Työhaastattelu työpaikan aulakahvilassa
Siis mikä juttu... Olin haastattelussa ja haastattelija pahoitteli mulle, ettei ole nyt sopivaa vapaata tilaa meille niin mennään tonne kahvioon haastattelemaan. Täytyy sanoa, että keskittymiseni oli aika huonoa. Se kaikki hälinä, muiden ihmisten keskustelut, astioiden kolina... Ei jäänyt hyvä fiilis. Haastatteluun kutsutaan ja sitten onkin yllätys, ettei ole mitään vapaata tilaa jossa voisi olla rauhassa?
Kommentit (84)
Valehaastattelu, jolla kerätään tietoja. Jäit vanhanaikaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän että et saa paikkaa. Olen itsekin ollut haastattelussa kun joku tuuraaja haastatteli jossain varaston nurkassa. Joko valinta oli jo tehty tai sitten ei oltu oikeasti palkkaamassa.
Harmi juttu. :(
Tuli kyllä joo vähän erikoinen fiilis tuosta paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Valehaastattelu? Onko tällaisia oikeasti?
Ja kai haastattelu oli myös nopea?
Sitä sattuu, ja voi olla tarkoituksellista jolla vähän tsekataan reaktioita tai sitten vihjataan ettei ole kärkisijoilla. Sama kuin perjantaihaastattelut.
Mä olin kerran Turussa Fazerin kahvilassa (puoliltapäivin kesällä, jokunen vuosi sitten) ja siihen lähipöytään tultiin pitämään työhaastattelua! Oli jotenkin tyhmää kuunnella kun "kerrohan vähän itsestäsi" -lässytykset alko rullaa.
No minut on haastateltu sotilaskodissa, eli sotkussa. :D Tosin ei siellä silloin muita ollut, paitsi henkilökunta. Ja työ oli toki valtion hommia ja en olisi päässyt alueelle muutenkaan yksin tulemaan, joten pitivät tuossa sotkussa mihin pääsi ulkopuolisetkin. Ja kyllä, minut valittiin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä sattuu, ja voi olla tarkoituksellista jolla vähän tsekataan reaktioita tai sitten vihjataan ettei ole kärkisijoilla. Sama kuin perjantaihaastattelut.
Kaikkea sitä onkin. Toisaalta, miksi sitten kutsutaan haastatteluun edes? Miksi nähdään edes se vaiva, jos ei ihminen kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin kerran Turussa Fazerin kahvilassa (puoliltapäivin kesällä, jokunen vuosi sitten) ja siihen lähipöytään tultiin pitämään työhaastattelua! Oli jotenkin tyhmää kuunnella kun "kerrohan vähän itsestäsi" -lässytykset alko rullaa.
Tämän mäkin huomasin. Kun tämä kysymys tuli kohdalleni, niin muut ihmiset alkoi vilkuilla. No, paineensietokyvyn testausta tämäkin kerrakseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä onkin. Toisaalta, miksi sitten kutsutaan haastatteluun edes? Miksi nähdään edes se vaiva, jos ei ihminen kiinnosta.
Ainakin julkisella puolella voi olla pakko ettei syrjitä.
Mun haastattelu pidettiin kerran myös kahvilassa. Muistan kun haastattelija tutki mun CV ja kysyi, miksi en ole enää töissä yhdessä tietyssä paikassa, että eikö mua se sitten kiinnosta. Mielestäni kysymys oli vähän hämmentävä. Työ oli ollut vielä määräaikainen. Että ihan kun sitä vaan mentäs sisään ja sanottas, että mä tuun nyt töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin julkisella puolella voi olla pakko ettei syrjitä.
Ei mua kyllä ole julkiselle välttämättä edes haastatteluun kutsuttu. On tullut viesti, että emme valinneet teitä jatkoon tms. Ja tämä missä olin ei ole julkinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut jo vuosikausia. Tiedoista saa hyvän rahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut jo vuosikausia. Tiedoista saa hyvän rahan.
Mihin niitä tietoja käytetään?
Itse olen ollut myös haastattelussa, joka pidettiin sen työpaikan ruokalassa. Hyvin meni ja sain paikan. Et ehkä anna kovin hyvää kuvaa itsestäsi työntekijänä, jos et pysty keskittymään hälinässä
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut myös haastattelussa, joka pidettiin sen työpaikan ruokalassa. Hyvin meni ja sain paikan. Et ehkä anna kovin hyvää kuvaa itsestäsi työntekijänä, jos et pysty keskittymään hälinässä
Koitin peittää tuon. Pysyin kyllä keskustelussa asiassa, mutta kyllä se melu myös aika paljon myös vaikuttaa siihen, että kuulee kunnolla mitä toinen puhuu.
Luvattiin kuitenkin ilmoittaa tuloksesta
Ei tuossa mitään ihmeellistä ole. Kaikki neukkarit varattuina, haastattelu tulossa, mennään ruokalaan. Jos kandidaatti ei pysty keskittymään kun ympärillä on ihmisiä ja hälinää, ehkä hän ei pysty keskittymään työssäkään. Nuo "valehaastattelut" kuulostavat salaliittoteorialta.
Kerro sitten tuleeko viesti "valitettavasti valintamme ei kohdistunut sinuun"
Kuulostaa vähän että et saa paikkaa. Olen itsekin ollut haastattelussa kun joku tuuraaja haastatteli jossain varaston nurkassa. Joko valinta oli jo tehty tai sitten ei oltu oikeasti palkkaamassa.