Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käyttää etujansa ja minä maksan itse

Vierailija
08.10.2023 |

Onko muilla sellasta että jos miehellä on vaikka työpaikan etuja, niin hän käyttää niitä itselleen samaan aikaan kun nainen maksaa itse? Mun miehellä on "liikunta ja kulttuurietuja" työpaikalta niin joka kerta kun mennään leffaan tai teatteriin niin mies maksaa sillä edulla omat lippunsa ja minä maksan itse kun työpaikalla ei ole sellaista etua. Mies myös matkustaa paljon ulkomailla työnpuolesta. Ja kerää lentopisteitä josta johtuen upgreidaa itsensä lomamatkoilla bisnesluokkaan ja minä istun turistiluokassa. Se on mun mielestä ihan helvetin loukkaavaa mutta koitan elää asian kanssa varsinkin kun mies ei edes taida tajuta tekevänsä mitään väärää. Vai oonko vaan nipottaja? Voisin mäkin käyttää jos tilanne olis toinen. Ärsyttää kun miehellä on paljon paremmat tulot muutenkin kun mulla

Kommentit (232)

Vierailija
141/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miksi haluat jaolle toisen henkilökohtaisista eduista? Kateus ei tee hyvää suhteelle. 

Koska mikä ihme suhde se on, jos toiselle ei haluta hyvää? Tuo mies ei näe mitään huonoa siinä, että puolisolla menee paljon rahaa noihin menoihin.

Minusta ap, voisi lopettaa niihin menemisen ja mies voisi mennä sitten ilmaiseksi yksin. Lomalle, elokuviin jne. Siinä on sitten hänen etunsa. Mennä yksin.

No ap voi osoittaa, että haluaa toiselle hyvää antaen miehen nauttia henkilökohtaisista eduista eikä kärky niitä itselleen. 

Itsekäs mies nauttii tosiaan siitä, että voi nauttia yksin niistä henkilökohtaisista eduista.

Ap voisi siirtyä tekemään vain itselleen ruokaa, ostaman kaupasta vain itselleen asioita, pestä vain omat vaatteensa siivota vain omat sotkunsa. Koska miksi miehen pitäisi saada mitään puolisonsa aikaansaamista eduista tai hyödystä?

Ap, jätä se mies. Ansaitset parempaa.

No miksi ei vaan voi olla aidosti onnellinen, että toisella on tuollaisia etuja? Mikä ihmeen halu on haluta osan niistä eduista myös itselleen? Kyse on nyt kuitenkin vaan leffa- ja lentolipuista eikä mistään sen suuremmasta. 

Koska mitä aitoa onnellisuutta siitä voi tuntea, kun toinen tietää, että hän ajattelee vain ja ainoastaan itseään?

Koska sitä hän tekee. Tärkeintä on se omat istumapaikka, se oma lippu, se oma ilmaiseksi pääseminen. Se maksaako toinen paljon, missä hän istuu ja haluaako hän istua yksi, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Näissä asioissa ei ole kyse jostain asiasta mitä ei voi jakaa sen oman rakkaan puolison kanssa, vaan näissä juuri voi jakaa. Mutta silti päättää ettei jaa. Mikään ei estänyt, näitä kahta ostamista vielä toista upgreidiä ja jakaa sen hinta puoliksi. Mutta siihen ei tietenkään edunsaaja suostu, koska hänelle on tärkeintä se oma istuminen ei sen toisen. Joten miksi ihmeessä tuollaisesta asenteesta pitäisi olla onnellinen.

Aitoa onnea voisi tuntea se puoliso jonka puoliso ehdotta tuota puolisonkin upgreidamista ja maksun jakamista tai sitten sitä, että sanoo, että tärkeämpää hänellä on istua vaimonsa vieressä kun yksin bisneksessä.

Näin me ollaan erilaisia. Sanoisin vaan, että käytä hyödyt itseesi, koska sinä ne olet itsellesi ansainnutkin. En alkaisi nillittää jostain leffa- ja lentolipuista. Eikä todellakaan ole tärkeää istua vierekkäin lentokoneessa samalla osastolla, jos muuten tehdään lomalla asioita yhdessä. Antaa toisen nauttia eduista, jotka hän on ihan itse itselleen ansainnut. 

Niin olemme ja minusta tuollainen käytös puolison puolelta on sekä nöyryyttävää ja itsekästä ja minusta on surullista ettet näytä edes ymmärtävän sitä. Tietysti on paljon syitä miksi ihmiset eivät istu vierekkäin lentokoneessa. Mutta se on aivan eri asia valita se vaihtoehto, vaikka sinulla on mahdollisuus valita istua vierekkäin. Koska sitä se on.

Kun puoliso miettii, että tärkeintä hänelle on istua bisneksessä ja se missä puoliso istuu on yksi ja sama, niin se kertoo kyllä paljon siitä parisuhteesta.

Mieti kun joku äiti sanoo, että minä istun bisneksessä ja lapset laitan turistiluokkaan,, niin mitä ajattelet siitä äidistä?

Nyt ei ole kyse siitä, että toinen kannustaa, vaan siitä, ettei toinen edes huomioi miltä toisesta tuntuu. Ja ap:stä tuntuu pahalta. Mutta miehelle sillä ei ole väliä, koska mies ja miehen oma etu.

Ja se on ihan eri asia kun se, että sinä puoliso kanssa päätätte, että kummatkin haluatte käytävä paikat ja toinen vessan viereen ja toinen viidenneltä riviltä.

Rakastavat puolisot ja rakkaat perheenjäsenet jakavat etujaan rakkaidensa kanssa. Lapsiensa, vanhempiensa, sisaruksien kanssa. He saavat kaksi lippua ja pyytäävät mukaan, vaikka voisivat mennä kaksi kertaa yksin.

En tiedä, mutta minusta se olisi suorastaan noloa, jos joku kysyisi äitiään ulos syömään, maksaisi omansa etuseteleillä ja katsoisi sivusta kun äiti pienestä eläkkeestä maksaa kalliit ruokansa ravintolassa, jonne tämä etusetelin hyödyntäjä on hänet pyytänyt,

Älä nyt sotke lapsia tähän. Tässä on kyse nyt kahden aikuisen lentomatkasta. Mun ei tosiaankaan tarvitse istua kumppanin vieressä jonku lentomatkan ajan. Mun puolesta kumppani voi istua vaikka kapteenin takana, jos siihen on hänellä mahdollisuus 

Nyt ei ole kyse tarpeesta. Vaan valinnasta. Ja kun mies valitsee, vaikka puoliso ei siitä valinnasta pidä, se kertoo siitä miehestä ja parisuhteen tilasta paljon.

Minunkaan ei tarvitse syödä mieheni kanssa samaan aikaan. Mutta kyllähän se nyt jotain kertoisi, jos minä päätään tehdä ruuat vain itselleni ja syödä yksinäni, vaikka illallisen vaikka tiedän, että miehelläni on sekä nälkä, että halua syödä kanssani.

Nyt sinä jankutat kuinka sinun ei ole pakko syödä miehesi kanssa. Koska osaatte syödä yksin. Tottakai osaatte, minäkin osaa ja mieheni osaa mutta siitä ei ole kyse. Vaan siitä, että minä päättäisin ruokajärjestelyt, vaikka täysin tiedän, ettei tämä ole sitä mitä mieheni toivoo ja saa hänet surulliseksi.

Kyse on asenteesta. Joten älä sotke siihen, jotain yhteisiä valintoja tai sitä, että tarvitseeko sinun. Yritä nähdä tämä ero, yksi asia on joutua puolison takia ja toinen on valita tai jopa kannustaa toista tekemään asioita yksin.

Jos molemmat istuvat samaassa lentokoneessa matkalla samaan kohteeseen, niin mikä ihme tässä on nyt ongelma? Minä kannustan toista käyttämään edut itseensä enkä siitä mieltäni pahoita. 

Ja hyvä, että kannustat, mutta vieläkin, jos kyseessä on tilanne mikä ei miellytä sinua, niin silloin?

Se on helppoa kannustaa kun on samaa mieltä, mutta kun kyseessä on asia joka vaivaa sinua, saa sinut tuntemaan olosi vähempiarvoiseksi?

Kun sinä olet aina se maksaja, aina se häviäjä, aina se joka ei saa etua ja puolisosi on vielä se joka asettaa sinut siihen asemaan. Se, jonka lompakko on tyhjä, kun on menty teatteriin jonka mies ehkä jopa valitsi?

Ap olisi onnellisempi miehen kanssa jolla ei ole etuja, joka haluaa istua hänen kanssaan. Sinä ehkä kannustaisi miestäsi löytämään jopa kauniimman vaimon itselleen, ihan vaan, koska se tekisi miehesi onnelliseksi.

Meistä muista on mukavaa kun mies huomio ja kannustaa meitä ja näkee meidät tasa-arvoisena ja tekee kaikkensa pitääkseen meidät samalla tasolla. Jos taas sinä haluat olla hänen alapuolella kaikessa, niin se kai on vain sinun ongelmasi lopulta.

Miksi tuntisin itseni vähäarvoisemmaksi, jos toinen on kovalla työllään itselleen ne henkilökohtaiset edut saanut?  Miksi hän ei voi vaan nauttia niistä, että minun pitäisi päästä myös osingoille? Tässä on edelleenkin kyse vain pikku jutuista kuten leffa- ja lentoliput eikä mistään isommasta yhteiseen elämään liittyvistä asioista. 

Vierailija
142/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tyypillinen nainen.

Tiedän mitä olet tekemässä.

https://youtube.com/shorts/1xqFV5DxpGo?si=6V0UfTOG6Lxqv8OZ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuntisin itseni vähäarvoisemmaksi, jos toinen on kovalla työllään itselleen ne henkilökohtaiset edut saanut?  Miksi hän ei voi vaan nauttia niistä, että minun pitäisi päästä myös osingoille? Tässä on edelleenkin kyse vain pikku jutuista kuten leffa- ja lentoliput eikä mistään isommasta yhteiseen elämään liittyvistä asioista. 

Siis isommasta yhteiseen elämään liittyvistä asioista - etkö todella ymmärrä, että yhteinen loma ja lentomatkakin ovat osa yhteistä elämää?

Kyllä toinen saa nauttia ihan kaikista itse ansaitsemistaan eduista. Ei se ole millään tavalla hänen omasta EDUSTAAN pois, jos kustantaisi RAHALLA kumppanilleen sen verran tasoitusta, että voisi matkusta yhdessä.

Vierailija
144/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun entisellä oli noita etuja ja aina mentiin sellaiseen ravintolaan, jossa hän maksoi minunkin ruokani lounasedulla, vaikka etu on henkilökotaimem. Esim. Etnoravintoloiden yrittäjät ei ole tästä niin tarkkoja. Maksoin miehelle takaisin sen osan, jonka hän itse oli maksanut edusta, eli söin paljon halvemmalla.

Lentokoneessa en ikinä suostuisi istumaan eri osastolla kuin matkakumppani. Tuo olisi törkeää. Hän saisi kyllä olla turistiluokassa jos ei käyttäisi etua minun hyväkseni.

Ystäväni mies saa noita lentopisteitä ja hän on antanut niitä käyttöömme, kun lähdemme tyttöjen kesken reissuun.

Kamalalta kuulostaa ap:n mies.

Nykyisessä suhteessani minä olen ainoa joka saa kulttuurietua. Maksan meidän leffaliput aina omasta edustani, jos yrittäjä sallii (pikkuteattereissa onnistuu).

Siis miksi olisi nyt hirveää istua eri osastoilla jollain hemmetin lennolla? 

Ei ole kyse eri osastoilla istumisesta lennoilla vaan erilaisesta elintasosta. Ei olla samaa perhettä eikä osallistuta perheen elatukseen kykyjen mukaan niin kuin avioliittolaissa taitaa vielä tänäkin päivänä lukea. Ehkä nainen vielä hoitaa ihan kaikki kotityöt ja silittää miehensä paidat, kun mies itse ei millään ehdi.

No ei se tarkoita, että on erilainen elintaso muuten. Jos voi käyttää henkilökohtaisia pisteitä bisnesluokkaan, niin todella tyhmää olla käyttämättä vaikka yhteisellä matkalla ollaan. Kyllä sen lentomatkan ihan varmasti pärjää erillään.

Samaa mieltä. Mä en oo ikinä onnistunut piffaamaan puolisolle mitään mun eduista. Aina on katsottu tarkkaan että väärä henkilö kenelle yrittää ostaa, eikä ole onnistunut. Pitäisikö siis jättää edut kokonaan käyttämättä, sekö olisi parempi ratkaisu? Molemmat maksaa täyden hinnan omasta pussista?

Miksi et maksaisi puolisosi matkasta turisti- ja bisnesluokan erotuksen, kun oma matkasi on käytännössä sinulle ilmainen? Ei tarvitsisi jättää omia etuja käyttämättä vaan osallistua kumppanin kustannuksiin sen verran, että voisitte elää samaa elämää. Eikä kyse ole missään tapauksessa pelkästä lentomatkasta vaan paljon muustakin!

Miksi hitossa maksaisin? Puoliso tienaa muutenkin kaksi kertaa sen mitä minä, en tasan ala maksaa hänelle vielä matkoista hyvitystä.

Vierailija
145/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miks mies ei saisi etuja käyttää kun nehän on hänen etujaan. Kaikilla ei oo niin hyvin asiat kuin toisilla. Sopeudu tai lähde.

Puolisoaan arvostava mies maksaisi puolet naisensa lipusta, että pääsisivät molemmat businessluokkaan. Onhan tuo aivan sikamaista. En kyllä kattelis.

Vierailija
146/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis isommasta yhteiseen elämään liittyvistä asioista - etkö todella ymmärrä, että yhteinen loma ja lentomatkakin ovat osa yhteistä elämää?

Kyllä toinen saa nauttia ihan kaikista itse ansaitsemistaan eduista. Ei se ole millään tavalla hänen omasta EDUSTAAN pois, jos kustantaisi RAHALLA kumppanilleen sen verran tasoitusta, että voisi matkusta yhdessä.

No ap:llä näkyy olevan rahaa matkustaa. Ei kai ne yhteiset matka olet kiinni jostain toisen lentopisteistä 

Vierailija
147/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ja ota joku persaukinen työtön tilalle jos ei kelpaa.

Vierailija
148/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miks mies ei saisi etuja käyttää kun nehän on hänen etujaan. Kaikilla ei oo niin hyvin asiat kuin toisilla. Sopeudu tai lähde.

Puolisoaan arvostava mies maksaisi puolet naisensa lipusta, että pääsisivät molemmat businessluokkaan. Onhan tuo aivan sikamaista. En kyllä kattelis.

No en minä haluaisi, että käytetään sitten enemmän rahaa johonkin businessluokkaan. Turistiluokassa kelpaa matkustaa ihan hyvin. Jos ilmaiseksi saa businessluokan, niin totta kai toinen sen käyttää, mutta ei hemskutissa tuohon järjestelyyn käytetään yhtään ylimääräistä senttiä sitten. 

Vierailija
149/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein tämä sama teksti julkaistaan palstamiesoletettujen toimesta tällä palstalla?

Työpaikkaedut ovat henkilökohtaisia, kuten muistanet edelllisestä aloituksestasi. 

Vierailija
150/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai ilmaisesta edusta kannata maksaa mitään ylimääräistä. Huonolla mallilla on suhde, jos ei kestä lentomatkaa erillään. 

Vierailija
151/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka edes kehtaa ottaa tuollaisen tarjouksen vastaan, että minunkin pitää päästä sinne businessluokkaan? 

Vierailija
152/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vaan rahan tuhlausta yhden lentomatkan takia. 

Vierailija
153/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miksi haluat jaolle toisen henkilökohtaisista eduista? Kateus ei tee hyvää suhteelle. 

Koska mikä ihme suhde se on, jos toiselle ei haluta hyvää? Tuo mies ei näe mitään huonoa siinä, että puolisolla menee paljon rahaa noihin menoihin.

Minusta ap, voisi lopettaa niihin menemisen ja mies voisi mennä sitten ilmaiseksi yksin. Lomalle, elokuviin jne. Siinä on sitten hänen etunsa. Mennä yksin.

No ap voi osoittaa, että haluaa toiselle hyvää antaen miehen nauttia henkilökohtaisista eduista eikä kärky niitä itselleen. 

Itsekäs mies nauttii tosiaan siitä, että voi nauttia yksin niistä henkilökohtaisista eduista.

Ap voisi siirtyä tekemään vain itselleen ruokaa, ostaman kaupasta vain itselleen asioita, pestä vain omat vaatteensa siivota vain omat sotkunsa. Koska miksi miehen pitäisi saada mitään puolisonsa aikaansaamista eduista tai hyödystä?

Ap, jätä se mies. Ansaitset parempaa.

No miksi ei vaan voi olla aidosti onnellinen, että toisella on tuollaisia etuja? Mikä ihmeen halu on haluta osan niistä eduista myös itselleen? Kyse on nyt kuitenkin vaan leffa- ja lentolipuista eikä mistään sen suuremmasta. 

Koska mitä aitoa onnellisuutta siitä voi tuntea, kun toinen tietää, että hän ajattelee vain ja ainoastaan itseään?

Koska sitä hän tekee. Tärkeintä on se omat istumapaikka, se oma lippu, se oma ilmaiseksi pääseminen. Se maksaako toinen paljon, missä hän istuu ja haluaako hän istua yksi, niin sillä ei ole mitään merkitystä. Näissä asioissa ei ole kyse jostain asiasta mitä ei voi jakaa sen oman rakkaan puolison kanssa, vaan näissä juuri voi jakaa. Mutta silti päättää ettei jaa. Mikään ei estänyt, näitä kahta ostamista vielä toista upgreidiä ja jakaa sen hinta puoliksi. Mutta siihen ei tietenkään edunsaaja suostu, koska hänelle on tärkeintä se oma istuminen ei sen toisen. Joten miksi ihmeessä tuollaisesta asenteesta pitäisi olla onnellinen.

Aitoa onnea voisi tuntea se puoliso jonka puoliso ehdotta tuota puolisonkin upgreidamista ja maksun jakamista tai sitten sitä, että sanoo, että tärkeämpää hänellä on istua vaimonsa vieressä kun yksin bisneksessä.

Näin me ollaan erilaisia. Sanoisin vaan, että käytä hyödyt itseesi, koska sinä ne olet itsellesi ansainnutkin. En alkaisi nillittää jostain leffa- ja lentolipuista. Eikä todellakaan ole tärkeää istua vierekkäin lentokoneessa samalla osastolla, jos muuten tehdään lomalla asioita yhdessä. Antaa toisen nauttia eduista, jotka hän on ihan itse itselleen ansainnut. 

Niin olemme ja minusta tuollainen käytös puolison puolelta on sekä nöyryyttävää ja itsekästä ja minusta on surullista ettet näytä edes ymmärtävän sitä. Tietysti on paljon syitä miksi ihmiset eivät istu vierekkäin lentokoneessa. Mutta se on aivan eri asia valita se vaihtoehto, vaikka sinulla on mahdollisuus valita istua vierekkäin. Koska sitä se on.

Kun puoliso miettii, että tärkeintä hänelle on istua bisneksessä ja se missä puoliso istuu on yksi ja sama, niin se kertoo kyllä paljon siitä parisuhteesta.

Mieti kun joku äiti sanoo, että minä istun bisneksessä ja lapset laitan turistiluokkaan,, niin mitä ajattelet siitä äidistä?

Nyt ei ole kyse siitä, että toinen kannustaa, vaan siitä, ettei toinen edes huomioi miltä toisesta tuntuu. Ja ap:stä tuntuu pahalta. Mutta miehelle sillä ei ole väliä, koska mies ja miehen oma etu.

Ja se on ihan eri asia kun se, että sinä puoliso kanssa päätätte, että kummatkin haluatte käytävä paikat ja toinen vessan viereen ja toinen viidenneltä riviltä.

Rakastavat puolisot ja rakkaat perheenjäsenet jakavat etujaan rakkaidensa kanssa. Lapsiensa, vanhempiensa, sisaruksien kanssa. He saavat kaksi lippua ja pyytäävät mukaan, vaikka voisivat mennä kaksi kertaa yksin.

En tiedä, mutta minusta se olisi suorastaan noloa, jos joku kysyisi äitiään ulos syömään, maksaisi omansa etuseteleillä ja katsoisi sivusta kun äiti pienestä eläkkeestä maksaa kalliit ruokansa ravintolassa, jonne tämä etusetelin hyödyntäjä on hänet pyytänyt,

Älä nyt sotke lapsia tähän. Tässä on kyse nyt kahden aikuisen lentomatkasta. Mun ei tosiaankaan tarvitse istua kumppanin vieressä jonku lentomatkan ajan. Mun puolesta kumppani voi istua vaikka kapteenin takana, jos siihen on hänellä mahdollisuus 

Nyt ei ole kyse tarpeesta. Vaan valinnasta. Ja kun mies valitsee, vaikka puoliso ei siitä valinnasta pidä, se kertoo siitä miehestä ja parisuhteen tilasta paljon.

Minunkaan ei tarvitse syödä mieheni kanssa samaan aikaan. Mutta kyllähän se nyt jotain kertoisi, jos minä päätään tehdä ruuat vain itselleni ja syödä yksinäni, vaikka illallisen vaikka tiedän, että miehelläni on sekä nälkä, että halua syödä kanssani.

Nyt sinä jankutat kuinka sinun ei ole pakko syödä miehesi kanssa. Koska osaatte syödä yksin. Tottakai osaatte, minäkin osaa ja mieheni osaa mutta siitä ei ole kyse. Vaan siitä, että minä päättäisin ruokajärjestelyt, vaikka täysin tiedän, ettei tämä ole sitä mitä mieheni toivoo ja saa hänet surulliseksi.

Kyse on asenteesta. Joten älä sotke siihen, jotain yhteisiä valintoja tai sitä, että tarvitseeko sinun. Yritä nähdä tämä ero, yksi asia on joutua puolison takia ja toinen on valita tai jopa kannustaa toista tekemään asioita yksin.

Jos molemmat istuvat samaassa lentokoneessa matkalla samaan kohteeseen, niin mikä ihme tässä on nyt ongelma? Minä kannustan toista käyttämään edut itseensä enkä siitä mieltäni pahoita. 

Ja hyvä, että kannustat, mutta vieläkin, jos kyseessä on tilanne mikä ei miellytä sinua, niin silloin?

Se on helppoa kannustaa kun on samaa mieltä, mutta kun kyseessä on asia joka vaivaa sinua, saa sinut tuntemaan olosi vähempiarvoiseksi?

Kun sinä olet aina se maksaja, aina se häviäjä, aina se joka ei saa etua ja puolisosi on vielä se joka asettaa sinut siihen asemaan. Se, jonka lompakko on tyhjä, kun on menty teatteriin jonka mies ehkä jopa valitsi?

Ap olisi onnellisempi miehen kanssa jolla ei ole etuja, joka haluaa istua hänen kanssaan. Sinä ehkä kannustaisi miestäsi löytämään jopa kauniimman vaimon itselleen, ihan vaan, koska se tekisi miehesi onnelliseksi.

Meistä muista on mukavaa kun mies huomio ja kannustaa meitä ja näkee meidät tasa-arvoisena ja tekee kaikkensa pitääkseen meidät samalla tasolla. Jos taas sinä haluat olla hänen alapuolella kaikessa, niin se kai on vain sinun ongelmasi lopulta.

Ihme jankkaaja tämä nyt. JOS se puoliso ehdottaisi itse ensin, että hei, maksetaan sinullekin paremmat istumapaikat, kun tuntuu epäreilulta, että joudut turistiluokkaan. Ja tästä toinen osapuoli kieltäytyisi, että turhaan tuhlataan rahaa siihen, nauti sinä vain, ei mulle ole väliä missä istun. Tällöin olisi ok, että istutaan eri luokissa. Mutta jumaliste, jos toinen on niin ITSEKÄS tai muuten vaan tollo, ettei tätä edes ehdota, niin silloin ei ole ok! Ja en ikimaailmassa voisi kuvitella oman puolisoni toimivan noin, että ihan pokilla ottais itselleen paremman istumapaikan eikä edes miettis, että miltä se minusta tuntuu.

-eri

Vierailija
154/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä kuule huoli. Mulla miehellä on työpaikan kautta täysi autoetu. Eli saa auton, bensat, vakuutukset, huollot, korjaukset, katsastukset ja renkaanvaihdot. Se on laskettu hänellä palkan päälle, mutta hän joutuu maksamaan siitä verot. Tästä hyvästä kun lainaan autoa, niin mies haluaa multa siitä rahaa. Mitään kilometrikorvausta nyt ei sentään ole, mutta loppukuusta kun mulle tulee palkka hän muistuttelee, että pistän hänelle rahaa "ajojen mukaan". Mun mielestä ihan käsittämätön systeemi, mutta en nyt halua riidellä, enkä ostaa omaa autoakaan. Olen joku 50-60e sitten miehen tilille tuosta laittanut. Mutta ärsyttää koska hän on jo muutenkin huomattavasti itseäni parempituloinen, niin viitsii sitten vaatia vielä tuosta rahaa.

Vierailija
155/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on vaan rahan tuhlausta yhden lentomatkan takia. 

No voi olla, tai sitten ei. Mutta normaalit tunteet ja käytöstavat omaava henkilö tätä ainakin ehdottaisi. Se on sitten toinen juttu, päädyttäisiinkö tekemään niin.

Vierailija
156/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuriedun voi katsoa osaksi palkkaa, joten niistä en valittaisi.

Mutta nuo lentopisteet... on sulla yksinkertainen mies. Kas kun ei teatterissa pistä istumaan permannolle, kun itse istuu aitiossa.

Vierailija
157/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni lentopisteitä ei saa käyttää yksityismatkoihin.

Niistä kärysi Yliviikarikin.

Vierailija
158/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläpä kuule huoli. Mulla miehellä on työpaikan kautta täysi autoetu. Eli saa auton, bensat, vakuutukset, huollot, korjaukset, katsastukset ja renkaanvaihdot. Se on laskettu hänellä palkan päälle, mutta hän joutuu maksamaan siitä verot. Tästä hyvästä kun lainaan autoa, niin mies haluaa multa siitä rahaa. Mitään kilometrikorvausta nyt ei sentään ole, mutta loppukuusta kun mulle tulee palkka hän muistuttelee, että pistän hänelle rahaa "ajojen mukaan". Mun mielestä ihan käsittämätön systeemi, mutta en nyt halua riidellä, enkä ostaa omaa autoakaan. Olen joku 50-60e sitten miehen tilille tuosta laittanut. Mutta ärsyttää koska hän on jo muutenkin huomattavasti itseäni parempituloinen, niin viitsii sitten vaatia vielä tuosta rahaa.

Kuulostaa ihan mun mieheltä, paitsi ettei sillä ole autoetua. Sillä on kuitenkin paljon suuremmat etuudet vuodessa kuin mulla, joten jos me mennään vaikka leffaan, mun e-passi riittää vain muutamaan leffakäyntiin ja hän voi ostella lippuja älyttömän määrän. Tai hän voi ostaa festariliput, kuntosaliliput ym. eduillaan, ja mä voin käydä korkeintaan parissa konsertissa, kun niidenkin hinnat on niin paljon nousseet.

Sanomattakin selvää, että miehen tulot on isommat kuin mulla, silti mun pitää olla makselemassa hänen tililleen sitä ja tätä, joskus harvoin hän tarjoaa jotain, kuten jonkun hotelliyöpymisen kerran vuodessa.

Mies on säästeliäs sekä luonteeltaan pihi, joten hän säästää aina kun voi. Jos voi olla tarjoamatta vaimolle, hän ei tarjoa. Tai jos tarjoaakin, mun pitää sitten tarjota seuraavalla kerralla jne.

En tarkoita, että haluaisin elellä hänen eduillaan ja palkallaan, mutta tuntuuhan se vähän kurjalta, kun tiedän, että joidenkin miehet ei todellakaan laske joka senttiä eikä muistuttele erikseen rahasta. On varmasti muutenkin rennompaa heillä.

Vierailija
159/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hiivatista te tällaisia itsekkäitä k-päitä löydätte???? Ja sitten vielä hyväksytte tuollaisen kohtelun? Minkälainen kotikasvatus tuollaista aiheuttaa?

Tämä menee ihan samaan sarjaan, kun kerroin työkaverilleni ostaneeni asioita harrastukseeni liittyen ja hän kysyi, että mitä mun mies siitä sanoi. Niinku anteeksi mitä?! Miksi se sanoisi mitään? (Muuta kuin korkeintaan jotain positiivista.) Yhtä usein kuulee, kuinka naiset sanoo piilottavansa ostoksiaan miehiltään. Siis miksi? Ei meillä myöskään ikinä peritä toiselta mitään "velkoja". Tämäkin tuntuu olevan kovin yleistä ihan naimisissa olevilla keski-ikäisillä pariskunnilla, että jäädään toiselle velkaa. Jos mies maksaa nyt jotain yhteistä, minä maksan toisella kertaa. Ei siinä lasketa sitäkään, että menikö nyt varmasti tasan vai joutuiko toinen maksamaan kalliimman. Eikä pidetä kirjaa siitäkään, että kumpi viimeksi maksoi ja kenen vuoro.

Taidan olla onnekas, kun olen löytänyt epäitsekkään puolison.

Vierailija
160/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se pihi mies ja etsi rikkaampi mies joka maksaa sinunkin lennot ja elokuvissa käymiset.