Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa-aikatyö ei enää kannata

Vierailija
21.03.2025 |

Osa-aikaisesti työn tekeminen on tehty hallituksen päätöksellä kannattamattomaksi, joten en suosittele kenellekään enää tällä kokemuksella. Taloudellisesti kannattavampaa, tai sanotaanko pakon edessä tehty valinta on olla kokonaan lomautettu tai kokonaan työtön. Laskupino kanssa ulosottoon siitä osa-aikatyöstä, vai maksaaako ne laskut ja jää kokonaan työttömäksi, siinäpä arvovalinta.

Ketä lie palvelee tämäkin hallituksen päätös "lakkauttaa" osa-aikatyöt?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus sitä ja hallitus tätä, seli seli.

Vierailija
2/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoaikatyö ei kelpaa? Ai niin, kun ei niitä oo just sun alallasi. Parempi varmaan olla sit työtön ja kitistä joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoaikatyö ei kelpaa? Ai niin, kun ei niitä oo just sun alallasi. Parempi varmaan olla sit työtön ja kitistä joka päivä.

Mitä kitisemistä se on, täyttä asiaa aloittaja puhuu. Osa-aikatyöstä tehtiin kannattamatonta. Hallitus kuvitteli että kaikista osa-aikaisita työpaikoista tulee yhdessä yössä kokoaikaisia. Näin ei käynyt ja miksi olisikaan.

Vierailija
4/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin jälkeenjäänyt? Kuulostat todella typerältä ja tietämättömältä.

Vierailija
5/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu alasta, olen tuntityöläinen 59v nainen. Työskentelen kahdessa paikassa samassa firmassa vuorotellen. Työt vaan lisääntyy ja lisääntyy, toisessa olen töissä joka viikko säännöllisesti muutamia päiviä. On asennevamma olla aloittajan kanssa samaa mieltä. Mieluummin töissä, kun kotona peukaloita pyörittemässä 👍. Hyvät ihmiset, se jalka sinne oven väliin yrityksiin ensin, sitten näytät oman osaamisesi heti alusta lähtien. Joskus jopa voi saadakin vakituisen paikan. Kaikki raha on tervetullut, mieli on hyvä, kun säännöllinen ja sosiaalinen elämä jatkuu toivottavasti eläkkeelle asti. Tsemppiä kaikille ja rinta rottingilla kohti haasteita!

Vierailija
6/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä osa-aikatyö on ollut jo pitkään kannattamatonta. Systeemi on rakennettu niin että olet joko kokoaikatyössä tai täysin työtön.

Oman kokemuksen mukaan on joskus tuntunut siltä kun osa-aikatyössä saakin muutaman lisävuoron tehtyä niin tulo niistä vähennetään suoraan tuista. Tämä systeemi ei kannusta omaan aktiivisuuteen lisätyön etsimisessä.

Vierailija
7/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisi minulle jos joku kokoaikatyötä tarjoaisi.

Vierailija
8/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen (osa-aika)työssä vain siksi, että cv näyttäisi paremmalta. Bensakulujen jälkeen saisin saman rahan kuin tekemättä palkkatyötä. En sano "tekemättä mitään", sillä mulla olisi paljon mielekästä tekemistä, josta saisin ilon ja hyödyn suoraan itselleni.

Vierailija
9/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu alasta, olen tuntityöläinen 59v nainen. Työskentelen kahdessa paikassa samassa firmassa vuorotellen. Työt vaan lisääntyy ja lisääntyy, toisessa olen töissä joka viikko säännöllisesti muutamia päiviä. On asennevamma olla aloittajan kanssa samaa mieltä. Mieluummin töissä, kun kotona peukaloita pyörittemässä 👍. Hyvät ihmiset, se jalka sinne oven väliin yrityksiin ensin, sitten näytät oman osaamisesi heti alusta lähtien. Joskus jopa voi saadakin vakituisen paikan. Kaikki raha on tervetullut, mieli on hyvä, kun säännöllinen ja sosiaalinen elämä jatkuu toivottavasti eläkkeelle asti. Tsemppiä kaikille ja rinta rottingilla kohti haasteita!

Tuo sinun positiivinen jalkaa oven väliin asenne toimiikin esim sun elämäntilanteessa, mutta ei meillä kenellä on terveysongelmia rajoittamassa ja/ tai asuu muuten suurtyöttömyyden alueella jossa saa olla kiitollinen yhtään mistään työstä, ja nyt hallitus tästä kurjistaa ja rankaisee osa-aikaisia?!?

Vierailija
10/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kitiset jos kaikki ruokakaupat on auki vaan esimiesten voimin?

Vierailija
11/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ammattisi ja missä olet töissä?

Vierailija
12/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kitisemistä se on, täyttä asiaa aloittaja puhuu. Osa-aikatyöstä tehtiin kannattamatonta. Hallitus kuvitteli että kaikista osa-aikaisita työpaikoista tulee yhdessä yössä kokoaikaisia. Näin ei käynyt ja miksi olisikaan.

Päättäjillä ei ole kokemusta todellisista työmarkkinoista eikä työttömyydestä, koska heille kaikki järjestyy hyvä veli ja hyvä sisar -verkostojen kautta.

Vierailija
13/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella kerran erehdyin ottaan vastaan paskapalkkaisen yhden päivän homman tuttavan kautta. Bruttopalkka yhteensä 100€ josta pois verot ja TyEL, ihan ok helpohkosta keikkahommasta.

Seuraavan kuun tukia vähennettiinkin sitten 80€ ja joitain senttejä päälle. Jäihän siinä bussilippujen jälkeen 12€ kahdeksan tunnin työpäivästä käteen. 

Vierailija
14/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittaisen työskentelyn vaikutuksesta on paljon väärinkäsityksiä. Osa työttömyysturvan saajista on edelleen käsityksessä, että työttömyysturva leikkautuu kokonaan suojaosan poiston jälkeen, jos tekee lainkaan työtä. Myös ajatus siitä, että työttömyyden aikainen keikka- tai osa-aikatyö ei jatkossa lisäisi tuloja, vaikuttaa olevan yleinen. Työskentelemällä päivärahakausi kuluu hitaammin ja kerryttää oikeutta uuteen päivärahakauteen. Veroprosenttikin laskee, sillä palkkatuloa koskee sellaisia verovähennyksiä, jotka eivät koske työttömyysetuutta.

- osa-aikaa tekevä

Vierailija
15/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä sentään saat eläkkeen. Ja ilmeisesti elämäsi maksaa joku muu.

Vierailija
16/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKA TOI SUOMEEN KANNUSTINLOUKUN TAKAISIN:

R

I

I

K

K

A

P

U

R

R

A

Vierailija
17/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta jos tukien päälle saisi tienata niin miksi enää ottaa vastaan kokoaikatyötä. Tukia pitäisi siis laskea, että työ olisi kannattavaa. Ellei palkkoja saada hivutettua ylemmäs.

Vierailija
18/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elä viitsi lässyttää, oletko joku työpaikka kiusaaja, vai harrastatko muutenkin provosiintia. Aika monn alan töissä alkaa illa vain osa-aikainen työ vain tarjolla.

Vierailija
19/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija joka tekee opintojen ohella ja olen huomannut, että muutoksen myötä on kehittynyt uusi värikoodilla varustettu paarialuokka, joka samalla jakaa työt ja niiden tekijät arvostettuihin-, ja paskaduuneihin, eli suomalainen opiskelijat ja työtön käy mielummin fattalla, kuin tekee osa-aika työtä. 

Vierailija
20/50 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisi minulle jos joku kokoaikatyötä tarjoaisi.

Tarjoaisi? Kenen sitä pitäisi tarjota, valtion?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän