Olen ihastunut korkeasti koulutettuun naiseen
Mutta itse olen taksikuski. Onko mitään saumoja?
Kommentit (123)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Korkeakoulutettujen naisten pitää tinkiä miesten koulutusvaatimuksesta, sillä akateemisia miehiä ei riitä kaikille. Sanna Marin tapailee parturia ja vähän aikaa sitten oli Hesarissa juttu lääkärivaimosta ja lähihoitajamiehestä. Akateemisten naisten pitää oppia arvostamaan miehessä muitakin asioita kuin koulutusta.
Mieluummin yksin kuin tyhmeliinin kanssa. Joku huippuparturi todennäköisesti on älykäs.
Hiusten kanssa työskentely btw vaatii hyvää hahmoitus- ja kommunikaatiokykyä. Partureita ja kampaajia on monen tasoisia.
Mikään ei estä sitä, että esim. lähihoitaja ei olisi älykäs. Muutenkin ammatillisen koulutuksen käyneiden kategorinen leimaaminen esim. tyhmeliiniksi kertoo siitä, mutta kirjoittajalla on itsellään sellaisia ongelmia, jotka vaikeuttavat parisuhteen solmimis
Enkös nimenomaan juuri puolustanut partureita, joiden koulutukseen vaaditaan vain se ammattikoulu? Sanoin että heitä on monenlaisia enkä mitenkään kategorisesti ketään leimannut.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei taida tulla mitään. Toisinpäin tilanne käy, siis älykäs mies ja keskiverto nainen. Mutta älyllisesti tyhmän kanssa ei kannata alkaa millekään koska siinä menee hermot
Toki jos AP on miehekäs ja hyvinvarustettu se auttaa paljon. Mutta enpä ole sellaista taksikuskia vielä tavannut jota voisi miehekkääksi sanoa. Autolla ajelu ympäri kaupunkia ei ole miehisten miesten työtä ollenkaan
Älyllisesti tyhmän? Hyvinvarustettu? Kannattaa ehkä jättää tämä kommentti omaan arvoonsa. Ei pärjäisi kirjoittaja ainakaan taksikuskina kun pitää osata ihmisiin suhtautua normaalisti.
Eipä ole tullut mieleen että ajelisin autolla työkseni, varmaan yhtä vähän kuin taksikuskilla tehdä suunnittelutyötä ja toimia esimiesasemassa. Ja oman kokemukseni mukaan se että miehellä on lihaksikas kroppa ja vähän pul
Kroppa ehkä joo, tosin aika harva kumppanikseen haluaa ketään ulkonäkökeskeistä salimakea. Ja pullotus etumuksessa on aika ikävän näköistä. Lisäksi suurimmalla osalla naisista on keskivertoa pienemmät sukuelimet, eli eivät pidä niistä suurista miesten elimistä.
Ja lisäksi vielä jollet ollut tietoinen, niin se lepotila ei kerro paljoakaan siitä minkä kokoinen se kapistus on käyttökunnossa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei teillä todennäköisesti ole paljoa yhteistä, etsi joku jolla vastaavan tasoinen koulutus kuin sinulla.
Ihminen on muutakin kuin koulutus. Yhteistä voi olla paljonkin, vaikka koulutustaso on eri. Korkeasti koulutettu nainen voi olla lähtöisin duunariperheestä. Hän voi olla myös itse ollut vaikka taksikuskina ennen korkeakouluopintojaan tai niiden aikana.
Niinpä. Tai esimerkiksi tunneäly. Sitä ei oikein koulussa opeteta.
Perinteisesti se, mitä pidetään geneerisenä matemaattisena älykkyytenä itse asiassa korreloi todella vahvasti tunneälyn ja muiden huomioimisen kanssa. Jopa niin paljon että matemaattisesti todella lahjakkaat usein jäävät sosiaalisissa tilanteissa taka-alalle koska eivät halua rynniä muiden yli keskusteluissa.
Tuoreimpien tutkimusten mukaan ei ole mitään erillisiä lahjakkuuden aloja, vaan on ainoastaan aivojen prosessointitehoa joka liittyy käytännössä kaikkeen. Jotkut osa-alueet sitten saattavat olla vähemmän kehittyneitä monenlaisista eri syistä.
Älykäs siis voi olla hyvä liki kaikessa mihin ryhtyy, kunhan kasvuympäristö on sopiva. Myös siinä tunneälyssä.
Erilaiset häiriötekijät sitten ovat niitä asioita jotka blokkaavat heidän kehitystään joillakin osa-alueilla, tai sitten toisaalta liiallisesti kannustavat keskittymään siihen johonkin tiettyyn asiaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Korkeakoulutettujen naisten pitää tinkiä miesten koulutusvaatimuksesta, sillä akateemisia miehiä ei riitä kaikille. Sanna Marin tapailee parturia ja vähän aikaa sitten oli Hesarissa juttu lääkärivaimosta ja lähihoitajamiehestä. Akateemisten naisten pitää oppia arvostamaan miehessä muitakin asioita kuin koulutusta.
Mieluummin yksin kuin tyhmeliinin kanssa. Joku huippuparturi todennäköisesti on älykäs.
Hiusten kanssa työskentely btw vaatii hyvää hahmoitus- ja kommunikaatiokykyä. Partureita ja kampaajia on monen tasoisia.
Mikään ei estä sitä, että esim. lähihoitaja ei olisi älykäs. Muutenkin ammatillisen koulutuksen käyneiden kategorinen leimaaminen esim. tyhmeliiniksi kertoo siitä, mutta kirjoittajalla on itsellään sellaisia o
Miten määrittelet sen mikä on sitä työtä jota haluaa tehdä? Jotkut oikeasti haluavat luoda hyvää maailmaan vaikka se kauhean mukavaa ei olisikaan. Itse olen IT-alalla nimenomaan siksi, että uskon että se on yksi avaimista joilla maailmaa viedään parempaan suuntaan.
Vierailija wrote:
Suurin osa korkeastikoulutetuista ovat "liuottaneet/marinoineet" itsensä päihteillä/tartuntataudeilla yms. ainakin opiskeluaikoina, niin ovat sen verran dorkia, että jos et itse ole tehnyt samaa, niin psyykkeesi ei kestä todennäköisesti heidän seuraansa. 🥺
hahaha, kyllä se huumeiden käyttö ja suojaamaton seksi on isompi ongelma muille yhteiskuntaluokille ennemmin kuin korkeastikoulutetuille! ;D
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikään ei estä sitä, että esim. lähihoitaja ei olisi älykäs. Muutenkin ammatillisen koulutuksen käyneiden kategorinen leimaaminen esim. tyhmeliiniksi kertoo siitä, mutta kirjoittajalla on itsellään sellaisia o
Kampaajasta tuli salonkikelpoinen ammatti, kun Marin yhdistettiin romanttisessa mielessä kampaajaan. Sitä ennen se oli no go -ammatti akateemisille naisille.
Vierailija wrote:
Ei teillä todennäköisesti ole paljoa yhteistä, etsi joku jolla vastaavan tasoinen koulutus kuin sinulla.
T. Laasasen tasoteoreetikko
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Korkeakoulu tutkinto ei ole tae mistään. Tunnen maisterin joka ei vielä vuosi sitten tiennyt kuka oli Vasko Da Gaama. Että se siitä korkeasti koulutettujen yleissivistyksestä. Korkeakoulutetut ovat muutenkin aika tumpuloita. Kävi selväksi kun aikoinaan opiskelin yliopistolla Lisensiaatiksi.
maisteri (pienellä) saattaisi osata yhdyssanat ja lauserakenteet paremmin kuin Lisenssiaatti (isolla).
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikään ei estä sitä, että esim. lähihoitaja ei olisi älykäs. Muutenkin ammatillisen koulutuksen käyneiden kategorinen leimaaminen esim. tyhmeliiniksi kertoo siitä,
Minun mielestäni PaKa:lta saatu tutkinto on aina ollut oikein hyvä. Huonoa siinä on palkkaus, kemikaalien kanssa toimiminen (usein hyvin vajaavaisin varustein), ja usein ihan älyttömän huono työasento. Jos siinä hyväksi tulee niin se vaati todella hyvää 3d-hahmoituskykyä, hieman kemian ymmärtämistä, silmä-käsikoordinaatiota, värimaailman ja kuvioiden todella hyvää hahmottamista.
Olen sekä parturikampaaja että oikeustieteiden maisteri.
Täytyy itse korkeakoulutettuna (miehenä) niinkään väliä ole mikä on (naisen) koulutustaso. Lukion yleissivistävää vaikutusta, mitä täällä on mainostettu, pidän myös aika turhana parisuhdetta muodostaessa, kun ei salkkareita katsoessa tarvitse polynomien tai differentaaliyhtälöiden ratkaisemisesta puhua. Tärkeintä on että synkkaa, ja akateemista jutustelua voi harrastaa työpaikalla tai harrastuksissa. Toki toivoisin, että seuraisi uutisia mitä maailmalla tapahtuu, ja asiasta olisi jonkinlainen mielipide.
Lopuksi, itse olen ollut 25v IT-alla, joista viimeisimmät vuodet yrittäjinä. Sinällään olen miettinyt, että vois olla ihan mukava downshiftata ja ajella vaikka taksia osa-aikaisena yrittäjänä ennenkuin 50 vuotta tulee mittariin.
Tietenkin naisilla voi olla tiukemmat kriteerit, ainakin kun miehiltä kysyy :) Mutta haluaisin näinä LGBTQ+ aikoina ajatella, että sukupuolella ei niin ole väliä.
Tuskinpa on saumaa, ellet ole muuten jotenkin hyvässä taloudellisessa asemassa tai yhteiskunnallisessa asemassa. Ihmiset pariutuvat yleensä samassa yhteiskuntaluokassa. Ala käymään iltalukiota ja koita sivistää itseäsi. Ehkä se siitä, ellei nainen ehdi löytämään kivaa akateemista miestä ennen sitä.
Vierailija wrote:
Mun mies oli taksikuski, kun tavattiin. Olin itse yliopisto-opiskelija. Mies meni sitten yliopistoon myöhemmin.
Meillä vähän sama, mies oli teknisen alan duunari ja minä yliopisto-opiskelija, kun alettiin seurustelemaan. Myöhemmin mies opiskeli insinööriksi ja seuraavaksi suunnittelee maisteriopintoja tai yamk:ta.
Nuorempana en paljon kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta kyllä koulutustaso usein korreloi jollain tavalla muun sivistyksen, mielenkiinnonkohteiden ja keskustelutaidon kanssa. Aina kannattaa yrittää, mutta kannattaa varautua myös siihen, että arvot ja kiinnostuksenkohteet ovat liian kaukana toisistaan parisuhteen kannalta.
Tietysti on, jos nainen on oikeasti sivistynyt, eli katsoo ihmistä, ei ammattia. Jos ei tähän kykene, anna olla. Koulutus/ammatti kertoo ihmisestä vain pintatason asioita. Jotain yhteistä tulee olla, tietenkin, mutta sen huomaa sitten, jos tosissaan kolahtaa.
Vierailija wrote:
Täytyy itse korkeakoulutettuna (miehenä) niinkään väliä ole mikä on (naisen) koulutustaso. Lukion yleissivistävää vaikutusta, mitä täällä on mainostettu, pidän myös aika turhana parisuhdetta muodostaessa, kun ei salkkareita katsoessa tarvitse polynomien tai differentaaliyhtälöiden ratkaisemisesta puhua. Tärkeintä on että synkkaa, ja akateemista jutustelua voi harrastaa työpaikalla tai harrastuksissa. Toki toivoisin, että seuraisi uutisia mitä maailmalla tapahtuu, ja asiasta olisi jonkinlainen mielipide.
Lopuksi, itse olen ollut 25v IT-alla, joista viimeisimmät vuodet yrittäjinä. Sinällään olen miettinyt, että vois olla ihan mukava downshiftata ja ajella vaikka taksia osa-aikaisena yrittäjänä ennenkuin 50 vuotta tulee mittariin.
Tietenkin naisilla voi olla tiukemmat kriteerit, ainakin kun miehiltä kysyy :) Mutta haluaisin näinä LGBTQ+ aikoina ajatella, että sukupuolella ei niin ole väliä.
Sukupuolella on väliä. Naiset haluavat tyypillisesti itseään älykkäämmän miehen ja sitä harvoin löytää ihmisestä, joka ei ole käynyt kouluja. Itselle esim. olisi lievä turn off, jos miehellä ei olisi mitään käryä mitä polynomit ja differentiaaliyhtälöt on.
Vierailija wrote:
Tietysti on, jos nainen on oikeasti sivistynyt, eli katsoo ihmistä, ei ammattia. Jos ei tähän kykene, anna olla. Koulutus/ammatti kertoo ihmisestä vain pintatason asioita. Jotain yhteistä tulee olla, tietenkin, mutta sen huomaa sitten, jos tosissaan kolahtaa.
Kyllä se koulutus ja ammatti kertovat hyvinkin paljon myös syvemmistä asioista ihmisessä. Kuten arvot, työmoraali, tavotteellisuus, kiinnostuneisuus itsensä kehittämiseen, pitkäjänteisyys, haluaako tehdä maailmaa paremmaksi vai ajaa vain omaa etuaan nopeasti... ja paljon muuta. Paljon enemmän kuin pintatason asioita. Tuollaiset asiat ovan parinmuodostamisessa tärkeitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tietenkin naisilla voi olla tiukemmat kriteerit, ainakin kun miehiltä kysyy :) Mutta haluaisin näinä LGBTQ+ aikoina ajatella, että sukupu
No aivan ääriminimissään nuo. Kai nuita lyhyelläkin matematiikalla opetetaan? aika yksinkertaisia juttuja kuitenkin...
Vierailija wrote:
kuinka todennäköisenä pidät että joku pitkään itseään kehittänyt nainen haluaa miehen joka on mennyt sieltä mistä aita on matalin?
en lähtisi lyömään vetoa....
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lukio varmaan olisi itselleni minimivaatimus, sieltä saa hyvän yleissivistyksen.
Sen jälkeen sitten ei olekaan enää niin paljoa merkitystä mille alalle on hakeutunut kunhan se on itselle mieluisa.
Miksi se lukio on muka niin tärkeä? Eihän sieltä edes valmistu ammattiin! '
Nuin sanoo ainoastaan ihminen joka lukiota ei ole käynyt... Kyllähän se ero on aika valtava käyneen ja ei-käyneen välillä on. Ja nimenomaan laaja-alainen... sen jälkeen sitten keskitytään johonkin yhteen aiheeseen.
Minä en oikein ymmärrä näitä ihmisiä jotka sanovat että väliä ei ole jos toinen on käynyt vain peruskoulun ja toinen korkeasti koulutettu... Eihän tuollaisilla ihmisillä oikeasti ole mitään yhteistä keskusteltavaa?
Miten se PK-pohjainen esim osaa ottaa kantaa mihinkään uuteen mielenkiintoiseen tutkimukseen tai yleensäkään ottaen mihinkään mielenkiintoiseen aiheeseen? Meillä on ihan normaaleja aamukahvikeskusteluja katsella tuoreimpia tutkimuksia/uutisia ja kommentoida niitä ja niiden vaikutuksia yhteiskuntaan ja koko maailmaan.
Jos koulutuksena on vain yläaste niin eihän sillä ymmärryksellä oikeasti kykene mitenkään korkeakoulutetulle olemaan mielenkiintoinen keskustelukumppani?
Kamalinta maailmassa olisi jos joutuisin elinkumppanini kanssa itseäni tyhmentämään ja käymään keskusteluja joistain Salkkareita. Huhhuh.
Ei sitä tiedä vaikka natsaisikin. T. Korkeasti koulutettu nainen