Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies käyttää etujansa ja minä maksan itse

Vierailija
08.10.2023 |

Onko muilla sellasta että jos miehellä on vaikka työpaikan etuja, niin hän käyttää niitä itselleen samaan aikaan kun nainen maksaa itse? Mun miehellä on "liikunta ja kulttuurietuja" työpaikalta niin joka kerta kun mennään leffaan tai teatteriin niin mies maksaa sillä edulla omat lippunsa ja minä maksan itse kun työpaikalla ei ole sellaista etua. Mies myös matkustaa paljon ulkomailla työnpuolesta. Ja kerää lentopisteitä josta johtuen upgreidaa itsensä lomamatkoilla bisnesluokkaan ja minä istun turistiluokassa. Se on mun mielestä ihan helvetin loukkaavaa mutta koitan elää asian kanssa varsinkin kun mies ei edes taida tajuta tekevänsä mitään väärää. Vai oonko vaan nipottaja? Voisin mäkin käyttää jos tilanne olis toinen. Ärsyttää kun miehellä on paljon paremmat tulot muutenkin kun mulla

Kommentit (232)

Vierailija
41/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liikunta ja kulttuuriedut ovat yleensä henkilökohtaiseen käyttöön ja se taas johtuu ihan verottajasta. Sinä siis haluaisit, että mies rikkoo sääntöjä  jää kiinni ja edut loppuvat koko yrityksessä? niinkö?

Eihän aloittaja niin sanonut. Voisihan mies joskus maksaa myös aloittajan leffalipun (siis omalla rahalla, ei työpaikan edulla) jos hänellä kerran on huomattavasti isommat tulot.

Vierailija
42/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä puoliso tienaa hyvin ja on työpaikassa, jossa myös hyvät edut. Jos käymme jossakin vaikka lounaalla, niin hän yleensä tarjoutuu maksamaan. Yleensä en halua, mutta arvostan elettä.

Eihän naiset koskaan etuja itselleen halua mutta kyllä aina keksitään tekosyyt että ne edyt voidaan kuitenkin ottaa ja käyttää itseensä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

liikunta ja kulttuuriedut ovat yleensä henkilökohtaiseen käyttöön ja se taas johtuu ihan verottajasta. Sinä siis haluaisit, että mies rikkoo sääntöjä  jää kiinni ja edut loppuvat koko yrityksessä? niinkö?

Eihän aloittaja niin sanonut. Voisihan mies joskus maksaa myös aloittajan leffalipun (siis omalla rahalla, ei työpaikan edulla) jos hänellä kerran on huomattavasti isommat tulot.

Kerrankin nainen voisi olla käyttämättä miestä taloudellisesti hyväkseen vaikka miehellä on isommat tulot

Vierailija
44/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies voisi ihan siellä turistiluokassa olla, kun sun kanssa lentää. Kuulostaa tosi itsekkäältä.

Tuleeko hyvä mieli, kun toinenkin kärsii turistiluokassa? Miksi et olisi iloinen hänen puolestaan, että voi mennä bisnekseen? Mitä kiksejä saat yhteiskärsimyksestä? 

Ei se homma näin päin toimi että mies hyötyy ja nainen kärsii huonoista istuma paikoista. Mitäön ongelmaa ei naisille muodostuisi siittä että mies olisi huonommilla paikoilla kuin itse on

Vierailija
45/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa eduilla omat lippunsa ja minä omani ja lasten omalla rahallani. Lapset ovat yhteisiä ihan tarkennuksena. Olisihan se kiva jos mies maksaisi vaikka lapsen lipun kun itse pääsee ilmaiseksi. Se on kai minun loisimistani?

Vierailija
46/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Näytä mulle naisvaltainen ala jossa ois mitään etuja.

Tule pois sieltä julkiselta sektorilta.

HR on naisvaltainen ja arvatkaas mikä organisaatio eduista päättää?

Vierailija
47/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän ongelma taitaa olla liian erilainen sosioekonominen tausta. Sun mies on paremmista lähtökohdista, paremmin toimeentuleva ja varmasti myös koulutetumpi kuin sinä. Miehesi ansaitsee oman tasoisensa naisen ja sinä omantasoisesi miehen. Ette ole sopivia toisillenne.

Naisen pitäisi hyväksyä oma taloudellinen taso eikä pitäisi vaatiä miehiä nostamaan omaa elintasoa paremmaksi mihin oma varallisuus riittää

Vierailija
48/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies maksaa eduilla omat lippunsa ja minä omani ja lasten omalla rahallani. Lapset ovat yhteisiä ihan tarkennuksena. Olisihan se kiva jos mies maksaisi vaikka lapsen lipun kun itse pääsee ilmaiseksi. Se on kai minun loisimistani?

Mitä mies on sanonut kun pyydät miestä maksamaan puolet lasten lipuista?

Tiesitkö muuten että edut eivät ole ilmaisia ja ne ovat henkilökohtaisia?

Vierailija
49/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuo työsuhde-edut nyt vaan on henkilökohtaisia. Mulla smartumit käytössä, miehellä ei. Minä kuittaan maksun niillä, mies maksaa omansa rahalla.

Voi ostaa sarjalippuja leffaan Smartumilla. Sitten siitä sarjalipusta lohkoo puolisolle liput myös.

Lipusta näkee että maksettu Smartumilla ja mistä sarjasta ne ovat.

Vierailija
50/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen kannattaa käyttää työnantajalta saamansa edut riippumatta siitä, mitä sukupuolta on.

Vierailija
51/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti mies. On oikeus loukkaantua.

Vierailija
52/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tienaa enemmän kuin minä. Minulla on työsuhde-etuna kulttuurietu, ja vähän aikaa sitten käytiin elokuvissa siten että ostin oman lippuni edulla ja hänen lippunsa maksettiin puoliksi. Näin päästiin kumpikin "puoleen hintaan". Mielestäni oli itsestään selvää tehdä näin.

Vierailija
53/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
54/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtökohtaisesti mies ei koskaan voi olla varma omasta isyydestään, ellei lapsella sitten ole vahvasti miehen näköä, kuten vaikka miehen suvussa kulkeva nenän muoto tms. Mies ei usein halua ottaa riskiä että elättääkin toisen miehen lasta.

Vierailija
55/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä koskaan edes ehdottanut, että osallistuisi sinun matkakustannuksiin niin, että voisitte matkustaa samassa luokassa? Mitä mies siihen vastasi?

Työpaikkojen kulttuuri- ym. setelit ovat henkilökohtaisia. Ei niitä koko perhe saisi käyttää. Sitähän sinä et voinut tietää, kun sinulla ei ole koskaan ollut etkä ole ollut sellaisessa työssä, jossa niitä on asiakkailla.

Yllättävän moni nainen suostuu siihen, että perheessä on erilainen elintaso eri jäsenillä. Eräät jopa kustantavat yhteisten lasten kulut puolta pienemmästä palkasta, kun kuvittelevat sellaisen olevan tasa-arvoista.

Vierailija
56/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinä olet miehellesi selvästikin pelkkä pillu, niin toteat vaan tylysti miehelle, että pimppa maksaa tällä reissulla paikan bisnesluokassa.

Kuka sitä lomalla jaksaa töitä tehdä kun joutuu turistiluokan ahtaudessa matkustamaan

Vierailija
57/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain yksi kysymys: miksi sinä maksat lasten liput? Jos sinun palkkasi on paljon parempi kuin miehen, niin sitten asia on ok.

Oletko koskaan vaatinut miestä millään tavalla osallistumaan lasten kustannuksiin vai oletko sinä käytännössä yksinhuoltaja ilman elatusmaksuja ja yksinhuoltajan etuja?

Vierailija
58/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nuo työsuhde-edut nyt vaan on henkilökohtaisia. Mulla smartumit käytössä, miehellä ei. Minä kuittaan maksun niillä, mies maksaa omansa rahalla.

Voi ostaa sarjalippuja leffaan Smartumilla. Sitten siitä sarjalipusta lohkoo puolisolle liput myös.

Lipusta näkee että maksettu Smartumilla ja mistä sarjasta ne ovat.

Ei näe. Olen ostanut kerralla 10 lippua eikä niissä ollut edes nimeä, eikä mitään muutakaan erityistä tietoa.

Vierailija
59/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidän ongelma taitaa olla liian erilainen sosioekonominen tausta. Sun mies on paremmista lähtökohdista, paremmin toimeentuleva ja varmasti myös koulutetumpi kuin sinä. Miehesi ansaitsee oman tasoisensa naisen ja sinä omantasoisesi miehen. Ette ole sopivia toisillenne.

Naisen pitäisi hyväksyä oma taloudellinen taso eikä pitäisi vaatiä miehiä nostamaan omaa elintasoa paremmaksi mihin oma varallisuus riittää

Entä lasten elintaso, meneekö sekin vain äidin mukaan?

Vierailija
60/232 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä koskaan edes ehdottanut, että osallistuisi sinun matkakustannuksiin niin, että voisitte matkustaa samassa luokassa? Mitä mies siihen vastasi?

Työpaikkojen kulttuuri- ym. setelit ovat henkilökohtaisia. Ei niitä koko perhe saisi käyttää. Sitähän sinä et voinut tietää, kun sinulla ei ole koskaan ollut etkä ole ollut sellaisessa työssä, jossa niitä on asiakkailla.

Yllättävän moni nainen suostuu siihen, että perheessä on erilainen elintaso eri jäsenillä. Eräät jopa kustantavat yhteisten lasten kulut puolta pienemmästä palkasta, kun kuvittelevat sellaisen olevan tasa-arvoista.

No ei minua tuollaiset henkilökohtaiset edut haittaa yhtään, kun toinen ne työnsä puolesta ansaitsee. Mulle riittää käytäväpaikka turistiluokassa ja hyvä vaan, jos toinen sinne bisnesluokkaan pääsee.