Kaverinini ihannoi tyyppiä, joka puhuu hänestä ilkeästi selän takana, nimittelee mm. läskiksi. Pitäisikö tästä kertoa?
Kaveri on tavannut erään tyypin, josta puhuu koko ajan ja jota ihailee. Tämä on suosittu tyyppi muidenkin keskuudessa. Siis kyseessä ei mikään romanttinen viritys, vaan kaksi nuorta naista ja kaverimeininkiä. Kaverini hengailee tämän kanssa aina kun pystyy. Nyt kuitenkin törmäsin juhannuksena itse tähän toiseen tyyppiin (tunnen itsekin hänet joten kuten) ja kun mainitsin että "joo, kuulinkin X:ltä että olitte olleet" jne niin se toinen sanoi naureskellen että ai niin se läski. Ja puhui siitä alentavasti ja ohittavasti. Tilanne ei kestänyt pitkään, mutta tämän perusteella tuli kyllä ihan toisenlainen kuva heidän kaverisuhteestaan.
Kaverini ei ilmeisesti tajua mitä tämä toinen oikeasti hänestä ajattelee. Tuli sellainen kuva, että se toinen pitää sitä ihan pellenä ja mukana lähinnä huumoriarvon vuoksi. Ja tuo että sanoo "läskiksi" kuulosti todella pahalta. Hän oli toki humalassa, mutta ei kai noin voi sanoa. Pitäisikö tästä kertoa kaverille, mutta miten? En viitsi toistaa sanatarkasti ja pelkään myös että kaverini ei usko koska ihannoi tätä tyyppiä.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Sano.
Ai sanatarkasti? Eikö tuon toistaminen ole aika loukkaavaa. Ja sitten se, että kun se kaverini ihannoi tätä niin paljon ja pitää itseään ystävänä hänelle, on se aika ikävä minun mennä tätä juttua oikomaan. Ei ole helppoa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano.
Ai sanatarkasti? Eikö tuon toistaminen ole aika loukkaavaa. Ja sitten se, että kun se kaverini ihannoi tätä niin paljon ja pitää itseään ystävänä hänelle, on se aika ikävä minun mennä tätä juttua oikomaan. Ei ole helppoa.
ap
Emme syötä sinulle toimintamallia. Mieti itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano.
ap
Taidan jättää sanomatta. Ei kai se heidän kaverisuhteensa minulle mitään kuulu. Varmaan se totuus paljastuu aikanaan siinä kuitenkin. Ihmetyttää vaan tuollaiset ilkeät ihmiset. Jaksaa esittää ystävällistä ja sitten haukkuu törkeästi selän takana ilman mitään syytä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano.
ap
Taidan jättää sanomatta. Ei kai se heidän kaverisuhteensa minulle mitään kuulu. Varmaan se totuus paljastuu aikanaan siinä kuitenkin. Ihmetyttää vaan tuollaiset ilkeät ihmiset. Jaksaa esittää ystävällistä ja sitten haukkuu törkeästi selän takana ilman mitään syytä.
ap
Vastuutonta.
ensi kerralla kun kehuu sano joo näin " tiinaa" kova tyttö haukkumaan toisten ulkonäköä
Vierailija kirjoitti:
ensi kerralla kun kehuu sano joo näin " tiinaa" kova tyttö haukkumaan toisten ulkonäköä
Tämä. Sanot, että törmäsitkin tyyppiin ja haukkui habitustasi törkeästi. Kanattaisi varmaan miettiä kenen kanssa hengaa.
Annat olla. Jos sinä menet siihen sotkeutumaan, ei tämä uhri sitä kuitenkaan halua uskoa ja teidän välit menee poikki. Ja tämä haukkuja tietysti kiistää koko homman (ja naureskelee selän takana). Anna kaverisi saada se asia itse selville. Kyllä se ennemmin tai myöhemmin selviää, että toinen ei kunnioita ja on ilkeä. Se tulee olemaan kova pettymys ja kenties jopa henkisesti tuhoava kokemus, onhan kyseessä idolisointiin verrataava ihastuminen, mikäli oikein käsitin, mutta se on välttämätöntä.
Eikos kannata sanoa sille haukkujalle, että ei tykkää tuommoisesta puheesta. Samalla tavalla hän luultavasti sinuakin haukkuu takanapäin.
Itse en sanoisi. Yleensä toisten ihmisten kaverisuhteisiin tai parisuhteisiin puuttumisesta ei seuraa mitään hyvää.
Kyllä minä haluaisin kuulla jos joku kaverinani pitämäni ihminen ei olisikaan oikeasti kaverini, joten suosittelen kertomaan. Ainakin sinä olisit tosikaveri kun olisit rehellinen, se on sitten hänen asiansa uskooko vai ei ja mitä tekee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä haluaisin kuulla jos joku kaverinani pitämäni ihminen ei olisikaan oikeasti kaverini, joten suosittelen kertomaan. Ainakin sinä olisit tosikaveri kun olisit rehellinen, se on sitten hänen asiansa uskooko vai ei ja mitä tekee.
Todennäköisesti et uskoisi sitä rehellistä kaveria vaan ajattelisin hänen mustamaalaavan tätä toista kateudesta. Pahimmassa tapauksessa ystävyyteen kärsisi.
Sano.