Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaatko sijaintisi kumppanillesi?

Vierailija
11.10.2023 |

Miesystäväni on muutamaan kertaan maininnut että hänen mielestä minun pitäisi jakaa jatkuva reaaliaikainen sijaintini hänelle, ja hänkin jakaisi omansa.

Meillä ei ole yhteisiä lapsia emmekä asu yhdessä, vaikka käytännössä olemmekin jatkuvasti jomman kumman luona ja yhdessä.

Mielestäni meillä on hyvä suhde, eikä ole ollut pettämisdraamaa yms. En ihan ymmärrä miksi minun pitäisi jakaa sijaintini vaikka toisaalta en myöskään osaa antaa hänelle tarpeeksi hyvää syytä miksen tekisi kuten hän toivoo.

Onko tämmönen ihan yleistä nykyään?

Kommentit (192)

Vierailija
1/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en!

Vierailija
2/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole ikinä harkinnutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

idioottimaista edes pyytää tuollaista - oletko kysynyt miksi hän haluaa näin? 

Vierailija
4/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiedä, miten se tehtäisiin. Sinänsä se voisi helpottaa niitä tilanteita, joissa esim metsälenkillä sattuu jotain ikävää. 

Vierailija
5/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut jo vuosia app joka näyttää molempien sijainnin. Helpottaa arkielämää monessa kohtaa. Meillä on tavallinen tasapainoinen suhde, ei mustasukkaisuutta tms. 

Näen tuon myös turvallisuusasiana. Liikumme paljon koiran kanssa metsässä, ja tuntuu ihan kivalta että joku näkee missä menen, jos jotain vaikka sattuu. Lisäksi molemmilla jonkun verran työreissuja, jolloin on kiva tsekata missä kohtaa toinen on tulossa kotiin. Osaa laittaa iltapalan tulille tms :) 

Vierailija
6/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa…

Vierailija
7/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kerran ongelmaa, miks sitä ei voisi jakaa, jos sillä voi tehdä toisen iloiseksi ja kenties helpottaa yliajattelua?

Vierailija
8/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaa..

Vierailija
9/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan kyllä kaikkea vähän kaikille mutta sijantiani en milloinkaan

Vierailija
10/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni olisi tuollainen kontrollinhalu niin suuri turn off, että lopettaisin tapailun/suhteen. 

Vierailija
11/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos ei kerran ongelmaa, miks sitä ei voisi jakaa, jos sillä voi tehdä toisen iloiseksi ja kenties helpottaa yliajattelua?

Onko "yliajattelu" uusi termi sairaalloiselle mustasukkaisuudelle?

Vierailija
12/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin jakaa väliaikaisesti, jos on sovittu, että tulen hakemaan autolla, on sovittu tapaaminen jossain tms. Muuten en. Todella outoa, että joku tuollaista pyytää. Alkaisin kyllä katselemaan muitakin varoitusmerkkejä, ei tuollainen ole normaali-ihmisen käytöstä.

Vierailija
13/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voin jakaa, jos se on olennaista. Yleensä siten saa tarkan ennusteen, koska on kotona.

Jatkuvassa sijainnin jakamisessa ei ole oikein järkeä. Menee vain akkua ja dataa. 

Vierailija
14/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta se kontrollointi sitten hiljalleen alkaa ja pahenee vaan. 

Vierailija
15/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En edes tiedä, miten se tehtäisiin. Sinänsä se voisi helpottaa niitä tilanteita, joissa esim metsälenkillä sattuu jotain ikävää. 

Google Mapsissa painat omaa profiilitunnustasi kartan oikeassa yläreunassa. Valitse sijainnin jakaminen ja siitä henkilö, jonka kanssa jaat sijaniin. Voi valita ajan, kuinka kauan se on jaettuna. Ihan kätevä toiminto välillä. Ei se kyllä täysin reaaliaikainen ole, mutta riittää useimmiten.

Vierailija
16/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näen miehen sijainnin, hän ei minun. 

Vierailija
17/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä. Mitä varten toisen pitäisi tietää toisen sijainti jatkuvasti? Turvallisuuspuoli on aivan naurettava selitys - kuinka usein on eukko eksynyt metsään ja ukko on sijaintipalvelun avulla sen sieltä pelastanut? Never. Jollain muistisairaalla vanhuksella ymmärrettävää.

Vierailija
18/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onko "yliajattelu" uusi termi sairaalloiselle mustasukkaisuudelle?

Mun luottamusta on petetty. Kyllä mä vähän ehkä ihmettelen, jos mun kumppani ei oikeasti suostuisi jakamaan sijaintia. Sairas mustasukkasuus tulee ilmi sitten jos valitetaan kun on tietyssä paikassa jne ja kattelis sijaintia koko ajan. Ite katsoisin silloin, kun ei olla puhuttu hetkeen enkä tiedä yksinkertaisesti missä toinen on. Sori, mutta jos satut rakastuun ihmiseen kuka tarvitsee extra varmistusta sillon tällön, niin se pitä kestää. Jos et kestä, on parempi sille toisellekkin että lähdet. Thats it.

Vierailija
19/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtava uusi termi, "yliajattelu" :-)))

Toinen pohtii koko ajan mielessään missä kumppani on ja kenen kanssa pettämässä, mutta ei hätää, se on vain yliajattelua ja sitä voi helpottaa jakamalla sijaintinsa niin että toinen voi tarkkailla koko ajan!

Täysin sairasta settiä.

Vierailija
20/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voin jakaa väliaikaisesti, jos on sovittu, että tulen hakemaan autolla, on sovittu tapaaminen jossain tms. Muuten en. Todella outoa, että joku tuollaista pyytää. Alkaisin kyllä katselemaan muitakin varoitusmerkkejä, ei tuollainen ole normaali-ihmisen käytöstä.

Joo, meilläkin tytär on jakanut väliaikaisesti sijaintiaan esim. silloin, kun on palaamassa pelireissusta ja hänet pitää hakea paikasta x. Olen voinut silloin itse seurailla, missä ovat tulossa ja milloin mun on lähdettävä ajamaan noutopaikalle. Mutta jatkuvaa sijainnin jakamista en ymmärrä minäkään. Vaikka omissa menoissa ei olisikaan mitään salattavaa ja niistä kertoisi avoimesti puolisolle, niin en silti tykkäisi, että jokainen liikkeeni näkyisi toisen puhelimessa.