Vihaan ulkoista vanhenemista
Olen 37-vuotias nainen ja pelästyin ihan minusta otettuja kuvia, iho ei ole enää kuin 25-vuotiaalla. Iho näyttää väsyneeltä ja rasittuneelta. En haluaisi vanheta enää yhtään ulkonäöllisesti. Tiedän olevani pinnallinen mutta tuntuu kamalalta ajatus että esimerkiksi 10 vuoden päästä nuorelta näyttämiselle voi sanoa hyvästit. Liikun kyllä päivittäin na olen urheilullinen ja kroppakin hyvä.
Kai se on tosiasia että nuoret naiset saavat eniten sitä huomiota juuri sen takia kun on nuori ja nuoren näköinen. Miten nauttia muutenkin vanhenemista kun ei fyysinenkin kunto tule olemaan yhtä hyvä. Inhoan kolotuksia, kropan eri vaivoja ja kipuja jne. Ja tulevat vaihdevuodet. Oksettaakin koko ajatus. En halua mummoutua vaan pysä nuorekkaana. Onkohan minulla joku ikäkriisi meneillään.
Kommentit (78)
Varmaan onni onnettomuudessa ettei ole koskaan kummoiselta näyttänytkään ja yhtä sun toista vaivaa ollut lapsesta saakka, ei tunnu vanheneminenkaan missään.
Aika tekee tuhojaan, mutta iän myötä myös käsitys itsestä muuttuu, eikä ulkonäkö ole enää kaikki kaikessa. Toki poikkeuksiakin tietysti aina löytyy. Iän myötä sitä on armollisempi itselleen, myös ulkonäön osalta. Huolenaiheena on enemmänkin pysyä terveenä ja fyysisesti kunnossa mahdollisimman pitkään. Vastakkaisen sukupuolen huomio ei ole enää todellakaan prioriteetti numero yksi, vaan listan häntäpäässä.
Kyllä minäkin silti kolmekymppisenä havahduin, kun löysin ensimmäisen harmaan hiuksen. Pieniä olivat murheet silloin. N 53.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 32 v mies ja saan edelleenkin huomiota myös paljon nuoremmilta naisilta, ja oma tyttöystävänikin on 19 v, mutta silti pitää myöntää, turhamaista ja hölmöä kuin se onkin, että olen viime aikoina alkanut miettiä ikääntymistä enemmän. Ei se vielä päälle päin paljon näy, mutta silti tulevaa ikääntymistä välttääkseni olen ryhtynyt tietoisemmaksi elämäntapavalinnoistani. Haluan välttää liiallista aurinkoa, syödä hyvin, vihdoin aloittaa ihosta huolehtiminen jne.
Onko naisystäväsi taikku?
Ei ole. Miksi ihmeessä sellaista kyselet? :D Voin sanoa, että on todella monia suomalaisia tai vaikka minkä tahansa muunmaalaisia tyttöjä, joita ei haittaa, että olen vanhempi. Saattavat jopa suosia sitä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta miesten kuolaaminen oli just kiva. Nuoruus olisi ollut paljon tylsempää ilman sitä :)
Näin ne toiveet ja odotukset ovat niin erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kauneutensa " katoamista " saa surra.. ihme kommentteja täällä. Ei se ole mitään pinnallisuutta tai ulkonäkökeskeisyyttä. Vaan ihan vaan surua ja haikeutta.
Siis ei kauneutesi ole kadonnut, se on vain kypsempää kauneutta muttei henkisesti valitettavasti 😒 olen niin pinnallinen, rakastan kauneutta, nuoruutta... se keveys, raikkaus, kimmoisuus, helppous. Mielestäni olen edelleenkin sellainen. Kunpa se näkyisi myös ulkonäössä (ja varmasti näkyykin). Olen vain perfektionisti tässä asiassa ja myönnän se on kyllä rasittava piirre. Videoin itseäni eri kulmissa ja katson säännöllisesti näytänkö hyvältä. Epävarma olen. Ap
No kuulostaa kyllä siltä, että henkistä puolta hyvä treenata. Kauneus on katoavaista. Kukaan ei pysy sileänä ja fressinä hautaan saakka. Vaikkakin kaunis nainen on kaunis vanhanakin jos pitää itsestään huolta.
Anteeksi kun yritettiin lohduttaa. Sanotaan sitten että olet varmaan ihan hirveä riivinrauta kun ei miehet enää huomaa. Kyllä ne yleensä 37-vuotiaita huomaa liiankin kanssa. Better?
37-vuotias lohduttaja
Joo iho ei kyllä ole enää niin kuulas.. Ja värit haalistuu. Liikunta ja hikoilu kyllä auttaa saamaan terveen värin ja kuukauden kasvoille! Aamulla kyllä peilistä yleensä katsoo väsähtänyt tyyppi.
"enemmän se on itselle sellainen asia mitä täytyy sulatella. Muiden mielipide ei ole tässä se juttu..."
Nämä kaksi lausetta kumoavat toisensa
Vierailija kirjoitti:
"enemmän se on itselle sellainen asia mitä täytyy sulatella. Muiden mielipide ei ole tässä se juttu..."
Nämä kaksi lausetta kumoavat toisensa
No ei kyllä kumoa. Oma tunne ja fiilis itsestä versus muiden mielipide on kyllä kaksi täysin eri asiaa. Mitä et tässä ymmärrä?
Olen sinua yli 10v vanhempi. Eikä tunnu yhtään pahalta. Teen parhaani, että pysyn suht terveenä ja hyvässä kunnossa. Vanhenemista en voi estää. Enkä halua. Ikääntyminen näkyy meissä kaikissa.
Jokainen saa tuntea ihan just niinkuin tuntee. Kyllä se siitä
Vierailija kirjoitti:
No, joskus joillekin käy niin että ajatusmaailma kypsyy iän mukana myös. Toivotaan että olet yksi heistä.
Normaali neljänkympin kriisi. Ihan persuuksistahan vanheneminen on. Ällöttää katsoa peilistä roikkuvaa, riippuvaa nahkaa ja kroppaa reistaa sieltä täältä. Valehtelevat ne, joiden mielestä vanhenemisessa on jotain hienoa. Vaikka pakko sanoa, että enpä haluaisi olla nuori tänä aikana, kun tulevaisuus näyttää aika surkealta.
Vierailija kirjoitti:
Olen sinua yli 10v vanhempi. Eikä tunnu yhtään pahalta. Teen parhaani, että pysyn suht terveenä ja hyvässä kunnossa. Vanhenemista en voi estää. Enkä halua. Ikääntyminen näkyy meissä kaikissa.
Bravo! Sinä olet nyt sitten parempi kuin ap ( ja kaikki ne miljoonat naiset jotka kriiseilee vanhentumisen kanssa), kun SINUSTA ei tunnu yhtään pahalta?
Olet siis täysin tämän asian yläpuolella ja ulottumattomissa?
Kenties ulkonäkösi ei ole koskaan häävi ollutkaan. Johtunee siitä?
Kylläpä te nuorena alatte rupsahtamaan tai suremaan sitä.
Mä olen vasta nyt 50+ ikäisenä havahtunut siihen, että ikä alkaa näkymään kasvoissa ja harmaana hiuksissa.
Joo ulkonäkö ja vanheneminenhan ei ole ollenkaan big deal. Just joo , sallikaa mun nauraa 😂
Miksi ihmeessä me sitten eletään maailmassa jossa kauneutta ja nuoruutta jumaloidaan, ryppyvoiteet on miljardiluokan bisnestä ja Hollywood julkkikset toisensa perään kiristää leukaperiään ja silmäluomiaan. Jos se kauneus ja ikääntyminen ei ole mikään juttu? Ja nimenomaan naisten.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä te nuorena alatte rupsahtamaan tai suremaan sitä.
Mä olen vasta nyt 50+ ikäisenä havahtunut siihen, että ikä alkaa näkymään kasvoissa ja harmaana hiuksissa.
Yleensä harmaavarpuset huomaa sen vähän viiveellä. Kun on aina ollut harmaavarpunen.
Kauniit naiset ja itsestään huolta pitävät huomaa pienetkin muutokset? Joku aina mummolta näyttänyt seinäruusu ei niin havaitse, kun on tottunut vaatimattomaan ulkonäköönsä lapsesta lähtien..
https://i.pinimg.com/736x/e4/6f/10/e46f10e1b66e5a552e47f1056d687e8a.jpg
Haluaisin vielä 60-vuotiaana näyttää tältä.. upeaa miten pitkään monet naiset pysyvät notkeina kuin pajun vitsat. Ap
Mulla myös naama valahtanut jotenkin.. Ja on semmoinen ryhdittömämpi. Piirteet ei erotu enää niin selvästi ja tietynlainen täyteläisyys ja kimmoisuus häviää. Hirveetä 😀