Vihaan ulkoista vanhenemista
Olen 37-vuotias nainen ja pelästyin ihan minusta otettuja kuvia, iho ei ole enää kuin 25-vuotiaalla. Iho näyttää väsyneeltä ja rasittuneelta. En haluaisi vanheta enää yhtään ulkonäöllisesti. Tiedän olevani pinnallinen mutta tuntuu kamalalta ajatus että esimerkiksi 10 vuoden päästä nuorelta näyttämiselle voi sanoa hyvästit. Liikun kyllä päivittäin na olen urheilullinen ja kroppakin hyvä.
Kai se on tosiasia että nuoret naiset saavat eniten sitä huomiota juuri sen takia kun on nuori ja nuoren näköinen. Miten nauttia muutenkin vanhenemista kun ei fyysinenkin kunto tule olemaan yhtä hyvä. Inhoan kolotuksia, kropan eri vaivoja ja kipuja jne. Ja tulevat vaihdevuodet. Oksettaakin koko ajatus. En halua mummoutua vaan pysä nuorekkaana. Onkohan minulla joku ikäkriisi meneillään.
Kommentit (78)
Miksi niitä valokuvia itsestä pitää katsoa? Tai ottaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 32 v mies ja saan edelleenkin huomiota myös paljon nuoremmilta naisilta, ja oma tyttöystävänikin on 19 v, mutta silti pitää myöntää, turhamaista ja hölmöä kuin se onkin, että olen viime aikoina alkanut miettiä ikääntymistä enemmän. Ei se vielä päälle päin paljon näy, mutta silti tulevaa ikääntymistä välttääkseni olen ryhtynyt tietoisemmaksi elämäntapavalinnoistani. Haluan välttää liiallista aurinkoa, syödä hyvin, vihdoin aloittaa ihosta huolehtiminen jne.
Terveet elämäntavat on hyvä juttu 👍 Ei silti tarvii vanhenemista pelätä tai inhota. Kyllä se suhtautuminen siitä yleensä höllentyy ja rentoutuu iän myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 32 v mies ja saan edelleenkin huomiota myös paljon nuoremmilta naisilta, ja oma tyttöystävänikin on 19 v, mutta silti pitää myöntää, turhamaista ja hölmöä kuin se onkin, että olen viime aikoina alkanut miettiä ikääntymistä enemmän. Ei se vielä päälle päin paljon näy, mutta silti tulevaa ikääntymistä välttääkseni olen ryhtynyt tietoisemmaksi elämäntapavalinnoistani. Haluan välttää liiallista aurinkoa, syödä hyvin, vihdoin aloittaa ihosta huolehtiminen jne.
Terveet elämäntavat on hyvä juttu 👍 Ei silti tarvii vanhenemista pelätä tai inhota. Kyllä se suhtautuminen siitä yleensä höllentyy ja rentoutuu iän myötä.
Ehdottomasti samaa mieltä. Kai asiasta murehtiminen kielii jonkinlaisesta henkisestä kypsymättömyydestä. Ehkä juuri siihen sisäisesti "hyvään säilymiseen" minun sitten kannattaisi enemmän panostaa. ;) No molemmat tasapainossa.
Esitin 40 v vanhan ajokortin henkilötodistuksena. Kysyttiin kuka tuossa kuvassa on. En kyllä loukkaantunut. Pakko vaan hyväksyä.
Jos on ollut monta edellistä elämää, sama on tapahtunut usein? Ei vain kerran. Maapallo on outo paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta miehet huomioi kaiken ikäisiä naisia. Työkaveri on +50 ja jatkuvasti joku mies lirkuttelemassa hälle 🙄
Yrittävät miellyttää "äitityyppiä"? No ei vaan. Ehkä noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parasta totutella ajatukseen, että rumemmaksi vain muutut. Se vie aikaa hyväksyä se, mutta voin kertoa, että 10 vuoden päästä näytät paljon vanhemmalta.
Se onkin pahin juttu tässä :( Ap
Itse asiassa se ei ole pahin juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sulla mutakin elämässäsi on kuin ulkonäkö? Ei sillä, ettäkö ulkonäöllä ei olisi mitään väliä, mutta ehkä sen merkitys ei ihan niin suuri ole.
Joillekin ei ole mutta minulle on aika iso osa, siis nuoremmalta näyttäminen. Menisin kyllä kauneusleikkaukseen mutta ei ole tarpeeksi vielä rahaa siihen. Ap
On mahdollista että jostain kulmasta näyttää nuoremmalta tavallaan tai ottaa valokuvan jossa ei pullahda esiin leuat. Ja ainakin kävelylenkin jälkeen ei turvota kasvoissa. Ehkä vähän kosteuttavaa voidetta välillä kasvoille.
Oletko ap miettinyt, miksi haluat koko ajan huomiota?
Tunnen erään nuoren naisen, joka on todella huomion kipeä. On aika rasittavaa, kun juhlissa hän esim. kiehnää koko ajan miehensä kimpussa, ojentelee sääriään toisen syliin ja kinuaa kehuja. Samoin kaikki hänen kotiinsa liittyvä kaipaa koko ajan muiden kehuja ja hyväksymistä. Ilmeisesti pohjalla on suuri epävarmuus.
Joo, me kaikki vanhetaan koko ajan, keksi tekemistä itsellesi.
Kyllä saan paljon katseita edelleenkin miehiltä mutta on vaikea ylläpitää tätä kauneutta ja hyvää kroppaa ellei sitten oikeasti mieti jokaista suupalaa ja treenaa 6 x viikossa. Ehkä joskus tämä ulkonäkökeskeisyys hellittää ja luonto tekee hommansa ja minustat tulee rupsahtanut. Ap
Minusta miesten kuolaaminen oli just kiva. Nuoruus olisi ollut paljon tylsempää ilman sitä :)
Vasta 37 😁.
Odotapa noin 10 v.
Olem itse 46 ja yhdessä yössä alko naama roikkuu. Sun. Iässä ollut mitään muutoksia.
Tutulta kuulostaa . Tää ikä on just ehkä se pahin.. kun alkaa huomaamaan ne ikääntymisenmerkit.. jonkinlainen kriisi se kyllä on kun on aina ollut kaunis ja hehkeä.
N35
Kyllä kauneutensa " katoamista " saa surra.. ihme kommentteja täällä. Ei se ole mitään pinnallisuutta tai ulkonäkökeskeisyyttä. Vaan ihan vaan surua ja haikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Onko naisystäväsi taikku?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kauneutensa " katoamista " saa surra.. ihme kommentteja täällä. Ei se ole mitään pinnallisuutta tai ulkonäkökeskeisyyttä. Vaan ihan vaan surua ja haikeutta.
Joillekin se ei ole surua täysin. Ehkä shokki. Ja miettii tuleeko hyväksytyksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, me kaikki vanhetaan koko ajan, keksi tekemistä itsellesi.
Mitä se tekeminen tässä auttaa? Ai kun ei katso itseään peiliin, niin asian unohtaa? Just joo..
Mieluummin käsittelee asian ja sitten siitä pääsee yli. Huomaakin että mähän oon aika vetävä mimmi vähän rupsahtaneenakin 😉
No minulla ei kyllä liity oikeastaan semmoiseen että tulenko hyväksytyksi.. enemmän se on itselle sellainen asia mitä täytyy sulatella. Muiden mielipide ei ole tässä se juttu...
Mutta tietysti jokainen kokee eri tavalla.