Miten syöt pysyäksesi normaalipainossa/hoikkana?
Montako kertaa päivässä syöt? Minkälaista ruokaa ja juomaa päivän aikana?
Kommentit (54)
Kolmena päivänä viikossa syön 500 kcal.
Muina päivinä syön terveellistä sekaruokaa, tosi vähän punaista lihaa. Paljon marjoja ja juureksia.
Kerran viikossa järjetön mättöpäivä.
Paino pysyy kurissa, olen hoikka.
Säännölliset ruoka-ajat suurimman osan ajasta.
Joka päivä aamupala, lounas, jne
Jos joskus vaikka matkalla tai reissussa jää niin nopeasti palaa. Ei ole niin tarkkaa ettei joustolle jäisi tilaa mutta yleensä ateriat toteutuu
Janojuomaa vettä
Aamulla puuroa
Terveellistä perusruokaa
aamupala yleensä leipäpalanen tai pieni sämpylä
lounas iso lautasellinen keitettyjä kasviksia (bataattia, sinisiä perunoita, porkkanoita, myskikurpitsaa ym) lisänä annos proteiinipitoista esim. broileria, kalaa, munakasta,raejuustoa...
Illalla leipäpala tai puuro, marjoja tai hedelmää
Leivän päällä on jotain leikkelettä, tähteeksi jäänyttä ruokaa tai vain tomaattia, mitä nyt sattuu olemaan.
Olen painanut yli 100 kiloa, pysynyt alle 70 kilossa jo kauan, kauan.
Säännölliset ruoka- ja nukkumis-ajat, viimeinen ateria illalla 17 pintaan ja nukkumaan 22. Ruoka-annoksessa 2/4 kasviksia, 1/4 hiilareita ja 1/4 proteiinia. En syö vaaleaa hötöhötö leipää, ainoastaan kaura- ja ruis. En myöskään välitä makeasta tai pullamössöstä (salmiakki ja sipsit heikkous)
Vierailija kirjoitti:
Verenpainelääkettä. Lähti nälkä kokonaan ja jokaisena päivänä saa miettiä mitä syö että saa tarpeeksi kaikkea ja nestettä lähtee paljon.
Oho mikä lääke tuollaista tekee?
Syön fiiliksen mukaan. Nainen neljänkympin paikkeilla, mitat 175/54 kg. Kasvissyöjä, mutta muuten en rajoita mitään puolivalmisteita, herkkuja tms. pois ruokavaliostani, eli syön sitä, mitä sattuu tekemään mieli ja silloin, kun on nälkä. Hikiliikuntaa harrastan omaksi huvikseni vähintään 5 h viikossa ja perusluonteeltani olen aktiivinen, tykkään olla ulkona puuhailemassa jotain aina kun vaan on aikaa.
En ole koskaan halunnut tehdä syömisestä hankalaa tai sen suurempaa salatiedettä. Aina olen ollut hoikka, niin ovat vanhempanikin.
Aamulla tuorepuuroa ja kanamuna.
Lounaaksi iso salaatti ja leipviipale.
Välipalana rahka.
Päivälliseksi kanaa ja kasviksia tai joku lämmin kasvisruoka.
Iltapalaksi pari viipaletta leipää juustolla ja kasviksilla.
Juomana vesi ja vihreätee.
Noin kerran viikossa vähän makeaa, pulla tai suklaata.
Välttelen: alkoholi, sokeriset tai makeutetut juomat, sipsit ja muu höttö, karkki, pakastepitsat tai muut kovin prosessoidut einekset. Lihaa kohtuudella, ei edes joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Syön fiiliksen mukaan. Nainen neljänkympin paikkeilla, mitat 175/54 kg. Kasvissyöjä, mutta muuten en rajoita mitään puolivalmisteita, herkkuja tms. pois ruokavaliostani, eli syön sitä, mitä sattuu tekemään mieli ja silloin, kun on nälkä. Hikiliikuntaa harrastan omaksi huvikseni vähintään 5 h viikossa ja perusluonteeltani olen aktiivinen, tykkään olla ulkona puuhailemassa jotain aina kun vaan on aikaa.
En ole koskaan halunnut tehdä syömisestä hankalaa tai sen suurempaa salatiedettä. Aina olen ollut hoikka, niin ovat vanhempanikin.
Miksi tätä yläpeukutetaan, henkilöllä syömishäiriö ja painoa 10kg liian vähän, kuukautiset jää tuolla painolla jo pois?
Kwasniewskin Optimal dietin mukaan, jonka olen muokannut suomalaiseen lähiruokaan sopivaksi. 2-3 ateriaa päivässä.
42v akkaihminen, 166cm lyhyt ja painosta en tiedä kun ei ole vaakaa. Vaatekoko M.
Ennen kuin aloitin minkäänlaista vhh ruokavaliota (vuonna 2010, kai(?)) painoin noin 100kg ja vaatekoko oli XL-XXL.
Ihan tavallista ruokaa.
Aamulla yleensä kananmunan ja joko puuroa+marjoja tai pari leipää ja niiden päällä kasviksia ja juustoa. Yleensä menee myös lasi appelsiinimehua, joskus vettä.
Lounas yleensä eilisiä rääppeitä. Tänään esimerkiksi stroganoffia ja perunaa, kylkeen porkkanaraastetta ja muutama tomaattilohko.
Välipala vaihtelee tai välillä jää välistä. Tänään välipalaksi kohta kiivi kun tuli eilen ostettua rasiallinen, kuppi teetä ja pala tummaa suklaata. Varmaan myös kourallinen pähkinöitä.
Päivälliseksi teen savulohikiusausta, sen kaverina menee varmaan loput porkkanaraasteet ja säilykepunajuuriviipaleita, pala ruisleipää kasviksilla ja lasi piimää.
Iltapalaksi yleensä tilkka maustamatonta jugurttia, marjoja/hedelmää ja vähän mysliä. Tänään varmaan jugurtti kiivillä, että tulee ne kiivit syötyä ennen kuin pehmenevät liikaa.
Syön ihan kaikkea, mutta vältän rasvattomia tuotteita ja alkoholia en juuri käytä. Aina ollut normaalipainoinen, nyt 45v.
Ei tuo näytä pahemmin poikkeavan ylipainoisen syömätottumuksista. Pienemmät annoskoot ja usein syöminen verensokerin pitämiseksi tasaisena lienee ne tärkeimmät.
Vierailija kirjoitti:
Tavallisia elintarvikkeita. Ei ole mitään makeutusaineita, raejuustoja, karppauksia tai muitakaan.
Ruoaksi vaikka falafel-pyöryköitä ja riisiä ja kasviksia.
Mitä epätavallisempaa on raejuustossa kuin falafel-pyöryköissä?
Olennaista on että kuinka paljon syö ei se mitä syö.
Kolmesti päivässä.
Aamiainen 7-8
Lounas 12-14
Päivällinen 19-20
Välipaloja silloin jos joku ateria jää välistä tai viivästyy reilusti.
Ihan normiruokaa, arkiaamuina usein kaurapuuroa, viikonloppuisin sitten joten extraa vaikka amerikkalaisia pannukakkuja tai omeletti tai eggs benedict tai croissant & kreikkalaista jogurttia.
Lounaaksi joko edellisen illan tähteitä tai noutosalaatti tai ravintolassa mitä milloinkin.
Päivälliseksi ihan tavallista kotiruokaa, varsin kasvispainotteista tosin. Jälkkäriä vain viikonloppuisin tai ravintolassa, viiniä tai olutta ruokajuomana pari kertaa viikossa. muuten vettä.
Joka aterialla kasviksia runsaasti, pyrin siihen että viikossa tulee 30 erilaista kasvikunnan tuotetta (vihannekset, kasvikset, pavut, siemenet ja pähkinät lasketaan)
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa
3 kertaa päivässä, ei välipaloja. Välttelen vehnää, valkoista sokeria ja margariinia. Ja punaista lihaa en syö, mutten syön mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa
Eikö? Olen ollut samanpainoinen (+-3kg) koko aikuisikäni eli 40 vuotta. En karsasta mitään ruokia enkä herkkuja mutta jos olen saanut liikaa energiaa eli paino on lisääntynyt, säädän muutaman päivän annoksiani pienemmiksi jolloin olen taas lähtöpainossani.
Verenpainelääkettä. Lähti nälkä kokonaan ja jokaisena päivänä saa miettiä mitä syö että saa tarpeeksi kaikkea ja nestettä lähtee paljon.