Olen ihastunut korkeasti koulutettuun naiseen
Mutta itse olen taksikuski. Onko mitään saumoja?
Kommentit (123)
Vierailija wrote:
Oma nykyinen naisystävä sanoi juuri noin, että ei voisi seurustella taksikuskin kanssa, koska hän ei olisi tarpeeksi älykäs.
Mutta sitten onneksi löysi sinut 😂🤣
Vierailija wrote:
Ei teillä todennäköisesti ole paljoa yhteistä, etsi joku jolla vastaavan tasoinen koulutus kuin sinulla.
Ihminen on muutakin kuin koulutus. Yhteistä voi olla paljonkin, vaikka koulutustaso on eri. Korkeasti koulutettu nainen voi olla lähtöisin duunariperheestä. Hän voi olla myös itse ollut vaikka taksikuskina ennen korkeakouluopintojaan tai niiden aikana.
Tilastojen valossa ei ole makuja. Mutta ihmiset ja tilanteet on yksilöllisiä, emme voi siis tietää. Ehkä on, ehkä ei.
Pyydä kahville, ei se muuten selviä.
Olen ollut yhdessä mieheni kanssa 15 vuotta, ja täytyy kyllä myöntää että välillä koulutusero on rasittavaa. Pitää selittää hänelle jotain itselleni aivan itsestään selviä asioita. Ihana mies kuitenkin, että kyllä sen kestää.
Totta kai on saumaa. Nyt se leuka ylös sieltä rinnasta ja tuumasta toimeen!
Riippuu ulkonäöstä, oletko seuramies ja osaatko jotain muuta hyvin. Onko teillä yhteisiä harrastuksia? Vaikka kitaransoitto voisi hurmata, tai joku muu, riippuen mitä nainen arvostaa.
Itse olen korkeakoulutettu, muutenkin paljon vapaa-ajalla kirjoja lukeva mies.
Seurustelen naisen kanssa, joka ei ole niin korkeasti koulutettu ja kirjatkin jääneet vähemmälle. Ei se tee hänestä yhtään huonompaa ihmistä! Kaiken lisäksi minusta on mukava osata vastata hänen maailman menoon liittyviin kysymyksiin.
Valitettavasti on todetteva, että itse tuskin kiinnostuisin. Minulle älykkyys, koulutus ja työpaikka on tärkeitä asioita. Pääsääntöisesti korkeasti koulutetuilla naisilla on myös korkeasti koulutetut miehet. Toki jokunen poikkeuskin löytyy. Itselläni saattaa tosin olla hieman vielä korostunut mielipide, koska olen tekniikan alalta valmistunut.
Vierailija wrote:
Lukio varmaan olisi itselleni minimivaatimus, sieltä saa hyvän yleissivistyksen.
Sen jälkeen sitten ei olekaan enää niin paljoa merkitystä mille alalle on hakeutunut kunhan se on itselle mieluisa.
Mun mielestä taas mieluummin vaikka mennyt suoraan ammattikouluun ja hankkinut sieltä tutkinnon ja ammatin kuin että on mennyt lukioon, muttei ole kouluttautunut siitä pidemmälle. Näin yliopistokoulutettuna aina vähän huvittaa kun jotkut lesoilevat sillä että ovat suorittaneet lukion, mutteivät ole hyödyntäneet sitä mitenkään. Itse näen lukiolla arvoa vain, jos siitä jatkaa eteenpäin, koska siellä käsitellään hyvin hyvin pintapuolisella tasolla asioita. Sen saa kuka tahansa suoritettua helposti läpi.
Vierailija wrote:
Seurustelen naisen kanssa, joka ei ole niin korkeasti koulutettu ja kirjatkin jääneet vähemmälle. Ei se tee hänestä yhtään huonompaa ihmistä! Kaiken lisäksi minusta on mukava osata vastata hänen maailman menoon liittyviin kysymyksiin.
Sinä oletkin mies. Miehet tykkää päteä :) Minä taas haluan, että mies on minua älykkäämpi tai vähintään samalla viivalla. Ihmisenä kaikki on arvokkaita ja jokaista ammattia tarvitaan.
En tiedä minkä ikäisiä olette, mutta jos päädytte yhteen, niin ensin ollaan sitä mieltä, ettei koulutuksen puutteesi haittaa yhtään! Mutta vähä vähältä ilmapiiri alkaa muuttua siihen suuntaan, että asiaa aletaan ihmetellä. Siitä ei puhuta, mutta homma ikään kuin roikkuu ilmassa, ja joka ikiseen asiaan saadaan jotenkin väännettyä tuo opiskelunäkökulma. Että miten sen mies, kun se ei kai ole käynyt mitään kouluja? Ja niin edelleen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Sinä oletkin mies. Miehet tykkää päteä :) Minä taas haluan, että mies on minua älykkäämpi tai vähintään samalla viivalla. Ihmisenä kaikki on arvokkaita ja jokaista ammattia tarvitaan.
Haha, no joo, totta tuokin :)
Ei taida tulla mitään. Toisinpäin tilanne käy, siis älykäs mies ja keskiverto nainen. Mutta älyllisesti tyhmän kanssa ei kannata alkaa millekään koska siinä menee hermot
Toki jos AP on miehekäs ja hyvinvarustettu se auttaa paljon. Mutta enpä ole sellaista taksikuskia vielä tavannut jota voisi miehekkääksi sanoa. Autolla ajelu ympäri kaupunkia ei ole miehisten miesten työtä ollenkaan
Olen varmaan moukka, mutta en ymmärrä lähtökohtaisesti, että miksi en. Minulla on sillä tavalla aika hassu koulutuspolku, että olen käynyt ammattikoulun, lukion, amkin ja nyt yliopistossa. Mies perusduunari. Lähtökohtaisesti en ajattele, että koulutus ratkaisee tai, että olisin yhtään sen sivistyneempi. Oikeastaan ainoa ero on siinä, että en ole saanut aina ymmärrystä siihen miksi haluan opiskella niin paljon. Työasioista keskustellaan hyvin yleisellä tasolla. Koulutuksesta huolimatta, molemmat on oman alansa asiantuntijoita.
Vierailija wrote:
Ei taida tulla mitään. Toisinpäin tilanne käy, siis älykäs mies ja keskiverto nainen. Mutta älyllisesti tyhmän kanssa ei kannata alkaa millekään koska siinä menee hermot
Toki jos AP on miehekäs ja hyvinvarustettu se auttaa paljon. Mutta enpä ole sellaista taksikuskia vielä tavannut jota voisi miehekkääksi sanoa. Autolla ajelu ympäri kaupunkia ei ole miehisten miesten työtä ollenkaan
Älyllisesti tyhmän? Hyvinvarustettu? Kannattaa ehkä jättää tämä kommentti omaan arvoonsa. Ei pärjäisi kirjoittaja ainakaan taksikuskina kun pitää osata ihmisiin suhtautua normaalisti.
Vierailija wrote:
Kyllä mun tuttavapiirissä on varsin tavallista, että nainen on korkeammin koulutettu kuin mies. Ap ei tarkemmin kerro mikä korkeakoulututkinto naisella on, ei siis välttämättä ole maisteri saati sitten tohtori, vaan voi olla vaikka amkin käynyt tai yliopistossa kandin. Maisteri-taksikuskipariskunta on toki jo harvinaisempi.
Vierailija wrote:
Ei tee huonompaa ihmistä, mutta jos lapsia meinaatte hankkia niin on hyvä ymmärtää jo etukäteen että niistä tuskin on odotettavissa mitään älyköitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Lukio varmaan olisi itselleni minimivaatimus, sieltä saa hyvän yleissivistyksen.
Sen jälkeen sitten ei olekaan enää niin paljoa merkitystä mille alalle on hakeutunut kunhan se on itselle mieluisa.
Mun mielestä taas mieluummin vaikka mennyt suoraan ammattikouluun ja hankkinut sieltä tutkinnon ja ammatin kuin että on mennyt lukioon, muttei ole kouluttautunut siitä pidemmälle. Näin yliopistokoulutettuna aina vähän huvittaa kun jotkut lesoilevat sillä että ovat suorittaneet lukion, mutteivät ole hyödyntäneet sitä mitenkään. Itse näen lukiolla arvoa vain, jos siitä jatkaa eteenpäin, koska siellä käsitellään hyvin hyvin pintapuolisella tasolla asioita. Sen saa kuka tahansa suoritettua helposti läpi.
Minulle lukio ja sen antama yleissivistys on itseisarvo. (tietysti myös välinearvo sitä seuraavia opiskeluja ajatellen) Opiskelin matemaatikoksi lukion jälkeen ja kyllä monesta lukiossa opitusta asiasta (muustakin kuin matematiikka) on ollut hyötyä elämässä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei tee huonompaa ihmistä, mutta jos lapsia meinaatte hankkia niin on hyvä ymmärtää jo etukäteen että niistä tuskin on odotettavissa mitään älyköitä.
?
Arvelisin että korkeasti koulutetuista kuitenkin useampi tietää kuin kouluttautumattomista. Ja osaisivat myös todennäköisemmin kirjoittaa nimen oikein.