Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkkeet auttaa ahdistukseen, mutta haluan eroon niistä

Vierailija
08.10.2023 |

Olen kärsinyt jo vuosikausia pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta ja sairauspeloista. Välillä myös ajoittaista masennusta. Niihin olen syönyt 20mg Seronilia, joka poisti nuo oireet lähes täydellisesti. Lisäksi on tarvittaessa otettava lääke.

Nyt kuitenkin ongelmana on, että en halua loppuelämää popsia noita lääkkeitä. Oikeastaan pelkäänkin noita lääkkeitä, kun olen niin paljon lukenut, että tuhoavat aivot yms.

Aina, kun olen yrittänyt hitaasti alentaa lääkettä, niin samat ahdistukset palaa mitä oli ennenkin lääkettä. Loppuelämänkö joudun noita syömään vai mikä muu tähän ahdistukseen auttaa? Olen käynyt terapian jo, liikun joka päivä ja koitan syödä terveellisesti. Luen paljon itsehoito-oppaita ahdistuksen hoitoon. Mikään ei auta.

Olisiko kellään samanlaisia kokemuksia tai vinkkejä yms?

Kommentit (203)

Vierailija
21/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että haluat myrkyistä eroon Ap. Se on oikein, ne vain tuhoaa oman elämän. 

Vakava ahdistus on vielä pahempaa. Sitä paitsi se on haitallista myös fyysiselle terveydelle jos stressihormoni kortisoli kuormittaa koko ajan elimistöä.

Totta. Jos on sopiva lääke, elimistö ei automaattisesti tykkää siitä, että se otetaan pois. Sillä ei aina ole mitään tekemistä lääkkeen aiheuttamien kemiallisten muutosten kanssa. Vaan kyse on kokonaisuudesta, jossa mitataan mm. toimintakykyä eikä pillerin ottamista tai ottamattomuutta.

Vierailija
22/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet pitäisi aina olla se viimeinen vaihtoehto ja ap lla varmaan näin onkin.

Itse painiskelin asian kanssa myös aikoinaan. Lääkkeet turrutti rakkauden miestä kohtaan, mutta teki työkykyiseksi joten piti valita parisuhde tai työ. Valitsin työn. Tuli myös muita sivuoireita jotka eivät tänä päivänäkään ole poistuneet. Aloitin pikkuhiljaa lääkkeiden vähentämisen ja keskityin enemmän terapiaan, miksi olen ahdistunut.

Terapian myötä selvisi että se johtuu ympäristöstä. Liikennevaloista, hälystä, metelistä. Kävin ystäväni kanssa mökillä ja huomasin että ahdistus on tipotiessään. Aloin järjestämään elämääni niin että maalla asuminen on mahdollista. Opiskelin ammatin mitä voi tehdä niissä olosuhteissa missä en sairastu.

Pystyin lopettamaan lääkkeet kun ympäristö vaihtui kaupungista maaseutuun. Välillä kun käyn lähimmässä isommassa kaupungissa ei ahdistus ole läsnä kun tiedän että pääsen pois, takaisin sinne peltojen ja metsän keskelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, minulla on pahempi vaiva ja vahvemmat mömmöt. Olen syönyt näitä jo yli kymmenen vuotta ja varmaan syön loppuelämäni. Halusin vain sanoa, että olet oikeassa siinä, että kyllä ne aivoihin vaikuttaa. Kaikki on mennyttä, tunne-elämä, keskittyminen, uuden oppiminen ja jaksaminen. Elämä on paljolti vain olemista. Sinulla on kuitenkin lievempi lääke ja aika pieni annostus, että sivuoireet luultavasti vähäisemmät. Tsemppiä!

Vierailija
24/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että haluat myrkyistä eroon Ap. Se on oikein, ne vain tuhoaa oman elämän. 

Vakava ahdistus on vielä pahempaa. Sitä paitsi se on haitallista myös fyysiselle terveydelle jos stressihormoni kortisoli kuormittaa koko ajan elimistöä.

Omaa mielenterveyttä voi hoitaa muillakin keinoilla kuin imemällä haitallisia pillereitä 10 päivässä. 

Voi totta kai.

Mutta kaikki ei ole jokaiselle yksilölle saatavilla tavalla, joka vastaisi normaalia.

Totta kai hetkittäin voi olla mahdollista maata ja ryömiä kotona vessaan ja jääkaapille. Mutta ei sitä toimeentuloa palkan muodossa taida saada sillä tavalla, että itkee kippurassa puolihalvaantuneena lattialla kuukausitolkulla.

Vierailija
25/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin työtön kuin tuhoaa aivonsa lääkkeillä

Vierailija
26/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että täältä olisi saanut jotain järkevää tukea, mutta eiköhän tänne tullut jotain provoja. Ahdistus lisääntyi noista lääkkeistä, kiitos vain teille!

T.Ap

Vierailija
27/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan joka päiväinen ryyppääminen parempi kuin nuo lääkkeet?

Vierailija
28/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulin, että täältä olisi saanut jotain järkevää tukea, mutta eiköhän tänne tullut jotain provoja. Ahdistus lisääntyi noista lääkkeistä, kiitos vain teille!

T.Ap

Olen syönyt ssri lääkkeitä 15 v tähän päivään asti ja olen nelikymppinen. Ihan normaali ihminen olen, en mitenkään aivokuollut. On perhe, lapsia, mies ja hyvä työ. Harrastuksia, ystäviä. Ei ulkoapäin näkisi että syön lääkkeitä.

Eli ihan turha pelätä. Syön näitä loppuelämääni asti kun tekevät elämästäni sen mitä se juuri nyt on. Miksi haluaisin kärsiä?

Tsemppiä ap

Vierailija
29/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on jotenkin mennyt ihmisillä puurot ja vellit sekaisin kun tämä stop mielialalääkkeille ideologia on edennyt. Se on lähtenyt meistä liikkeelle jotka aletaan voida hyvin ja tullaan terveiksi lopettamalla mt lääkkeet. Jos menet huonompaan kuntoon lääkkeet lopettamalla niin juttu ei koske sellaista ihmistä. Lääkkeiden lopetuksen tulee nostaa elämänlaatua, ei aloittaa uutta tuskallista kierrettä.

Vierailija
30/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on jotenkin mennyt ihmisillä puurot ja vellit sekaisin kun tämä stop mielialalääkkeille ideologia on edennyt. Se on lähtenyt meistä liikkeelle jotka aletaan voida hyvin ja tullaan terveiksi lopettamalla mt lääkkeet. Jos menet huonompaan kuntoon lääkkeet lopettamalla niin juttu ei koske sellaista ihmistä. Lääkkeiden lopetuksen tulee nostaa elämänlaatua, ei aloittaa uutta tuskallista kierrettä.

Juuri näin, se mikä toimii toisella ei välttämättä toimi toisella

Vierailija
31/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmasti näiden lääkevastaisten mielestä!

Vierailija
32/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on käyttänyt kaikki keinot siihen että pärjäisi ilman lääkkeitä niin ei jää vaihtoehtoja. Itse päätin että en lääkkeitä syö, juurikin samojen pelkojen takia kuin ap lla. Alku oli hirveää mutta halu elää lääkkeitä vahvempi. Myös pitää punnita plussat ja miinukset. Mitä haittaa lääkityksestä on, mitä haittaa on olla ilman.

Ja toki pitää miettiä mihin lääkitystä syö. Itse aloitin mielialalääkkeet koska kuolemanhalu oli niin vahva ja se muuttui ajatuksista tekoihin. Ilman lääkkeitä en tässä olisi. Mutta kun alkoi paranemaan pahimmasta niin halusi selvitä omillaan. Jos kuolemanhalu on aina läsnä niin silloin lääkitys on tarpeen, minulla näin ei ole. Lääke oli vähän niinkuin kainalosauva sen hetkisessä tilanteessa. Mutta jos raaja (mieli) on kroonisesti rikki on hyväksyttävä että sitä kainalosauvaa on tarvittava loppuiän.

Vierailija
33/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen hieman ihmetellyt näitä, jotka on niin vastaan lääkkeitä. Harmi, jos itsellä on ollut huono kokemus lääkkeistä, mutta kaikilla niin ei ole.

Jos lääkkeet auttaa niin miksi niistä pitäisi päästä eroon? Ilmeisesti se on parempi juttu, että ryyppää työttömänä veronmaksajien rahoilla kotona kuin se, että elää normaalia elämää lääkkeiden avulla.

Vierailija
34/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen hieman ihmetellyt näitä, jotka on niin vastaan lääkkeitä. Harmi, jos itsellä on ollut huono kokemus lääkkeistä, mutta kaikilla niin ei ole.

Jos lääkkeet auttaa niin miksi niistä pitäisi päästä eroon? Ilmeisesti se on parempi juttu, että ryyppää työttömänä veronmaksajien rahoilla kotona kuin se, että elää normaalia elämää lääkkeiden avulla.

Lääkkeet muuttaa ihmisen persoonaa, ei hän elä silloin normaalia elämää vaan keinotekoista elämää

Vierailija
35/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet muuttaa ihmisen persoonaa, ei hän elä silloin normaalia elämää vaan keinotekoista elämää

Jos elää niin mitä sitten?

Vierailija
36/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä todellakaan muuta kaikkien persoonaa. Harmi, jos sun persoonaa muutti, ei se tarkoita että kaikille käy niin.

Vierailija
37/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jokainen tehkööt mitä haluaa mutta älä väitä sitä normaaliksi elämäksi jos vain lääkityksellä tekee kuten muut. Siihen vain puutuin

Vierailija
38/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jokainen tehkööt mitä haluaa mutta älä väitä sitä normaaliksi elämäksi jos vain lääkityksellä tekee kuten muut. Siihen vain puutuin

Ei sekään ole normaalia elämää, että on ahdistuksen kourissa kellon ympäri.

Vierailija
39/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sekään ole normaalia elämää, että on ahdistuksen kourissa kellon ympäri.

Niin jotkut meistä ei elä normaalia elämää ja se on ihan ok.

Oli väite että lääkityksellä elää normaalia elämää, ei elä. Eikä ahdistuneena. Mutta ei kaikkien olekaan tarkoitus olla normaaleja. Saa elää keinotekoisesti jos se helpottaa elämää.

Mutta älä väitä sitä _normaaliksi_ elämäksi

Vierailija
40/203 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kommentointia täällä ja pelonlietsontaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme