Mies käyttää etujansa ja minä maksan itse
Onko muilla sellasta että jos miehellä on vaikka työpaikan etuja, niin hän käyttää niitä itselleen samaan aikaan kun nainen maksaa itse? Mun miehellä on "liikunta ja kulttuurietuja" työpaikalta niin joka kerta kun mennään leffaan tai teatteriin niin mies maksaa sillä edulla omat lippunsa ja minä maksan itse kun työpaikalla ei ole sellaista etua. Mies myös matkustaa paljon ulkomailla työnpuolesta. Ja kerää lentopisteitä josta johtuen upgreidaa itsensä lomamatkoilla bisnesluokkaan ja minä istun turistiluokassa. Se on mun mielestä ihan helvetin loukkaavaa mutta koitan elää asian kanssa varsinkin kun mies ei edes taida tajuta tekevänsä mitään väärää. Vai oonko vaan nipottaja? Voisin mäkin käyttää jos tilanne olis toinen. Ärsyttää kun miehellä on paljon paremmat tulot muutenkin kun mulla
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Äläpä kuule huoli. Mulla miehellä on työpaikan kautta täysi autoetu. Eli saa auton, bensat, vakuutukset, huollot, korjaukset, katsastukset ja renkaanvaihdot. Se on laskettu hänellä palkan päälle, mutta hän joutuu maksamaan siitä verot. Tästä hyvästä kun lainaan autoa, niin mies haluaa multa siitä rahaa. Mitään kilometrikorvausta nyt ei sentään ole, mutta loppukuusta kun mulle tulee palkka hän muistuttelee, että pistän hänelle rahaa "ajojen mukaan". Mun mielestä ihan käsittämätön systeemi, mutta en nyt halua riidellä, enkä ostaa omaa autoakaan. Olen joku 50-60e sitten miehen tilille tuosta laittanut. Mutta ärsyttää koska hän on jo muutenkin huomattavasti itseäni parempituloinen, niin viitsii sitten vaatia vielä tuosta rahaa.
Kyllä on ahne äijä! En kattelis!
En näe mitään ongelmaa tässä tilanteessa, joten ongelma on siis ap:ssa itsessään.
Olet kateellinen ja sen lisäksi ahne paska, joka haluaa hyötyä toisen henkilökohtaisista eduista. Kyse on siis henkilökohtaisista työeduista, joihin sulla ei pitäisi olla mitään osaa. Antaa toisen nauttia eduistaan ja muuten hoidatte asiat sitten yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on miehen kanssa yhteiset rahat joten on myös sama elintaso.
Siitäkö yhteinen elintaso huojuu, jos mies pääseekin businessluokkaan jollain työpaikan lentopisteillä. Koko avioliitto horjuu tämän yhden lentomatkan takia? Ai kamalaa, minä olen täällä karjaosastolla ja mieheni on businessluokassa. Haluan eron samantien.
Vierailija kirjoitti:
Olet kateellinen ja sen lisäksi ahne paska, joka haluaa hyötyä toisen henkilökohtaisista eduista. Kyse on siis henkilökohtaisista työeduista, joihin sulla ei pitäisi olla mitään osaa. Antaa toisen nauttia eduistaan ja muuten hoidatte asiat sitten yhdessä.
Uhhuh. Siinäpä hyvä alku YHTEISELLE lomamatkalle. Herra istuu yksin bisnesluokassa ilman minkäänlaisia omantunnontuskia. Koska MINUN ETUNI.
Voin vain kuvitella, miten loma etenee tuollaisen ukon kanssa... Vaimo varmaan syökin eri ravintolassa, kun ei ole varaa maksaa samaan, mihin herra yksin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitäkö yhteinen elintaso huojuu, jos mies pääseekin businessluokkaan jollain työpaikan lentopisteillä. Koko avioliitto horjuu tämän yhden lentomatkan takia? Ai kamalaa, minä olen täällä karjaosastolla ja mieheni on businessluokassa. Haluan eron samantien.
Miten täällä ei ollenkaan ymmärretä, että tämä on silloin ok, jos toinen edes tarjoutuu maksamaan myös puolison sinne businessluokkaan? On kyse huomaavaisuudesta. Mutta jos toinen itsekkäänä röhisten ilman mitään omantunnontuskia matkustaa paremmin kuin puoliso, niin onhan se nyt pikkasen eri. Itsekin varmasti kieltäytyisin, että ei turhia tuhlailla, mutta mieheni kyllä myös vaatisi saada maksaa myös minut sinne businessluokkaan. Se tässä on se pointti, huomaavaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän kyse ole yhdestä lomamatkasta, vaan yleisestä asenteesta. Joka on, minäminäminä, ei tuosta toisesta niin väliä. Tuo lomamatka on vain yksi ilmenemismuoto. Noita kulttuurietuja ei tosiaan saisi toisen nimiin käyttää, mutta kylläpä esim meillä on tehty niin, että toinen maksaa kulttuuriedulla ja toisen sisäänpääsy tms maksetaan yhteisistä rahoista, jos on joku yhteinen meno jonne halutaan mennä nimenomaan yhdessä.
Olette te niin kateellisia paskoja jostain lentolipuista ja leffalipuista.
Eikö ole mistään muusta valitettavaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eihän kyse ole yhdestä lomamatkasta, vaan yleisestä asenteesta. Joka on, minäminäminä, ei tuosta toisesta niin väliä. Tuo lomamatka on vain yksi ilmenemismuoto. Noita kulttuurietuja ei tosiaan saisi toisen nimiin käyttää, mutta kylläpä esim meillä on tehty niin, että toinen maksaa kulttuuriedulla ja toisen sisäänpääsy tms maksetaan yhteisistä rahoista, jos on joku yhteinen meno jonne halutaan mennä nimenomaan yhdessä.
Jäkätijäkätijää. Kyllä nyt ollaan pikkusieluisia eikä mitään myötätuntoa toiselle, joka ne pisteet on ansainnut. Miksi ette anna hänen nauttia eduistaan? Miksi haluatte hyötyä siitä?
Ap, olet ahne, jolla ei ole minkäänlaista myötätuntoa toista kohtaan. Kiiluvilla silmilläsi haluat osan hänen henkilökohtaisista työeduistaan. Miten sinusta on tullut näin ahne ihminen?
Ne edut on henkilökohtaisia. Kaikki kenellä näitä on tietää sen ihan varsin hyvin. Itse ostin esim e-passilla finnkinoon sarjaliput ja joka kerta, kun käytän koodin, että saan sillä ostettua lipun niin lipuntarkistaja kysyy henkkarit, että olen henkilö joka osti e-passilla sen lipun. Sama smartum setelillä ei pysty maksamaan, kuin itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Äläpä kuule huoli. Mulla miehellä on työpaikan kautta täysi autoetu. Eli saa auton, bensat, vakuutukset, huollot, korjaukset, katsastukset ja renkaanvaihdot. Se on laskettu hänellä palkan päälle, mutta hän joutuu maksamaan siitä verot. Tästä hyvästä kun lainaan autoa, niin mies haluaa multa siitä rahaa. Mitään kilometrikorvausta nyt ei sentään ole, mutta loppukuusta kun mulle tulee palkka hän muistuttelee, että pistän hänelle rahaa "ajojen mukaan". Mun mielestä ihan käsittämätön systeemi, mutta en nyt halua riidellä, enkä ostaa omaa autoakaan. Olen joku 50-60e sitten miehen tilille tuosta laittanut. Mutta ärsyttää koska hän on jo muutenkin huomattavasti itseäni parempituloinen, niin viitsii sitten vaatia vielä tuosta rahaa.
Miehesi vapaa autoetu ja hänen maksamansa verot siitä on hänelle samansuuruinen riippumatta siitä ajatko autolla vai et, joten tuo kuulostaa kyllä epäreilulta sinua kohtaan, että joudut hänelle erikseen maksamaan. Uskomatonta rahastusta!
Vierailija kirjoitti:
Ne edut on henkilökohtaisia. Kaikki kenellä näitä on tietää sen ihan varsin hyvin. Itse ostin esim e-passilla finnkinoon sarjaliput ja joka kerta, kun käytän koodin, että saan sillä ostettua lipun niin lipuntarkistaja kysyy henkkarit, että olen henkilö joka osti e-passilla sen lipun. Sama smartum setelillä ei pysty maksamaan, kuin itselleen.
No niin, niin. Mutta sitten maksetaan toinen osapuoli mukaan joko yhteiseltä taloustililtä, tai puoliksi molempien omista rahoista. Molemmissa tapauksissa maksettava voi kieltäytyä ja maksaa kokonaan itse, mutta vain täysin käytöstavattomalle itsekkäälle tollolle tämä ei tule edes mieleen. Vielä pahempaa, tulee mieleen, mutta on sitä mieltä, että maksakoon itse.
Jollekin parisuhteen alkeet -kurssille täältä saisi aika monen kommenttien perusteella lähettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi vapaa autoetu ja hänen maksamansa verot siitä on hänelle samansuuruinen riippumatta siitä ajatko autolla vai et, joten tuo kuulostaa kyllä epäreilulta sinua kohtaan, että joudut hänelle erikseen maksamaan. Uskomatonta rahastusta!
Tiesittekö sen, että työpaikan autoetu tarkoittaa sitä, että sillä ei saisi käytännössä ajaa yhtään työajan ulkopuolista ajoa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, niin. Mutta sitten maksetaan toinen osapuoli mukaan joko yhteiseltä taloustililtä, tai puoliksi molempien omista rahoista. Molemmissa tapauksissa maksettava voi kieltäytyä ja maksaa kokonaan itse, mutta vain täysin käytöstavattomalle itsekkäälle tollolle tämä ei tule edes mieleen. Vielä pahempaa, tulee mieleen, mutta on sitä mieltä, että maksakoon itse.
Jollekin parisuhteen alkeet -kurssille täältä saisi aika monen kommenttien perusteella lähettää.
Miksi? Lähtökohtahan on se, että se e-passilla maksavahan voisi mennä yksinkin sinne leffaan tai minnekkä nyt ikinä meneekään. Mielestäni sen päättää se etuja käyttävä, että haluaako maksaa ylimääräistä vai ei, sitä ei päätä mikään vauva palstan lehmälauma.
Miten teistä on tullut tuollaisia ahneita, jotka eivät edes iloitse toisen eduista? Mun pitää saada samat edut vaikka en ole tehnyt mitään asian eteen?
Vierailija kirjoitti:
Miten teistä on tullut tuollaisia ahneita, jotka eivät edes iloitse toisen eduista? Mun pitää saada samat edut vaikka en ole tehnyt mitään asian eteen?
Meillä ainakin on yhteiset rahat puolison kanssa niin jos jompikumpi käyttää e-passia niin se hyöty auttaa molempia lopulta. Ei tarvii ruveta itkee jos puoliso ei maksa puolia sit lipusta, kun yhteiset nuo meidän rahat on.
Siis kuka kehtaa alkaa vinkua toisen työpaikkaeduista? Eikö tuo mene jo liian pitkälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Lähtökohtahan on se, että se e-passilla maksavahan voisi mennä yksinkin sinne leffaan tai minnekkä nyt ikinä meneekään. Mielestäni sen päättää se etuja käyttävä, että haluaako maksaa ylimääräistä vai ei, sitä ei päätä mikään vauva palstan lehmälauma.
Ai miksi? No koska PARISUHDE. Koska se toinen on henkilö, jota rakastaa ja arvostaa ja jolle haluaa hyvää.
Onneksi olen niin vanha lehmä, kanttura suorastaan, että olen parisuhteeni solminut yli 20 vuotta sitten, eikä tarvitse tehdä enää sitä tässä itsekkäiden ja kylmien henkilöiden maailmassa.
Toivottavasti onnistutaan siirtämään tästä vanhasta inhimillisestä parisuhdemallista jotain lapsillemmekin. Vähän ihmetyttää, minkälaiset vanhemmat teidät kasvatti? Minkälaista mallia saitte vanhemmiltanne?