Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaatko sijaintisi kumppanillesi?

Vierailija
11.10.2023 |

Miesystäväni on muutamaan kertaan maininnut että hänen mielestä minun pitäisi jakaa jatkuva reaaliaikainen sijaintini hänelle, ja hänkin jakaisi omansa.

Meillä ei ole yhteisiä lapsia emmekä asu yhdessä, vaikka käytännössä olemmekin jatkuvasti jomman kumman luona ja yhdessä.

Mielestäni meillä on hyvä suhde, eikä ole ollut pettämisdraamaa yms. En ihan ymmärrä miksi minun pitäisi jakaa sijaintini vaikka toisaalta en myöskään osaa antaa hänelle tarpeeksi hyvää syytä miksen tekisi kuten hän toivoo.

Onko tämmönen ihan yleistä nykyään?

Kommentit (192)

Vierailija
101/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman erityistä syytä, eli jossain vaeltamassa, merellä, tms. niin en ymmärrä minkä ihmeen takia?

Parisuhteessa ei omisteta toista ihmistä. Parisuhde on vapaaehtoinen halu olla toisen kanssa. Siihen sisältyy myös oma yksityisyys ja oma rauha. Tuollainen ehdotus reaaliaikaisesta sijainnin jakamisesta vie ajatukset helposti luottamuspulan ja kontrolloinnin suuntaan. Miksi?

Vierailija
102/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vai että normaalit ihmiset soittaa... Tiedätkö että normaalitkaan ihmiset ei saa puhua kännykkään ajaessaan? Joka välissä pysähtyminen on aika ärsyttävää 

Jännää, kun meillä ei tarvitse _joka välissä pysähtyä_ soittaakseen, jos ei tulekaan sovittuun aikaan. Ja se toinen osaa kyllä ihan itse ottaa ruokaa, vaikka sitä soittoakaan ei tulisi.

Kaikenlaisia itsepetoksen tapoja sitä näkee. Reilumpaa olisi myöntää edes itselleen, että haluaa kontrolloida toisen menemisiä.

Meillä se oli nimenomaan mies joka tätä ehdotti. Eli en mä tässä ketään halua kontrolloida vaikka mieluusti suostun tuohon seurantaan. Koska se _helpottaa_. Kaikissa töissä ei esimerkiksi saa ilmoitettua, että nyt jään ylitöihin, ja se voi kyllä vaikuttaa siihen kotona olevan tekemisiin. 

Mutta kaikkihan nyt ei muutenkaan piittaa toisen menemisistä, saati tee mitään yhdessä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys vielä että minkään uuden miesystävän kanssa en tällaiseen sijainnin jakamiseen suostuisi. Täysin eri asia sitten kun oltu kauan yhdessä, on lapset ja koti ja yhteinen elämä ja menot.

Vierailija
104/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vai että normaalit ihmiset soittaa... Tiedätkö että normaalitkaan ihmiset ei saa puhua kännykkään ajaessaan? Joka välissä pysähtyminen on aika ärsyttävää 

Jännää, kun meillä ei tarvitse _joka välissä pysähtyä_ soittaakseen, jos ei tulekaan sovittuun aikaan. Ja se toinen osaa kyllä ihan itse ottaa ruokaa, vaikka sitä soittoakaan ei tulisi.

Kaikenlaisia itsepetoksen tapoja sitä näkee. Reilumpaa olisi myöntää edes itselleen, että haluaa kontrolloida toisen menemisiä.

Meillä se oli nimenomaan mies joka tätä ehdotti. Eli en mä tässä ketään halua kontrolloida vaikka mieluusti suostun tuohon seur

Tämä uusi systeemi on kyllä onneton lainausten kannalta. Mikä sinut saa päättelemään, että jos ei ole tarvetta kytätä toista, niin ei tehdä mitään yhdessä? Luulen, että esimerkiksi me teemme keskimäärin enemmän kuin moni muu suomalainen pariskunta; käymme elokuvissa, konserteissa/keikoilla, ulkona syömässä, on viikoittainen liikuntavuoro, matkustelemme, luemme yhdessä ja toisillemme kirjoja, retkeilemme jne. Lähes joka viikonlopulle on yhteisiä suunnitelmia.

Eikä kumpikaan ole koskaan kokenut, että elämä jotenkin helpottuisi sillä, että tietäisi missä toinen on liikkeellä.

Vierailija
105/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jatkuvasti, joskus kun olen metsässä.

Vierailija
106/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ilman erityistä syytä, eli jossain vaeltamassa, merellä, tms. niin en ymmärrä minkä ihmeen takia?

Parisuhteessa ei omisteta toista ihmistä. Parisuhde on vapaaehtoinen halu olla toisen kanssa. Siihen sisältyy myös oma yksityisyys ja oma rauha. Tuollainen ehdotus reaaliaikaisesta sijainnin jakamisesta vie ajatukset helposti luottamuspulan ja kontrolloinnin suuntaan. Miksi?

Jokaisessa parisuhteessa määritellään keskenään se, paljonko on "yksityisyyttä" ja "omaa". Meillä esimerkiksi ei kännykätkään ole mitään "yksityisiä" vaan ihan vaan laitteita. Ei ole "yksityisasioita". Kaikki on yhteistä, se sopii meille.

Eikä kaikille sijainnin jakaminen vie ajatuksia mihinkään kontrolloinnin tai luottamuspulan suuntaan. Ei lainkaan, päinvastoin. Minulle tuosta tulee ajatus, että mikä ettei , eihän se mitään haittaa, hyötyä sen sijaan voi olla!

Eli kertoo enemmän sinusta itsestäsi, kuin mistään yleismaailmallisesta ajatuksesta. Ihmiset, ja parisuhteet, on erilaisia.

Vierailija
107/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on samaa sarjaa kuin se, että on pakko pitää sormusta koko ajan. Onneksi kumpikaan ei kosketa minua eikä puolisoani.

Vierailija
108/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on pointtina, jos jostain syystä hänellä on tarvetta tietää sijaintini niin sitten laittaa mulle viestin. Ainoastaan silloin jos on esimerkiksi patikoimassa jossain syrjäisemmässä tuommoinen on mielestäni hyödyllistä turvallisuussyistä. Samoin lapsien kohdalla tuo voi olla hyvä juuri turvallisuuden vuoksi.

Vierailija
109/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jokaisessa parisuhteessa määritellään keskenään se, paljonko on "yksityisyyttä" ja "omaa". Meillä esimerkiksi ei kännykätkään ole mitään "yksityisiä" vaan ihan vaan laitteita. Ei ole "yksityisasioita". Kaikki on yhteistä, se sopii meille."

(Ei helvata tätä lainausominaisuutta)

Eli jokaisessa parisuhteessa voi myös määritellä, minkä verran toista voi lyödä turpaan? Se ei ole väkivaltaa vaan ihan vaan välittämistä?

Ymmärräthän, että ihan mikä tahansa ei ole parisuhteessa tervettä. Kyse voi olla manipuloinnista, kiristämisestä tai muusta henkisestä väkivallasta. Jos hyväksyt sen, niin silloin varmaan fyysinenkin väkivalta on sinulle ok?

Vierailija
110/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä sinut saa päättelemään, että jos ei ole tarvetta kytätä toista, niin ei tehdä mitään yhdessä?"

Silmänisku kuvasti sitä, että oletukseni on ihan yhtä "pätevä" kuin oma oletuksesi siitä, että sijainnin jakaminen on "toisen kyttäämistä". 

PS. Me tehdään aivan yhtä paljon yhdessä asioita. Kaikki vapaa-aika ollaan aina yhdessä. Ja lisäksi vielä viestitellään työpäivien aikana useita viestejä. Silti joskus olisi hyvä vaan pikavilkaisulla nähdä, missä toinen on just nyt, koskee siis etenkin matkoja töistä kotiin.

Vierailija
111/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen olisi ollut aikoinaan käytössä, niin mieheni 2 vuoden mittainen salasuhde olisi paljastunut aiemmin.

Vierailija
112/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin meilläkin. Tsekkaan aina, milloin voin laittaa perunat tms. kypsymään

Vierailija
113/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Näin meilläkin. Tsekkaan aina, milloin voin laittaa perunat tms. kypsymään

Surullista. Niin moni nainen muokkaa oman elämänsä miehen menojen ja tulojen mukaan. Jos mies ei ole kotona päivällisaikaan, niin jättää itsekin syömättä.

Vierailija
114/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeyttävä esimerkki tilanteesta, jolloin sijainnin näkeminen olisi näppärää. Olen kotona, huomaan että listanaulat on loppu ja huomenna on tarkoitus laittaa listoja paikalleen. Miehen työaika on loppunut hetkeä aiemmin ja hänen työpaikkansa lähellä on hyvä rautakauppa. Jos laitan viestin tai soitan niin keskustelu menee näin

-Missä kohtaa oot? -Kohdassa X. -Ok. Ei sitten mitään! -Mitä olis tarvittu? -No ajattelin että jos oot vielä paikassa Y niin olisit hakenut listanauloja, mutta mä haen huomenna kirkonkylän kaupasta. -No voin mä kääntyä ja hakea? -Ei tarvitse. Jne (ja ajaessa ei saa naputella viestiä tai puhua puhelimessa)

Verrattuna siihen että hoksaan miehen juuri lähteneen töistä, katson kännykästä sijaintinsa ja näen hänen jo vähän aikaa sitten menneen rautakaupan ohi ja asia jää sillensä. Ei tarvitse soitella tai viestitellä. Ja naulojen tilalla voisi olla mitä vaan kauppatavaraa, jota kaupungista saa mutta meidän kirkonkylällä ei yhtä hyviä valikoimia ole.

Vierailija
115/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂😂

Luottamus huipussaan 😂

En todellakaan jaa, enkä jakaisi. Jos parisuhteessa ei ole luottoa, missä toinen kulkee, niin ei silloin parisuhdetta tule jatkaa. 

Vierailija
116/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Selkeyttävä esimerkki tilanteesta, jolloin sijainnin näkeminen olisi näppärää. Olen kotona, huomaan että listanaulat on loppu ja huomenna on tarkoitus laittaa listoja paikalleen. Miehen työaika on loppunut hetkeä aiemmin ja hänen työpaikkansa lähellä on hyvä rautakauppa. Jos laitan viestin tai soitan niin keskustelu menee näin

-Missä kohtaa oot? -Kohdassa X. -Ok. Ei sitten mitään! -Mitä olis tarvittu? -No ajattelin että jos oot vielä paikassa Y niin olisit hakenut listanauloja, mutta mä haen huomenna kirkonkylän kaupasta. -No voin mä kääntyä ja hakea? -Ei tarvitse. Jne (ja ajaessa ei saa naputella viestiä tai puhua puhelimessa)

Verrattuna siihen että hoksaan miehen juuri lähteneen töistä, katson kännykästä sijaintinsa ja näen hänen jo vähän aikaa sitten menneen rautakaupan ohi ja asia jää sillensä. Ei tarvitse soitella tai viestitellä. Ja naulojen tilalla voisi olla mitä vaan kauppatavaraa, jota kaupungista saa mutta m

Jep jep. Lakkaa valehtelemasta itsellesi.

Vierailija
117/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan on päässä vikaa jos ajattelee onnellisen parisuhteen, jonka "tavat" yhdessä sovittu mieleisiksi, olevan verrattavissa parisuhdeväkivaltaan.

Kannattaisi ymmärtää että suhteita vaan on erilaisia.

Vierailija
118/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hiukan on päässä vikaa jos ajattelee onnellisen parisuhteen, jonka "tavat" yhdessä sovittu mieleisiksi, olevan verrattavissa parisuhdeväkivaltaan.

Kannattaisi ymmärtää että suhteita vaan on erilaisia.

Perus vetästä ääri esimerkit tulille :D

Vierailija
119/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jos vanhemmalla ikäryhmällä on kielteinen ajatus tästä. Meillä nuoremmilla esim ite oon 21v niin monilla on snapchatissa sijainti kaikille kavereille.. Ite on laittais kaikille kavereille. Joskus jos ollaa tyttöjen kaa lähetty johonki juhlimaan nii pistetään esim sijainti 24h ajaksi toisillemme niin tiedetään missä menee jos joku hukkuu :D Snäpissäkin on se, että pitää käydä siellä paikalla, että sijainti päivittyy.

Vierailija
120/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ymmärrän jos vanhemmalla ikäryhmällä on kielteinen ajatus tästä. Meillä nuoremmilla esim ite oon 21v niin monilla on snapchatissa sijainti kaikille kavereille.. Ite on laittais kaikille kavereille. Joskus jos ollaa tyttöjen kaa lähetty johonki juhlimaan nii pistetään esim sijainti 24h ajaksi toisillemme niin tiedetään missä menee jos joku hukkuu :D Snäpissäkin on se, että pitää käydä siellä paikalla, että sijainti päivittyy.

niin siis en laittaisi kaikille sijaintia* paha sanoo miten kumppanin kanssa olisi kun en oo hetkeen suhteessa ollu. tuskin pyytäisin laittaan sitä. ite saattaisin laittaa jos lähen vaikka juhlimaan niin näkee vaikka että oon ollut kotona paikalla ja jos en vastaa viesteihin niin tietää että nukun ja oon kotona turvassa enkä ojassa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi