Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaatko sijaintisi kumppanillesi?

Vierailija
11.10.2023 |

Miesystäväni on muutamaan kertaan maininnut että hänen mielestä minun pitäisi jakaa jatkuva reaaliaikainen sijaintini hänelle, ja hänkin jakaisi omansa.

Meillä ei ole yhteisiä lapsia emmekä asu yhdessä, vaikka käytännössä olemmekin jatkuvasti jomman kumman luona ja yhdessä.

Mielestäni meillä on hyvä suhde, eikä ole ollut pettämisdraamaa yms. En ihan ymmärrä miksi minun pitäisi jakaa sijaintini vaikka toisaalta en myöskään osaa antaa hänelle tarpeeksi hyvää syytä miksen tekisi kuten hän toivoo.

Onko tämmönen ihan yleistä nykyään?

Kommentit (192)

Vierailija
61/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jakaisi. Ahdistava ajatus, että toinen käyttäisi missä menen. Toisaalta nuorten keskuudessa ilmeisesti ihan normaalia, että näkevät missä esim. kaverit on.

Vierailija
62/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei haittaa jos 53v pekka ei mulle halua sijaintia jakaa :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Jos ei kerran ongelmaa, miks sitä ei voisi jakaa, jos sillä voi tehdä toisen iloiseksi ja kenties helpottaa yliajattelua?

Mustasukkaisuus ei vähene kontrolloinnilla.

Luotto kasvaa kun sen näyttää teoilla. Tyhmää luottaa ihmisiin sokeesti.

Kuka sinun kaltaistasi jaksaa, jolle itseään pitää todistella? Tyhmää olla siihen luottamatta, joka sinua rakastaa. Ja jos ei rakasta luottamuksen arvoisesti, sittenpähän tiedät lähteä. Tekoja vaatimalla uuvutat vain kumppaniasi.

Mua jaksaa miehet keille ei oo ongelmaa nähdä vaivaa :D Hyvä vaan etten kelpuuta tollasia ketkä ei halua luoda mulle turvallista oloa.

Ethän sinä koe oloasi turvalliseksi vaan epävarmaksi. Epävarmuuteen tarvitset vahvistusta, samaten kuin kukaan ei voi tehdä toista onnelliseksi, ei kukaan voi antaa turvallisuuden tunnettakaan. Heti kun menetät kontrollin tunteesi, menetät turvallisuuden tunteesikin. Se on illuusio.

Ex-mieheni petti, samaten kuin nykyisen mieheni avioliiton lopussa on ollut kummankin puolista uskottomuutta. Me olemme sopineet, että jos haluaa vaihtaa, ilmoittaa toiselle ja asia on siinä, mutta nyt uskomme kumpikin, että elämme loppuelämämme liitossa. Mieheni työpaikalla on kymmeniä naisia( veikkaan, että lähes kaikki ovat jossakin suhteessa parempia kuin minä), pettäminen olisi helppoa, vaikka jakaisi sijaintinsa. Olemme valinneet toisemme, ja siihen rakkauteen on uskottava.

Vierailija
64/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kanssa nähdään toistemme sijainnit. Ei siinä ole mitään kontrollinhalua puolin eikä toisin, meillä on terve suhde eikä kummallakaan ole menoissaan mitään salattavaa. Sijainnin näkeminen on lähinnä hyödyllistä infoa, ja vähentää turhaa "missä oot" kyselyä.

Vierailija
65/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Me miehen kanssa nähdään toistemme sijainnit. Ei siinä ole mitään kontrollinhalua puolin eikä toisin, meillä on terve suhde eikä kummallakaan ole menoissaan mitään salattavaa. Sijainnin näkeminen on lähinnä hyödyllistä infoa, ja vähentää turhaa "missä oot" kyselyä.

Tä mä

Vierailija
66/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi pitäisi aina tietää, missä toinen on? Ihan vilpittömästi ihmettelen. Jotta "tietäisi laittaa perunat kiehumaan"? Meillä on säännöllinen ruoka-aika. Jos sitä on tarve muuttaa, siitä sovitaan etukäteen. En minä jättäisi syömättä vain siksi, että puolisolla meneekin myöhään. Jos hän myöhästyy vain hieman, hän osaa kyllä soittaa.

Kun puolisollani on menoja lähikaupunkiin tai muualle, niin ei minun tarvitse tietää missä hän siellä liikkuu. Eikä hän kysele, missä minä olen. Jälkeen päin kerrotaan toisillemme se, mikä toista mahdollisesti kiinnostaa ("Kävin x-paikassa, siellä oli hieno y", "törmäsin sattumalta Annaan ja Aleksiin, lähettivät terveisiä", "löysin kirppiksellä tällaisen, eikö ole hieno" jne).

En keksi ainuttakaan muuta perustetta sijaintitiedon näyttämiselle kuin satunnaisen turvattoman hetken esim. kun toinen lähtee yksin marjaan, sieneen tai johonkin tapaturma-alttiiseen harrastukseen (johon ei osallistu muita).

Vierailija
67/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sille. Töissä on vaitiolovelvollisuus ja käyn asiakkaiden luona ja vapaalla ulkoilen missä haluan. 

Vierailija
68/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yksinkertaisuudessaan KAIKILLA pariskunnilla on omat rajat. Ei kannata ruveta seurustelemaan jos rajat eivät kohtaa. Joillekkin sijainnin jakaminen on normaalia eikä pidä sitä isona asiana. Jotkut taas ei halua jakaa sitä ja sekin on normaalia. Mutta se että lytätään saman tien toisten mielipiteet ja rajat on tyhmää. Ei varmaan vaikuta kenenkään elämään jos jotkut pariskunnat ei pidä sijainnin jakamista normaalina tai jos jotkut pitää?

Vierailija
69/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin näin. Molemmilla on kypärät päässä, johon liimattu kännykkä visiiriksi. Näkee siitä reaaliaikaisesti kartalla missä toinen menee ja livekuvaa. Ääniyhteyskin on. Jos joku mies juttelee vaimolle niin huutelen sen kautta kysymyksiä; kuka hän on ja millä asialla. 

Vierailija
70/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellosta öisin varsinkin jos mies on yövuorossa mutta siihen on taas omat syynsä.

Vierailija
71/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla nousee inhotus aina, jos kumppani aloittaa puhelun sanoilla, missä olet.

Johtunee osittain kyllä siitä, että olen ollut muutaman vuoden suhteessa hyvin mustasukkaisen ja kontrolloivan henkilön kanssa.

Minuakin on kontrolloitu, joten kysyn puhelun aloittaessani, onko paha hetki. Etten kuulosta siltä, että soitan kytätäkseni, kontrolloidakseni tms. 

Vierailija
72/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siis yksinkertaisuudessaan KAIKILLA pariskunnilla on omat rajat. Ei kannata ruveta seurustelemaan jos rajat eivät kohtaa. Joillekkin sijainnin jakaminen on normaalia eikä pidä sitä isona asiana. Jotkut taas ei halua jakaa sitä ja sekin on normaalia. Mutta se että lytätään saman tien toisten mielipiteet ja rajat on tyhmää. Ei varmaan vaikuta kenenkään elämään jos jotkut pariskunnat ei pidä sijainnin jakamista normaalina tai jos jotkut pitää?

Eli jos pariskunta sopii keskenään, että toinen ottaa toiselta säännöllisesti turpiin, niin se on normaalia kun kerran rajat kohtaavat? Ymmärtänet kärjistyksen? Digitaalinen väkivalta on väkivaltaa sekin, ja jos toinen manipuloi toisen uskomaan, että on normaalia näyttää toiselle koko ajan sijaintitiedot (antaa selata puhelinta, vaatia selitystä mistä tuntee kenetkin somessa, rajoittaa toisen somen käyttöä, kieltää vastakkaista sukupuolta olevien ystävien kanssa yhteydenpidon jne) niin se on _väkivaltaa_. Se on henkistä ja digitaalista väkivaltaa.

Vierailija
73/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän sittenkin epäilee jotain. 

Vierailija
74/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ehkä hän sittenkin epäilee jotain. 

Tietysti epäilee. Ei kukaan ehdottaisi tuollaista ellei olisi epäluuloinen ja mustasukkainen. Ja jos tuohon myöntyy niin seuraavaksi vaatii jotain muuta, luultavasti että saa selailla ap:n kännykkää. Ja kun ap ei suostu, niin se on "merkki siitä, että on jotain salattavaa".

Voi kun teinien vanhemmat opettaisivat lapsiaan pitämään rajansa!

Vierailija
75/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ehkä hän epäilee. On tosin kertonut että hänen exän kanssa heillä oli niin eikä siinä ollut mitään ongelmaa.

Että minusta tämä asia kertoo enemmän hänestä kuin minusta…

Ap

Vierailija
76/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ehdotti tätä joskus, mutta asia sitten vaan jäi. Mutta pitäisikin nyt selvittää miten se onnistuu ja laittaa voimaan. Kyllähän se välillä helpottaisi kun näkisi missä toinen menee, ei tarvitse kysellä. Esimerkiksi, jos lähden koiran kanssa miestä vastaan kun tulee töistä, osaisin arvioida mihin aikaan on hyvä lähteä. Tai jos mietin joko hän on ajanut Kotipizzan ohi, vai ehdinkö vielä tilata ;) Tai jos hän jää ylitöihin muttei ehdi ilmoittaa siitä, niin en turhaan huolestu. Tai esimerkiksi kun tänään menen töiden jälkeen kauppaan, mies voisi vaikka jonkun ajan päästä katsoa vieläkö olen kaupungissa, jos pitäisikin käydä myös rautakaupassa. Jne.

Eihän tuo sijainnin näkeminen sitä tarkoita, että sitä pitäisi koko ajan kytätä (kuten joidenkin kommenteissa ihmetellään että miksi pitäisi koko ajan nähdä missä toinen kulkee), vaan sitä voi katsoa silloin, kun tietoa tarvitsee.

Vierailija
77/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niin, ehkä hän epäilee. On tosin kertonut että hänen exän kanssa heillä oli niin eikä siinä ollut mitään ongelmaa.

Että minusta tämä asia kertoo enemmän hänestä kuin minusta…

Ap

Vastaat hänelle, että et näe mitään syytä jakaa sijaintitietoa, ja sillä se on ratkaistu. Kaikki "onko sinulla siis jotain salattavaa" vastaukset ovat puhdasta manipulointia eli henkistä väkivaltaa, ja miksi haluaisit olla ihmisen kanssa, joka käyttää sellaista? Eli jos se on hänelle ongelma, että et jaa sijaintitietojasi (etkä salasanojasi jne), niin tutustumisenne on osoittanut, että ette sovi toisillenne ja on parempi jatkaa matkaa erikseen.

Vierailija
78/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kävisi mielessänikään jakaa sijaintia. Ja miehenikään liikkeistä en niin kiinnostunut. 

Meillä toimii myös kolmen teinin kanssa luottamus, ollaan siellä, missä sanotaan ja tullaan takaisin siihen aikaan, kun on luvattu. 

Vierailija
79/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luotto kasvaa kun sen näyttää teoilla."

"Uskallan omaan ja monien muiden kokemuksiin perustuen sanoa että ei kasva. Jos ihminen lähtökohtaisesti epäilee kumppaniaan, se epäilys ei häviä mihinkään vaikka toinen tekisi mitä sirkustemppuja."

Meitä varmaan sitten on erilaisia. Omassa suhteessa luottamus todellakin on kasvanut, kun toinen on teoillaan osoittanut olevansa luottamuksen arvoinen ja ettei syytä epäilyksiin ole. Eikä siihen sirkustemppuja ole tarvittu vaan esimerkiksi avointa keskustelua menemisistä jo etukäteen, joidenkin omien menojen jättämistä väliin, viestien näyttämistä. Eli sen oman kumppanin huomioimista niissä asioissa, jotka epäilyksiä aiheuttaa.

Vierailija
80/192 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Luotto kasvaa kun sen näyttää teoilla."

"Uskallan omaan ja monien muiden kokemuksiin perustuen sanoa että ei kasva. Jos ihminen lähtökohtaisesti epäilee kumppaniaan, se epäilys ei häviä mihinkään vaikka toinen tekisi mitä sirkustemppuja."

Meitä varmaan sitten on erilaisia. Omassa suhteessa luottamus todellakin on kasvanut, kun toinen on teoillaan osoittanut olevansa luottamuksen arvoinen ja ettei syytä epäilyksiin ole. Eikä siihen sirkustemppuja ole tarvittu vaan esimerkiksi avointa keskustelua menemisistä jo etukäteen, joidenkin omien menojen jättämistä väliin, viestien näyttämistä. Eli sen oman kumppanin huomioimista niissä asioissa, jotka epäilyksiä aiheuttaa.

En itse lähtisi suhteeseen, jossa lähtökohtana ei ole luottamus puolin ja toisin. Jos olisi edellisen suhteen traumoja, hoitaisin ensin pääni kuntoon ennen kuin edes alkaisin katsella vastakkaista sukupuolta sillä silmällä. Jos minulla ei olisi suhteessa _hyvä_ olla, so.  jos energiani kuluisi epäilyyn, tarkistuksiin, varmistuksiin jne, olisin mieluummin yksin.

Ja jos puolisoni haluaisi minun _todistavan_ luotettavuuteni, olisin mieluummin yksin kuin sellaisen ihmisen kanssa.