Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käyttää etujansa ja minä maksan itse

Vierailija
08.10.2023 |

Onko muilla sellasta että jos miehellä on vaikka työpaikan etuja, niin hän käyttää niitä itselleen samaan aikaan kun nainen maksaa itse? Mun miehellä on "liikunta ja kulttuurietuja" työpaikalta niin joka kerta kun mennään leffaan tai teatteriin niin mies maksaa sillä edulla omat lippunsa ja minä maksan itse kun työpaikalla ei ole sellaista etua. Mies myös matkustaa paljon ulkomailla työnpuolesta. Ja kerää lentopisteitä josta johtuen upgreidaa itsensä lomamatkoilla bisnesluokkaan ja minä istun turistiluokassa. Se on mun mielestä ihan helvetin loukkaavaa mutta koitan elää asian kanssa varsinkin kun mies ei edes taida tajuta tekevänsä mitään väärää. Vai oonko vaan nipottaja? Voisin mäkin käyttää jos tilanne olis toinen. Ärsyttää kun miehellä on paljon paremmat tulot muutenkin kun mulla

Kommentit (232)

Vierailija
201/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistä sitten mies maksamaan kaikki, kerta hän saa leffaliputkin etujen puolesta ilmaiseksi, niin sinunkin tulisi saada. Pistä siis mies maksamaan sinun lippusi, kun hänkin saa ilmaiseksi.

Mies pistää valittavan akan ulos

Vierailija
202/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika outoa kyllä että ei halua etujaan lainkaan jakaa. Miehen aatokset näkee parhaiten kalenterin ja lompakon käytöstä. Et ole prioriteetti.

Miksi joku haluaa päästä toisen etuihin kiinni ja olettaa niiden olevan yhteiskäytössä noin vain? 

Se on kuitenkin sen toisen työetu. 

Meillä ainakin muutenkin suhteessa tapana jakaa omastaan toiselle. Olen minäkin saanut mukavia juttuja ja jakanut. Esim. lahjaksisaatuja leffalippuja käytän aina niin että annan toisen sille kenet pyydän mukaan elokuviin, jopa ihan kavereiden enkä vai puolison kohdalla. Ankea suhde tuollainen jossa ei mietitä toista ja haluta jakaa hyvää. Varmaan jääkaapissakin omat hyllyt molemmille jne.

No voihan niitä juttuja muuten jakaa, mutta tuollaiset henkilökohtaiset työedut ei taida olla jaettavissa. Ei noiden takia kannata alkaa sitten rahoja siirrellä, että varmasti kummallakin on samanarvoinen leffa- tai lentolippu. Nyt on kuitenkin kyseessä henkilökohtaiset työedut, jotka pysyköön sen toisen käytettävissä. Pientä joustoa sen toisen puolesta myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei vaan voi antaa toisen nauttia tuollaisista pienistä eduista? Onko pakko kärkkyä saada just niin kuin hän saa? Annetaan nauttia ansaitusta työstä kerrankin. 

Vierailija
204/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen kanssa yhteiset rahat joten on myös sama elintaso.

Siitäkö yhteinen elintaso huojuu, jos mies pääseekin businessluokkaan jollain työpaikan lentopisteillä. Koko avioliitto horjuu tämän yhden lentomatkan takia? Ai kamalaa, minä olen täällä karjaosastolla ja mieheni on businessluokassa. Haluan eron samantien.

Miten täällä ei ollenkaan ymmärretä, että tämä on silloin ok, jos toinen edes tarjoutuu maksamaan myös puolison sinne businessluokkaan? On kyse huomaavaisuudesta. Mutta jos toinen itsekkäänä röhisten ilman mitään omantunnontuskia matkustaa paremmin kuin puoliso, niin onhan se nyt pikkasen eri. Itsekin varmasti kieltäytyisin, että ei turhia tuhlailla, mutta mieheni kyllä myös vaatisi saada maksaa myös minut sinne businessluokkaan. Se tässä on se pointti, huomaavaisuus.

Mun miehellä on kolme kertaa parempi palkka kuin mulla ja hän loukkaantuisi verisesti jos ei saisi maksaa meidän lomareissuja ja muita yhteisiä menoja. Maksaisi kaikki asumismenot myös mutta pakotan hänet ottamaan mun osuuden kuluista. Muistuttaa myös aina että onhan mulla rahaa omiin juttuihini myös. On mulla ja laitan säästöönkin, jos vaikka tulevaisuudessa hommataan jotain isompaa yhdessä, haluan maksaa osan. Ollaan lapsettomia ja mun mies on kaikessa muussakin huomaavainen ja ystävällinen. Ihana, eikä mikään pennien perään kyselijä.

Minä taas suuttuisin tuollaisesta verisestä loukkaantumisesta. Jos itse haluan maksaa matkani, niin sitten maksan ja ei siinä toisen auta suuttua yhtään. 

Vierailija
205/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäkö yhteinen elintaso huojuu, jos mies pääseekin businessluokkaan jollain työpaikan lentopisteillä. Koko avioliitto horjuu tämän yhden lentomatkan takia? Ai kamalaa, minä olen täällä karjaosastolla ja mieheni on businessluokassa. Haluan eron samantien.

Miten täällä ei ollenkaan ymmärretä, että tämä on silloin ok, jos toinen edes tarjoutuu maksamaan myös puolison sinne businessluokkaan? On kyse huomaavaisuudesta. Mutta jos toinen itsekkäänä röhisten ilman mitään omantunnontuskia matkustaa paremmin kuin puoliso, niin onhan se nyt pikkasen eri. Itsekin varmasti kieltäytyisin, että ei turhia tuhlailla, mutta mieheni kyllä myös vaatisi saada maksaa myös minut sinne businessluokkaan. Se tässä on se pointti, huomaavaisuus.

Mun miehellä on kolme kertaa parempi palkka kuin mulla ja hän loukkaantuisi verisesti jos ei saisi maksaa meidän lomareissuja ja muita yhteisiä menoja. Maksaisi kaikki asumismenot myös mutta pakotan hänet ottamaan mun osuuden kuluista. Muistuttaa myös aina että onhan mulla rahaa omiin juttuihini myös. On mulla ja laitan säästöönkin, jos vaikka tulevaisuudessa hommataan jotain isompaa yhdessä, haluan maksaa osan. Ollaan lapsettomia ja mun mies on kaikessa muussakin huomaavainen ja ystävällinen. Ihana, eikä mikään pennien perään kyselijä.

Kuulostaa rasittavalta päsmäriäijältä.

Vierailija
206/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin pelottava mies sulla, jos asiat ei mene niin kuin hän haluaa. 

Vierailija
207/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olet nippottaja. Antaa toisen nauttia eduistaan. Nuo on kuitenkin vain ylimääräisiä luksuksia teidän elämässä ja ilmeisesti muuten teillä menee ihan hyvin rahallisesti, jos on siis varaa matkustaa.

En nipottaisi tuollaisista pikkuasioista. 

Vierailija
208/232 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Näytä mulle naisvaltainen ala jossa ois mitään etuja.

Meillä kunnalla (itse päiväkodissa) tuota liikuntarahaa vuosittain enemmän, kuin miehelläni insinööritoimistossa.

Vierailija
209/232 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tässä ketjussa ole yksikään kieltänyt miestä nauttimasta eduistaan! Minun käsittääkseni ap ei missään vaatinut miestä luopumaan luksuksesta vaan kustantamaan sitä pikkuisen hänellekin, jotta olisivat voineet olla yhdessä.

Miksi ihmeessä te sitten siitä vänkäätte? Kyse on siitä, että ei ole sama elintaso, ei ole tasa-arvoinen parisuhde eikä kaikin ajoin edes yhteistä elämää, kun toisella ei ole varaa.

Kyllä vanhanaikainen malli oli paljon parempi, kun kummallakin oli sama elintaso tuloista riippumatta, jopa pelkillä lapsilisillä eläneellä vaimolla.

Vierailija
210/232 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on myrsky vesilasissa.. voi, voi..

Vierailija
211/232 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hinku on toisen työpaikkaetuihin? 

Ei hän toisen työpaikkaetua hingu vaan asianmukaista kohtelua ja yhteistä elämää.

Vierailija
212/232 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei huoju vaan siitä, kun ap ei pääse businessluokkaan hänen mukanaan.

Häntä pidetään jotenkin alempiarvoisena eikä ole ansainnut päästä miehensä puolisona samalla asemaan. Ei todellakaan tarvitse miehen etua jakaa, mutta jotenkin käsittämätöntä, että paremmin ansaitsevana ja käytännössä ilmaiseksi matkustavana ei kustanna puolisolle lippujen erotusta.

Olen jättänyt  yhden tuollaisen itsekkään miehen. Vanhanaikaista, mutta kyllä elämä on paljon viihtyisämpää, kun on samantasoista elämää molemmilla. 

Vierailija
213/232 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä kuule huoli. Mulla miehellä on työpaikan kautta täysi autoetu. Eli saa auton, bensat, vakuutukset, huollot, korjaukset, katsastukset ja renkaanvaihdot. Se on laskettu hänellä palkan päälle, mutta hän joutuu maksamaan siitä verot. Tästä hyvästä kun lainaan autoa, niin mies haluaa multa siitä rahaa. Mitään kilometrikorvausta nyt ei sentään ole, mutta loppukuusta kun mulle tulee palkka hän muistuttelee, että pistän hänelle rahaa "ajojen mukaan". Mun mielestä ihan käsittämätön systeemi, mutta en nyt halua riidellä, enkä ostaa omaa autoakaan. Olen joku 50-60e sitten miehen tilille tuosta laittanut. Mutta ärsyttää koska hän on jo muutenkin huomattavasti itseäni parempituloinen, niin viitsii sitten vaatia vielä tuosta rahaa.

Miehesi vapaa autoetu ja hänen maksamansa verot siitä on hänelle samansuuruinen riippumatta siitä ajatko autolla vai et, joten tuo kuulostaa kyllä epäreilulta sinua kohtaan, että joudut hänelle erikseen maksamaan. Uskomatonta rahastusta!

Tiesittekö sen, että työpaikan autoetu tarkoittaa sitä, että sillä ei saisi käytännössä ajaa yhtään työajan ulkopuolista ajoa ollenkaan.

Autoetuja on erilaisia

Vierailija
214/232 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo edut kuuluvat miehen palkkaan, en näe mitään syytä miksi hän ei maksaisi niillä omia lippujaan. Toisellehan niillä ei voi maksaa.

Tuota en sulattaisi että matkustaisimme eri luokassa kun yhteisellä matkalla ollaan. Se on yksiselitteisesti törppöä käytöstä.

Vierailija
215/232 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin työpaikassa missä sai todella paljon smartumeita ja mies taas ei saanut, niin saatettiin tehdä esim. niin että ostin oman lippuni smartumilla ja miehen lippu maksettiin puoliksi. Minusta oli reilua että molemmat maksoi esim. teatterista yhtä paljon kun molemmilla oli suht samanlaiset tulot ja ne smartumit oli vaan ylimääräistä etua. Vähän sama kuin olisi joku "kaksi yhden hinnalla" -tarjous, niin kyllähän siinäkin se yhden hinta maksettaisiin puoliksi eikä niin että vain toinen maksaa.

Vierailija
216/232 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne edut on henkilökohtaisia! Jos on vaikka 400e vuosi kuten meillä, käytännössä maksan niillä aina. Muuten jäis käyttämättä.

Sun pitää antaa sitää 200 euroa kumppanille, ettei hänelle tule nyt vaan paha mieli. 

Itse yritin, kun ostin konserttiliput ja sit, kun jäin kiinni siitä niin menetin kaikki edut. En saa enää ollenkaa ja sain viellä petossyytteen kaupan päälle mistä sain 4000€ sakot :(

Tästä olisi ollut lehdessä juttua, jos näin olisi käynyt

Vierailija
217/232 |
09.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä hinku on toisen työpaikkaetuihin? 

Ei hän toisen työpaikkaetua hingu vaan asianmukaista kohtelua ja yhteistä elämää.

Eli miehen tulisi maksaa 50% naisen leffalipusta? Toimisiko sinusta myös toistepäin, että naisen tulisi maksaa 50% miehen leffalipusta? Kun saa omansa ilmaiseksi.

Vierailija
218/232 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä antaisin toisen nauttia eduistaan. Tosin mulla on ihan hyvä palkka ja pärjään hyvin vaikka täyden hinnan maksan. 

Vierailija
219/232 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko hetkeäkään että joku upgreidaa itsensä ykkösluokkaan jättäen puolison istumaan economyyn. Tuo olisi aika tökeröä käytöstä.

Sen sijaan ainakin oma naisystäväni maksaa jatkuvasti omia ruokiaan työpaikkansa lounasedulla, kun minä maksan annokseni omilla rahoillani. Ei tulisi mieleenikään, että hänen pitäisi kuitata myös minun annokset. Se on hänen työhönsä liittyvä etu ja tarkoitettu vain omaan käyttöön. 

Vierailija
220/232 |
10.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En usko hetkeäkään että joku upgreidaa itsensä ykkösluokkaan jättäen puolison istumaan economyyn. Tuo olisi aika tökeröä käytöstä.

Sen sijaan ainakin oma naisystäväni maksaa jatkuvasti omia ruokiaan työpaikkansa lounasedulla, kun minä maksan annokseni omilla rahoillani. Ei tulisi mieleenikään, että hänen pitäisi kuitata myös minun annokset. Se on hänen työhönsä liittyvä etu ja tarkoitettu vain omaan käyttöön. 

Tämä. Aloitus vaikuttaa provolta vaikka siinä tietty ajatus onkin.

Nuo edut ovat henkilökohtaisia eikä niillä voi sääntöjen mukaan maksaa toisen puolesta vaikka haluaisikin, koska esimerkiksi leffaliputkin on nimetty ostajan nimelle jos ne kuittaa työsuhdevirkistysetuna. Eri asia sitten kiinnostaako leffateatteria kytätä asiaa (tällä hetkellä ilmeisesti ei ainakaan vielä).

Jos mies todella on niin törppö ettei ajattele asiaa naisen näkökulmasta niin kyseessä joko tosi tuore tapailusuhde tai sitten jonkinlainen vain itseään ajatteleva ääliö.