Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käyttää etujansa ja minä maksan itse

Vierailija
08.10.2023 |

Onko muilla sellasta että jos miehellä on vaikka työpaikan etuja, niin hän käyttää niitä itselleen samaan aikaan kun nainen maksaa itse? Mun miehellä on "liikunta ja kulttuurietuja" työpaikalta niin joka kerta kun mennään leffaan tai teatteriin niin mies maksaa sillä edulla omat lippunsa ja minä maksan itse kun työpaikalla ei ole sellaista etua. Mies myös matkustaa paljon ulkomailla työnpuolesta. Ja kerää lentopisteitä josta johtuen upgreidaa itsensä lomamatkoilla bisnesluokkaan ja minä istun turistiluokassa. Se on mun mielestä ihan helvetin loukkaavaa mutta koitan elää asian kanssa varsinkin kun mies ei edes taida tajuta tekevänsä mitään väärää. Vai oonko vaan nipottaja? Voisin mäkin käyttää jos tilanne olis toinen. Ärsyttää kun miehellä on paljon paremmat tulot muutenkin kun mulla

Kommentit (232)

Vierailija
81/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän esim.leffalipun kun pääsette silti vierekkäin ja olishan se typerää maksaa siitä lipusta itse kun sen voi maksaa kulttuuriedulla. Monet teatterit ei anna maksaa sillä edulla kuin vain sen edunsaajan lipun eli hän ei voisi edes maksaa sinun lippua edullaan. Tuota en kuitenkaan ymmärrä, että lähdetään yhdessä reissuun ja toinen ottaa lipun eri luokasta kuin toinen. Ei se vaan toimi jos parisuhteessa eletään kahta eri elintasoa. Joko maksetaan molemmille se upgreidaus tai sitten mies säästää ne paremmat paikat niille matkoille kun sinä et ole mukana esim. juuri ne työmatkat. Todella ikävää toimintaa lentojen kohdalla mieheltä ja osoittaa että ei kyllä sinusta paljoa välitä, saati että voisi rakkaudesta puhua.

Minä en kyllä ymmärrä miten eri luokissa matkustaminen voi noin häiritä, jos muuten vietetään matka yhdessä. Minä sanoisin, että mene vaan bisnesluokkaan jos siihen mahdollisuus on. Nauti nyt, kun voit. Ehkä ensi vuonna näitä etuja ei enää ole. 

Vierailija
82/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies maksaa eduilla omat lippunsa ja minä omani ja lasten omalla rahallani. Lapset ovat yhteisiä ihan tarkennuksena. Olisihan se kiva jos mies maksaisi vaikka lapsen lipun kun itse pääsee ilmaiseksi. Se on kai minun loisimistani?

Lähtökohtaisesti mies ei koskaan voi olla varma omasta isyydestään, ellei lapsella sitten ole vahvasti miehen näköä, kuten vaikka miehen suvussa kulkeva nenän muoto tms. Mies ei usein halua ottaa riskiä että elättääkin toisen miehen lasta.

Voi herra varjele sinun harhojasi. Ei kyse ole muusta kuin saituudestasi. Kävimme äskettäin elokuvissa, pojanpoikani, mieheni ja minä. Olin varautunut maksamaan oman ja lapsenlapseni liput, mutta mieheni ehätti edelle. Ja yhteisiä lapsia meillä ei ole, eikä tule - nyt hän aivan tietoisesti käytti rahaa toisen miehen' lapseen'.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni maksaa aina minun osuuteni jos itse käyttää jotain etua.

Vierailija
84/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi annat maksaa? 

Vierailija
85/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun entisellä oli noita etuja ja aina mentiin sellaiseen ravintolaan, jossa hän maksoi minunkin ruokani lounasedulla, vaikka etu on henkilökotaimem. Esim. Etnoravintoloiden yrittäjät ei ole tästä niin tarkkoja. Maksoin miehelle takaisin sen osan, jonka hän itse oli maksanut edusta, eli söin paljon halvemmalla.

Lentokoneessa en ikinä suostuisi istumaan eri osastolla kuin matkakumppani. Tuo olisi törkeää. Hän saisi kyllä olla turistiluokassa jos ei käyttäisi etua minun hyväkseni.

Ystäväni mies saa noita lentopisteitä ja hän on antanut niitä käyttöömme, kun lähdemme tyttöjen kesken reissuun.

Kamalalta kuulostaa ap:n mies.

Nykyisessä suhteessani minä olen ainoa joka saa kulttuurietua. Maksan meidän leffaliput aina omasta edustani, jos yrittäjä sallii (pikkuteattereissa onnistuu).

Eli teet veropetoksen.

Vierailija
86/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkoissa kertyneitä pisteitä saa käyttää omissa lennoissa. Käräytä miehesi verottajalle petoksesta (kuten kävi Tytti Yliviikarille).

Tytti oli töissä valtiolla. Eri asia. Yksityisellä moni TA antaa käyttää

Vierailija
87/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smartumit jne. on henkilökohtaisia!

Lentopisteet tulee käyttää työmatkoihin, jos ne on työmatkoilla saatu!

Nyt rouvalle järki käteen ja pois turha kateus.

Vierailija
88/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette aivan selvästi sovi toisillenne.

Vierailija
89/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo mikään etu enää ole, jos joutuu kuitenkin maksumieheksi. Miksi et anna miehen nauttia vain eduista kerrankin? Sanot, ettei tarvitse maksaa vaan nauti nyt koko rahan edestä kerrankin. Sinä olet sen ansainnut. 

Vierailija
90/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sulla on kuitenkin ihan hyvät tulot, jos on varaa matkustaa? Onko niin kauheaa sitten maksaa omat leffaliput? 

Tai miten olisi, että kumpikin maksaa puolet lipustaan ja toinen puoli otetaan siitä etulipusta?

Vierailija
91/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas-, kulttuuri- ja liikuntaedut ovat henkilökohtaisia, eikä niillä saa maksaa muiden kuluja.

Vierailija
92/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti sulla on kuitenkin ihan hyvät tulot, jos on varaa matkustaa? Onko niin kauheaa sitten maksaa omat leffaliput? 

Tai miten olisi, että kumpikin maksaa puolet lipustaan ja toinen puoli otetaan siitä etulipusta?

Tuo ei ole sallittua. Etua voi käyttää vain oman lippunsa maksamiseen.

Vierailija
93/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei viitsi alkaa noin pienistä summista tehdä tuollaisia järjestelyjä. Maksan mielelläni vaan oman lippuni.

Vierailija
94/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Smartumit jne. on henkilökohtaisia!

Lentopisteet tulee käyttää työmatkoihin, jos ne on työmatkoilla saatu!

Nyt rouvalle järki käteen ja pois turha kateus.

Tässä tyypillinen vastaus, kun ihminen ei tiedä yhtään mitään aiheesta.

Pidtepaikkoja on muutamia, esim suosituimpiin lentoihin niitä ei ole.

Jotkut työnantajat antaa pitää itse omat pisteet, valtiolla mielummin annetaan pisteiden vanhentua, jos niitä ei voi käyttää työmatkoilla. Tärkeintä on, ettei kukaan hyödy.

Tasokorttilaiset saavat ilmaiseksi upgrade vouchereita. Kun on ostettu lippu, voit tällä voucherilla kotottaa, mahdollisuuksien mukaan itsensä businekseen. Jos et käytä, se vanhenee.

Ei aina kannata olla muille kateellinen

Vierailija
95/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

HENKILÖKOHT etuja.

Vierailija
96/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä ainakaan ole vailla toisen henkilökohtaisia etuja. 

Vierailija
97/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitäisi maksaa sinulle kaikki?

Jos se olisi vammaistuki, haluaisitko siitäkin 'puolet'?

En ole koskaan elänyt miehen siivellä.

Vierailija
98/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun entisellä oli noita etuja ja aina mentiin sellaiseen ravintolaan, jossa hän maksoi minunkin ruokani lounasedulla, vaikka etu on henkilökotaimem. Esim. Etnoravintoloiden yrittäjät ei ole tästä niin tarkkoja. Maksoin miehelle takaisin sen osan, jonka hän itse oli maksanut edusta, eli söin paljon halvemmalla.

Lentokoneessa en ikinä suostuisi istumaan eri osastolla kuin matkakumppani. Tuo olisi törkeää. Hän saisi kyllä olla turistiluokassa jos ei käyttäisi etua minun hyväkseni.

Ystäväni mies saa noita lentopisteitä ja hän on antanut niitä käyttöömme, kun lähdemme tyttöjen kesken reissuun.

Kamalalta kuulostaa ap:n mies.

Nykyisessä suhteessani minä olen ainoa joka saa kulttuurietua. Maksan meidän leffaliput aina omasta edustani, jos yrittäjä sallii (pikkuteattereissa onnistuu).

Siis miksi olisi nyt hirveää istua eri osastoilla jollain hemmetin lennolla? 

Ei ole kyse eri osastoilla istumisesta lennoilla vaan erilaisesta elintasosta. Ei olla samaa perhettä eikä osallistuta perheen elatukseen kykyjen mukaan niin kuin avioliittolaissa taitaa vielä tänäkin päivänä lukea. Ehkä nainen vielä hoitaa ihan kaikki kotityöt ja silittää miehensä paidat, kun mies itse ei millään ehdi.

No ei se tarkoita, että on erilainen elintaso muuten. Jos voi käyttää henkilökohtaisia pisteitä bisnesluokkaan, niin todella tyhmää olla käyttämättä vaikka yhteisellä matkalla ollaan. Kyllä sen lentomatkan ihan varmasti pärjää erillään.

Samaa mieltä. Mä en oo ikinä onnistunut piffaamaan puolisolle mitään mun eduista. Aina on katsottu tarkkaan että väärä henkilö kenelle yrittää ostaa, eikä ole onnistunut. Pitäisikö siis jättää edut kokonaan käyttämättä, sekö olisi parempi ratkaisu? Molemmat maksaa täyden hinnan omasta pussista?

Lentopisteitä voi käyttöä monin eri tavoin. Niitä voi jopa säästää kunnes molemmat pääsevät sinne bisnesluokkaan.

Niitä etuja voi käyttää yhteisesti ihan vaan vaikka sillä, että summaa ne lippuhinnat yhteen ja jakaa sen summan. Eli rautalangasta vääntäen. Jos sinun lippusi on 10€ edulla, puolison 20€. Yhteensä 30€ ja jaatte sen ja kumpikin maksaa 15€.

Joten ei sinun ei tarvitse jättää käyttämättä etuasi, vaan nyt te saatte kumpikin edun. Pienemmän mutta kuitenkin. Joten älä ole ahne ja ajattele vain sinun etusi maksimointia.

Ei luulisi olevan vaikeaa.

Vierailija
99/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Näytä mulle naisvaltainen ala jossa ois mitään etuja.

Kyllä meillä pankkineuvojilla on epassi -edut.

Ravintola-alan työntekijänä työnantaja tarjoaa e-passin edut. Eräs julkisen terveydenhuollon piiri tarjoaa edut myös ainakin tutkijoilleen.

Vierailija
100/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene elokuviin yksin tai ystävien kanssa. Käytä rahasi lomailuun yksin, voit mennä minne haluat ja hemmotella itseäsi.