Älykkyys periytyy äidiltä suurelta osin. Toki kumppanisikin voi olla superälykkö mutta ei vain ole kouluttautunut eikä pidä lukemisesta. Kuitenkaan kuvauksesi perusteella ei tullut sellaista vaikutelmaa.
Korkeakoulutettujen naisten pitää tinkiä miesten koulutusvaatimuksesta, sillä akateemisia miehiä ei riitä kaikille. Sanna Marin tapailee parturia ja vähän aikaa sitten oli Hesarissa juttu lääkärivaimosta ja lähihoitajamiehestä. Akateemisten naisten pitää oppia arvostamaan miehessä muitakin asioita kuin koulutusta.
Vierailija wrote:
Korkeakoulutettujen naisten pitää tinkiä miesten koulutusvaatimuksesta, sillä akateemisia miehiä ei riitä kaikille. Sanna Marin tapailee parturia ja vähän aikaa sitten oli Hesarissa juttu lääkärivaimosta ja lähihoitajamiehestä. Akateemisten naisten pitää oppia arvostamaan miehessä muitakin asioita kuin koulutusta.
Mieluummin yksin kuin tyhmeliinin kanssa. Joku huippuparturi todennäköisesti on älykäs.
Hiusten kanssa työskentely btw vaatii hyvää hahmoitus- ja kommunikaatiokykyä. Partureita ja kampaajia on monen tasoisia.
Vierailija wrote:
Ei ole mikään pakko. Veikkaan että korkeasti koulutetut naisparit tulevat lisääntymään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei ole mikään pakko. Veikkaan että korkeasti koulutetut naisparit tulevat lisääntymään.
Sinkut tietysti myös!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mieluummin yksin kuin tyhmeliinin kanssa. Joku huippuparturi todennäköisesti on älykäs.
Hiusten kanssa työskentely btw vaatii hyvää hahmoitus- ja kommunikaatiokykyä. Partureita ja kampaajia on monen tasoisia.
Mikään ei estä sitä, että esim. lähihoitaja ei olisi älykäs. Muutenkin ammatillisen koulutuksen käyneiden kategorinen leimaaminen esim. tyhmeliiniksi kertoo siitä, mutta kirjoittajalla on itsellään sellaisia ongelmia, jotka vaikeuttavat parisuhteen solmimista. Ehkä on parempi, että jäät yksin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Monelle akateemiselle naiselle tuo ei ole mikään realistinen vaihtoehto. Suurin osa on kuitenkin heteroita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei taida tulla mitään. Toisinpäin tilanne käy, siis älykäs mies ja keskiverto nainen. Mutta älyllisesti tyhmän kanssa ei kannata alkaa millekään koska siinä menee hermot
Toki jos AP on miehekäs ja hyvinvarustettu se auttaa paljon. Mutta enpä ole sellaista taksikuskia vielä tavannut jota voisi miehekkääksi sanoa. Autolla ajelu ympäri kaupunkia ei ole miehisten miesten työtä ollenkaan
Älyllisesti tyhmän? Hyvinvarustettu? Kannattaa ehkä jättää tämä kommentti omaan arvoonsa. Ei pärjäisi kirjoittaja ainakaan taksikuskina kun pitää osata ihmisiin suhtautua normaalisti.
Eipä ole tullut mieleen että ajelisin autolla työkseni, varmaan yhtä vähän kuin taksikuskilla tehdä suunnittelutyötä ja toimia esimiesasemassa. Ja oman kokemukseni mukaan se että miehellä on lihaksikas kroppa ja vähän pullotusta etumuksessa on naisten mieleen ja toki antaa miehellekin itsevarman olon. Ehkä se on enemmän henkinen kuin fyysinen juttu
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei teillä todennäköisesti ole paljoa yhteistä, etsi joku jolla vastaavan tasoinen koulutus kuin sinulla.
Ihminen on muutakin kuin koulutus. Yhteistä voi olla paljonkin, vaikka koulutustaso on eri. Korkeasti koulutettu nainen voi olla lähtöisin duunariperheestä. Hän voi olla myös itse ollut vaikka taksikuskina ennen korkeakouluopintojaan tai niiden aikana.
Niinpä. Tai esimerkiksi tunneäly. Sitä ei oikein koulussa opeteta.
Meitä akateemisia naisiakin on monenlaisia. Esim. itse olen duunariperheestä lähtöisin, eikä minulle miehen koulutustaso ole tärkein tekijä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikään ei estä sitä, että esim. lähihoitaja ei olisi älykäs. Muutenkin ammatillisen koulutuksen käyneiden kategorinen leimaaminen esim. tyhmeliiniksi kertoo siitä, mutta kirjoittajalla on itsellään sellaisia ongelmia, jotka vaikeuttavat parisuhteen solmimis
Älykkyyttä on tehdä sitä työtä mitä haluaa tehdä, sen sijaan että tekisi sitä työtä mitä kannattaisi tehdä.
Itse asiassa tunnen yhden "mies taksikuski - nainen maisteri" pariskunnan. Joten miksi ei.
Kampanjasta on yhtäkkiä tullut salonkikelpoinen ammatti. Aikaisemmin se oli av:lla yksi halveksituimmista.
😁
Suurin osa korkeastikoulutetuista ovat "liuottaneet/marinoineet" itsensä päihteillä/tartuntataudeilla yms. ainakin opiskeluaikoina, niin ovat sen verran dorkia, että jos et itse ole tehnyt samaa, niin psyykkeesi ei kestä todennäköisesti heidän seuraansa. 🥺
Kannattaa yrittää! Olen korkeakoulutettu ja voisin seurustella taksikuskin kanssa.
Vierailija wrote:
Suurin osa korkeastikoulutetuista ovat "liuottaneet/marinoineet" itsensä päihteillä/tartuntataudeilla yms. ainakin opiskeluaikoina, niin ovat sen verran dorkia, että jos et itse ole tehnyt samaa, niin psyykkeesi ei kestä todennäköisesti heidän seuraansa. 🥺
Tämäpä oli taas väite :D
Minä ainakin korkeakoulutettuna naisena sytyn just tekevistä, aikaansaavista miehistä. Koulutus ei tosiaan ole mikään kriteeri jos muuten on eteenpäin katsova ja tekevä tyyppi. Ja jos huumori osuu yksiin. Todellakin kannattaa pyytää treffeille!
Ihmiset eivät ole "huonompia tai parempia" koulutuksen perusteella, mutta kyllä se koulutus ajattelua kehittää. Ja lisää tiedon määrää.
Miehille yleensä naisen älykkyys ei ole ollut yhtä tärkeää kuin naiselle miehen.