Jaatko sijaintisi kumppanillesi?
Miesystäväni on muutamaan kertaan maininnut että hänen mielestä minun pitäisi jakaa jatkuva reaaliaikainen sijaintini hänelle, ja hänkin jakaisi omansa.
Meillä ei ole yhteisiä lapsia emmekä asu yhdessä, vaikka käytännössä olemmekin jatkuvasti jomman kumman luona ja yhdessä.
Mielestäni meillä on hyvä suhde, eikä ole ollut pettämisdraamaa yms. En ihan ymmärrä miksi minun pitäisi jakaa sijaintini vaikka toisaalta en myöskään osaa antaa hänelle tarpeeksi hyvää syytä miksen tekisi kuten hän toivoo.
Onko tämmönen ihan yleistä nykyään?
Kommentit (192)
Vierailija wrote:
Samalla jaat sen sitten monikansallisille yhtiöille... Meidän perheellä sijaintitiedot on puhelimista kielletty sovelluksilta ja kartta tms saa sitä käyttää silloin kun käyttäjä avaa karttaohjelman. En ole koskaan kokenut tarvetta kyylätä perheenjäsenten menemisiä, osaavat kertoa etukäteen milloin suunnilleen tulevat kotiin ja laittaa viestiä jos myöhästyy.
Ihmettelein sitäkin kun olin hakemassa päiväsaikaan teini-ikäisiä kaupungilta niin toisen äiti soitti että nyt ne käänty siitä ja siitä risteyksestä väärään suuntaan. Yritin sanoa että oma lapseni osaa siitä kyllä tulla treffipaikalle ja sovittuun aikaankin oli vielä tovi, että älähän hättäile. Olivat sitten poikenneet vielä jätskikiskalle.
Miten h e l ve tin avuttomina ihmiset nykyään pitävät lapsinaan, kun liikkumista pitää seurata näin?
Mitä se muiden ihmisten perseitä kutittaa jos minä ja minun mieheni jaamme toisillemme sijaintimme? Eri asia olisi jos se jompaa kumpaa haittaisi.
Mun mies ajaa joka ilta n. 50 km kotiin, joskus tsekkaan mihin aikaa on kotona. Ei siinä sen kummallisempaa.
meillä saa myös käyttää toisen puhelinta ilman lupaa jos oma ei ole lähettyvillä ja tarvii soittaa, puhelimeen saa myös vastata jos tietää soittajan. Toisten viestejä ei lueta ikinä.
sähköpostien salasanat ovat tallennettu yhteiselle koneelle, molemmat pääsee toistensa pankkeihin.
ei tässä mun mielestä ole ikinä mitään kummallista ollut.
Vierailija wrote:
Joku äppi millä voi seurata sijaintia ja kuunnella ääniä?
Hyi hitto
Kuulee kun mies ähkii ja puhisee niin voi soittaa ambulanssin paikalla. Kiva keikka ambulanssimiehillä kun löytävät miehen puhisemassa jonkun pirkon päältä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En edes tiedä, miten se tehtäisiin. Sinänsä se voisi helpottaa niitä tilanteita, joissa esim metsälenkillä sattuu jotain ikävää.
Sitä varten on 112-sovellus.
Sepä. En tajua näitä että tietää missä toinen menee siellä marjamettässä. Tuskin kukaan itse lähtee pelastamaan jos jotain tapahtuu? Tai tämä ainakin olisi toivottavaa, ettei siellä sitten ole kohta kahta eksynyttä.
Tuo sijainnin jakaminen sopii silloin, jos kumpikaan ei sitä käytä kyttäämiseen. Minulla on vielä toisen lapsen sijainti, kysyin kyllä haluaako sen jo pois. Ei halunnut. Tietää että en kyttää. Kokee helpompana, että minun ei tarvitse soittaa aina jos tarvitsee tietää että onko vaikka jo kotiin tulossa. Kerran oli kaverillaan ja kotiintuloaika meni jo. Toki olisin voinut soittaa ja kysyä joko on tulossa, mutta katsoin sijainnin ja näin että on juuri lähtenyt. Ei tarvinnut häiritä toisen pyöräilyä. Tuskin olisi edes vastannut. Itsellä on snapissa sijainti päällä lähes aina, tosin siellä on vain lapset ja yksi kaveri. Tuskin niitä kiinnostaa kytätä. Mutta jos joku uusi puoliso tuollaista pyytäisi, en suostuisi. Vaatii sen luottamuksen että toinen ei käytä sitä väärin.
Ja ihan oikeasti jotkut syö joka päivä just tiettyyn aikaan? Kun ihmettelette tuota että laitetaan ne perunat kiehumaan kun nähdään että toinen on tulossa. Minulle on ainakin ihan sama syönkö 17.00 vai 17.15, voin hetken odottaa, että se puolisokin saa sitten lämmintä ruokaa. Toki tuntikausia en odottaisi. Ex ennen aina soitti kun oli töistä lähdössä ja lähinnä ärsytti sekin. Kun ei muuta aihetta ollut soittoon. Vähän turhaa sekin. Etenkin kun tuli kuitenkin suht samaan aikaan kotiin päivittäin.
Mietin töissä tätä sijainnin jakamista - paria työkaveria tulee puoliso usein hakemaan. Voimme yllättäen joutuu jäämään ylitöihin esim. sairauskohtauksen vuoksi, toinen totesi kerran, että kyllä se ukko voi odottaa, ei ole hätää, toinen taas on hätääntynyt, jos ei pääsekään minuutilleen lähtemään. Silloin mietin vakavissani, kuvitteleeko mies vakavissaan vaimonsa pettävän kehitysvammaisen asukkaamme kanssa. Jos sijainnin voi nähdä huonekohtaisesti, jälkimmäinen puoliso varmaan kellottaisi minuutilleen hoitotapahtumatkin.
Ei tässä ketjussa ole kuin muutama provoilija jotka huutaa kyttäämisestä ja sairaasta parisuhteesta, ja tuuttaavat kommenttia kommentin perään :D
Eihän tuollainen sijainnin jakaminen ole yhteisestä sopimuksesta yhtään sen kummempaa kuin toiselle soittaminen että missä olet, tai lähdin nyt tulemaan. Siitäkin voi vetää kilarit että vidduako sulle kuuluu ja miksi kyttäät mun menemisiä jos on sellainen luonne.
Ihmiset nyt käyttää erilaisia sovelluksia jotka kokevat helpottavan elämää jollain tapaa. Jollain se on pankin appi, jollain toisella HSL:n sovellus, jollain sijainnin jakaminen. Ihan samalla viivalla, jos kerran sellaisen kokee jollain tapaa hyödylliseksi. Nih.
Minun naiseni motkottaa, jos minulla ei ole sijaintia päällä. Sitten toisaalta kun sijaintini oli päällä, ja ajoin yhtä eri reittiä, ja näytti siltä, että olen jossain talossa, koska pientä heittoa on aina, niin siitäkin alkoi kauhea narina. Eli hyvää lopputulemaa ei ole...
Vierailija wrote:
Ei tässä ketjussa ole kuin muutama provoilija jotka huutaa kyttäämisestä ja sairaasta parisuhteesta, ja tuuttaavat kommenttia kommentin perään :D
Eihän tuollainen sijainnin jakaminen ole yhteisestä sopimuksesta yhtään sen kummempaa kuin toiselle soittaminen että missä olet, tai lähdin nyt tulemaan. Siitäkin voi vetää kilarit että vidduako sulle kuuluu ja miksi kyttäät mun menemisiä jos on sellainen luonne.
Ihmiset nyt käyttää erilaisia sovelluksia jotka kokevat helpottavan elämää jollain tapaa. Jollain se on pankin appi, jollain toisella HSL:n sovellus, jollain sijainnin jakaminen. Ihan samalla viivalla, jos kerran sellaisen kokee jollain tapaa hyödylliseksi. Nih.
Samaa mieltä tuosta alusta.
Me jaamme puolin ja toisin. Aloitimme jakamisen vasta kun olimme naimisissakin.
Se alkoi siitä, kun mies oli aina myöhässä. Minä soitin ja kyselin perään, niin mies jakoi sijaintinsa, etten koko aikaa soittele, vaan näen, missä on tulossa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Me miehen kanssa nähdään toistemme sijainnit. Ei siinä ole mitään kontrollinhalua puolin eikä toisin, meillä on terve suhde eikä kummallakaan ole menoissaan mitään salattavaa. Sijainnin näkeminen on lähinnä hyödyllistä infoa, ja vähentää turhaa "missä oot" kyselyä.
Miksi edes kyselette tyhmiä? Miksi pitää tietää missä toinen on?
Sijainnin näkeminen on vähentänyt esim seuraavia soittamisia:
kyllä minä soitan, kun toinen on luvannut tulla kotiin klo x, eikä hän ole kotona.
soitan, jos olen tyyliin paistamassa pihviä tai pastaa, jonka pitää olla al dente pöydässä.
soitan, jos olemme sopineet, että hän hakee minut jostain, niin haluan tietää, milloin alan valmistautumaan, että olen paikalla just silloin kun hän tulee.
soitan, jos yhtäkkiä muistan, mitä kaupasta piti hakea. Kyselen, onko hän kaupan lähellä.
nyt kun näen sijainnin, niin ei tarvi soittaa. En tykkää puhelimessa puhumisesta.
Miksi edes kyselette tyhmiä? Miksi pitää tietää missä toinen on?