Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käyttää etujansa ja minä maksan itse

Vierailija
08.10.2023 |

Onko muilla sellasta että jos miehellä on vaikka työpaikan etuja, niin hän käyttää niitä itselleen samaan aikaan kun nainen maksaa itse? Mun miehellä on "liikunta ja kulttuurietuja" työpaikalta niin joka kerta kun mennään leffaan tai teatteriin niin mies maksaa sillä edulla omat lippunsa ja minä maksan itse kun työpaikalla ei ole sellaista etua. Mies myös matkustaa paljon ulkomailla työnpuolesta. Ja kerää lentopisteitä josta johtuen upgreidaa itsensä lomamatkoilla bisnesluokkaan ja minä istun turistiluokassa. Se on mun mielestä ihan helvetin loukkaavaa mutta koitan elää asian kanssa varsinkin kun mies ei edes taida tajuta tekevänsä mitään väärää. Vai oonko vaan nipottaja? Voisin mäkin käyttää jos tilanne olis toinen. Ärsyttää kun miehellä on paljon paremmat tulot muutenkin kun mulla

Kommentit (232)

Vierailija
61/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun entisellä oli noita etuja ja aina mentiin sellaiseen ravintolaan, jossa hän maksoi minunkin ruokani lounasedulla, vaikka etu on henkilökotaimem. Esim. Etnoravintoloiden yrittäjät ei ole tästä niin tarkkoja. Maksoin miehelle takaisin sen osan, jonka hän itse oli maksanut edusta, eli söin paljon halvemmalla.

Lentokoneessa en ikinä suostuisi istumaan eri osastolla kuin matkakumppani. Tuo olisi törkeää. Hän saisi kyllä olla turistiluokassa jos ei käyttäisi etua minun hyväkseni.

Ystäväni mies saa noita lentopisteitä ja hän on antanut niitä käyttöömme, kun lähdemme tyttöjen kesken reissuun.

Kamalalta kuulostaa ap:n mies.

Nykyisessä suhteessani minä olen ainoa joka saa kulttuurietua. Maksan meidän leffaliput aina omasta edustani, jos yrittäjä sallii (pikkuteattereissa onnistuu).

Siis miksi olisi nyt hirveää istua eri osastoilla jollain hemmetin lennolla? 

Ei ole kyse eri osastoilla istumisesta lennoilla vaan erilaisesta elintasosta. Ei olla samaa perhettä eikä osallistuta perheen elatukseen kykyjen mukaan niin kuin avioliittolaissa taitaa vielä tänäkin päivänä lukea. Ehkä nainen vielä hoitaa ihan kaikki kotityöt ja silittää miehensä paidat, kun mies itse ei millään ehdi.

Vierailija
62/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne liikunta ja kultturiedut on henkilökohtaisia ja niillä ei voi ostaa esimerkiksi kahta teatterilippua samaan näytökseen. Tokihan miehesi voisi maksaa sinunkin lippusi, jos tienaa enemmän ja haluaa sinut mukaan.

Toi lentopiste homma taasen on täyttä puppua ja suoraan porvoosta. Toki mies korottaisi teidät molemmat businekseen, jos yleensä edes lentäisitte.

Porvoostahan tämä koko tarina taas oli.

Ei mun mies ainakaan korottais mua bisnekseen vaikka itse menis siellä. Varmaan vaan naurais ivallisesti ja kehuskelis. Ja miksi pitäiskään? Itte oon mieheni valinnut.

Minä en sellaisen miehen kanssa lähtisi yhteiselle tai edes samalle matkalle vaan menisin omia menojani. Niin kuin olen mennytkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuo työsuhde-edut nyt vaan on henkilökohtaisia. Mulla smartumit käytössä, miehellä ei. Minä kuittaan maksun niillä, mies maksaa omansa rahalla.

Voi ostaa sarjalippuja leffaan Smartumilla. Sitten siitä sarjalipusta lohkoo puolisolle liput myös.

Lipusta näkee että maksettu Smartumilla ja mistä sarjasta ne ovat.

No näkee. Mutta eipä koskaan kukaan urputtanut kun vaimo ja tytär meni mun smartumilla maksetuilla lipuilla uimaan ja leffaan. Useimmille yrittäjille on tärkeintä että saavat rahat. Ei niitä kiinnosta kuka lipun käyttää.

Itellä oli niin kiirettä välillä töissä, että en ehtinyt ja jaksanut kaikkia etuja käyttää. Niinpä ostin aina sarjalippuja joita perhe käytti.

Vierailija
64/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on e-passissa 30e työmatkaa varten ja 100e hyvinvointiin. Mä käytän ne itseeni. Ostan kuukausilipun ja käyn hierojalla. Mun selkä on tosi huonossa kunnossa.

T. Nainen

Ne ovatkin aivan sinun omaan henkilökohtaiseen käyttöösi tarkoitettuja. Tässä ketjussa on kyse eri asiasta. Ei ole mitään järkeä koko parisuhteessa, jos ei olla oikeasti yhdessä ja eletä yhteistä elämää myös taloudellisesti.

Vierailija
65/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun entisellä oli noita etuja ja aina mentiin sellaiseen ravintolaan, jossa hän maksoi minunkin ruokani lounasedulla, vaikka etu on henkilökotaimem. Esim. Etnoravintoloiden yrittäjät ei ole tästä niin tarkkoja. Maksoin miehelle takaisin sen osan, jonka hän itse oli maksanut edusta, eli söin paljon halvemmalla.

Lentokoneessa en ikinä suostuisi istumaan eri osastolla kuin matkakumppani. Tuo olisi törkeää. Hän saisi kyllä olla turistiluokassa jos ei käyttäisi etua minun hyväkseni.

Ystäväni mies saa noita lentopisteitä ja hän on antanut niitä käyttöömme, kun lähdemme tyttöjen kesken reissuun.

Nykyisessä suhteessani minä olen ainoa joka saa kulttuurietua. Maksan meidän leffaliput aina omasta edustani, jos yrittäjä sallii (pikkuteattereissa onnistuu).

Ei ole kyse eri osastoilla istumisesta lennoilla vaan erilaisesta elintasosta. Ei olla samaa perhettä eikä osallistuta perheen elatukseen kykyjen mukaan niin kuin avioliittolaissa taitaa vielä tänäkin päivänä lukea. Ehkä nainen vielä hoitaa ihan kaikki kotityöt ja silittää miehensä paidat, kun mies itse ei millään ehdi.

No ei se tarkoita, että on erilainen elintaso muuten. Jos voi käyttää henkilökohtaisia pisteitä bisnesluokkaan, niin todella tyhmää olla käyttämättä vaikka yhteisellä matkalla ollaan. Kyllä sen lentomatkan ihan varmasti pärjää erillään.

Vierailija
66/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuo työsuhde-edut nyt vaan on henkilökohtaisia. Mulla smartumit käytössä, miehellä ei. Minä kuittaan maksun niillä, mies maksaa omansa rahalla.

Voi ostaa sarjalippuja leffaan Smartumilla. Sitten siitä sarjalipusta lohkoo puolisolle liput myös.

Lipusta näkee että maksettu Smartumilla ja mistä sarjasta ne ovat.

No näkee. Mutta eipä koskaan kukaan urputtanut kun vaimo ja tytär meni mun smartumilla maksetuilla lipuilla uimaan ja leffaan. Useimmille yrittäjille on tärkeintä että saavat rahat. Ei niitä kiinnosta kuka lipun käyttää.

Itellä oli niin kiirettä välillä töissä, että en ehtinyt ja jaksanut kaikkia etuja käyttää. Niinpä ostin aina sarjalippuja joita perhe käytti.

Ehkä eri paikkojen lipuissa on eroja, mutta en ole koskaan nähnyt yhtään sarjalippua, jossa olisi ollut ostosetelin numero ja käyttäjän nimi.

Vierailija
67/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos miehellä työsuhdeauto. Kulkeeko vaimo bussilla perässä?

Vierailija
68/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se tarkoita, että on erilainen elintaso muuten. Jos voi käyttää henkilökohtaisia pisteitä bisnesluokkaan, niin todella tyhmää olla käyttämättä vaikka yhteisellä matkalla ollaan. Kyllä sen lentomatkan ihan varmasti pärjää erillään.

Samaa mieltä. Mä en oo ikinä onnistunut piffaamaan puolisolle mitään mun eduista. Aina on katsottu tarkkaan että väärä henkilö kenelle yrittää ostaa, eikä ole onnistunut. Pitäisikö siis jättää edut kokonaan käyttämättä, sekö olisi parempi ratkaisu? Molemmat maksaa täyden hinnan omasta pussista?

Vierailija
69/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen ei näe perhettä yksikkönä jossa yhden rahan säästö on kaikille säästöön.

Säästössä olevasta rahasta ei ole kovin paljon iloa kummallekaan osapuolelle. Ei varsinkaan pienituloisemmalle naiselle, jos mies hyödyntää omat säästönsä harrastuksiin ja muihin omiin juttuihin.

Vierailija
70/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Mä en oo ikinä onnistunut piffaamaan puolisolle mitään mun eduista. Aina on katsottu tarkkaan että väärä henkilö kenelle yrittää ostaa, eikä ole onnistunut. Pitäisikö siis jättää edut kokonaan käyttämättä, sekö olisi parempi ratkaisu? Molemmat maksaa täyden hinnan omasta pussista?

Miksi et maksaisi puolisosi matkasta turisti- ja bisnesluokan erotuksen, kun oma matkasi on käytännössä sinulle ilmainen? Ei tarvitsisi jättää omia etuja käyttämättä vaan osallistua kumppanin kustannuksiin sen verran, että voisitte elää samaa elämää. Eikä kyse ole missään tapauksessa pelkästä lentomatkasta vaan paljon muustakin!

Vierailija
71/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on henk. koht etuja eli eli, niillä ei voi ostaa lippua toiselle henkilölle. Toi että maksaa itse oman leffansa on mun mielestä ihan okei. Tosin jos saisin itse etua ja ehdottaisin leffaan menoa puolisolle tarjoutuisin tod näk maksamaan puolet toisen lipusta niin että ollaan ns maksettu puoliksi maksettavaksi jäävä osa.

Toi taas, että lennetään eri luokissa vaikka mennään reissuun pariskuntana ei sopisi ainakaan omaan pirtaan. Meillä tuossa tilanteessa molemmat lentäis samassa luokassa. Turistiluokassa sitten, jos lentopisteitä ei voisi käyttää kuin yhden lipun upgradaukseen. Tai sitten maksettais vaikka puoliksi toisenkin lipun nosto business luokaan, mutta ei niin, että lennettäis eri luokissa. Herran jestas, mielummin lentäisin turistiluokassa kumppanini seurassa kuin business luokassa itseksesni. Olen onneksi sen verran laadukasta seuraa olevan kumppanin valinnut

Vierailija
72/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies maksaa eduilla omat lippunsa ja minä omani ja lasten omalla rahallani. Lapset ovat yhteisiä ihan tarkennuksena. Olisihan se kiva jos mies maksaisi vaikka lapsen lipun kun itse pääsee ilmaiseksi. Se on kai minun loisimistani?

Miksi suostut tähän? Kyllä ainakin lasten lipuista puolet pitäis miehen maksss

Vierailija
73/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala mies aplla. Jos olisi toisin päin, että nainen kohtelee miestään noin sikamaisesti, niin palstan eronneet yht täällä huutaisivat, miten kamala ak ka ap onkaan ja toivottabasti mies löytää paremman. Elää nyt eri elintasoa PARISUHTEESSA. :D

Minulle just paremmin tienaava puoliso (mies) kustansi kylpyläloman.

Vierailija
74/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies tienaa enemmän kuin minä. Minulla on työsuhde-etuna kulttuurietu, ja vähän aikaa sitten käytiin elokuvissa siten että ostin oman lippuni edulla ja hänen lippunsa maksettiin puoliksi. Näin päästiin kumpikin "puoleen hintaan". Mielestäni oli itsestään selvää tehdä näin.

Missä vaiheessa pariskuntien elämä on mennyt tällaiseksi, että jotain alle kahden kympin summia puolitetaan ja vielä niin, että vähemmän tienaava maksaa paremmin ansaitsevan kustannuksia. Minä paremmin ansaisevana maksoin talouden pakolliset menot ja suurimman osan lomamatkoistakin. Maksaisin vieläkin, jos mies ei olisi mennyt kuolemaan ennen aikaisesti. Nykyään kai eletään enemmän kämppiksinä eikä enää ajattella yhdessäoloa periaatteella "kunnes kuolema meidät erottaa" .

Vierailija
75/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies maksaa eduilla omat lippunsa ja minä omani ja lasten omalla rahallani. Lapset ovat yhteisiä ihan tarkennuksena. Olisihan se kiva jos mies maksaisi vaikka lapsen lipun kun itse pääsee ilmaiseksi. Se on kai minun loisimistani?

Lähtökohtaisesti mies ei koskaan voi olla varma omasta isyydestään, ellei lapsella sitten ole vahvasti miehen näköä, kuten vaikka miehen suvussa kulkeva nenän muoto tms. Mies ei usein halua ottaa riskiä että elättääkin toisen miehen lasta.

Mutta helposti voi ottaa riskin että ei elätä omaa lastaan? Mielenkiintoista.

Vierailija
76/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Miksi sä maksat lasten liput? Seuraavalla kerralla jätä lompakko kotiin ja katso meneekö mies yksin vai maksaako sun ja lastenkin liput xD. Kyllä yhteisten lasten lipuista puolet sais ainakin maksaa. Älä suostu tähän

Vierailija
77/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se mies ei kuittaa eduilla teidän molempien leffa/lentolippuja tai ravintola/hotellireissuja?

Niin mä ainakin teen, käytän niitä miehen tai ystävien kanssa.

Vierailija
78/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä mies.

Meillä minä olen paremmin tienaava kuin mies. Ostin juuri laivaliput molemmille.

Ajatella jos olisin sanonut, että kumpikin maksaa omansa, mies olisi joutunut c-hyttiin kannen alle ja minä olisin ottanut itselleni ikkunahytin.

Vierailija
79/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et maksaisi puolisosi matkasta turisti- ja bisnesluokan erotuksen, kun oma matkasi on käytännössä sinulle ilmainen? Ei tarvitsisi jättää omia etuja käyttämättä vaan osallistua kumppanin kustannuksiin sen verran, että voisitte elää samaa elämää. Eikä kyse ole missään tapauksessa pelkästä lentomatkasta vaan paljon muustakin!

No en minä ainakaan haluaisi, että puoliso maksaa jonku erotuksen vaan nauttikoon saamistaan pisteistä ihan rauhassa. Meillä on lähes samansuuruiset palkat, mutta mulla ei ole mitään työetuja vaan. Toinen saa käyttää etunsa ihan itseensä eikä ne ole multa mitenkään pois. Ei kaiken tarvitse nyt mennä ihan tasan.  

Vierailija
80/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän esim.leffalipun kun pääsette silti vierekkäin ja olishan se typerää maksaa siitä lipusta itse kun sen voi maksaa kulttuuriedulla. Monet teatterit ei anna maksaa sillä edulla kuin vain sen edunsaajan lipun eli hän ei voisi edes maksaa sinun lippua edullaan. Tuota en kuitenkaan ymmärrä, että lähdetään yhdessä reissuun ja toinen ottaa lipun eri luokasta kuin toinen. Ei se vaan toimi jos parisuhteessa eletään kahta eri elintasoa. Joko maksetaan molemmille se upgreidaus tai sitten mies säästää ne paremmat paikat niille matkoille kun sinä et ole mukana esim. juuri ne työmatkat. Todella ikävää toimintaa lentojen kohdalla mieheltä ja osoittaa että ei kyllä sinusta paljoa välitä, saati että voisi rakkaudesta puhua.