Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käyttää etujansa ja minä maksan itse

Vierailija
08.10.2023 |

Onko muilla sellasta että jos miehellä on vaikka työpaikan etuja, niin hän käyttää niitä itselleen samaan aikaan kun nainen maksaa itse? Mun miehellä on "liikunta ja kulttuurietuja" työpaikalta niin joka kerta kun mennään leffaan tai teatteriin niin mies maksaa sillä edulla omat lippunsa ja minä maksan itse kun työpaikalla ei ole sellaista etua. Mies myös matkustaa paljon ulkomailla työnpuolesta. Ja kerää lentopisteitä josta johtuen upgreidaa itsensä lomamatkoilla bisnesluokkaan ja minä istun turistiluokassa. Se on mun mielestä ihan helvetin loukkaavaa mutta koitan elää asian kanssa varsinkin kun mies ei edes taida tajuta tekevänsä mitään väärää. Vai oonko vaan nipottaja? Voisin mäkin käyttää jos tilanne olis toinen. Ärsyttää kun miehellä on paljon paremmat tulot muutenkin kun mulla

Kommentit (232)

Vierailija
101/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärinkäyttäjät vesittää kaikki edut!

ihmettelin miksi uimahalliin oli tullut iso ilmoitus: etukorttien käyttö on henkilökohtaista. Ilmeisesti kortteja käyttää pariskunnat eri aikoina. Voi vit.....kaikki edut seis tommosilta!

Vierailija
102/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä olla lähtemättä miehen kanssa. Se etu on vähän kuin pakko käyttää, jos sen on ottanut, tai työnantajan siihen laittama raha menee harakoille. Ei sitä rahaa palauteta työnantajalle tai työntekijälle ,jos sen päästää vanhentumaan. Minulla on myös 400e virike-etu + 100e hierontaetu vuodessa, ja miehellä ei mitään, mutta en minä miestäni pakota mukaan esim. uimahalleihin, jonne tuolla pääsee. Muiden ihmisten palveluiden maksaminen nyt vain on kielletty omalla virike-edulla, eikä usein ole mahdollistakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi haluat jaolle toisen henkilökohtaisista eduista? Kateus ei tee hyvää suhteelle. 

Vierailija
104/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos asetelma olisi toisinpäin niin itsekö rikkoisit sääntöjä ja tarjoaisit miehelle? Vai olisiko mies pummi jos ärsyyntyisi sinun tavallasi?

Vierailija
105/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Smartumit jne. on henkilökohtaisia!

Lentopisteet tulee käyttää työmatkoihin, jos ne on työmatkoilla saatu!

Nyt rouvalle järki käteen ja pois turha kateus.

Tässä tyypillinen vastaus, kun ihminen ei tiedä yhtään mitään aiheesta.

Pidtepaikkoja on muutamia, esim suosituimpiin lentoihin niitä ei ole.

Jotkut työnantajat antaa pitää itse omat pisteet, valtiolla mielummin annetaan pisteiden vanhentua, jos niitä ei voi käyttää työmatkoilla. Tärkeintä on, ettei kukaan hyödy.

Tasokorttilaiset saavat ilmaiseksi upgrade vouchereita. Kun on ostettu lippu, voit tällä voucherilla kotottaa, mahdollisuuksien mukaan itsensä businekseen. Jos et käytä, se vanhenee.

Ei aina kannata olla muille kateellinen

Jos työmatkoista saa pisteitä, niin miksei niitä pisteitä käytä sitten silloin työmatkoilla upgreidaamiseen bisnekseen? Harva nimittäin enää matkustaa bisnesmatkoja bisnesluokassa ja jos matkustaa, niin luulisi että rahat riittää myös sen puolison aupgreidaamiseen lomamatkoilla.

Pitääkö odottaa lomamatkaa puolison kanssa, jotta sitten voi nöyryyttää kunnolla sitä toista?

Vierailija
106/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut työnantajat antaa pitää itse omat pisteet, valtiolla mielummin annetaan pisteiden vanhentua, jos niitä ei voi käyttää työmatkoilla. Tärkeintä on, ettei kukaan hyödy.

Tasokorttilaiset saavat ilmaiseksi upgrade vouchereita. Kun on ostettu lippu, voit tällä voucherilla kotottaa, mahdollisuuksien mukaan itsensä businekseen. Jos et käytä, se vanhenee.

Jos työmatkoista saa pisteitä, niin miksei niitä pisteitä käytä sitten silloin työmatkoilla upgreidaamiseen bisnekseen? Harva nimittäin enää matkustaa bisnesmatkoja bisnesluokassa ja jos matkustaa, niin luulisi että rahat riittää myös sen puolison aupgreidaamiseen lomamatkoilla.

Pitääkö odottaa lomamatkaa puolison kanssa, jotta sitten voi nöyryyttää kunnolla sitä toista?

En kokisi tuota mitenkään nöyryyttäväksi. Se on vaan yksi lentomatka ja antaa toisen nauttia siitä.

Vierailija
107/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuo työsuhde-edut nyt vaan on henkilökohtaisia. Mulla smartumit käytössä, miehellä ei. Minä kuittaan maksun niillä, mies maksaa omansa rahalla.

Voi ostaa sarjalippuja leffaan Smartumilla. Sitten siitä sarjalipusta lohkoo puolisolle liput myös.

Lipusta näkee että maksettu Smartumilla ja mistä sarjasta ne ovat.

Ei näe. Olen ostanut kerralla 10 lippua eikä niissä ollut edes nimeä, eikä mitään muutakaan erityistä tietoa.

Kyllä nykyään tulostuu nimi, tämä suoraan finnkinon sivulta:

Valitse haluamasi kulttuurisarjalippu ja maksa ostosi kulttuuriedulla. Huomaathan, että kulttuurietusarjaliput ovat eri tuote kuin normaalit sarjalippumme.

Osta kulttuurietusarjalippuja ››

PDF-sarjaliput toimitetaan sähköpostiosoitteeseen, jonka olet tallentanut asiakastietoihisi. Kulttuuriedulla maksettuihin lippuihin tulostuu nimesi, ja ne on tarkoitettu vain henkilökohtaiseen käyttöön.

Vierailija
108/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miksi haluat jaolle toisen henkilökohtaisista eduista? Kateus ei tee hyvää suhteelle. 

Koska mikä ihme suhde se on, jos toiselle ei haluta hyvää? Tuo mies ei näe mitään huonoa siinä, että puolisolla menee paljon rahaa noihin menoihin.

Minusta ap, voisi lopettaa niihin menemisen ja mies voisi mennä sitten ilmaiseksi yksin. Lomalle, elokuviin jne. Siinä on sitten hänen etunsa. Mennä yksin.

Vierailija
109/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mikä ihme suhde se on, jos toiselle ei haluta hyvää? Tuo mies ei näe mitään huonoa siinä, että puolisolla menee paljon rahaa noihin menoihin.

Minusta ap, voisi lopettaa niihin menemisen ja mies voisi mennä sitten ilmaiseksi yksin. Lomalle, elokuviin jne. Siinä on sitten hänen etunsa. Mennä yksin.

No ap voi osoittaa, että haluaa toiselle hyvää antaen miehen nauttia henkilökohtaisista eduista eikä kärky niitä itselleen. 

Vierailija
110/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuo työsuhde-edut nyt vaan on henkilökohtaisia. Mulla smartumit käytössä, miehellä ei. Minä kuittaan maksun niillä, mies maksaa omansa rahalla.

Voi ostaa sarjalippuja leffaan Smartumilla. Sitten siitä sarjalipusta lohkoo puolisolle liput myös.

Lipusta näkee että maksettu Smartumilla ja mistä sarjasta ne ovat.

Ei näe. Olen ostanut kerralla 10 lippua eikä niissä ollut edes nimeä, eikä mitään muutakaan erityistä tietoa.

Kyllä nykyään tulostuu nimi, tämä suoraan finnkinon sivulta:

Valitse haluamasi kulttuurisarjalippu ja maksa ostosi kulttuuriedulla. Huomaathan, että kulttuurietusarjaliput ovat eri tuote kuin normaalit sarjalippumme.

Osta kulttuurietusarjalippuja ››

PDF-sarjaliput toimitetaan sähköpostiosoitteeseen, jonka olet tallentanut asiakastietoihisi. Kulttuuriedulla maksettuihin lippuihin tulostuu nimesi, ja ne on tarkoitettu vain henkilökohtaiseen käyttöön.

Vielä kerran. Lippusi tulee nimi ja hinta 2€ edun kanssa. Lippuusi tulee nimi ja täysi hinta 10€. Jos sinulla on hyvä puoliso hän sanoo, että yhteensä se tekee 12€ ja minä maksan 6€ ja sinä 6€ ja molemmat ovat tyytyväisiä.

Jos sinulla on paska puoliso, hän sanoo, että minä maksan 2€ ja sinä 10€ ja olen onnellinen kun minä säästän ja sinulta menee paljon rahaa. Koska minä, minä, minä ja minun etuni.

Vierailija
111/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuuriedut ovat henkilökohtasia etuja ja voi luoja sitä huudon määrää kun niitä ei hyväksy kuin yhteen lippuun. Paras oli varmaan se kun yks muidu halus ostaa 3 lippua että vierelle jää tyhjät paikat kun pelkää ihmisiä. Just joo.;) Mutta ois kyllä kohteliasta mieheltäs maksaa puolet sun lipusta, siis muulla maksuvälineellä.

Vierailija
112/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap voi osoittaa, että haluaa toiselle hyvää antaen miehen nauttia henkilökohtaisista eduista eikä kärky niitä itselleen. 

Itsekäs mies nauttii tosiaan siitä, että voi nauttia yksin niistä henkilökohtaisista eduista.

Ap voisi siirtyä tekemään vain itselleen ruokaa, ostaman kaupasta vain itselleen asioita, pestä vain omat vaatteensa siivota vain omat sotkunsa. Koska miksi miehen pitäisi saada mitään puolisonsa aikaansaamista eduista tai hyödystä?

Ap, jätä se mies. Ansaitset parempaa.

Vierailija
113/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kulttuuriseteleitä saa käyttää kuin itse, esim. finnkinossa katsovat henkkarit. Ei kyllä ihan aina, mut aika usein, se lienee suositus siis. Sit on paikkoja joissa ei välitetä. Lounaritkin on sääntöjen mukaan henkilökohtaisia.

Vierailija
114/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Euroopan lennoilla on ihan sama kummalla puolella verhoa istuu. Siihen on ihan turha pisteitä tuhlata.

Businessluokkaan korotuspaikkoja ei ole montaa ja kortiton saa paikan viimeisenä, eli tässä tämä valittaja

Vierailija
115/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kokisi tuota mitenkään nöyryyttäväksi. Se on vaan yksi lentomatka ja antaa toisen nauttia siitä.

No sitä se on, vaikket näytä ymmärtävän edes sitä. Kai teillä kaikki muukin toimii noin? Mikään ei estä sitä toista matkustamasta economy luokassa, mutta se on tärkeämpää saada istua bisneksessä jopa yksin, kun puolison kanssa. Se kertoo paljon suhteesta ja miehestä ja mikä on hänelle tärkeintä.

Vierailija
116/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs mies nauttii tosiaan siitä, että voi nauttia yksin niistä henkilökohtaisista eduista.

Ap voisi siirtyä tekemään vain itselleen ruokaa, ostaman kaupasta vain itselleen asioita, pestä vain omat vaatteensa siivota vain omat sotkunsa. Koska miksi miehen pitäisi saada mitään puolisonsa aikaansaamista eduista tai hyödystä?

Ap, jätä se mies. Ansaitset parempaa.

No miksi ei vaan voi olla aidosti onnellinen, että toisella on tuollaisia etuja? Mikä ihmeen halu on haluta osan niistä eduista myös itselleen? Kyse on nyt kuitenkin vaan leffa- ja lentolipuista eikä mistään sen suuremmasta. 

Vierailija
117/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kulttuuriseteleitä saa käyttää kuin itse, esim. finnkinossa katsovat henkkarit. Ei kyllä ihan aina, mut aika usein, se lienee suositus siis. Sit on paikkoja joissa ei välitetä. Lounaritkin on sääntöjen mukaan henkilökohtaisia.

Vielä kerran. Sinä käytät kulttuurisetelin ja saat lipun. Vaimosi maksaa 20€ ja saa lipun. Mies kääntyy vaimonsa puoleen ja antaa hänelle 10€ käteen rahaa. Näin molemmat ovat saaneet 10€ edun ja ovat onnellisia.

Tai sitten mies voi ottaa oman ilmaisen lippunsa, katsella ihaillen kuinka vaimolla meni taas pienestä palkasta paljon rahaa lippuun ja nauttia siitä kuinka itse on valinnut niin hyvän työpaikan, että saa etuja suurin palkkansa lisäksi.

Vierailija
118/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä se on, vaikket näytä ymmärtävän edes sitä. Kai teillä kaikki muukin toimii noin? Mikään ei estä sitä toista matkustamasta economy luokassa, mutta se on tärkeämpää saada istua bisneksessä jopa yksin, kun puolison kanssa. Se kertoo paljon suhteesta ja miehestä ja mikä on hänelle tärkeintä.

Minä kannustaisin menemään sinne bisnesluokkaan. Ei me muutekaan istuta vierekkäin lentokoneessa, kun molemmat haluavat käytäväpaikan. No otetaan kyllä vierekkäiset käytäväpaikat, jos saadaan, mutta ollaan myös istuttu ihan eri osassa konetta 

Vierailija
119/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri käytiin teatterissa miehen kanssa. Maksoin omani kulttuuriedulla, puoliso omansa rahalla. Molempien lippua ei voinut maksaa. Jos on yhteinen käyttötili, kuten useimmilla täällä tuntuu olevan, eikö tuossa tullut säästöä? Mielestäni säästimme yhden henkilön lipun verran. Tietysti olisin voinut mennä yksin. Silloin olisi säästynyt vielä enemmän. Joskus vaan on kiva käydä teatterissa, ja olisimme varmaan menneet joka tapauksessa katsomaan kyseisen esityksen.

Onhan työttömillekin paljon alennuksia. Esim. uimaan pääsee suunnilleen lastenhintaan. Voiko työtön ostaa koko perheelle alennusliput? Ei voi. Henkilökohtainen etu.

Vierailija
120/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin kans aikoinaan miehen kanssa jolla tosi hyvät tulot ja ihan samanlaiset edut sekä paljon matkustelua työn puolesta.

Suhteen alussa ei käynyt pienessä mielessäkään että olisin ollut "oikeutettu" pääsemään osingoille HÄNEN ansaitsemistaan eduista, eli maksoin toki lähtökohtaisesti aina itse vaikka pienituloinen silloin vielä olinkin. Välillä makselin hänenkin kahvit/pullat kun käytiin ulkona, koska halusin. Suhteen edetessä, kun kävi selväksi että meidän on hyvä yhdessä hän alkoi kyllä käyttämään työetujaan ihan omasta aloitteestaan myös minun hyväkseni, mikä mahdollisti sen että pääsin esim. hänen työreissuilleen mukaan hotelleihin, sain lentoja halvemmalla ja söin ilmaiseksi ravintoloissa. Mies oli ihana, eikä rakkaus varsinaisesti koskaan loppunut, mutta meidän tulevaisuuden suunnitelmat lopulta vaan merkittävästi niin erilaiset että ero oli ainoa järkevä ratkaisu. Lämmöllä muistelen noita vuosia. :)

Se miksi tätä vaivauduin kirjoittamaan ja muistelemaan: sun aloitus AP sai mut pohtimaan asiaa omalta kantilta. Olen sitä mieltä, että parisuhteen osapuolilla ei ole lähtökohtaisesti mitään velvollisuuksia tarjota toiselle itse ansaitsemiaan rahoja/etuja. MUTTA jos mun kumppanin olisi mahdollista ylläpitää merkittävästi itseäni korkeampaa elintasoa, eikä olisi valmis suhteen vakiintuessa tasaamaan tilannetta _mitenkään_, niin en jatkaisi suhdetta. Emme vain olisi tarpeeksi sopivat toisillemme, koska annan mieluusti rakkailleni vähästänikin ja tietty vastavuoroisuus on suhteessa itselle tärkeää.

Kiukuttelemaan tai valittamaan en kuitenkaan asiasta ryhtyisi (no korkeintaan omassa mielessä ehkä), se kun olisi vähän noloa.